Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zijn wij zo laat met regelen?

<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 11:54

Zijn wij zo laat met regelen?

Ik ben nu 14 weken zwanger, en we hebben nog helemaal niks geregeld. Nog geen spulletjes gekocht en geen kamertje. Mijn vriend werkt thuis, die gaat over een maand of 2/3 verhuizen naar ee nkantoor buitenshuis. Dan kan de kamer leeggehaald worden, de muren gestuukt en begin ik aan de baybykamer. De meubels ga ik dus ook dan pas kopen. Dan ben ik dus ca 22-26 weken zwanger.

We hebben ons nog totaal niet bezig gehouden met wandelwagens, boxen en dat soort dingen. Ook niet met de naam.

Om me heen hoor ik allemaal meiden die ongeveer even ver zijn en al zoveel hebben geregeld. Ik heb er ook echt geen haast mee, het kindje komt pas over een half jaar. En omdat we klein wonen wil ik die spullen nu nog niet in huis hebben.

Ik heb wel al kraamzorg geregeld en de 16 en 19 weken echo. De 20 weken moet ik nog plannen en we moeten nog een afspraak maken op het gemeentehuis voor erkenning. Verder hebben wij ook geen samenlevingscontract, allebei gene testament en ook geen overlijdensrisicoverzekering (hyotheek staat op mijn naam en is lager dan de executiewaarde, dan hoeft dat niet).

Zijn wij nou zo laat? MOet ik me met bepaalde dingen wel gaan haasten?
<<

Anoniem298

Bericht 25 Sep 2017 12:01

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Nee hoor, haasten hoeft echt niet. Weet je al wat voor kamer je wil? Als je die bij zo'n babyspeciaalzaak wil kopen zou ik wel eerdaags gaan kijken, daar zit zo een levertijd van 10 weken op. Als je een Ikea-kamertje wil kun je die met 30 weken ook nog wel gewoon halen. Wij gingen pas met 24 weken een keer kijken bij Babydump en toen waren we wel wat laat ivm de levertijd.

Wandelwagen en box kun je ook nog kopen als je 30 weken bent, de box hebben wij ook pas rond 37 weken zwangerschap neergezet. De afspraak voor de 20 weken echo en voor de erkenning zou ik wel op tijd maken, zeker als je voor de 20 weken echo naar het ziekenhuis moet (mijn ervaring is dat je rekening moet houden met 3-4 weken van tevoren, ik weet niet of dat overal zo is natuurlijk).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Sep 2017 12:04

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Nee ik vind het totaal niet laat met regelen.

Ik geloof dat wij rond die tijd, na de eerste termijn in elk geval, wel echt bewuster zijn gaan orienteren op wagens.
Kamertje hebben we toen ook besteld, iig vóór 20 weken. Houd daarmee en met de wagen in elk geval rekening met een levertijd, dus dat maakt dat je op een gegeven moment natuurlijk wel moet gaan bestellen. Tenzij je dingen van Marktplaats gaat halen.

Qua mobiliteit zou ik ook niet tot het allerlaatst wachten. Je weet namelijk niet hoe je je tegen die tijd voelt. En ergens in je achterhoofd rekening houden met tegenslag (thuis komen te zitten ivm klachten, verbouwproblemen oid) is ook verstandig.
Wij gingen met 36 weken pas echt het kamertje inrichten en toen hadden we een ongelukje met de cv leiding. Hele kamer nat, incl nieuwe meubeltjes en moest de vloer halsoverkop nog vervangen worden. Nou toen stond ik wel even stijf van de stress hoor. (nou houdt adrenaline weeen tegen, dus dat was dan wel weer positief haha).

Ik zou de 'belangrijke' zaken wel echt gaan regelen. Daar moet je niet laks over doen.

En mocht de baby eerder komen, ligt hij/zij de eerste tijd waarschijnlijk toch in het ziekenhuis. Niet dat dat fijn is, maar dat betekent ook dat je dan wat extra speling hebt. Maar al het kluswerk zou ik wel echt op tijd af maken, zodat je baby niet in die (verf)lucht hoeft te liggen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Sep 2017 12:04

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Wij hebben wel een wandelwagen besteld omdat ik die heeeeeeeeeeeeeeeeel graag wilde kopen haha. Maar verder ook nog niets. We gaan deze week op gesprek bij de opvang van onze voorkeur en na de NIPT uitslag inschrijven bij de kraamzorg.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 25 Sep 2017 12:08

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Nee hoor je hebt nog tijd zat.
Wat je wel optijd moet regelen is o.a. kinderopvang als je de kleine naar het kdv wil doen
<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 12:08

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Jet schreef:Nee hoor, haasten hoeft echt niet. Weet je al wat voor kamer je wil? Als je die bij zo'n babyspeciaalzaak wil kopen zou ik wel eerdaags gaan kijken, daar zit zo een levertijd van 10 weken op. Als je een Ikea-kamertje wil kun je die met 30 weken ook nog wel gewoon halen. Wij gingen pas met 24 weken een keer kijken bij Babydump en toen waren we wel wat laat ivm de levertijd.

Wandelwagen en box kun je ook nog kopen als je 30 weken bent, de box hebben wij ook pas rond 37 weken zwangerschap neergezet. De afspraak voor de 20 weken echo en voor de erkenning zou ik wel op tijd maken, zeker als je voor de 20 weken echo naar het ziekenhuis moet (mijn ervaring is dat je rekening moet houden met 3-4 weken van tevoren, ik weet niet of dat overal zo is natuurlijk).


Wij gaan alles tweedehands kopen. We kunnen de babykamer van vrienden overnemen. De wagen weet ik nog niet zeker, ik krijg wel een lentebaby dus ik denk dat ik veel ga wandelen. Dan is een nieuwe misschien ook nog wel rendabel.

De 20 weken echo vergeet ik steeds te plannen. ik werk natuurlijk gewoon overdag en ik moet eigenlijk met mijn vriend zien te regelen dat hij ook kan en zijn planning verandert met het uur. Zelfde geldt voor erkenning. Maar dan kan ik dan echt niet alleen naartoe als hij niet mee kan. Dus misschien moet ik hem dat maar laten regelen. Het gemeentehuis is hier alleen van 9.00-12.00 open en 1 avondopening, maar dan werk ik. Ik vind het vervelend om steeds vrij te moeten nemen voor die kleine dingen.
<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 12:09

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

ShallY schreef:Nee hoor je hebt nog tijd zat.
Wat je wel optijd moet regelen is o.a. kinderopvang als je de kleine naar het kdv wil doen


Oh ja! Mijn vriend weet nog niet welke dag hij vrij wil. Ik wil 3 dagen gaan werken, maar er moet eerst iemnand worden aangenomen (dat moet nog volledig worden opgestart, advertentie, de functie bepalen, enz) dus dat weet ik de komende maanden nog niet. Dus ik heb werkelijk geen idee welke dagen we straks kinderopvang nodig hebben.
Wanneer is normaal om dat te regelen?
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 25 Sep 2017 12:10

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Het komt wanneer het jou uitkomt ;). Qua babykamer zit er wel levertijd op bij die grote baby winkels dus hou daar rekening mee. Andere spullen zoals een box of kinderwagen kan je altijd nog wat later in je zwangerschap kopen. Ik kocht alles in 1 keer was ik daar ook weer van af lekker makkelijk. Qua erkenning heb ik geregeld na 20 weken echo maar ik heb zo lang getwijfeld over de achternaam dat ik nog 1 keer ben terug gegaan omdat ik de eerste keer te veel twijfelde erg hè. Wij hebben ook nog steeds niks op papier qua testement wel mee bezig geweest maar schuiven het steeds opzij moeten het echt eens gaan regelen komen steeds andere dingen op ons pad. Maar is zeker belangrijk als je niet getrouwd bent.
Kinderopvang moet je echt wel snel bij zijn tenminste hier zat alles bijna vol en dikke wachtlijsten voor bepaalde dagen. Heb ik geregeld toen ik 16 week zwanger was zoiets
Laatst gewijzigd door sanskie op 25 Sep 2017 12:15, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Sep 2017 12:13

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ell schreef:
ShallY schreef:Nee hoor je hebt nog tijd zat.
Wat je wel optijd moet regelen is o.a. kinderopvang als je de kleine naar het kdv wil doen


Oh ja! Mijn vriend weet nog niet welke dag hij vrij wil. Ik wil 3 dagen gaan werken, maar er moet eerst iemnand worden aangenomen (dat moet nog volledig worden opgestart, advertentie, de functie bepalen, enz) dus dat weet ik de komende maanden nog niet. Dus ik heb werkelijk geen idee welke dagen we straks kinderopvang nodig hebben.
Wanneer is normaal om dat te regelen?

Ik heb het de op één na laatste week van mijn verlof geregeld :laughcry: Was niet ideaal natuurlijk, maar zelfs dat kwam goed.
Het ligt eraan waar je woont en hoe lang de wachttijden zijn.

♥♥
<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 12:17

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Het grootste probleem is echt de tijd bij ons. Overdag werken (dus onhandig met bellen, kan wel tussendoor, maar vaak denk ik er dan niet aan) en 's avonds zijn we eigenlijk nooit allebei thuis. Ik kijk op zich wel uit naar de toekomst, dan wordt alles eindelijk wat gestructureerder bij ons thuis, mijn vriend heeft dan ook zijn verantwoordelijkheden. Nu is het vooral rennen vliegen bij ons. En opens dacht ik, ik heb nog totaal niks geregeld voor straks. Ik ben er zo weinig mee bezig dat ik zelfs nog maar amper besef dat er een baby in mijn buik zit. Dat zwanger voelen zou inmiddels toch wel bijna moeten komen toch?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Sep 2017 12:18

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ell schreef:Het grootste probleem is echt de tijd bij ons. Overdag werken (dus onhandig met bellen, kan wel tussendoor, maar vaak denk ik er dan niet aan)


---> Agenda afspraak/reminder in je telefoon zetten? Ik nam ook liever niet vrij, maar bellen deed ik wel tijdens kantooruren. Hangt beetje van de baan af, maar vaak mag dat toch wel even.

Edit: Oh en misschien heb je iets aan dit topic wat ik destijds heb geopend omdat ik ook beetje mee zat wanneer je handig wat kunt regelen: zwangerschaps-to-do-tijdlijn-t24016.html?hilit=tijdlijn%20zwangerschap
Let's discover the world together.
<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 12:19

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Elliot schreef:
Ell schreef:
ShallY schreef:Nee hoor je hebt nog tijd zat.
Wat je wel optijd moet regelen is o.a. kinderopvang als je de kleine naar het kdv wil doen


Oh ja! Mijn vriend weet nog niet welke dag hij vrij wil. Ik wil 3 dagen gaan werken, maar er moet eerst iemnand worden aangenomen (dat moet nog volledig worden opgestart, advertentie, de functie bepalen, enz) dus dat weet ik de komende maanden nog niet. Dus ik heb werkelijk geen idee welke dagen we straks kinderopvang nodig hebben.
Wanneer is normaal om dat te regelen?

Ik heb het de op één na laatste week van mijn verlof geregeld :laughcry: Was niet ideaal natuurlijk, maar zelfs dat kwam goed.
Het ligt eraan waar je woont en hoe lang de wachttijden zijn.


Haha zo zit ik dus ook in elkaar. Wij wonen in een dorp, ik heb nog geen idee hoeveel kdv er zijn en waar ik voor zou willen kiezen. Misschien wle een gastgezin. ik heb me daar nog total niet in verdiept. Het allerliefst zou ik een soort zorgboerderij (maar dan als kdv) willen, omdat wij zelf ook dieren krijgen als we straks gaan verhuizen en het me erg aanspreekt. Alleen is dat hier helaas niet in het dorp (wel 15 km verderop maar dat is natuurlijk niet handig).
<<

Anoniem252

Bericht 25 Sep 2017 12:19

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Wij hebben de kinderwagen met 15 weken besteld, de levertijd zou namelijk 20 weken zijn. Rond de 27 weken kregen wij hem al binnen.
Meubels na de 20 weken echo, toen ook muur geverfd en decoratie rond de 24 weken. Babykamer is nu met 29 weken wel echt bijna af.
Met 27 weken ben ik begonnen met wasjes, probeer gewoon elke vrije dag iets te doen.

Weet je, het is nooit goed. Als ik vertel dat mijn babykamer al af is wordt ik regelmatig uitgelachen. Zo van joh lekker op tijd. Ik vind dat ook weer stom, alsof je verplicht tot je verlof moet wachten :P.

Ik zou lekker je eigen pad kiezen!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Sep 2017 12:20

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Al zou je het kamertje nog niet af hebben als de baby komt, dan zou je genoeg hebben aan een wiegje naast jullie eigen bed en dan kun je het kamertje alsnog afmaken voordat de baby daar gaat slapen. Een kinderwagen kun je bij zo'n grote babyzaak zo uitzoeken en meenemen, het is allang niet meer zo dat daar tig weken levertijd op zit. Ik denk dat veel mensen het zo vroeg regelen omdat ze dat gewoon leuk vinden, omdat het dan allemaal wat echter wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 12:22

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Dankje Marin! Heb ik iets aan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Sep 2017 12:23

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ell schreef:
Haha zo zit ik dus ook in elkaar. Wij wonen in een dorp, ik heb nog geen idee hoeveel kdv er zijn en waar ik voor zou willen kiezen. Misschien wle een gastgezin. ik heb me daar nog total niet in verdiept. Het allerliefst zou ik een soort zorgboerderij (maar dan als kdv) willen, omdat wij zelf ook dieren krijgen als we straks gaan verhuizen en het me erg aanspreekt. Alleen is dat hier helaas niet in het dorp (wel 15 km verderop maar dat is natuurlijk niet handig).


Maar, als je je er nu druk over gaat maken of je niet wat moet regelen, kan je in plaats van je druk maken toch ook dingen uit gaan zoeken? Als er niet heel veel aanbod is, dan lijkt het me ook niet heel ingewikkeld. 15 km kan natuurlijk best als het handig op je werkroute ligt overigens, of als je ruime wegbreng/ophaaltijden hebt en met de auto kunt. Als dat het je waard is qua soort kdv, zou je dat kunnen overwegen.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Sep 2017 12:25

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Susan schreef: Een kinderwagen kun je bij zo'n grote babyzaak zo uitzoeken en meenemen, het is allang niet meer zo dat daar tig weken levertijd op zit. Ik denk dat veel mensen het zo vroeg regelen omdat ze dat gewoon leuk vinden, omdat het dan allemaal wat echter wordt.


Bij ons zat op de wagen zeker wel paar weken (weet niet meer hoeveel, paar maanden zelfs geloof ik) levertijd. Maar dat laatste is ook zeker waar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 25 Sep 2017 12:26

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Marin schreef:
Susan schreef: Een kinderwagen kun je bij zo'n grote babyzaak zo uitzoeken en meenemen, het is allang niet meer zo dat daar tig weken levertijd op zit. Ik denk dat veel mensen het zo vroeg regelen omdat ze dat gewoon leuk vinden, omdat het dan allemaal wat echter wordt.


Bij ons zat op de wagen zeker wel paar weken (weet niet meer hoeveel, paar maanden zelfs geloof ik) levertijd. Maar dat laatste is ook zeker waar.


Op die van ons zat destijds zeiden ze 20 weken levertijd.. dus soms wel handig om daar op tijd naar te gaan kijken.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Sep 2017 12:28

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ell schreef:
Haha zo zit ik dus ook in elkaar. Wij wonen in een dorp, ik heb nog geen idee hoeveel kdv er zijn en waar ik voor zou willen kiezen. Misschien wle een gastgezin. ik heb me daar nog total niet in verdiept. Het allerliefst zou ik een soort zorgboerderij (maar dan als kdv) willen, omdat wij zelf ook dieren krijgen als we straks gaan verhuizen en het me erg aanspreekt. Alleen is dat hier helaas niet in het dorp (wel 15 km verderop maar dat is natuurlijk niet handig).

Jaaa zoiets is hier ook. Wij moeten er ook voor rijden, maar het heeft wel onze voorkeur.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Sep 2017 12:28

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Atelier Madame schreef:
Marin schreef:
Susan schreef: Een kinderwagen kun je bij zo'n grote babyzaak zo uitzoeken en meenemen, het is allang niet meer zo dat daar tig weken levertijd op zit. Ik denk dat veel mensen het zo vroeg regelen omdat ze dat gewoon leuk vinden, omdat het dan allemaal wat echter wordt.


Bij ons zat op de wagen zeker wel paar weken (weet niet meer hoeveel, paar maanden zelfs geloof ik) levertijd. Maar dat laatste is ook zeker waar.


Op die van ons zat destijds zeiden ze 20 weken levertijd.. dus soms wel handig om daar op tijd naar te gaan kijken.

Op het merk Joolz schijnt een hele lange levertijd te zitten, maar weet niet of het echt zo is.

Wij moeten nu voor de Mutsy Evo ook 3 weken wachten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Sep 2017 12:29

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ik vind je absoluut niet laat. Ik was in die periode ook nog helemaal niet bezig met een kamertje of kinderopvang. Nu hebben wij voor het kamertje het meeste tweedehands of van Ikea, dus geen wachttijd. Ook de wagen hadden we tweedehands, dus ook geen wachttijd. Met erkenning regelen heb ik geen ervaring, wij waren al getrouwd, dus geen flauw idee hoe ver van tevoren dat gebruikelijk is.
Voor kinderopvang hadden wij opa's en oma's, maar voor kinderopvang hangt het erg van je woonplaats af of er een wachtlijst is. Mijn moeder kon onverwacht niet meer oppassen vanaf begin deze maand, dus wij zijn begin september gaan kijken naar een gastouder voor ons zoontje. De tweede week van september kon hij al terecht!
En de babykamer gebruikten wij de eerste tijd met baby ook nog niet, alleen de commode voor het verschonen, slapen deed ze bij ons. Maar goed, de eerste tijd met baby heb je vast geen zin om met het kamertje bezig te zijn, dus het is wel fijn als het af is voor die geboren wordt :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 25 Sep 2017 13:12

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Vind je helemaal niet laat. T enige wat wij met 14 wk hadden gedaan kraamzorg regelen en in die week ook de erkenning gedaan, omdat vriend vrij was vd bruiloft van z'n moeder en we anders pas na 24 weken konden erkennen. Met 20 weken de babykamer enzo uitgezocht, maar die had een leveringstijd van 10 weken (das wel ff iets om rekening mee te houden!) En we konden uberhaubt pas wat doen vanaf week 24/25 omdat we toen de sleutel van ons nieuwe huis kregen. Heb voor de rest bijna alles dus afgelopen maand geshopt en besteld en als je er ff goed voor gaat zitten is dat zo klaar. (Middagje stad en voor de rest heb ik heel veel gewoon via internet besteld).
Moet nu alleen nog wat luiers in maat 2 en een prullenbak (sowieso handig voor boven) en er moet nog een wiegdekentje binnen komen. Aankleding voor t kamertje niet meegerekend want op een plank na doe ik dat als hij geboren is wel. Dan krijgt hij vast speelgoed enzo om leuk neer te zetten (heb ik ook nog niet gekocht, wel 3 dingetjes gekregen). Nu 32+2 wk. Ohja wassen enzo en vluchtkoffer klaarzetten moet ik nog wel, maar daar ben je ook geen dagen mee bezig.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Sep 2017 13:20

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

De opvang zou ik je wel op gaan oriënteren en informeren naar mogelijkheden op bepaalde dagen. Als je een fijne opvang hebt in de buurt, kan het misschien zijn dat je daar je dagen op wilt aanpassen (ik heb daar wel voor gekozen).
Bij ons op het dorp is er weinig keuze qua opvang, er zijn twee gastoudergezinnen en een kinderopvang, maar die laatste sprak mij niet zo aan en de gastouders zitten bijna altijd vol. Wij hebben echt geluk gehad dat onze eerste keus ruimte had. Ik heb mijn gastouder deze keer ook al vroeg ingelicht over de zwangerschap, omdat ik hoorde dat ze een nieuwe aanvraag had. Als ze die had aangenomen, was er geen ruimte geweest voor ons tweede kindje.
Tien kilometer verderop zit wel een groene kinderopvang (met dieren enzo), maar die heeft op bepaalde dagen lange wachtlijsten, soms langer dan negen maanden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 14:12

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ik werk 2,5 km van huis en mijn vriend thuis (als hij naar zijn huurkantoor gaat is dat 200 meter van mijn werk). Het is dus niet handig om 15 km enkele reis te gaan rijden naar de opvang. Dan helaas maar geen dieren. Het liefst wil ik opvang op loopafstand (op zich is het hele dorp wel loopafstand), dan kan ik daarna gewoon fietsend naar mijn werk (of vriend brengt het kindje en ik haal het op, omdat ik om 16.30 al klaar ben).
De dagen waarop ik straks ga werken zijn afhankelijk van mijn collega's. De een werkt 2 dagen en er komt als het goed is iemand bij, maar het is dus niet bekend welke dagen die dan gaat werken. Mijn voorkeur gaat uit naar maandag, dinsdag en donderdag. Mijn vriend kan op maandag niet thuisblijven, dus we zullen naar alle waarschijnlijkheid dus opvang nodig hebben op maandag en dinsdag of donderdag. Mijn voorkeur is dan donderdag, zodat het lekker verdeeld is over de week. Waarschijnlijk wel de drukste dagen, de meeste moeders hebben toch woensdag en/of vrijdag vrij.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Sep 2017 14:15

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Je hebt zo te lezen best wat eisen voor je opvang (loopafstand, de drukke dagen inderdaad), die je zoekgebied beperkt maken. Dan zou ik zeker gaan informeren naar de opvangmogelijkheden die hierbinnen vallen, zodat je in ieder geval weet of je nog keuze hebt, snel moet beslissen of de tijd hebt om verder af te wachten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers