Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoel

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Sep 2017 18:44

Autostoel

Welke hebben jullie en waarom die?

Wij waren aan het kijken voor een maxi cosi Pebble (plus) maar kregen ook een cybex als tip van die man in de winkel , ook heel goed uit de testen en je kunt hem zo klappen dat het kindje in liggende houding ligt.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem231

Bericht 12 Sep 2017 18:49

Re: Autostoel

Ik had de family(?) want die heb ik gekregen.
Kinderen lagen er niet veel in dus slapen was voor mij niet nodig. Max een half uur maar vaak was het maar 10 min.
<<

Anoniem252

Bericht 12 Sep 2017 18:52

Re: Autostoel

Wij hebben de Pebble plus met zon family two way fix.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Sep 2017 19:02

Re: Autostoel

En waarom voor Pebble plus gekozen?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Sep 2017 19:04

Re: Autostoel

De Cybex CloudQ. Kwam goed uit de tests, wilden persé eentje die achterstevoren kan met de isofix plaat en we hebben ook de Cybex Priam kinderwagen dus deze past bovenop de kinderwagen met adapters. Ideaal. Vind het design ook heel mooi. Enige nadeel is dat hij wel zwaar is.

En inderdaad het allergrootste voordeel van de CloudQ is dat je 'm in zo'n ligpositie kan klappen. Ideaal als je kindje in slaap is gevallen in de auto, je 'm mee naar binnen tilt en daarin dan nog even verder slaapt. Gebruiken wij veel!

Hier zie je dat goed:

Afbeelding

Hier zie je 'm bovenop de wagen en in onze kleur:

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Sep 2017 19:24

Re: Autostoel

Wij hadden een combi met een wagen van Jane.
Maar dat liggende is echt super fijn. Een maxicosi is toch net niet.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Sep 2017 19:44

Re: Autostoel

O Marin dat is precies die die man aanraadde, mijn vriend is fan, en vindt hem ook mooi en dat liggende handig.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 12 Sep 2017 19:46

Re: Autostoel

Pippa schreef:En waarom voor Pebble plus gekozen?

Die vinden we qua stevigheid en veiligheid voor ons gevoel gewoon heel goed. Kindje zit echt heel stevig in het stoeltje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Sep 2017 19:49

Re: Autostoel

Pippa schreef:O Marin dat is precies die die man aanraadde, mijn vriend is fan, en vindt hem ook mooi en dat liggende handig.


Ja wij zijn sowieso zeer te spreken over Cybex, kinderwagen en autostoel en hebben nu ook een buggy gekocht voor op vakantie waar de autostoel ook op kan zelfs. Ik vind 'm ook echt mooi.
Hij is wel redelijk zwaar (maar zijn ze allemaal wel beetje denk ik). Ik loop er dus geen stukken mee maar naar de auto lukt prima.
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 12 Sep 2017 20:50

Re: Autostoel

Hier ook de Cybex gehad. Wij waren er erg blij mee! Listand weinig gebruikt omdat S altijd wakker werd als we stil stomden met de auto, werd dus niet verder geslapen in de autostoel. De kap die makkelijk naar beneden kan, vond ik ook heel erg fijn.
Hij is inderdaad vrij zwaar, maar op een gegeven moment sjouwde ik meer met kind dan met autostoel+kind. Vanuit mij dus zeker een aanrader.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Sep 2017 08:06

Re: Autostoel

Ik heb toen heel simpel bij de consumentenbond gekeken welke het best getest was en daarna gekeken waar ik hem het goedkoopst kon bestellen. Dat was in 2014 en we hadden zelf geen auto dus ook geen luxe nodig ( we gebruikte hem achteraf wel veel in de bakfiets), was gewoon een model van maxi cosi, nu gebruiken we hem voor de tweede weer, hebben nu wel een auto maar hij is zo in de gordels gezet.

Plat kunnen leggen zou van mij niet hoeven, dat mag alleen als hij niet in de auto staat, dan pak ik de kleine er liever uit en leg hem in zijn bedje.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 13 Sep 2017 08:36

Re: Autostoel

Wij hebben een kinderwagen van Nuna (Nuna Savi) en konden daar een Maxi Cosi bij krijgen, maar die was alleen met gordel vast te zetten. Dat vonden we geen veilig idee, dus hebben we gekozen voor een base en autostoel van Nuna zelf. De Nuna Pipa Icon. Daar zit dan ook nog een extra verkleiner in voor newborn, dus die stoel groeit met ons kind mee.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 13 Sep 2017 09:15

Re: Autostoel

Wij hebben een Maxi Cosi Cabriofix gratis gekregen bij onze kinderwagen. De cabriofix was in de aanbieding en dezelfde prijs als de Maxi Cosi Citi, dus maar meteen voor de Cabriofix gekozen.

Heeft iemand zo'n easyfix base vast met gordels? Zit dat goed (voelt het goed)?.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Sep 2017 09:26

Re: Autostoel

Ik heb 'm niet, ik had de isofix base maar die is met m'n auto gestolen. Maarrrr, een collega van mij had die met gordels en zij zei dat die minstens net zo stevig aanvoelde (zij had ze allebei), als je de gordel maar goed strak trekt bij het installeren.
Ik kan je zo'n base wel echt aanraden, het is zo ontzettend handig!

♥♥
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Sep 2017 09:28

Re: Autostoel

Wij hebben een Maxi Cosi Cabriofix, ook gebruikt in 2012 voor onze oudste.
Mijn zus heeft de Maxi Cosi Pebble en zij vond deze wel zwaar om te dragen. De Cabriofix is inderdaad wel een stuk lichter.

Wij zetten 'm trouwens altijd gewoon met de gordel vast, staat goed stevig en is zo gepiept.
2012 & 2016
<<

Anoniem304

Bericht 13 Sep 2017 09:31

Re: Autostoel

Elliot schreef:Ik heb 'm niet, ik had de isofix base maar die is met m'n auto gestolen. Maarrrr, een collega van mij had die met gordels en zij zei dat die minstens net zo stevig aanvoelde (zij had ze allebei), als je de gordel maar goed strak trekt bij het installeren.
Ik kan je zo'n base wel echt aanraden, het is zo ontzettend handig!

Ja ik heb Isofix in m'n auto (wist ik niet eens), maar in onze familie auto zit het niet, dus dan zit ik te denken aan zo'n base met gordels vast. Had er al eens wat over gelezen, dus maar even bekijken binnenkort. Wij waren vorige week in de babywinkel en toen heeft die man niet eens gezegd dat er ook een base met gordels vast kan (toen wij zeiden dat 1 auto geen Isofix heeft). Best wel een beetje dom, hij had ons zo 2 van die bases kunnen verkopen. :palm:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Sep 2017 14:55

Re: Autostoel

Wij hebben een vaste autostoel: maxi cosi axissfix. Te gebruiken vanaf de geboorte tot ze ongeveer 4 jaar zijn. Ik vind het ideaal dat de autostoel kan draaien daardoor hoef ik met mijn rug geen gekke draaien te maken om kind in de auto te krijgen.
Kind kan achterwaarts vervoerd worden en later voorwaarts.

Ik heb een losse autostoel (wat men ook wel een maxicosi noemt geloof ik) met kind erin niet gemist. Ik vind zo'n los ding met kind er in zo'n onding om te tillen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Sep 2017 15:29

Re: Autostoel

Wij hebben een Maxi cosi Pebble en voor daarna Pearl (of andersom?). D zit nog in de baby maxi cosi, lekker veilig tot 15 maanden sowieso achteruit.

We hebben deze omdat hij op de familyfix kan en wat bij de cabriofix zo irritant was; de knopjes om hem van de wagen af te halen moet je tegelijk indrukken maar dan heb je geen hand meer vrij om dat ding op te tillen. Bij de deze kan je ze om de beurt indrukken om hem los te maken.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Sep 2017 15:42

Re: Autostoel

Spencer schreef:Wij hebben een Maxi cosi Pebble en voor daarna Pearl (of andersom?). D zit nog in de baby maxi cosi, lekker veilig tot 15 maanden sowieso achteruit.

We hebben deze omdat hij op de familyfix kan en wat bij de cabriofix zo irritant was; de knopjes om hem van de wagen af te halen moet je tegelijk indrukken maar dan heb je geen hand meer vrij om dat ding op te tillen. Bij de deze kan je ze om de beurt indrukken om hem los te maken.

Je kunt toch gewoon de draagbeugel aan beide kanten vastpakken met je vingers en dan met beide duimen tegelijkertijd de knopjes indrukken? Dan til je hem met twee handen tegelijk op. Gaat prima hoor :D

♥♥
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 13 Sep 2017 20:51

Re: Autostoel

Snoes schreef:Wij hebben een Maxi Cosi Cabriofix, ook gebruikt in 2012 voor onze oudste.
Mijn zus heeft de Maxi Cosi Pebble en zij vond deze wel zwaar om te dragen. De Cabriofix is inderdaad wel een stuk lichter.

Wij zetten 'm trouwens altijd gewoon met de gordel vast, staat goed stevig en is zo gepiept.

Dit, alleen dan een Cabriofix uit 2011. Bij mijn middelste had ik een base te leen. Nu, bij de jongste, zet ik mc weer vast met de gordel. Ik mis de base eigenlijk helemaal niet en de mc staat even stevig en snel vast met alleen gordels.
2011 2012 2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Sep 2017 22:48

Re: Autostoel

Elliot schreef:
Spencer schreef:Wij hebben een Maxi cosi Pebble en voor daarna Pearl (of andersom?). D zit nog in de baby maxi cosi, lekker veilig tot 15 maanden sowieso achteruit.

We hebben deze omdat hij op de familyfix kan en wat bij de cabriofix zo irritant was; de knopjes om hem van de wagen af te halen moet je tegelijk indrukken maar dan heb je geen hand meer vrij om dat ding op te tillen. Bij de deze kan je ze om de beurt indrukken om hem los te maken.

Je kunt toch gewoon de draagbeugel aan beide kanten vastpakken met je vingers en dan met beide duimen tegelijkertijd de knopjes indrukken? Dan til je hem met twee handen tegelijk op. Gaat prima hoor :D

Zo doe ik het ook inderdaad, gaat prima.
2012 & 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Sep 2017 22:50

Re: Autostoel

R was nogal zwaar en ik heb slappe armpjes. D past nu nog steeds in de cosi dus hij is het geld ook wel waard.
R. 2013
D. 2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 18 Sep 2017 08:26

Re: Autostoel

Afbeelding Dit is hem geworden :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Sep 2017 18:49

Re: Autostoel

Jeej leuk! Benieuwd hoe hij je bevalt.
Let's discover the world together.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers