Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kylie en Kendall Jenner's designertas

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Sep 2017 13:00

Kylie en Kendall Jenner's designertas

Hebben jullie dit meegekregen? Er is dus flink wat commotie om de tas die ontworpen is door Kylie en Kendall Jenner. Het tasje lijkt op de Chinese take-out bakjes die je vooral in Amerika veel ziet:

Afbeelding

Er wordt geroepen dat dit écht niet kan omdat het discriminatie is. Ok, de tas heet de 'Lee-clutch' en dat is wel vrij generaliserend natuurlijk (een veelvoorkomende Aziatische naam gebruiken als naam voor deze tas), maar verder snap ik die commotie echt niet. Stel dat ze een tas hadden gemaakt in de vorm van een klomp en deze tas de, ik roep maar wat, Kees-clutch hadden genoemd, hadden jullie je dan aangesproken gevoeld?
Ik weet dat je niet kunt oordelen over wat anderen als discriminatie ervaren, en dat is ook helemaal niet wat ik hier wil doen (ook al doe ik dat dan misschien wel een beetje). Ik snap gewoon oprecht niet waarom de vorm van de tas als kwetsend ervaren kan worden.
Iemand die me dit kan uitleggen?

Overigens is er ook commotie omdat er in 2014 een vrijwel identiek ontwerp gemaakt is door Kate Spade, die commotie snap ik dan weer wel.

♥♥
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Sep 2017 13:11

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Niks van meegekregen en kan er eerlijk gezegd ook niet wakker om liggen :eyes:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Sep 2017 13:12

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Mm nee ik ook niet maar dat is toch ook mijn vraag niet?

♥♥
<<

Geel

Bericht 14 Sep 2017 13:13

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Wat is precies het probleem dan? Ik vat 'm ff niet. Wat is de discriminatie?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Sep 2017 13:14

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Nou ja dat is dus ook mijn vraag Geel. Ik hoorde het vanmorgen op de radio, dat mensen zich beledigd voelden door de tas. Maar waarom dan?

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 14 Sep 2017 13:14

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Ik voel 'm ook niet zo, dat zal wel komen omdat ik geen Amerikaanse ben en geen duidelijk beeld heb van Aziatische culturele uitingen in de Amerikaanse maatschappij - behalve het iconische beeld van take-out food natuurlijk. Vaak krijgen dit soort dingen hun lading door een context die je zelf moet kennen/ervaren om het te begrijpen. Maar het zal wel een cultural appropriation dingetje zijn.
Een een spuuglelijke tas, trouwens.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Sep 2017 13:30

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Mensen voelen zich toch tegenwoordig overal beledigd of gediscrimineerd door.... Mensen sporen gewoon niet meer
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Geel

Bericht 14 Sep 2017 13:33

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Beachgirl schreef:Mensen voelen zich toch tegenwoordig overal beledigd of gediscrimineerd door.... Mensen sporen gewoon niet meer
Nou zeg, beetje aardig zijn voor jezelf.

Caulfield, ja dat zal het wel zijn.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Sep 2017 13:34

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Ik snap de vergelijking met het doosje wel maar de mate van beledigd zijn niet. De lelijkheid van de Clutch is wel een belediging voor het oog.
L2014 & H2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Sep 2017 13:36

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Haha Fiederilsje ik moet om je lachen.

Caulfield dat is wel een logische verklaring ja. Jammer dat ik het dan nooit zal snappen.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Sep 2017 13:37

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Ik kan er ook niet echt iets over zeggen, ik kan me niet zo goed voorstellen dat het kwetsend is, maar misschien moet ik daarvoor inderdaad Amerikaans en van Aziatische afkomst zijn.

Ik vind de versie van Kate Spade wel vele malen mooier trouwens, ik vind dit maar een lullig tasje. Echt zo'n tas die je verwacht in van die goedkope souvenirwinkeltjes in Salou of Lloret.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 14 Sep 2017 13:41

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Ik snap niks van de commotie, dus nee, een antwoord op je vraag heb ik niet.

Alles wordt momenteel aangegrepen om over te klagen, lijkt wel. Laten we ons eens richten op de echte problemen in de wereld die NU spelen en waar we NU een oplossing voor nodig hebben.

(Daarmee bedoel ik overigens het slavernij-verleden-issue niet, want dat speelt nog steeds, gezien de verregaande discriminatie t.o.v. donkere mensen, m.i.)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Sep 2017 14:26

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Ik heb de hele commotie niet meegekregen, maar ik weet eigenlijk ook niet zo goed wie Kylie en Kendall Jenner zijn, dat heb ik ook ooit gemist en nu weet ik niet precies wie het zijn.

Ik denk inderdaad dat wij als Europeanen/Nederlanders de (beladen?) achtergrond hierachter missen. Wat me wel opvalt aan Caulfield's stukje is dat ze dit het iconische beeld van take-out food noemt. Ik denk dat dat 'm dus is, dat dit te stereotyperend is. Maar waarom er dan precies over gevallen wordt, dat weet ik ook niet.

Ik vind het ook vreselijk lelijk trouwens.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Sep 2017 14:34

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Wat het denk ik ook is (ik ben maar eens gaan Googlen, wat moet je); dit is kennelijk al de derde keer dat ze van iets dergelijks worden beschuldigd. Lees ik hier: http://mashable.com/2017/09/13/kendall- ... E4LX5TkaqF
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Sep 2017 14:42

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Marin schreef:Ik heb de hele commotie niet meegekregen, maar ik weet eigenlijk ook niet zo goed wie Kylie en Kendall Jenner zijn, dat heb ik ook ooit gemist en nu weet ik niet precies wie het zijn.

Ik denk inderdaad dat wij als Europeanen/Nederlanders de (beladen?) achtergrond hierachter missen. Wat me wel opvalt aan Caulfield's stukje is dat ze dit het iconische beeld van take-out food noemt. Ik denk dat dat 'm dus is, dat dit te stereotyperend is. Maar waarom er dan precies over gevallen wordt, dat weet ik ook niet.

Ik vind het ook vreselijk lelijk trouwens.

Mm ja ik snap je, maar inderdaad, waarom daar dan over gevallen wordt? Het is gewoon een feit dat die verpakkingen er altijd zo uitzien toch? Het is niet een stereotypering zoals toen met die poppen in de Efteling met een botje door de neus etc., waarvan ik best kan begrijpen dat het beledigend kan overkomen.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Sep 2017 14:46

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Caulfield schreef:Wat het denk ik ook is (ik ben maar eens gaan Googlen, wat moet je); dit is kennelijk al de derde keer dat ze van iets dergelijks worden beschuldigd. Lees ik hier: http://mashable.com/2017/09/13/kendall- ... E4LX5TkaqF

Dat plaatje met die geruite blouse en dat kanten topje eronder is kennelijk ook 'offensive as hell'. Misschien moet ik het ook gewoon niet willen begrijpen, ik zie gewoon een outfit. Je zult wel gelijk hebben Caulfield, dat wij dit niet kunnen begrijpen omdat het niet onze cultuur is.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Sep 2017 14:47

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Elliot schreef:
Caulfield schreef:Wat het denk ik ook is (ik ben maar eens gaan Googlen, wat moet je); dit is kennelijk al de derde keer dat ze van iets dergelijks worden beschuldigd. Lees ik hier: http://mashable.com/2017/09/13/kendall- ... E4LX5TkaqF

Dat plaatje met die geruite blouse en dat kanten topje eronder is kennelijk ook 'offensive as hell'. Misschien moet ik het ook gewoon niet willen begrijpen, ik zie gewoon een outfit. Je zult wel gelijk hebben Caulfield, dat wij dit niet kunnen begrijpen omdat het niet onze cultuur is.


Ik denk dat dat inderdaad echt een stukje cultuur is wat wij missen. Mexicaanse Cholo/Chola cultuur zo te lezen. Ik weet niet eens wat het is en ik heb in een vrij Mexicaans gerichte staat gewoond. Dus dat dat offensive is, zou zo kunnen, maar voor ons is het nietszeggend. (Maar misschien is het dus wel echt superbeledigend, dat zou kunnen).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Sep 2017 14:49

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Ik snap ook niks van die afbeelding van de outfit. Maar goed, als ze er iets (positiefs) mee doen (weghalen of excuses, of een uitleg o.i.d.) is dat goed natuurlijk.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Sep 2017 15:07

Re: Kylie en Kendall Jenner's designertas

Marin schreef:
Elliot schreef:
Caulfield schreef:Wat het denk ik ook is (ik ben maar eens gaan Googlen, wat moet je); dit is kennelijk al de derde keer dat ze van iets dergelijks worden beschuldigd. Lees ik hier: http://mashable.com/2017/09/13/kendall- ... E4LX5TkaqF

Dat plaatje met die geruite blouse en dat kanten topje eronder is kennelijk ook 'offensive as hell'. Misschien moet ik het ook gewoon niet willen begrijpen, ik zie gewoon een outfit. Je zult wel gelijk hebben Caulfield, dat wij dit niet kunnen begrijpen omdat het niet onze cultuur is.


Ik denk dat dat inderdaad echt een stukje cultuur is wat wij missen. Mexicaanse Cholo/Chola cultuur zo te lezen. Ik weet niet eens wat het is en ik heb in een vrij Mexicaans gerichte staat gewoond. Dus dat dat offensive is, zou zo kunnen, maar voor ons is het nietszeggend. (Maar misschien is het dus wel echt superbeledigend, dat zou kunnen).


Een stukje gekopieerd:

To understand the significance of the chola subculture, you have to look back at the history of systematic oppression and discrimination that plagued Latino communities in the US. From 1929 to 1944, in a shameful incident known as Mexican Repatriation, the US government forcibly removed around 2 million people of Mexican heritage from the country—more than 1.2 million of them United States citizens. These people were snatched from their homes and workplaces and illegally deported. The government's campaign against Mexican Americans continued throughout the century, as 300-plus acres of land known as the Chavez Ravine owned by generations of Mexican Americans were slowly stolen from 1951 to 1961 by the Los Angeles City Housing Authority. The residents were forced to sell their land and their houses were burned as practice sites for the LA fire department. (The land was later used to construct today's Dodgers Stadium.)

En dit is de lonk naar het hele artikel
https://www.vice.com/en_us/article/wd4w ... -chola-456

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Auxo