Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


beveiligingsysteem op woonhuis

<<

Anoniem33

Bericht 18 Okt 2013 22:00

beveiligingsysteem op woonhuis

Zouden jullie als je het aangeboden krijgt voor een zeer lage prijs in overweging nemen?
En dan gaat het om inbraak en brand met 24/7 verbinding met de meldkamer.

Hrt enige wat je betaald is 1, 18per dag voor de verbinding met de meldkamer en het beveiligingsbedrijf.

Waarom wel of waarom niet?
<<

Anoniem16

Bericht 18 Okt 2013 22:01

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Ja denk her wel. Lijkt me wel een veiliger gevoel geven.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Okt 2013 23:21

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Nee, omdat ik bang zou zijn dat het oplichting is. Een manier om in te breken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem83

Bericht 18 Okt 2013 23:25

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Als het via een gerenommeerd bedrijf is zou ik het doen ja, wij hebben het ook. Ben er tevreden over.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:11

Bericht 18 Okt 2013 23:33

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

MIjn ouders hebben dit jaren geleden aan laten leggen na twee branden bij familie en diverse inbraken in de omgeving. Het is een stuk veiligheid. Zij betalen een bedrag voor het service en- onderhouds contract wat ze hebben (aansluiting meldkamer, jaarlijkse controle van het systeem, voorrijkosten, vervanging van batterijen in bijv. de afstandbedieningen).
Het werkt prima en zij voelen zich er prettig bij.
<<

Anoniem5

Bericht 19 Okt 2013 07:01

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Van welk bedrijf heb je een aanbieding?

Wij hebben het overwogen toen we een aanbieding van securitas aan de deur hadden maar het niet gedaan ondanks dat er veel wordt ingebroken hier in onze buurt. De man van Tania (het is zijn werk) raadde het af.
Wij hebben deze week van de politie een brief ontvangen. Er is ivm vele inbraken binnenkort een bijeenkomst hier ivm preventie en daar wil ik even langs gaan om te kijken wat we doen. Mbt de meldkamer, dan gaat het om de meldkamer bij hun en bellen zij niet door naar politie, brandweer etc. Maar ze bellen jou. Evenals met de overvalknop, je moet alsnog zelf de politie bellen dan en dat doe je niet onder bedreiging.

Voor nu zou ik het alleen overwegen als er huisdieren in huis zijn wanneer we zelf weg zijn zodat zij bij een brand misschien nog gered kunnen worden. Maar niet voor inbraak. Daarvoor moeten we ons er nog beter in verdiepen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 19 Okt 2013 07:02

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Overwegen ja. Het ligt er een beetje aan hoe het aangeboden wordt, welke beslissing ik zou nemen. Als er beveiligingsbedrijven aan de deur komen, ben ik achterdochtiger dan dat ik er zelf naar op zoek ben geweest en in contact ben geraakt. Ik zou sowieso het bedrijf goed bestuderen (google, ervaringen, etc) en vragen of ze referenties beschikbaar hebben. Zijn ze aangesloten bij brancheverenigingen? Zijn ze erkend (keurmerk)? Kent de politie ze? Dat soort vragen zou ik hebben. Verder is ca. 36 euro per maand voor beveiliging natuurlijk een koopje voor een veilig(er) gevoel. Ik zou wel vragen wat er precies bij inbegrepen is, want je krijgt natuurlijk ook nog te maken met storingen, onderhoud, etc, wat Biscotti al aangeeft.
L2014 & H2017
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 19 Okt 2013 09:00

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Ik neem aan dat je ook een bedrag betaald voor de alarminstallatie?
Wij hebben er een, maar ik heb wel gekeken wat voor bedrijf t is etc
<<

Anoniem12

Bericht 19 Okt 2013 09:01

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Wij hebben een gevoelig alarm op 4 poten.
<<

Anoniem178

Bericht 19 Okt 2013 10:41

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

1,18 per dag vind ik anders nog best prijzig. Da's 430 per jaar.
<<

Anoniem33

Bericht 19 Okt 2013 10:58

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Het is idd securitas. De verbinding is overigens niet met hun meldkamer maar met de 112meldkamer.

Het alarmsysteem zelf word ons gratis aangeboden.

Onderhoudspakket ga ik nog na vragen.
<<

Anoniem5

Bericht 19 Okt 2013 11:13

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Pien schreef:Het is idd securitas. De verbinding is overigens niet met hun meldkamer maar met de 112meldkamer.

Het alarmsysteem zelf word ons gratis aangeboden.

Onderhoudspakket ga ik nog na vragen.


Dat dat met de 112meldkamer is is een verkooppraatje die achteraf niet blijkt te kloppen. Daarnaast zit je minimaal 5 jaar vast aan hun voorwaarden. Ook de beveiligingsdienst komt niet langs als er een melding komt. Daarvoor moet je nog aparte contracten erbij afsluiten (dat heeft securitas uiteindelijk aan de telefoon ook toegegeven nadat ik heb gebeld met de info die ik van de man van Tania heb verkregen) en je kunt niet overstappen naar een ander onderhoudsbedrijf dat voordeliger is of als je niet tevreden bent. En wil je dat na je contracttijd alsnog doen dan moet je tegen betaling je systeem codevrij laten maken. Uiteindelijk ben je 5 keer duurder uit dan wanneer je zelf een systeem aanschaft die naar je eigen telefoonnummer belt wanneer er iets aan de hand is.

Ook de magneetcontacten voor de ramen die zij aanbieden ivm kinderen/huisdieren is niet voldoende. Ze kunnen je raam dan alsnog geluidloos opensnijden.
<<

Anoniem14

Bericht 20 Okt 2013 15:42

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Wat zijn de gevolgen als er vals alarm is? Sowieso zou ik het niet doen eigenlijk, maar het eerste waar ik aan dacht was: hoeveel geld kost het je als je alarm per ongeluk gaat loeien, als je kind door de woonkamer loopt of je komt binnen lopen en vergeet het alarm eraf te halen?
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 15:46

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Gympie: Niet iedereen rukt meteen uit hè. Je wordt eerst gebeld. Dan kun je het dus aangeven als het vals alarm is.
<<

Anoniem 63

Bericht 20 Okt 2013 16:16

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

Als dat inderdaad een van de betere prijzen is en het staat goed bekend, dan wel. Mijn zwager werkt met dat soort beveiligingssystemen. We hebben op een gegeven moment een goede aanbieding gehad van een verkoper, althans dat leek zo, maar toen we mijn zwager vroegen ernaar te kijken bleek het materiaal zwaar verouderd te zijn en was het ook nog eens helemaal niet zo goedkoop in vergelijk met anderen. Wel goed uitzoeken dus!
<<

Anoniem14

Bericht 20 Okt 2013 16:39

Re: beveiligingsysteem op woonhuis

June schreef:Gympie: Niet iedereen rukt meteen uit hè. Je wordt eerst gebeld. Dan kun je het dus aangeven als het vals alarm is.


Ah, oké.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers