Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De getraumatiseerde goudvis - Update 23-10

<<

anoniem213

Bericht 18 Okt 2013 21:50

De getraumatiseerde goudvis - Update 23-10

Ik heb even getwijfeld of het hier moest of in Persoonlijk, maar ik heb toch maar voor deze pijler gekozen.

Zojuist kwam ik thuis na een lange dag forummen eh studeren en liep ik de keuken in. Ik wilde controleren of de goudvissen van mijn huisgenoot (inmiddels heb ik al huisvis en goudgenoot getypt) en mij al eten hadden gehad. Ik loop vrolijk naar ze toen en zie ineens een vis naast de kom liggen (en nog wel de mijne). En waar ik altijd vertrouwen hebben gehad in mijn koelbloedigheid, bleek ik heel anders te reageren. Ik begon te gillen en rende naar mijn kamer :laughcry:. Vervolgens heb ik mijn huisgenoot gebeld en met haar aan de telefoon ben ik gaan kijken. Ineens had hij echter bewogen! Ik schrok zo erg en ik stond echt te trillen. Ik heb me nog nooit zo'n loser gevoeld. Uiteindelijk heb ik hem met een plastic zakje gepakt en terug in het water gegooid toen ik zag dat hij bewogen had, maar nu voel ik me gewoon schuldig :laughcry:. Als ik dat meteen had gedaan, dan had hij vier minuten korter buiten de kom gelegen.
Eenmaal terug in het water begon hij langzaam met zijn kieuwen en mond te bewegen en nu zwemt hij gewoon weer rond :cheers:. Mijn goudvis en ik zijn wel allebei getraumatiseerd nu, maar ik denk dat ik morgen wel kan gaan werken.

Ik dacht overigens dat vissen alleen in films uit kommen sprongen, maar niets blijkt minder waar. Wie van jullie heeft dit ook meegemaakt en reageerde wel normaal? Ik ben echt zo teleurgesteld in mezelf. Maar goed, dan weet ik dat ik een dode vissenfobie heb. Op wikipedia is daar nog geen term voor, alleen voor een algemene vissenfobie. Dus ik kan niet eens iets tofs zeggen als mensen vraag waar ik bang voor ben.

Fijn dat je mijn topic hebt gelezen op deze saaie vrijdagavond. Ik ben vooral blij dat mijn vis het weer doet.
Laatst gewijzigd door anoniem213 op 23 Okt 2013 19:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 18 Okt 2013 21:53

Re: De getraumatiseerde goudvis

Wel een die-hard fish-thing hoor, wie weet hoe lang hij daar al lag!
<<

Anoniem185

Bericht 18 Okt 2013 21:53

Re: De getraumatiseerde goudvis

Hahahhahahaa het spijt me enorm maar ik vind dit zo'n hilarische actie.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Okt 2013 21:55

Re: De getraumatiseerde goudvis

14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

anoniem213

Bericht 18 Okt 2013 21:55

Re: De getraumatiseerde goudvis

Maple schreef:Wel een die-hard fish-thing hoor, wie weet hoe lang hij daar al lag!

Ik ben negen uur van huis geweest. Ik dacht: dat beest ligt er al uren!
<<

anoniem213

Bericht 18 Okt 2013 21:56

Re: De getraumatiseerde goudvis


Thanks :heart:. Ik zie nu dat heel veel échte visliefhebbers het hebben. Het komt waarschijnlijk door mijn enorme liefde voor hen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 18 Okt 2013 21:57

Re: De getraumatiseerde goudvis

Misschien heeft hij door die vier extra minuten buiten de kom wel een hersenbeschadiging opgelopen! Ik wil je geen schuldgevoel aanpraten hoor, maar misschien kan hij nu nog maar 1 seconde denken in plaats van 2! :(

Maar ik heb het ook wel eens meegemaakt toen ik nog bij mijn ouders woonde. Mijn moeder en ik kwamen beneden en daar lag hij, op de grond. Hij was uit de kom op de tafel gesprongen en daarna nog op de grond. Die klap heeft hij niet overleeft.

Je hebt toch geen ronde kom he? Anders was het misschien wel een zelfmoordpoging. Je weet toch hoe slecht een ronde kom is!
<<

Reva

Bericht 18 Okt 2013 21:57

Re: De getraumatiseerde goudvis

Mijn vissen sprongen weleens uit het aquarium. Ik verdenk ze van achteruit schoonspringen. Alleen soms lagen ze er al euh lang en dan waren ze nog niet dood, maar wel vastgeplakt aan het zeil. Das voor niemand leuk.
<<

Anoniem83

Bericht 18 Okt 2013 22:02

Re: De getraumatiseerde goudvis

Hahahahaha oh geweldig. Mijn man vraagt me nu waarom ik zo hard moet lachen en om het antwoord van reva moest ik bijna nog harder lachen, aan het zeil vastgeplakt ach gossie arme beesten.
Ik heb het inderdaad ook weleens meegemaakt, daarom hadden we op een gegeven moment ook een afgedekt aquarium, wel met gaten hoor, want ze sprongen regelmatig.
<<

anoniem213

Bericht 18 Okt 2013 22:05

Re: De getraumatiseerde goudvis

Reva schreef:Mijn vissen sprongen weleens uit het aquarium. Ik verdenk ze van achteruit schoonspringen. Alleen soms lagen ze er al euh lang en dan waren ze nog niet dood, maar wel vastgeplakt aan het zeil. Das voor niemand leuk.

:lol:

Wat erg :shock:.

Ik voel me nu wel schuldiger hoor Carra! En uiteraard geen kom. We hebben ze cadeau gekregen in een kom en ik ben de dag erna een rechthoekige bak gaan kopen (echt waar), omdat ik het zielig vond.
<<

Anoniem4

Bericht 18 Okt 2013 23:23

Re: De getraumatiseerde goudvis

Ah Reva, bah!

Ik heb het járen geleden meegemaakt. Ik was toen een jaar of 5-6.
Wilde 's ochtends mijn goudvis voeren, maar hij zat niet in zijn kom. Hij was in mijn speelgoedbox gesprongen. Hartstikke dood natuurlijk.
<<

Anoniem40

Bericht 19 Okt 2013 00:14

Re: De getraumatiseerde goudvis

Doet me denken aan toen ik nog klein was. We waren op vakantie en mijn goudvissen logeerden bij opa en oma. Eenmaal terug van vakantie zei mijn tante dat mijn vissen dood waren. Ik in tranen, maar toen bleek dat ze een grapje maakte. Vol goede moed dus naar opa en oma om de vissen om te halen, bleken ze echt dood! Dat wist mijn tante dus niet, ze waren ook uit de kom gesprongen. Tenminste, dat is mij verteld, maar nu ik dit typ bedenk ik me dat ze ook goed opgegeten kunnen zijn door de kat van opa en oma. :nopompom:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 19 Okt 2013 00:44

Re: De getraumatiseerde goudvis

Hij wilde sushi worden!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 19 Okt 2013 14:15

Re: De getraumatiseerde goudvis

Hahaha, is mij ook een keer overkomen. Ik kwam net mijn bed uit en stap de kamer in. Draag een bril en die had ik toen nog niet op. Ik zag wat oranjes op de grond liggen en dacht dat het een paprikachipje was dus wou ik het oprapen. Begon dat chippie opeens te bewegen! Schrok me rot en schreeuwde het uit. Bleek het de goudvis te zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Okt 2013 14:21

Re: De getraumatiseerde goudvis

Ik raad je aan om contact op te nemen met Slachtofferhulp. Deze ervaring is erg traumatisch voor je geweest en door er met iemand over te praten, zul je het sneller een plekje kunnen geven.

Ik heb hier trouwens geen ervaring mee. Ik had wel ooit een goudvis genaamd Jaws en het leek me leuk om er toen nog één bij te kopen. Nr. 2 heeft het helaas nog geen week uitgehouden bij Jaws en is naamloos ten onder gegaan. :(
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem91

Bericht 19 Okt 2013 16:11

Re: De getraumatiseerde goudvis

Bwahahahaha.

Ik heb per ongeluk mijn vissen laten dood koken.. Ik was een dag weg en vergeten de gordijnen dicht te doen, de hele dag de zon erop staan branden. En toen ik 's avonds thuis kwam waren ze best dood.
<<

Anoniem187

Bericht 19 Okt 2013 16:15

Re: De getraumatiseerde goudvis

Weetjewel schreef:Bwahahahaha.

Ik heb per ongeluk mijn vissen laten dood koken.. Ik was een dag weg en vergeten de gordijnen dicht te doen, de hele dag de zon erop staan branden. En toen ik 's avonds thuis kwam waren ze best dood.



Vissoep?
<<

Anoniem91

Bericht 19 Okt 2013 16:47

Re: De getraumatiseerde goudvis

Roza schreef:
Weetjewel schreef:Bwahahahaha.

Ik heb per ongeluk mijn vissen laten dood koken.. Ik was een dag weg en vergeten de gordijnen dicht te doen, de hele dag de zon erop staan branden. En toen ik 's avonds thuis kwam waren ze best dood.



Vissoep?


Aan goudvissen zit niet zoveel vlees hoor...
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Okt 2013 16:52

Re: De getraumatiseerde goudvis

Een bouillon misschien?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem91

Bericht 19 Okt 2013 16:59

Re: De getraumatiseerde goudvis

Ze hebben een ritje riool gehad toen :)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Okt 2013 17:13

Re: De getraumatiseerde goudvis

Niet eens aan de wetenschap gegeven? :O
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem10

Bericht 19 Okt 2013 20:42

Re: De getraumatiseerde goudvis

Ik heb een keer per ongeluk een hele grote, dode vis in mijn hand gehad!

Ik werkte toen nog in een dierenspeciaalzaak en aangezien ik de enige was die heel dichtbij woonde ging ik altijd de dieren verzorgen als we een extra dag dicht waren i.v.m. feestdagen.
Achter de deurtjes van het aquariumwand zaten glasplaatjes, die kon je openschuiven en dan kon je de bak in (je kon ze afsluiten om te voorkomen dat ze uit de bak springen :wink: ).

Iemand had met de laatste keer voeren een glasplaatje niet goed dichtgeschoven en er was dus een vis (cm of 10/15) uitgesprongen en lag bovenop het glasplaatje, dood. Het was in de bovenste bak en omdat ik te lui was om de trap te pakken stond ik op een krukje een beetje boven mijn macht het openingetje in de glasplaat te zoeken om hem open te schuiven. Toen greep ik dus die dode vis :no: Wat was dát smerig zeg, brrr!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 19 Okt 2013 20:48

Re: De getraumatiseerde goudvis

He bah Sorella, da's geen leuke verrassing dan ;-)

Mijn oma had vroeger een goudvis die om de haverklap uit zijn kom sprong (ronde kommen waren toen nog volledig verantwoord). We waren echt niet anders gewend dan altijd even controleren of hij er niet weer naast lag ;-)

Hier gisteren een hele andere 'beestachtige' ervaring, er zat een vogel in onze kachel. Ik durfde het deurtje niet open te doen, want ik zag dat beestje al mijn hele keuken doorfladderen met zijn roetzwarte veren... En het was koud, dus de kachel moest eigenlijk aan. Uiteindelijk maar de hele dag in de kou blijven zitten en 's avonds mijn man gevraagd hem eruit te halen, gelukkig leefde hij nog!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem87

Bericht 19 Okt 2013 21:26

Re: De getraumatiseerde goudvis

Haha June, ik heb dat ook gehad! Was een jaar of 12 en had een goudvis op m'n kamer staan. 's nachts sprong hij dus opeens uit z'n kom maar ik was zo bang dat hij dood was, durfde hem niet te pakken. Het had namelijk al ff geduurd voorda ik doorhad dat het geluid wat ik hoorde de spartelende goudvis op de vloer was..
Ik hem dus m'n vader wakker gemaakt en die heeft hem weer in de kom gestopt, hij heeft het overleefd! Helaas heeft hij het daarna nog een keer gedaan maar toen was hij bij een vriendin (de vis was van ons samen haha) waar hij in de woonkamer stond. De hele nacht op de vloer heeft hij helaas niet overleefd..

Misschien kwam het toch door de ronde kom :laughcry:
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 20 Okt 2013 14:45

Re: De getraumatiseerde goudvis

Ik heb ook een dode vissen fobie! Daar MOET een naam voor zijn....

Gelukkig bleven mijn vissen wel gewoon in de kom, maar ik werd al panisch als ze een beetje schuin gingen zwemmen. De vis van mijn zusje was ooit ineens kwijt..alles afgezocht, nergens te vinden. Had ie een uitstapje gemaakt onder de kast. Ik verdenk hem er nog van dat ie eigenlijk uit de kast wilde komen, maar dat ie de weg niet kon vinden.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron