Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorbereiden op bevalling

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 01 Okt 2017 11:22

Re: Voorbereiden op bevalling

Ik heb bij de eerste een paar keer yoga gedaan maar al snel mee gestopt. 2de zwangerschap niks gedaan. De beste tip die ik je uit eigen ervaring kan geven is: luister naar je lichaam. Neem gewoon de houding aan die je zelf wilt, dan kun je het beste de weeën opvangen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Okt 2017 11:48

Re: Voorbereiden op bevalling

Zwangerschapscursus heb ik niks aan gehad.
Informatie avond in 't ziekenhuis wel. Vond 't zelf prettig om beetje te weten waar ik zou bevallen.
Ik heb me ook goed in laten lichten over de verscheidene pijnbestrijdingsmethodes. Ik wist dat ik het eerst zonder zou willen proberen maar openstond voor pijnbestrijding. Daar heb ik uiteindelijk ook voor gekozen, hele goede beslissing geweest.
Let's discover the world together.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 01 Okt 2017 12:24

Re: Voorbereiden op bevalling

Niekske schreef:En tijdens de cursus had ik geleerd dat er ook been-weeën bestonden, dus ik kon de helse pijn in mijn benen ook plaatsen :laughcry: alleen jammer dat de ademhalingstips daar niet zo bij hielpen...


Ik heb geen cursus gedaan, maar achteraf gehoord dat je aan beenweeën niet zoveel kon doen (en die had ik alleen maar) dus ik denk niet dat ik er veel aan heb gemist.

De verpleegkundige hielp me goed door de bevalling heen qua rustig ademen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Okt 2017 12:44

Re: Voorbereiden op bevalling

Ik had ook been weeen en daar kwam mn Ruggenprik beslissing uiteindelijk vandaan. Ik had ween in mn buik, rug, heupen en benen dus wegpuffen ging niet meer en ik werd zó stoned van het gas dat ik bijna van bed viel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Okt 2017 12:45

Re: Voorbereiden op bevalling

Olíve schreef:De beste tip die ik je uit eigen ervaring kan geven is: luister naar je lichaam. Neem gewoon de houding aan die je zelf wilt, dan kun je het beste de weeën opvangen.


Ja dit vind ik ook een goede tip.
Van te voren dacht ik wel rond te willen lopen maar rechtop staan duwde hem zo pijnlijk naar beneden. Zitten was vreselijk. Ik wilde alleen maar op m'n zij liggen. Zoiets bedenk je niet van te voren.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 01 Okt 2017 14:30

Re: Voorbereiden op bevalling

Ik heb geen cursus o.i.d. gedaan, ik ben daar gewoon een beetje te nuchter voor. De vk probeerde ons nog wel daarheen te sturen maar we hebben het uiteindelijk niet gedaan. Toen ik aan het bevallen was en de vk kwam vroeg ze welke cursus ik ook alweer gedaan had want ik was de weeën zo goed aan het opvangen haha!

Ik zou er ook niet teveel over nadenken. Vriendin van mij had het hele plaatje compleet, ze wilde thuis bevallen. Uiteindelijk duurde het te lang en moest ze naar het ziekenhuis. Dat was voor haar een hele grote teleurstelling dat ze daar achteraf nog last van heeft gehad.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem281

Bericht 01 Okt 2017 14:57

Re: Voorbereiden op bevalling

Ik heb een afspraak gemaakt bij iemand die cursussen geeft vanuit mensendieck. Daar heb ik wel iets aan gehad. Ik wilde geen zweverig gedoe en zij legde uit wat er gaat gebeuren en echt puur vanuit 't lichaam en hoe ik daar het beste in mee kon gaan. Vond ik op zich wel fijn :)

Toen 't eenmaal zo ver was, heb ik er ook wel wat aan gehad, denk ik.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Okt 2017 16:13

Re: Voorbereiden op bevalling

Bij de eerste heb ik een zwangerschap cursus gevolgd. Bij de 2e had ik daar geen behoefte meer aan.

Wat ik zelf ook een goed vond. Is dat bij het zh hier in de buurt (en waar ik achteraf bij de eerste ben bevallen) een rondleiding geven 1 keer per maand. Hier zijn mijn man en ik naartoe geweest. Ze laten de verloskamer, kraamafdeling en kinderafdeling zien. Zo was het niet allemaal "vreemd" voor ons.
2014 2016
<<

Geel

Bericht 01 Okt 2017 16:40

Re: Voorbereiden op bevalling

- informatieavond over borstvoeding in het ziekenhuis.
- informatieavond over bevallen bij de vk.praktijk.
- twee boeken gelezen om vertrouwen op te bouwen dat ik het zou kunnen.
- ik had al ademhalingsoefeningen geleerd tijdens stiltetrainingen.

Zeker aan die laatste twee dingen heb ik veel gehad, waardoor ik uiteindelijk geen pijnbestrijding hoefde, zoals ik graag wilde.

@ Uffe: wat heeft 'een cursus o.i.d.' met nuchterheid te maken?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Okt 2017 09:35

Re: Voorbereiden op bevalling

Ik heb geen cursus o.i.d. gevolgd, ook geen infomomenten. Ik wilde gewoon het moment zelf afwachten om te kijken hoe het zou gaan, en dat is prima gelukt zonder pijnbestrijding (wat ik zelf ook graag wilde).
2012 & 2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 02 Okt 2017 10:23

Re: Voorbereiden op bevalling

Ik doe twee zwangerfit-cursussen, waarvan één met een theorie gedeelte. Daar krijgen we wat tips over ademhaling en houding tijdens het persen en zo.
Verder lees ik - ter voorbereiding op het opstellen van het bevalplan - het boek dat ik van mijn verloskundige heb gekregen (de grote geboortegids). En tijdens twee afspraken met de verloskundige wordt ook nog e.e.a. besproken over de bevalling en zo.

Meer ga ik er niet aan doen, want ik kan me - zeker bij de eerste - er niet echt een voorstelling bij maken en ik laat het wel een beetje op me afkomen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 02 Okt 2017 10:24

Re: Voorbereiden op bevalling

Ik ga zwangerschapsyoga doen en een zwangerschapscursus (incl. borstvoeding avond). Het lijkt me vooral erg leuk eigenlijk en zou mooi zijn als ik er dan ook nog iets aan heb.

En de voorlichtingsavond in het ziekenhuis, maar dat is sowieso wel belangrijk aangezien ik daar graag wil bevallen.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 02 Okt 2017 10:35

Re: Voorbereiden op bevalling

Ik heb geen cursussen of iets gedaan. Heb vanuit mijn werk meerdere bevalling meegemaakt. Aan informatie had ik dus geen behoefte en aangezien elke bevalling anders is had ik zoiets van ik laat het gewoon over mij heen komen. We zijn alleen naar de info avond van de VK geweest, zodat mijn man ook een beetje informatie kreeg en voorbereid was. Ik heb tijdens mijn beide bevallingen niet iets van een cursus gemist. Zoals ik hoopte keerde ik volledig in mijzelf en kon hierdoor prima de weeen opvangen en verliep het allemaal heel erg snel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 02 Okt 2017 11:09

Re: Voorbereiden op bevalling

Ik heb geen zwangerschapscursus gedaan bij beide zwangerschappen. Bij de oudste ben ik wel naar infoavonden van de verloskundige en het ziekenhuis geweest. Dat vond ik wel heel interessant en ook handig om dat in het ziekenhuis wilde bevallen. Bij de jongste ben ik niet naar die infoavonden geweest. Bij de oudste heb ik ook nog een borstvoedingscursus gevolgd.
Een echte zwangerschapscursus qua puffen heb ik niet gemist. Ik had erg goede begeleiding van de verloskundige en de verpleegkundige. Qua informatie heb ik een aantal boeken gelezen.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 02 Okt 2017 12:03

Re: Voorbereiden op bevalling

Bij de eerste heb ik een algemene zwangerschapscursus gevolgd. Of ik er wat aan had bij het bevallen weet ik niet, ik werk ook heel goed begeleid door de verpleegkundige en verloskundige, maar ik vond het wel fijn om een cursus te volgen met andere zwangeren.
Bij de tweede heb ik yoga gedaan en zwemmen, maar vooral omdat ik het fijn vond om even alleen met mezelf en de baby bezig te zijn. Ik was de tweede keer verder veel minder bezig met mijn zwangerschap, logisch natuurlijk, want er liep een (bijna-)peuter rond.

Ik vond het wel heel fijn om inderdaad met een rondleiding alvast de verloskamers en alles te bekijken, aangezien ik wist dat ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem243

Bericht 02 Okt 2017 15:24

Re: Voorbereiden op bevalling

Ik heb yoga gedaan de eerste keer, niet eens zozeer om me voor te bereiden op de bevalling maar meer om andere zwangeren te ontmoeten en om 1x per week even helemaal gefocust bezig te zijn met de zwangerschap. Achteraf heb ik er wel wat aan gehad bij de bevalling qua ademhalingstechnieken. Deze keer ga ik Zwanger-fit doen vanuit de fysio om dezelfde redenen plus dat ik deze zwangerschap graag meer in beweging wil blijven en conditie wil behouden en rug-/bekkenklachten wil voorkomen voor zover mogelijk.
<<

Anoniem286

Bericht 02 Okt 2017 19:25

Re: Voorbereiden op bevalling

Wij hebben samen bevallen gevolgd, vond dit erg prettig. Wb het ademen heb ik er trouwens wel wat aan gehad maar vooral de uitgebreide informatie en het contact met mede zwangeren vond ik prettig. Hie de bevalling loopt weet je niet en echt voorbereiden is er niet aan. Ik dacht zelf dat als je er zonder verwachtingen instapt en je niet al te druk maakt is die bevalling piece of cake, Maarja zo werkt het blijkbaar niet. M.i. valt er dus niks voor te bereiden maar ik zou wel proberen om ne zoveel mogelijk te laten informeren
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 02 Okt 2017 19:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem247

Bericht 02 Okt 2017 19:36

Re: Voorbereiden op bevalling

Alleen een zwangerschapscursus. Maar dat vond ik voornamelijk leuk voor de gezelligheid ;) We hebben toen ook één les gehad hoe je het beste kon puffen. Maar toen de bevalling begon was ik het allemaal spontaan vergeten :laughcry:
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers