Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Badkamer verbouwen

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 19 Okt 2013 06:54

Badkamer verbouwen

Ik wil graag volgend jaar mijn badkamer laten verbouwen, maar waar begin ik?
Voor ik de definitieve beslissing neem moet ik eerst weten hoeveel het ongeveer gaat kosten. Hoe kom je daar achter? En hoevind je iemand die dit goed doet?
Kortom, hoe hebben jullie het gedaan?
<<

Anoniem5

Bericht 19 Okt 2013 07:08

Re: Badkamer verbouwen

Je kunt de opdracht op werkspot zetten voor een offerte. De prijzen verschillen daar per bedrijf/aannemer soms echt enorm.
Ik ga de badkamer zelf doen dus wij zijn dan goedkoop uit. Max 1500,- maar ik verwacht eronder te blijven. Onze buren met dezelfde ruimte waren voor 350 euro klaar inclusief bad. Zij hebben alleen de leidingen niet ingevreesd en geen zwevend toilet geplaatst wat ik wel wil.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 19 Okt 2013 07:14

Re: Badkamer verbouwen

We hebben net een verbouwing erop zitten. Wij hebben eerst geinventariseerd wat we wilden. Wil je alles op dezelfde plek houden of wil je het anders indelen? Bij het laatste moet je rekening houden met het verleggen van leidingen. Heb je stroom in de badkamer en zo niet, wil je dat? Wederom zo ja, je moet elektra aanleggen. Wat wil en kun je zelf en waar heb je externe krachten voor nodig? Wat is je budget? Wil je meubilair hergebruiken?

Wij hebben een aannemer (die al naar tevredenheid bij mijn moeder was geweest/gewerkt) laten komen toen wij onze plannen hadden gemaakt om een offerte. Die offerte vond ik veel en veels te duur dus hebben we het gestript van hem álles laten doen naar eigenlijk alleen het tegelen. Mijn man kan best wel wat zelf en omdat er qua leidingwerk niet veel veranderde, was het een kwestie van dingen terugzetten/-hangen. We hebben zelf tegels uitgezocht en zijn van aanbiedingen uitgegaan. Ook het meubilair en sanitair dat we wel nieuw hebben gehaald, hebben we aardig budget gedaan. Het uitgangspunt was dat we hier niet nog járen willen wonen. Het schijnt overigens dat je in Duitsland sanitair een heel stuk goedkoper kan halen, dat is misschien voor jou een optie?

We hebben zelf de badkamer gestript van de tegels die er op zaten (je kan natuurlijk ook over de bestaande tegels heen). Achteraf veel werk, maar ik ben er blij mee omdat de muren onder de tegels zeiknat bleken te zijn. We moesten dus alles laten drogen en verder uithakken waar mogelijk. Budgetteer in elk geval voor onverwachte uitgaven! Je weet nooit wat je tegenkomt.

Verder is de organisatie van zo'n verbouwing echt blegh. Wij hebben geen tweede wc in huis, dus waren we van de buren afhankelijk om naar de wc te gaan. We hebben de eerste week elders geslapen om te kunnen douchen. Dat vond ik eigenlijk allemaal nog het ergste!
L2014 & H2017
<<

Anoniem30

Bericht 19 Okt 2013 07:15

Re: Badkamer verbouwen

Wij hebben gisteren een aannemer over de vloer gehad voor onze badkamer. Via marktplaats gevonden! Maar onze badkamer is 15m2 en op de simpelste manier gaat het ten minste 6000 euro kosten :( Maandag komt de vader van een vriend langs om te kijken, die doet het als werk en wil in zijn vrije tijd wel komen, dan zal het alleen de materialen kosten....

Ken je niemand die het buiten werk tijd zou kunnen doen?
<<

Anoniem30

Bericht 19 Okt 2013 07:16

Re: Badkamer verbouwen

o Charlotte, daar zie ik ook zo tegenop inderdaad, de hele verbouwing en zooi en wc en douche buiten gebruik..
<<

Anoniem97

Bericht 19 Okt 2013 08:53

Re: Badkamer verbouwen

Wij hebben t zelf gedaan en waren ongeveer 2000 kwijt, hebben gedaan wat we wilde zoals een bad en mooie douche en wastafel enzo.

We gingen douche bij schoonouders die wonen gelukkig dichtbij. En we hebben beneden ook een wc dus dat scheelt.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 19 Okt 2013 10:09

Re: Badkamer verbouwen

Wij hebben het zelf gedaan met behulp van handige vaders.
We hebben twee dakramen laten plaatsen en het tegelwerk hebben we uitbesteed. Mijn vader heeft alle leidingen ingevreesd en de cv buizen omgelegd.
We hebben een stortdouche, toilet en badmeubel/kast geplaatst.
Wij waren voor alles zo'n 6000 euro kwijt. Moet er wel bij zeggen dat wij dure materialen hebben gebruikt.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Okt 2013 10:37

Re: Badkamer verbouwen

Mijn man heeft het bij ons zelf gedaan. De badkamer moest naar een hele andere kamer.

Hij heeft ook al vaak bij anderen badkamers gemaakt hij vraagt tussen de 20-30 euro per uur. En dat is wit dan.
Afbeelding
<<

Anoniem5

Bericht 19 Okt 2013 11:16

Re: Badkamer verbouwen

sarah1985 schreef:Mijn man heeft het bij ons zelf gedaan. De badkamer moest naar een hele andere kamer.

Hij heeft ook al vaak bij anderen badkamers gemaakt hij vraagt tussen de 20-30 euro per uur. En dat is wit dan.



Wow wat is hij goedkoop dan! Hier betaal je zo'n 50-60 per uur (daarom ga ik het zelf doen).
Bij mijn ouders zijn ze nu bezig met de badkamer wat 11.000 ongeveer kost en per uur 48 euro.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Okt 2013 11:20

Re: Badkamer verbouwen

Zo dat is een heel verschil. Dan zou ik het ook zelf doen

Onze verbouwing van de badkamer koste trouwens 2000 euro dat is incl alle nieuwe leidingen en muren enz.
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 19 Okt 2013 12:01

Re: Badkamer verbouwen

Dankzij mijn handige vader was ik €1000 kwijt voor mijn badkamer.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 19 Okt 2013 12:24

Re: Badkamer verbouwen

Bij ons is de badkamer recent verbouwd, in een huurwoning (dus ons kost het bijna niks). Mijn gouden tip: zoek een aannemer via via, die bij een ander al goed werk heeft afgeleverd. Onze badkamer is lelijk afgewerkt, dingen werken niet naar behoren, veel schade in andere delen van het huis door slordig werken, het duurde véél langer dan gepland etc. Dan kun je beter een goede hebben die iets meer kost, dan een goedkopere die maar half werk doet.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers