Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma, wel of geen uitbouw?

<<

Anoniem209

Bericht 09 Sep 2017 13:35

Dilemma, wel of geen uitbouw?

Mijn vriend en ik (vooral ik) twijfelen of we voor een uitbouw gaan aan ons huis. We hebben het geld en als we willen kan die uitbouw er in het voorjaar nog staan. Alleen we hebben nog een hoop andere dingen op het lijstje wat we willen doen aan het huis. Zoals het toilet vernieuwen, trap opnieuw bekleden, een tussenwand op zolder incl alles schilderen en nieuwe platen aan de wand, de achtertuin moet worden opgeknapt incl nieuwe schutting, tegels enz, en we moeten het hele huis nog voorzien van nieuwe deuren. Dit kost allemaal bij elkaar wat we dus voor de aanbouw hebben liggen. Ik neig dus naar alle losse dingen en mijn vriend naar de uitbouw. Als we de uitbouw doen is de beneden verdieping wel zo goed als klaar op de trap en toilet na. Nieuwe deuren beneden hebben we al meegerekend met de uitbouw. De tuin en de trap moet binnen nu en 5 jaar echt vervangen gaan worden en de rest is meer voor de mooi. De uitbouw is meer ook praktisch want voor nu is het prima maar als onze kinderen ouder zijn is meer ruimte beneden wel fijner. Als het geld voor de uitbouw op is zal het namelijk weer even duren voordat we weer een paar duizend euro hebben gespaard voor het volgende ding. Waar zouden jullie voor kiezen? Één groot ding (de uitbouw) of de rest van de dingen?
Laatst gewijzigd door Anoniem209 op 09 Sep 2017 13:37, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 09 Sep 2017 13:36

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Hoeveel meer ruimte heb je met de uitbouw? Ik zou neigen naar de rest zodat je huis gewoon lekker af is.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem209

Bericht 09 Sep 2017 13:38

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Dan komt er 23m2 bij.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 09 Sep 2017 13:49

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Ik zou de uitbouw doen, met name ook omdat je zegt dat de tuin ook gedaan moet worden. Het lijkt me niet heel zinvol eerst de tuin aan te pakken en een paar jaar later diezelfde tuin weer overhoop te moeten halen/opnieuw in te moeten delen omdat je dan alsnog voor de uitbouw gaat.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Sep 2017 13:58

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Uitbouw. Zeker vanwege de kids. De uitbouw zal ook een deel van je tuin en wellicht schutting kosten. Dan voorkom je dubbele kosten als je nu eerst de schutting gaat aanpakken en later de uitbouw.

Bij ons vroegen de buren of we tegelijkertijd met hun uitbouwen. Dit ivm de spouwmuur die dan mooi op de grens kan komen te staan en je iets meer ruimte hebt. Onze indeling in het huis is anders dan bij hun, maar gezien de kosten maken we nu wel een overkapping zodat we mooi droog kunnen zitten buiten. Die overkapping wordt wel volledig geïsoleerd. Dan kunnen we het later nog altijd dichtmaken.

Ik zou dus aan je buren vragen of zij ook willen uitbouwen als je in een rijtjeshuis of 2 onder 1 kap woont.
<<

Anoniem209

Bericht 09 Sep 2017 14:00

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Poutine schreef:Ik zou de uitbouw doen, met name ook omdat je zegt dat de tuin ook gedaan moet worden. Het lijkt me niet heel zinvol eerst de tuin aan te pakken en een paar jaar later diezelfde tuin weer overhoop te moeten halen/opnieuw in te moeten delen omdat je dan alsnog voor de uitbouw gaat.


Dat maakt in principe niet zo veel uit. Omdat we al weten hoe groot de uitbouw wordt kan daar rekening mee gehouden worden en kunnen we dan stuk evt opvullen met de huidige tegels die er nu liggen tot de uitbouw komt.
<<

Anoniem209

Bericht 09 Sep 2017 14:04

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Fred de buren willen niet uitbouwen. En de schutting die nu tussen ons in staat hoeft niet te worden vervangen want die is een paar jaar terug al gedaan. Dus daar hoeven we ook geen rekening mee te houden.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Sep 2017 14:45

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Ik zou voor de uitbouw gaan. Dat doet waarschijnlijk mee voor de waarde van je huis dan alle dingen die je voor de mooi doet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Sep 2017 15:25

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Ook wat Ooh La La! is inderdaad van belang. Zorg voor een lichtstraat in de uitbouw. Hier gaat het om 3x5,5 dus zo'n 16 m2. Bij de buren gaat het een spreelkamer worden. De 1e is daar bijna 2 en ze is nu in oktober bevalt ze van de 2e. Uitbouw zal vermoedelijk in het voorjaar 2018 plaatsvinden. Onze benedenverdieping is nu al ruim 10, nog iets bij 5,5 m dus al ruim genoeg. Is al 2 meter uitgebouwd door de vorige bewoners en we wisten niet eens dat je nog 3 meter extra vergunningsvrij (dus max 5 meter) aan mochten bouwen toen we het kochten. 75% van het grondoppervlak mag bebouwd zijn hier of zo. Dus dan heb je wel een voordeel als je een grote tuin hebt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Sep 2017 16:26

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Ok zou absoluut voor de uitbouw gaan. Wij hebben dit afgelopen voorjaar ook laten doen, er is zo'n 20m2 bijgekomen en wij zijn er zó blij mee. Het is zo fijn om wat meer leefruimte te hebben. Al die andere noodzakelijke dingen kun je in etappes uitvoeren, zodat je steeds weer een beetje kunt sparen. Echt een uitbouw, daar krijg je nooit spijt van!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 09 Sep 2017 16:30

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Ik zou ook voor de uitbouw gaan. Het is zo fijn om beneden meer leefruimte te hebben als je kinderen hebt.
2011 2012 2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Sep 2017 16:32

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

uitbouw, zeker weten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem236

Bericht 09 Sep 2017 17:22

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Uitbouw, zeker weten.

En wat wil je bijvoorbeeld met de trap? Want dat hoeft geen duizenden euro s te kosten natuurlijk. En een tuin kan je ook in etappes doen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 09 Sep 2017 17:26

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Wij hebben als eerst ook de uitbouw gedaan. De zolder en de tuin zijn de volgende projecten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem209

Bericht 09 Sep 2017 17:38

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Lotus. Het hoeft ook allemaal niet duur te zijn maar wel dat we er jaren tegenkunnen.

Maar duidelijk de meerderheid voor de uitbouw dus =)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 09 Sep 2017 18:26

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Vos schreef:
Poutine schreef:Ik zou de uitbouw doen, met name ook omdat je zegt dat de tuin ook gedaan moet worden. Het lijkt me niet heel zinvol eerst de tuin aan te pakken en een paar jaar later diezelfde tuin weer overhoop te moeten halen/opnieuw in te moeten delen omdat je dan alsnog voor de uitbouw gaat.


Dat maakt in principe niet zo veel uit. Omdat we al weten hoe groot de uitbouw wordt kan daar rekening mee gehouden worden en kunnen we dan stuk evt opvullen met de huidige tegels die er nu liggen tot de uitbouw komt.

Dan moet alles alsnog door de mooi aangelegde tuin heen
Afbeelding
<<

Anoniem209

Bericht 09 Sep 2017 19:18

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Ja dat is dan ook weer zo. Niet aan gedacht.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 09 Sep 2017 23:32

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Een uitbouw is heerlijk. Ik zou het nu doen of zeker wat jaren wachten tot de bouwgekte is afgezwakt, want momenteel betaal je wel de hoofdprijs.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 10 Sep 2017 12:20

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Ik zou ook kiezen voor de uitbouw. Dan kun je de inrichting e.d. ook aanpassen op de uitbouw.
<<

Anoniem209

Bericht 10 Sep 2017 13:20

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

We hebben nu ook maar een woonkamer van 16m2. En daar staan de eettafel, zithoek, tv en een kleine kast. We hebben dus ook niet zoveel bergruimte en dat missen we nu heel erg. Als de uitbouw komt zal het dus bijna 2,5 keer zoveel worden. Echt fijn lijkt mij dat. Ik denk dat jullie mij hebben overtuigd :ja:

Alleen wat nu. Je hebt zoveel bedrijven. Hoeveel offertes zouden we moeten opvragen. Een stuk of 3-4 of veel meer?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Sep 2017 14:12

Re: Dilemma, wel of geen uitbouw?

Een stuk of 3 zou ik doen. En ik zou voor de uitbouw gaan ook, de weg naar al die andere projecten is kleiner dan naar zoiets groots en bovendien doet het echt veel voor je woonplezier en de waarde van het huis.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers