Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ingeleid worden

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Sep 2017 08:52

Ingeleid worden

Iemand ervaring mee?

Ik moet zondag 24 september naar het ziekenhuis, dan krijg ik een echo om te kijken of ukkie nog erg gegroeid is. En mocht het zo zijn, dan word ik ingeleid dmv een ballon. En dan nog kan het max 3 dagen duren voor er iets gaat gebeuren.

Dus ipv een oktober kindje wordt het een september kindje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Sep 2017 08:58

Re: Ingeleid worden

Ik ben ingeleid, omdat ik te weinig leven voelde op het eind van mijn zwangerschap. Met 40+3 is de beslissing genomen, een dag later moest ik me melden voor een ballon. Die bleek niet nodig te zijn want ik had al wat ontsluiting. Dus toen weer naar huis en de volgt de ochtend weer melden. Ze hebben toen mijn vliezen doorgeprikt met een draadje dat op D.s hoofdje werd gedrukt. Daarna kreeg ik een infuus met weeënopwekkers. Ik geloof dat dat rond 8 uur was. Rond 12.00 uur werden de weeën erg heftig, om 13.00 uur had ik persdrang maar nog geen volledige ontsluiting. Om 14.00 uur mocht ik persen en om 15.08 is D. geboren. Ik vond het een prima bevalling, heb geen moment gedacht "nu wil ik pijnstilling".
Het ballonnetje heb ik dus geen ervaring mee, maar dat heeft mijn zus wel gehad. Het doet helemaal geen pijn zei zij, je voelt alleen wat druk af en toe.

♥♥
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 15 Sep 2017 09:12

Re: Ingeleid worden

Ik ben bij de derde ingeleid dmv balloncatheter maar daar voel je niets van. Bij mij viel ie met een paar uur al uit. Toen had ik voldoende ontsluiting om mijn vliezen te breken. Dat is om 20.00uur gedaan. Rond 23.15uur kreeg ik wat weeën en om 01.26 is E. geboren.

Gynaecoloog hier in het ziekenhuis gaf aan dat het hele gebeuren van inleiden tot geboorte wel een dag of 5 kon duren.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 15 Sep 2017 09:15

Re: Ingeleid worden

Ik ben twee keer ingeleid. Eerste keer met 39 weken omdat mijn bloeddruk te hoog was en de tweede keer met 41 weken omdat ik niet langer wilde afwachten.
De eerste keer heb ik een gel ingebracht gekregen om de baarmoedermond soepeler te maken en toen had ik de volgende dag voldoende ontsluiting om vliezen te breken.
De tweede keer had ik meteen voldoende ontsluiting dus was er geen ballon of gel nodig.
Beide bevallingen zijn heel snel gegaan (4,5 en 2,5 uur) en ondanks dat ze heftig waren kijk ik er heel positief op terug.

Geen persoonlijke ervaring met een ballon maar wel vanuit mijn studie en het is een van de minst vervelende manieren van inleiden.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Sep 2017 09:20

Re: Ingeleid worden

Vergeet er trouwens bij te vermelden dat ze me dan gaan inleiden met 37+3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Sep 2017 09:27

Re: Ingeleid worden

Ik ben twee keer ingeleid. De eerste keer (39.0)met pilletjes die ingebracht werden en toen ik voldoende ontsluiting had werden de vliezen doorgeprikt en kreeg ik meteen een oxcyticine infuus die continue omhoog gezet werd volgens protocol. Vanaf het doorprikken van de vliezen ( toen kreeg ik pas voor het eerst weeen) heeft de bevalling 2.5 uur geduurd, het was een weeenstorm maar ik had vooral tijdens het persen alle controle en kijk goed terug op deze snelle bevalling.

De tweede keer (37.6)wilde ze inleiden zonder hormonen proberen omdat het de eerste keer zo snel ging. Dus ik kreeg ook een ballon en de mededeling dat ze de volgende ochtend een grotere zouden plaatsen of als deze er eventueel eerder uit zou vallen. Dus mijn man ging naar huis om de maxicosi en de vluchtkoffer te halen en zijn werk te bellen om te zeggen dat hij niet meer terug kwam. Voordat hij terug was ( binnen een uur) was de ballon er uitgevallen en kon een grotere plaatsen ook niet meer omdat ik al teveel ontsluiting had ( nog geen weeën).
Toen hebben ze de vliezen doorgeprikt zonder infuus maar toen gebeurde er niks, ik had 5cm en bleef daar op hangen. Ze weken af van protocol en ik kreeg 2 uur de tijd, toen er dus niks gebeurde kreeg ik alsnog het infuus wat opgevoerd werd. Toen kreeg ik extreem heftige weeen. Dat was vreselijk 15 minuten later had ik volledige ontsluiting, 9 minuten daarna was M er en daarna vloog de placenta er nog uit. Ik had totaal geen controle meer over mijn lichaam, blinde paniek, M werd gelanceerd zonder dat ik zelf iets deed, alsof mijn onderlijf uit elkaar gerukt werd. Heel snel bevallen dus, maar ik doe er dus liever wat langer over. Achteraf is mij ook hulp aangeboden om dit te verwerken omdat het zo heftig was, dit hieft voor mij niet maar ik begrijp het aanbod wel.

Twee totaal verschillende ervaringen dus. Ik vond de begeleiding in het ziekenhuis heel prettig en dat ik daar al was en niet met weeen de auto in hoefde.

Succes! Spannend he! Bij een tweede ben je toch minder onbevangen en weet je al wat er gaat komen, dat maakte voor mij dat ik het spannender vond dan de eerste keer.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 15 Sep 2017 09:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 15 Sep 2017 09:30

Re: Ingeleid worden

Ik ben ook ingeleid ivm te weinig groei van de kleine man.
Smorgens om 7.00 melden ik had al 3 cm ontsluiting dus ingeleid via infuus, uiteindelijk om 17.52 bevallen.

Hebben ze een indicatie hoe klein jullie ukkie word geschat? Ik was voorbereid op opname en extreem laag gewicht uiteindelijk was onze man 2820 gr en was er weinig aan de hand. Na 1 nachtje in het ziekenhuis mochten we naar huis.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Sep 2017 09:32

Re: Ingeleid worden

minoessepoes schreef:Ik ben twee keer ingeleid. De eerste keer (39.0)met pilletjes die ingebracht werden en toen ik voldoende ontsluiting had werden de vliezen doorgeprikt en kreeg ik meteen een oxcyticine infuus die continue omhoog gezet werd volgens protocol. Vanaf het doorprikken van de vliezen ( toen kreeg ik pas voor het eerst weeen) heeft de bevalling 2.5 uur geduurd, het was een weeenstorm maar ik had vooral tijdens het persen alle controle en kijk goed terug op deze snelle bevalling.

De tweede keer (37.6)wilde ze inleiden zonder hormonen proberen omdat het de eerste keer zo snel ging. Dus ik kreeg ook een ballon en de mededeling dat ze de volgende ochtend een grotere zouden plaatsen of als deze er eventueel eerder uit zou vallen. Dus mijn man ging naar huis om de maxicosi en de vluchtkoffer te halen en zijn werk te bellen om te zeggen dat hij niet meer terug kwam. Voordat hij terug was ( binnen een uur) was de ballon er uitgevallen en kon een grotere plaatsen ook niet meer omdat ik al teveel ontsluiting had ( nog geen weeën).
Toen hebben ze de vliezen doorgeprikt zonder infuus maar toen gebeurde er niks, ik had 5cm en bleef daar op hangen. Ze weken af van protocol en ik kreeg 2 uur de tijd, toen er dus niks gebeurde kreeg ik alsnog het infuus wat opgevoerd werd. Toen kreeg ik extreem heftige weeen. Dat was vreselijk 15 minuten later had ik volledige ontsluiting, 9 minuten daarna was M er en daarna vloog de placenta er nog uit. Ik had totaal geen controle meer over mijn lichaam, blinde paniek, M werd gelanceerd zonder dat ik zelf iets deed, alsof mijn onderlijf uit elkaar gerukt werd. Heel snel bevallen dus, maar ik doe er dus liever wat langer over. Achteraf is mij ook hulp aangeboden om dit te verwerken omdat het zo heftig was, dit hieft voor mij niet maar ik begrijp het aanbod wel.

Twee totaal verschillende ervaringen dus. Ik vond de begeleiding in het ziekenhuis heel prettig en dat ik daar al was en niet met weeen de auto in hoefde.

Succes! Spannend he! Bij een tweede ben je toch minder onbevangen en weet je al wat er gaat komen, dat maakte voor mij dat ik het spannender vond dan de eerste keer.


Ik vind het bij de 2e wel een stuk enger hoor haha. En ik moest als de ballon zit gewoon naar huis, en dat zint me eigenlijk niet zo als ik het allemaal zo lees...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 15 Sep 2017 09:38

Re: Ingeleid worden

Ow mag je dan naar huis, dat was bij mij niet zo. Misschien wel prettig, toch wat meer ontspannen in je eigen huis.

Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik het spannend vond en ook hoe de vorige bevalling gegaan was en daar hebben ze echt super op ingespeeld, zodra ik een infuus kreeg zijn de verloskundige, verpleegkundige en co-assistente de kamer bijvoorbeeld niet meer uit geweest, wat ik erg prettig vond.
Goed aangeven hoe je je voelt!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Sep 2017 09:44

Re: Ingeleid worden

widko schreef:Ik ben ook ingeleid ivm te weinig groei van de kleine man.
Smorgens om 7.00 melden ik had al 3 cm ontsluiting dus ingeleid via infuus, uiteindelijk om 17.52 bevallen.

Hebben ze een indicatie hoe klein jullie ukkie word geschat? Ik was voorbereid op opname en extreem laag gewicht uiteindelijk was onze man 2820 gr en was er weinig aan de hand. Na 1 nachtje in het ziekenhuis mochten we naar huis.


Ons kindje is te groot juist. Hij wordt nu al geschat op 3300 gram.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 15 Sep 2017 09:54

Re: Ingeleid worden

Ik ben ook gewoon naar huis gegaan hoor. Ziekenhuis zit hier de half uur vandaan. Tussentijd contact gehad. Thuis heb ik nog gewoon mijn oudste van school gehaald, wat series gekeken en wat in huis gedaan. Het kan zijn dan het snel werkt maar de kans is ook dat die ballon 24 uur blijft zitten en dat 3x. Geloof niet dat je zit te wachten op wachten in een ziekenhuis tot er iets gebeurt.

Is toch geen bijzonder groot kindje? Tenminste hoor hier in de omgeving wel veel over kindjes boven de 4 of 4,5kg.

En tja het hele schatten.. Bij mij klopte er 3x niets van de schattingen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Sep 2017 10:00

Re: Ingeleid worden

Femm schreef:Ik ben ook gewoon naar huis gegaan hoor. Ziekenhuis zit hier de half uur vandaan. Tussentijd contact gehad. Thuis heb ik nog gewoon mijn oudste van school gehaald, wat series gekeken en wat in huis gedaan. Het kan zijn dan het snel werkt maar de kans is ook dat die ballon 24 uur blijft zitten en dat 3x. Geloof niet dat je zit te wachten op wachten in een ziekenhuis tot er iets gebeurt.

Is toch geen bijzonder groot kindje? Tenminste hoor hier in de omgeving wel veel over kindjes boven de 4 of 4,5kg.

En tja het hele schatten.. Bij mij klopte er 3x niets van de schattingen.


Ze zijn bang dat ons kindje een 8 ponder wordt. Jillz was ook groot bij de geboorte en had toen veel bloed verloren en dat willen ze voorkomen dat het weer gebeurd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Sep 2017 10:03

Re: Ingeleid worden

Ik ben ook ingeleid. Alleen door middel van pillen. Bloeddruk was te hoog. Mocht nog even naar huisnummer m'n spullen op te halen en toen direct melden bij de verloskamers. Was daar om 4 uur. Rond half 6 eerste pil gekregen en de volgende dag zouden ze verder gaan. Rond hald 10 had ik er nog 1 kunnen krijgen maar ze vonden slaap belangrijker. Die ene pil heeft alles in werking gezet en om 5 uur 's nachts begon de bevalling met gebroken vliezen.
2015 💙
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 15 Sep 2017 10:05

Re: Ingeleid worden

Ik ben ook ingeleid omdat de ontsluiting niet van zelf kwam met 41,4 weken. S'middags balloncatheter gekregen voel je als het er in zit niks van.
In het ziekenhuis gebleven en daar geslapen. Volgende ochtend om 07.00 gekeken naar mijn ontsluiting was toen 3cm dus mocht hij er uit. Toen aan de weeenopwekkers heeft niks geholpen want om 16.00 s'middags nog steeds 3 cm ontsluiting dus uiteindelijk (heel verhaal) is F geboren om 18.17 met een keizersnede.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 15 Sep 2017 10:46

Re: Ingeleid worden

Ik ben ingeleid maar bij mij ging het allemaal niet zo soepel. R werd ook groot geschat dus met 38+4 kreeg ik een ballon geplaatst. Daarna mocht ik naar huis en de volgende dag kreeg ik weer een nieuwe, grotere omdat de eerste was blijven zitten. De tweede ballon viel er de volgende ochtend rond 04:45 uit dus moesten wij ons om 07:00 melden in het ziekenhuis. Toen bleken mijn vliezen nog niet gebroken te kunnen worden (ik weet niet meer precies waarom eigenlijk) dus werd ik opgenomen en kreeg ik een hormoonveter geplaatst. De volgende dag bleek dat ook dat niet voldoende had geholpen en wilde ze weer een veter gaan plaatsen. Wij waren het daar niet mee eens, ik was gesloopt van al dat gedoe aan mijn lijf. We zijn toen naar huis gegaan en moesten ons de volgende ochtend weer om 07:00 melden.
Toen konden ze eindelijk mijn vliezen breken, (09:30) maar na een paar uur had ik nog maar 4 cm ontsluiting terwijl ik al twee flinke weeenstormen achter de rug had. Ik heb toen een ruggenprik gekregen.
Die was na een paar uur weer uitgewerkt omdat ik geen volledige kon krijgen door mijn allergie voor morfine, en kwam ik weer in verschillende weeenstormen terecht. Ook had ik een constante druk op mijn schaambot, R kon maar niet verder indalen. Wat een helse pijn was dat! Uiteindelijk om 01:00 besloten om voor een keizersnede te gaan, maar daar moest ik nog een tijdje op wachten omdat er een spoedgeval tussen kwam.
Uiteindelijk is R om 02.26 geboren, en bleken mijn bekken te smal te zijn om een kind te baren. Iets wat ik al de hele zwangerschap tegen verloskundige en gynaecoloog heb gezegd (fysio had dat ooit al eens tegen mij gezegd omdat mijn bekken scheef staan) maar iedereen zei dat het echt wel mee zou vallen..

Nouja, heel verhaal dus. Maar het plaatsen van het ballonnetje vond ik niet super vervelend, ik voelde het wel iets en daarna voelde het aan alsof ik menstruatiepijn had. Maar dat was echt prima te doen.

Oh en R woog uiteindelijk bij 39+1 3830 gram, zo ontzettend groot was hij dus helemaal niet (ze hadden het over een 9 ponder)
10.04.17
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 15 Sep 2017 11:41

Re: Ingeleid worden

Ik moest me 4 jaar geleden op precies dezelfde datum melden in het ziekenhuis voor een inleiding. Ik kreeg op 24 september een balloncatheter geplaatst, ik vond dit niet vervelend, beetje raar hooguit dat er zo'n slangetje uit je hangt :wink: ik moest wel blijven helaas, maar gelukkig mijn man ook. De volgende ochtend hebben ze hem verwijderd, maar had toch genoeg ontsluiting om te gaan inleiden. Alleen waren alle verloskamers bezet en moest ik wachten omdat ik nog niet urgent genoeg was. Dit vond ik de vervelendste periode. Het rommelde ook al behoorlijk, maar volgens de artsen had ik nog geen weeën. Dat er niet naar mij geluisterd werd vond ik echt heel rot. Die avond was er eindelijk een verloskamer vrij en bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben (wat nou geen weeën, er zat alleen geen regelmaat in). Ik heb die keer geen weeënopwekkers meer gekregen. Om 2:08 is mijn dochter toen geboren, de 26e dus.

Bij de tweede werd ik weer ingeleid (ander ziekenhuis) en mocht ik wel met de ballon in huis. Dit vond ik zelf veel prettiger. Hij viel er rond middernacht uit en daarna heb ik nog even geslapen. De volgende ochtend werd ik ingeleid met weeënopwekkers en een paar uur later was zoon er.

Ik kijk op die tweede keer met een veel beter gevoel terug.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 15 Sep 2017 12:18

Re: Ingeleid worden

Ik ben ingeleid met een ballon met 41 weken precies. Ik had een medische indicatie en ze wilden niet tot 42 wachten. Ik moest in het ziekenhuis blijven met de ballon. Twee nachten afwachten, ding deed nog niks. Na de tweede nacht, viel de ballon er gelukkig uit en had ik 3 cm ontsluiting. Toen hebben ze mijn vliezen gebroken en kreeg ik een oxytocine infuus. De weeën kwamen snel op gang, maar ik kreeg ze in mijn benen, heel naar en pijnlijk. Ik kreeg ze moeilijk weggepuft. Na een paar uur zat ik nog steeds op 3 cm en heb ik om een ruggenprik gevraagd. Toen die eenmaal gezet was, had ik een uur later volledige ontsluiting. M moest nog wat meer zakken, dus ik mocht nog niet persen, maar met die ruggenprik was het wachten prima te doen. Na een uurtje mocht ik persen en 35 minuten later was ze er.

Ik vond het inleiden niet vervelend, maar het feit dat het nodig was wel. Ik vond het enorm spannend en sliep slecht in het ziekenhuis.
december 2016
juli 2019
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Sep 2017 14:18

Re: Ingeleid worden

Ik ben bij R ingeleid met 38.5 omdat ik te weinig vruchtwater had. Ik heb s'morgens een ballon katheter bijgekregen en inderdaad daar voel je niks van. Eind van de middag viel die eruit. Ik mocht niet naar huis omdat het medisch was. Mijn man mocht blijven slapen. Er gebeurde niks. Volgende ochtend kwam ik aan de weeën opwekkers en rond half 10 de eerste weeën en om kwart voor 3 was ze er.
2014 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 15 Sep 2017 15:12

Re: Ingeleid worden

Medisch wil niet altijd zeggen dat je niet naar huis mag bosjesvrouw ;-) bij mij was het ook medisch maar bij e. Ben ik na de inleiding gewoon naar huis gegaan.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 15 Sep 2017 15:17

Re: Ingeleid worden

Het verschilt per ziekenhuis of je naar huis toe mag.
Ik mocht twee keer naar huis met ballon, maar met veter moest ik een nacht blijven. En bij mij was het ook medisch.
10.04.17
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 15 Sep 2017 16:06

Re: Ingeleid worden

Ik ben bij de oudste ingeleid met 41+2, ik ben toen opgenomen met beginnende zwangerschapsvergiftiging en gezien de duur van mijn zwangerschap werd het tijd dat ze geboren zou worden.
Ik had al een paar cm ontsluiting dus vliezen gebroken maar er gebeurde niet veel, toen een infuus en toen kreeg ik langzaamaan weeen. Dat was volgens mij ergens in de middag, ik geloof dat de hele bevalling iets van 11 uur heeft geduurd dus dat ging redelijk vlot. Om 02.00 's nachts werd ze geboren.
Daarna moesten we nog een poosje in het ziekenuis blijven, F. had wat een moeilijke start en ik moest ook best van ver komen...
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Sep 2017 19:57

Re: Ingeleid worden

Ik ben ingeleid met 37.0 omdat T niet meer groeide.
Zondagavond moet ik mij melden voor een ballon maar toen bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben. Mijn lichaam was zelf al begonnen blijkbaar omdat de placenta afgestorven bleek te zijn. Ik was de dag ervoor ook al de slijmprop verloren en had buik en rugpijn. Na het inbrengen van de ballon kreeg ik hevig bloedverlies en hebben ze die snel verwijderd.
Na 5 uur aan de monitor mocht ik even slapen en de volgende ochtend om 6 uur werd ik aan het infuus gelegd. Omdat T zijn hartje enorm dipte ging dit heel rap en mocht ik geen pijnstilling. Hij is die dag om 13.32 geboren.
Daarna nog 5 dagen in het ziekenhuis gelegen samen omdat hij maar 2 kg was.

Ziekenhuis heeft goed gehandeld bij mij en ik kijk er goed op terug. Maar nogsteeds voel ik een soort teleurstelling dat het zo gegaan is.
2016
<<

Anoniem291

Bericht 15 Sep 2017 20:03

Re: Ingeleid worden

Ik ben ingeleid met 38+9 omdat hij klein geschat werd, ik weinig leven voelde en weinig vruchtwater had. Na jet plaatsen van de ballon moest ik blijven en s morgens om half 9 werden de vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers die eigenlijk direct op gang kwamen en om 12:00 is hij geboren. Ik vond het plaatsen van de ballon erg vervelend, maar ook weer niet niet te doen.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Sep 2017 20:32

Re: Ingeleid worden

Ik ben met 42+0 ingeleid omdat F nog echt geen aanstalten maakte om te komen.
Wij moesten ons om 9.30u melden. Ik kreeg toen een ctg, waaruit bleek dat alles nog goed was. Daarna zou ik een ballon krijgen en mochten we nog naar huis (alleen die dag, vanaf 42+1 mocht dat niet meer). Mijn baarmoedermond lag, zoals al de hele week (meerdere strippogingen gehad), te ver naar achteren gekanteld, daarom was de ballon inbrengen heel moeilijk en echt niet leuk, ik heb daarvan moeten huilen, zo'n pijn. De co-assistent heeft het 3x geprobeerd, daarna nog een ander. Die kreeg 'm er wel in, maar toen bleek hij niet goed te zitten. Daarna is besloten dat ik een hormoonveter zou krijgen, dat was tegen 11u. Met hormoonveter mocht ik niet naar huis, dus we bleven in het ziekenhuis. Ik bleek 's morgens 1cm ontsluiting te hebben (dat was 2 dagen eerder nog niet zo).

In de loop van de middag kreeg ik vaker harde buiken. Ik had stiekem de hoop dat die iig iets deden en er iets van ontsluiting op gang kwam. De avondverpleegkundige vertelde dat als om 23u de veter eruit moest er een verloskundige nog kon komen kijken of ik inmiddels meer ontsluiting had, zodat in dat geval we 's morgens op tijd (7u) zouden starten met weeopwekkers. Als er niet voldoende ontsluiting zou zijn, zou ik de dag erna een nieuwe veter krijgen, mocht die nog niks doen, dan een rustdag, dan de dag erna weer een veter en dan uiterlijk de dag erna bevallen (dus een verloop van 5 dagen).

Om 22.45u werd mijn ontsluiting gecontroleerd, nog steeds 1cm. Ik heb zo hard gehuild. In gedachten ging het bij mij zoals het worst case scenario verlopen, met onze dochter van dinsdag t/m zondag (of misschien zelfs wel maandag) logeren bij opa en oma.
Vanuit het ziekenhuis werd zelfs nog gesproken over dat mijn man thuis kon gaan slapen, de veter had niks gedaan, dus er zou niks gaan gebeuren die nacht. Mijn man had uiteindelijk besloten om bij mij te blijven, omdat ik zo overstuur was. Ik kreeg een temazepam (als ik me goed herinner) om een nacht goed te kunnen slapen. Die nam ik om 23.15, met een kwartier moest die wel werken werd me gezegd. Kwartier later was ik nog steeds wakker en had last van buikpijn. Die kwam en ging, maar ik had totaal geen idee dat het weeën waren. Zelf had ik erg het gevoel last te hebben van mijn darmen, alsof er lucht dwars zat en je gewoon even een scheet moet laten, maar die kwam maar niet. Tegen 0.30 zei mijn man dat het misschien dan toch een idee was om dan een paracetamol te vragen ofzo, zodat ik dan kon slapen. Toen ben ik toch even wat meer het patroon van de pijn in de gaten gaan houden. 0.50 heb ik gebeld, verpleegkundige bevestigde met de ctg heel snel dat ik inderdaad weeën had. 1.10 was de verloskundige er, 4 cm ontsluiting. Ze hadden het gevoel dat het snel zou gaan (ik zat vol in een weeenstorm), dus ik mocht gelijk naar de verloskamer. Daar aangekomen zat ik al op 6cm en direct daarna na het breken van de vliezen op 7. Heel kort daarna had ik persdrang en had ik volledige ontsluiting, om 1.52u is F toen geboren.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Sep 2017 20:59

Re: Ingeleid worden

Pfff mn man blijft maar aan de gang van ik snap niet dat het eerder geboren moet worden blablabla, al tig keer gezegd waarschijnlijk niet goed als het kindje te groot geboren wordt ook voor mij niet
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers