Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wipstoel

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Sep 2017 22:21

Wipstoel

Je hebt 100 soorten en ik vraag me af hoeveel je hem daadwerkelijk gebruikt, ik heb ook een newborn set voor de triptrap waar baby in kan.. welke hebben jullie? En waarom?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem316

Bericht 12 Sep 2017 22:25

Re: Wipstoel

Wij hebben de wipstoel vrijwel niet gebruikt. De newbornset op de Stokke wel heel vaak. Vond ik veel praktischer dan de wipstoel, want direct op de juiste hoogte.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Sep 2017 22:27

Re: Wipstoel

Ja dat leek mij ook, maar mijn zus bv heeft de wipstoel ook veel gebruikt en daar sliep die ook vaak in, maar dat leek me me eerder box of bedje..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem316

Bericht 12 Sep 2017 22:28

Re: Wipstoel

Voor het beneden slapen had ik een nestje of een voedingskussen in een aankleedkussenhoes. Daar vond ik de wipstoel veel te stug voor..
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Sep 2017 22:29

Re: Wipstoel

Nooit gehad, nooit gemist.

Edit: Wel gehad. Heel kort, zo'n bewegend met muziek enzo. D vond er niks aan dus snel weer verkocht :).
Laatst gewijzigd door Lady op 12 Sep 2017 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Sep 2017 22:29

Re: Wipstoel

Ja ik heb geen boven of beneden haha, maar zon nestje leek me ook wel fijn idd. Welke wipstoel heb je en is die wel fijn?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 12 Sep 2017 22:30

Re: Wipstoel

De oudste vond er niks aan en de jongste zit er wel vaker in. Die vindt het leuk om 'zelfstandig' te zijn. We hebben geen TripTrap dus zit ze ook ik de wipstoel bij het eten. Ik zou er nu geen kopen en mocht je erachter komen dat je het toch mist, er voor een paar euro eentje kopen via MP.
L2014 & H2017
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 12 Sep 2017 22:30

Re: Wipstoel

Hier de BabyBjorn Balance. Het is een uitgave, maar wat een ideaal ding. Voor zo ver ik weet de enige wipper waar ze tot een kilo of 12 in mogen (je kunt hem dus best lang gebruiken als je dat zou willen). Mijn zoontje zat er veel in vanwege zijn reflux en kon het ding zelf in beweging brengen en houden, super handig. Mijn dochter zit er maar af en toe in als ik even mijn handen vrij wil hebben en ze al een tijd op de grond of box heeft gelegen/gespeeld. Pluspunt vind ik ook dat hij superplat in te klappen is. Ideaal opbergen of meenemen. Oh en soepele stof, dus geen stug spul om op te liggen maar meer het hangmat idee.

Ik heb ook een newborn set bij de kinderstoel, maar die gebruik ik nu eigenlijk helemaal nog niet (ze is bijna 4 maanden). Ze slaapt nu nog tijdens etenstijd of speelt lekker op de grond. Wanneer ze wat huilerig is, gaat ze in de wipper. Van de bewegingen wordt ze rustig en in de newborn set kan ze niets en wordt het er niet beter van.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Sep 2017 22:32

Re: Wipstoel

Wij hebben deze:
https://www.baby-dump.nl/product/sitter ... art/95047/

Ik vind hem persoonlijk vrij stug maar misschien is dat ook wel normaal haha. De keren dat ik hem heb gebruikt zijn echt op 1 hand te tellen dus echt een goede review heb ik er niet over :wink:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Sep 2017 23:20

Re: Wipstoel

Wij hebben de stokke steps, mede omdat de newborn set direct ook wipstoel is. Die kun je dus van de stoel klikken en op de grond zetten. Ideaal. We gebruiken 'm echter wel 't meest bovenop de stoel. Dan beweegt ie niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem257

Bericht 13 Sep 2017 01:10

Re: Wipstoel

Ik heb er wel een gehad en ook veel gebruikt! Tijdens voeding bijv maar ook als ik even moest douchen. Dan zette ik de wipper boven met hem. Ik had een rolstoel met muziek en trilfunctie
<<

Anoniem231

Bericht 13 Sep 2017 05:07

Re: Wipstoel

Ik heb hem alleen gebruikt bij het eten. Om eten te geven of om erbij te zijn als wij aten. Ik had geen newborn set.
Ik had een 2de hands en deze was fijn omdat hij afwasbaar was. Dus niet echt stof maar een plastic laagje erover. Hoef je hem niet zo vaak te wassen.
Ik vond hem dus wel fijn maar denk dat als je een newborn set hebt, je hem niet echt nodig hebt.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 13 Sep 2017 07:17

Re: Wipstoel

Wij hadden bij J geen wipstoel en ook nooit gemist maar tijdens de zwangerschap van S zagen we een Nuna Leaf wipstoel bij vrienden en waren meteen verkocht. Gelukkig al kraamcadeau gekregen van mijn ouders want hij was vrij prijzig maar we hebben er super veel plezier al van gehad en wordt nog steeds veel gebruikt.
Voordeel is dat het stoeltje tot 60 kg aan kan dus J ligt er ook regelmatig in als ze tv wil kijken. Hij ziet er ook heel comfortabel uit dus ik snap haar wel.
S heeft er ook super veel in gelegen. Nu wat minder omdat ze gewoon geen zin meer heeft om te liggen, ze wil op ontdekkingstocht.

Afbeelding
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Sep 2017 07:28

Re: Wipstoel

BabyBjorn Balance hebben wij. Echt veel gebruikt. Ik kon T niet direct wegleggen na de fles dus legde hem toen altijd in die wipper. Hij zat dan lekker te trappelen en de melk kon rustig zakken.
Later ook gebruikt voor de hapjes.

Achteraf gezien hadden we beter de newborn set van Stokke kunnen kopen. Dan hadden we niet zo hoeven bukken bij die wipper.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Sep 2017 07:49

Re: Wipstoel

Bij de oudste hadden we geen New Born set dus toen hebben we de wipstoel gebruikt voor de eerste hapjes tot hij in de kinderstoel kon, verder heeft hij er niet veel in gezeten.
De jongste ( net 3 mnd) vind de wipstoel fantastisch! Er zit een speelboog boven en daar trappelt hij druk tegen aan, ik zet hem bij zijn broer als hij op de grond aan het spelen is of in de douche als ik met zijn broer samen ga douchen. Als ik hem boven die stoel hou gaat hij al lachen terwijl het voedingskussen ook met een hoes er om heen op de bank ligt maar als ik hem daar op leg gaat hij mopperen.

Wij hebben nu ook een New Born stoeltje voor de triptrap, daar zit hij altijd in als wij aan tafel zitten, de wipstoel is meer voor het spelen, hij ligt helemaal plat en is van stof dus vormt naar zijn rug, de New Born stoel niet.

De wipstoel was geloof ik toen nieuw iets van 25euro, hoop plezier van gehad voor dat geld!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 13 Sep 2017 08:38

Re: Wipstoel

Wij hebben geen wipstoel gekocht en ik denk ook niet dat ik 'm nog ga kopen. Hebben wel de newborn-set bij de Tripp Trapp gekocht, zodat ze op dezelfde hoogte kan zitten straks.
Mocht ik een wipstoel toch handig vinden dan is ie zo bijgekocht.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 13 Sep 2017 08:59

Re: Wipstoel

Wij hebben een hele goedkope. Ze ligt er misschien 10 minuten per dag in omdat wij hem een beetje gebruiken als babygym. Op de grond kruipen de katten erbij en het wiebelen vindt ze ook wel leuk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Sep 2017 09:02

Re: Wipstoel

Ik had een wipstoel en die heb ik eigenlijk alleen gebruikt voor de hapjes toen hij nog niet rechtop kon zitten. Bij een eventuele tweede wil ik een Stokke newbornset halen, dat lijkt me veel praktischer. Ik zou de wipstoel niet gemist hebben als ik 'm niet had gehad denk ik.

♥♥
<<

Anoniem286

Bericht 13 Sep 2017 09:09

Re: Wipstoel

Wij hebben ook de Nuna leaf, wordt echt dagelijks nog gebruikt want s zit er nog steeds graag in voor de tv bv. Neefje van 8 ook als hij hier is, dat ding zit blijkbaar echt relaxed :)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Sep 2017 09:31

Re: Wipstoel

Wij hebben de Babybjorn Balance, ik vind het echt zo'n ideaal ding. Mijn dochter heeft er echt heel veel in gelegen (en drinkt er nu haar fles nog in, ze is nu ruim 13 maanden). Bij de oudste hadden we een goedkope maar toen maar weinig gebruikt omdat ik het niet zo'n fijn ding vond.
2012 & 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Sep 2017 09:32

Re: Wipstoel

Voor een volgend kindje zou ik voor de Nuna Leaf gaan. Voor N. hadden we een Fisher Price (vreselijk kleurrijk) wipstoeltje met speelboog. Ze heeft er echt vaak in gelegen. Zou nu dus alleen gaan voor een wat rustiger model. De Nuna Leaf lijkt me echt fijn en mooi.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 13 Sep 2017 09:58

Re: Wipstoel

Wij hebben de newborn set op de trip trap en daarnaast hebben we nog een schommelstoel met muziekjes en speelboog. Een gewone wipstoel naast de trip trap lijkt mij wat overdreven en om te slapen zou ik idd de kleine eerder in z'n bed of in de box leggen ipv in de wipstoel te laten slapen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Sep 2017 10:02

Re: Wipstoel

Ik durf niet te zeggen welke wij hebben maar E zit er altijd in als wij eten. En dan gewoon op tafel erbij. Ze krijgt daar ook haar druppels in met een lepel tijdens het eten en de hapjes die we nu proberen krijgt ze ook daar in.
Als ze naar m'n schoonouders gaat gaat de stoel mee want die hebben geen box oid maar wel een hond dus als hun stofzuigen oid dan gaat ze ook in de wipper op tafel.
30-04-2017
<<

Anoniem328

Bericht 13 Sep 2017 10:10

Re: Wipstoel

Wij hebben een simpele tweedehandse. Vraag me niet welk merk. D. heeft er wel veel ingezeten. Dan zag hij toch net iets meer als liggend in de box en later hebben we er ook vaak de babygym voorgezet zodat hij erin kon spelen. In de zithoek legden we hem er ook vaak in zodat hij wat meer bij ons zat ipv in de box.

Oja en zomers hadden we de wipstoel vaak buiten in de tuin staan, gezellig bij ons. Newbornset hadden wij ook maar daar groeide hij al snel uit en die gebruikten we eigenlijk alleen bij de eettafel.

Maar ik zou dus in de eerste instantie gewoon een simpele (eventueel tweedehandse) aanschaffen aangezien het per baby wel verschilt of ze erin willen zitten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 13 Sep 2017 10:47

Re: Wipstoel

Hier bij de oudste geen gewone wipstoel gehad en niet gemist. Wel een schommelstoeltje op batterijen met muziek en beweging en die is heel veel gebruikt. Daar werd ze rustig van.

Bij de jongste juist die schommel bijna niet gebruikt en een wipstoel wel. Tweedehands gekocht en veel gebruikt door ons. Vond het handig dat ik dat ding overal neer kon zetten en dan mijn handen vrij had voor bijvoorbeeld de oudste. Als ik haar ging voorlezen en op bed leggen en de jongste was wakker, legde ik hem bijvoorbeeld in de wipstoel erbij en kon hij alles volgen.

Bij de oudste had ik trouwens geen newborn inzet voor de tripp Trapp en die ook niet gemist, maar bij de jongste wel en als hij wakker was dan kon hij ook aan tafel bij ons. Toen was ik er erg blij mee.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers