Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikpijn

<<

Anoniem223

Bericht 27 Sep 2017 13:02

Buikpijn

Ik ben 14 weken zwanger en eigenlijk al die tijd heb ik al buikpijn. Maar de laatste dagen is het erger. Ik ben maandag gaan hardlopen, maar na 3,5 km moest ik stoppen vanwege buikpijn. Gisteren moest ik lesgeven (bodypump) maar ook dat heb ik af moeten zeggen. Vandaag krijg ik steeds felle steken in mijn onderbuik, ondermijn navel en ook een beetje rechts en links. Ik heb vandaag urine ingeleverd om te testen op blaasontsteking, maar er was niks gevonden (staat nu op kweek, morgen nog eens bellen). Ik hoor eigenlijk niemand over die steken in je onderbuik, is het normaal of moet ik me zorgen maken? 11 oktober heb ik weer een echo, mocht het voor die tijd niet minder worden dan ga ik toch weer langs de verloskundige. Ik voel me alleen een beetje een zeur zo.
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 19:49

Bericht 27 Sep 2017 13:10

Re: Buikpijn

Vriendin vertelde mij dat buikpijn , met name onder de navel, dat dit met het oprekken van de baarmoeder te maken heeft.

Ik weet niet of dit zo is... alleen het klonk wel logisch
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Sep 2017 13:14

Re: Buikpijn

Herkenbaar!
Waarschijnlijk bandenpijn.

Maar je kunt altijd de vk even bellen. Misschien kan die je meer gerust stellen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 27 Sep 2017 13:14

Re: Buikpijn

Ik heb het ook zo nu en dan en dat is voor mij een teken dat ik even rustig aan moet doen. Even een middagje op de bank ofzo.
Het schijnt inderdaad bandenpijn/groeipijn te zijn.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Sep 2017 13:15

Re: Buikpijn

Ik zou je VK bellen. Niet om je ongerust te maken hoor! Maar de VK kan waarschijnlijk door wat gerichte vragen te stellen, bepaalde dingen uitsluiten.
<<

Anoniem223

Bericht 27 Sep 2017 13:16

Re: Buikpijn

Gelukkig dat het herkenbaar is. Mijn zusje en zwangere vriendin herkenden het niet. De verloskunidige zei dat bandenpijn meer aan de zijkanten zit, daarom even laten testen op blaasontsteking.
Ik heb overigens ook enorme hoofdpijn (gisteren zo ergdat ik met de auto 3x in de berm belandde omdat ik scheel keek en misselijk was van de hoofdpijn). Ook herkenbaar?
En hebben jullie tips tegen de buikpijn (en hoofdpijn)?
<<

Anoniem223

Bericht 27 Sep 2017 13:17

Re: Buikpijn

Cotton schreef:Ik heb het ook zo nu en dan en dat is voor mij een teken dat ik even rustig aan moet doen. Even een middagje op de bank ofzo.
Het schijnt inderdaad bandenpijn/groeipijn te zijn.


Neem jij daar dan vrij voor? Ik ben blj dat het mijn collega gisteren meteen opviel po de sportschool. Ze stuurde me meteen naar huis en nam mijn les over.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Sep 2017 13:18

Re: Buikpijn

Ell schreef:En hebben jullie tips tegen de buikpijn (en hoofdpijn)?

Misschien moet je het qua sport wat rustiger aan gaan doen? Ik heb alleen hoofdpijn na behoorlijke inspanning.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Sep 2017 13:20

Re: Buikpijn

Klinkt als bandenpijn. Hoeft niet te betekenen dat je moet stoppen met sporten, want het heeft niet persé iets met elkaar te maken. Maar als je niet lekker wordt door/van het sporten, lijkt het me wel zaak misschien een stapje terug te nemen.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Sep 2017 13:21

Re: Buikpijn

Als het echt erg is ga ik met een warme pittenzak op mn buik op de bank zitten, evt. 2 paracetamol.

Ik heb nu steeds steken en dan doe ik alles maar een stapje rustiger.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem223

Bericht 27 Sep 2017 13:27

Re: Buikpijn

Cotton schreef:
Ell schreef:En hebben jullie tips tegen de buikpijn (en hoofdpijn)?

Misschien moet je het qua sport wat rustiger aan gaan doen? Ik heb alleen hoofdpijn na behoorlijke inspanning.


Ik doe al niks meer. Ben van 4x per week naar 1x per week gegaan. Hardlopen doe ik al 3 mnd niet meer (probeer het soms, maar dat gaat blijkbaar niet meer, waar ik eerst gewoon 15 km kon lopen is het nu na 3 km al klaar). Dus nog meer minderen gaat niet (het is mijn werk, 1x per week dus nog in de avond).
Ik krijg steeds hoofdpijn op kantoor (van het scherm ofzo?) Paracetamol doet helemaal niks bij mij helaas.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Sep 2017 13:28

Re: Buikpijn

Zou kunnen hoor dat je hoofdpijn krijgt van je werk (beeldscherm). :ja:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Sep 2017 13:39

Re: Buikpijn

Ik heb een aantal weken ook buikpijn gehad, maar dat was meer zeurend. VK vertelde dat het bij mij het groeien van de baarmoeder was.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem223

Bericht 27 Sep 2017 13:39

Re: Buikpijn

Cotton schreef:Zou kunnen hoor dat je hoofdpijn krijgt van je werk (beeldscherm). :ja:


Voorheen moest ik ook bijna dagelijks ibuprofen nemen, zeker met dit warmere weer. Maar gisteren was echt niet normaal, ik moest gewoon bijna overgeven ervan. En ook aan de achterkant van mijn hoofd, normaal zit het voor.
<<

Anoniem223

Bericht 27 Sep 2017 13:40

Re: Buikpijn

Jip schreef:Ik heb een aantal weken ook buikpijn gehad, maar dat was meer zeurend. VK vertelde dat het bij mij het groeien van de baarmoeder was.


Jij kon wel blijven lopen toch? Echt raar (en vervelend) dat ik dat al vanaf het begin niet meer kon.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Sep 2017 14:00

Re: Buikpijn

Ell schreef:
Jip schreef:Ik heb een aantal weken ook buikpijn gehad, maar dat was meer zeurend. VK vertelde dat het bij mij het groeien van de baarmoeder was.


Jij kon wel blijven lopen toch? Echt raar (en vervelend) dat ik dat al vanaf het begin niet meer kon.


Ja ik heb tot en met 35 weken hardgelopen. Het kan ook zomaar zijn dat je het over een paar weken wel weer kunt. En -kom ik weer- goed je schuine buikspieren blijven trainen, zeker als je werkt op sport gebied.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

cinn

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 17 Sep 2013 19:49

Bericht 27 Sep 2017 17:23

Re: Buikpijn

Ik had eerder paracetamol ingenomen , de huisarts en gynaecoloog vertelden mij dat ik geen ibprofen mag gebruiken tijdens de zwangerschap
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Sep 2017 17:29

Re: Buikpijn

cinn schreef:Ik had eerder paracetamol ingenomen , de huisarts en gynaecoloog vertelden mij dat ik geen ibprofen mag gebruiken tijdens de zwangerschap


Dat meende ik ook. Paracetamol wel (met mate), geen ibuprofen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem223

Bericht 27 Sep 2017 17:58

Re: Buikpijn

Oh niet duidelijk vermeld zie ik. Maar ibuprofen nam ik voor ik zwanger was, omdat her tijdens de zwangerschap idd niet mag. Maar paracetamol doet dus niks helaas.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron