Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 19 Sep 2017 10:07

Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

*weg*
Laatst gewijzigd door Framboos op 19 Sep 2017 14:25, in totaal 2 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 19 Sep 2017 10:09

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Ik zou contact opnemen met de bedrijfsarts en dit overleggen.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Sep 2017 10:11

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Ik zou zeker vast contact opnemen met je leidinggevende om haar in te lichten. Boodschappen doen vind ik niet gek, maar een dag naar de sauna wel een beetje. Lijkt me ook gewoon niet zo fijn met een pijnlijke keel. En als je zwaar aan de pijnstillers zit word je denk ik ook snel licht in je hoofd van de warmte.
<<

ChiQ

Bericht 19 Sep 2017 10:11

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Je werkgever vandaag inlichten, vertellen wat er aan de hand is en niet naar de sauna. Is toch heel simpel?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 19 Sep 2017 10:12

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Ik zou ook niet naar de sauna gaan. Zelf zou ik me daar sowieso niet relaxed bij voelen als ik niet kan gaan werken, maar wel naar de sauna zou kunnen gaan. En wat Harrison zegt, ik denk ook niet dat je nu in de ideale situatie zit om naar een sauna te gaan.
2012 & 2016
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 19 Sep 2017 10:19

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Harrison schreef:Ik zou zeker vast contact opnemen met je leidinggevende om haar in te lichten. Boodschappen doen vind ik niet gek, maar een dag naar de sauna wel een beetje. Lijkt me ook gewoon niet zo fijn met een pijnlijke keel. En als je zwaar aan de pijnstillers zit word je denk ik ook snel licht in je hoofd van de warmte.


Dit.

Overigens was ik ook ruim drie weken van de leg door mijn tonsillectomie 2 jaar geleden. Die 2 weken is gemiddeld herstel en als je een beetje tegenslag hebt is langer ook heel gemiddeld. Daar hebben ze maar mee te dealen.

Ik denk ook dat sauna helemaal niet lekker zal zijn. Zere keel, slap, want al tijden slecht eten en drinken nog volop pijnstilling en dan die warmte en temperatuur schommelingen. Hoe zie je dat voor je?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 19 Sep 2017 10:23

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Overigens was mijn ervaring ook dat zodra het echt beter gaat het ook heel snel beter gaat. Ben je de korstjes al kwijt? Je kan werk aangeven dat je situatie verslechterd is en je niet weet of je dit weekend al red, maar mocht je nog genoeg opknappen kan allebei misschien gewoon nog wel.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Sep 2017 10:32

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Whatever schreef:
Harrison schreef:Ik zou zeker vast contact opnemen met je leidinggevende om haar in te lichten. Boodschappen doen vind ik niet gek, maar een dag naar de sauna wel een beetje. Lijkt me ook gewoon niet zo fijn met een pijnlijke keel. En als je zwaar aan de pijnstillers zit word je denk ik ook snel licht in je hoofd van de warmte.


Dit.

Overigens was ik ook ruim drie weken van de leg door mijn tonsillectomie 2 jaar geleden. Die 2 weken is gemiddeld herstel en als je een beetje tegenslag hebt is langer ook heel gemiddeld. Daar hebben ze maar mee te dealen.

Ik denk ook dat sauna helemaal niet lekker zal zijn. Zere keel, slap, want al tijden slecht eten en drinken nog volop pijnstilling en dan die warmte en temperatuur schommelingen. Hoe zie je dat voor je?


Haha, jij bent net mijn zus. Je gebruikt medische termen die voor een leek misschien wat minder makkelijk te begrijpen zijn. Ze zegt ook altijd braken (dat woord begrijp ik natuurlijk wel :P) en dat vind ik een stom woord, sinds we daar om gelachen hebben valt het ons pas op hoe vaak we eigenlijk gesprekken hebben over mensen die overgeven hahaha.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 19 Sep 2017 10:35

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Haha sorry dit was even luiheid. We weten waar het over gaat en tonsillectomie is in 1 seconde 1 swype woord en "toen mijn keelamandelen werden verwijderd" een hele zin (waarbij ik dan nog 3x van kamelen keelamandelen heb moeten maken)

:smile:

Braken is toch normaal? Of moet je dan overgeven zeggen? Of spugen? Of kotsen. :smile:
<<

Anoniem222

Bericht 19 Sep 2017 10:41

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Haha, ik ken niemand, naast mijn zus, die braken zegt ipv overgeven, of kotsen. Eén vriendin zegt brokkelen :') goor.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 19 Sep 2017 10:44

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Whatever schreef:Overigens was mijn ervaring ook dat zodra het echt beter gaat het ook heel snel beter gaat. Ben je de korstjes al kwijt? Je kan werk aangeven dat je situatie verslechterd is en je niet weet of je dit weekend al red, maar mocht je nog genoeg opknappen kan allebei misschien gewoon nog wel.


Mijn keel ziet er inmiddels al stukken beter uit en geneest mooi. Daarom zou ik verwachten dat die pijn nu ook wel minder zou worden. Misschien moet ik idd mijn baas maar alvast inlichten en hopen dat het vandaag of morgen een stuk beter gaat. Qua sauna had ik nog niet echt nagedacht over de temeratuur schommelingen, maar het voelt vooral tegenstrijdig om ziek te blijven en wel de deur uit te gaan. Man baalt alleen dat het nu weer niet door kan gaan (wat ik ook wel snap, maar wat niet gaat dat gaat niet).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 19 Sep 2017 10:47

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Harrison schreef:Haha, ik ken niemand, naast mijn zus, die braken zegt ipv overgeven, of kotsen. Eén vriendin zegt brokkelen :') goor.

Wij zeggen thuis 'een brokje leggen' :smile:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Sep 2017 11:02

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Ik vind braken ook echt een naar woord. Ik weet nog dat mijn vader vroeger een boekje had over kinderziektes en daar hadden ze het ook de hele tijd over braken. Het was al een naar boekje, maar daardoor nog meer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 19 Sep 2017 11:19

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Haha ik zit nu heel hard na te denken maar ik kan me geen gesprek over overgeven herinneren. Ik gebruik braken denk ik toch vooral in medische setting en bij een gesprek eerder overgeven of kotsen.

Wat zijn er eigenlijk veel woorden voor!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 19 Sep 2017 11:19

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Caulfield schreef:
Harrison schreef:Haha, ik ken niemand, naast mijn zus, die braken zegt ipv overgeven, of kotsen. Eén vriendin zegt brokkelen :') goor.

Wij zeggen thuis 'een brokje leggen' :smile:


Mijn ex had het nog wel eens over een grondpizza of een vloerpizza ofzo?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Sep 2017 11:41

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Ik denk inderdaad dat het niet zo lekker is om naar de sauna te gaan. Jammer dat je het weer moet verplaatsen natuurlijk, maar dat lijkt me voor jezelf ook fijner.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 19 Sep 2017 12:44

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Caulfield schreef:
Harrison schreef:Haha, ik ken niemand, naast mijn zus, die braken zegt ipv overgeven, of kotsen. Eén vriendin zegt brokkelen :') goor.

Wij zeggen thuis 'een brokje leggen' :smile:

Hahaha, ja, ook goor.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Sep 2017 09:22

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Brrr.. ik vind het al vies als jullie dat zo zeggen! Daar krijg ik al braak-neigingen van :smile:
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Sep 2017 13:28

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Nou over spugen gesproken, ik heb er nog een buikgriep overheen gekregen. Voel mij zo slap als een vaatdoek. Sauna is gecanceld en heb mij op werk voor het weekend ziekgemeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 21 Sep 2017 17:17

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Ik heb ook heel heftig de griep op dit moment. Echt zuur.

Beterschap!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Sep 2017 19:17

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Bij jou ook geen fijne combi momenteel. Beterschap.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem224

Bericht 21 Sep 2017 19:24

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Beterschap dames. Op mijn werk ook een hoop zieken, hoop dat het mij overslaat.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Sep 2017 20:56

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Ik vind kotsen echt een heel raar woord, heel asociaal vind ik dat klinken. “Ik moet kotsen” :omg: .

Ik gebruik op mijn werk ook altijd braken en thuis overgeven. Maar goed, ik zeg ook tonsillectomie i.p.v. verwijderde keelamandelen :laughcry: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Sep 2017 11:42

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Ja ik ook Lady! Hetzelfde met 'tuffen', daar kwam mijn stiefdochter laatst mee aan. Vond ik ook zo asociaal klinken!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Sep 2017 12:35

Re: Ziek gemeld en activiteiten buitenshuis

Wij zeggen overgeven of nekken :palm:
Dat laatste alleen als het na teveel drank gebeurt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers