Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 05 Jul 2021 14:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat rot biechtje dat je je zo voelt. Jullie doen er zo te lezen al alles aan en meer kun je niet doen. Proberen je er toch niet teveel van aan te trekken mensen zeggen vaak maar wat.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 08 Jul 2021 13:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb ontzettende baby kriebels maar ben al 38 (vind ik echt te oud + is ook te oud voor de maatstaven)
Man wil 100% niet meer en ons enig kind is al 7 jaar en straks is hij 8 en een baby die gaan dus nooit iets aan elkaar hebben.
+ het past totaal niet in ons leven meer en gaat eigenlijk ook gewoon niet.

Maar die kriebels :( :( :( :( word er oprecht zo verdrietig van dat het niet kan!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Jul 2021 13:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Uh nou, ik denk dat je hier veel reacties gaat krijgen van mensen zoals ik. Ik ben 39 en ik ben bezig voor een tweede. En ik vind het zeker niet te oud. Vroeger kregen mensen veel kinderen en was de laatste ook in de dertiger jaren. En we worden nu steeds ouder. Welke maatstaven in vredesnaam ook?
Denk dat het meer de 100% man wil niet en past en gaat niet in je leven is, dan je leeftijd?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 08 Jul 2021 13:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wel lastig om baby kriebels te hebben en niet op dezelfde lijn te zitten als je man maar als je jezelf te oud vindt en je man wilt niet dan is er toch geen keuze. Helaas geen tips om met dit soort verdriet om te gaan. Sterkte!

Persoonlijk vind ik 38 absoluut niet te oud. Ik zal ook 38 (of ouder) zijn bij een tweede kindje.

Ik vraag me ook af welke maatstaven je bedoelt.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Jul 2021 13:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Het kan prima qua leeftijd en ook qua leeftijd oudste kind. 100% niet willen lijkt me wel een goede reden om het niet te doen. Dat is wel rot als jij het wel wilt!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 08 Jul 2021 13:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Oh sorry met de maatstaven bedoel ik dat het boven de 35 risicovol is en boven de 37 weer een stukje risico voller volgens de richtlijnen die ze geven en dan voornamelijk de adviserende kant.
Maar 38 voelt nog helemaal NIET oud nu ik het zelf ben !!

Maar man wil niet hoor dus houdt op maar ik heb het er ontzettend moeilijk mee.
<<

Anoniem319

Bericht 08 Jul 2021 14:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Maar van wie komt die adviserende kant dan? Natuurlijk zijn er veel meer risico's aan ene zwangerschap op latere leeftijd, maar ik denk altijd maar: Als IVF/ICSI tot je 43e verjaardag vergoed wordt, zijn de kansen op een succesvolle zwangerschap kennelijk groter dan de risico's.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43714

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jul 2021 14:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Niks moet of moet niet hè. Er zijn geen regels voor. Als jij en je man allebei nog de wens voor een kindje hebben en het is jullie gegund, dan lijkt me het leeftijdsverschil en het feit dat je 38 bent secundair. Er zijn gekkere gezinnen. 😅
Maar dan moet je allebei wel willen natuurlijk.
Lastig dat je zulke kriebels hebt en ze niet beantwoord worden. Dat is natuurlijk jammer voor je en daar mag je ook best verdrietig om zijn.
Let's discover the world together.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 24 Jul 2021 20:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Vanmiddag viel het mijn man op dat onze oudste van 5 zulke grote pupillen had.

Het was natuurlijk wat donker weer dus kan ermee te maken hebben, hij zat al een tijdje geconcentreerd te diamond painting en misschien wel vermoeidheid.

Maar goed deze stomme muts gaat weer googelen en kwam weer op de ergste dingen zoals een hersentumor. En nu zit ik mezelf weer helemaal gek te maken.

Morgenochtend meteen kijken hoe z’n pupillen dan zijn en anders maandag de huisarts bellen.

Ik heb op het moment sowieso al heel veel angsten dat er iets met de kinderen gebeurt.

Geen idee waar het vandaan komt.
<<

Anoniem332

Bericht 24 Jul 2021 21:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:Vanmiddag viel het mijn man op dat onze oudste van 5 zulke grote pupillen had.

Het was natuurlijk wat donker weer dus kan ermee te maken hebben, hij zat al een tijdje geconcentreerd te diamond painting en misschien wel vermoeidheid.

Maar goed deze stomme muts gaat weer googelen en kwam weer op de ergste dingen zoals een hersentumor. En nu zit ik mezelf weer helemaal gek te maken.

Morgenochtend meteen kijken hoe z’n pupillen dan zijn en anders maandag de huisarts bellen.

Ik heb op het moment sowieso al heel veel angsten dat er iets met de kinderen gebeurt.

Geen idee waar het vandaan komt.


Lijkt mij heel sterk. Zijn er andere klachten?

Mijn sibling en ik hadden ook vaak grote pupillen met lezen/ taken dichtbij. Bijna zo groot als onze iris. Kwam volgens de orthopedagoog door onze dyslectie.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 24 Jul 2021 21:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Kinderen hebben vaak grote pupillen. Belangrijk is dat ze symmetrisch van grootte zijn en goed op licht reageren (kun je testen door er met een lampje bij te schijnen en te kijken of ze kleiner worden).

Maar sowieso even foto's.

Je mag me altijd een foto dm'en als je twijfelt.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 24 Jul 2021 21:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Huppekee schreef:Kinderen hebben vaak grote pupillen. Belangrijk is dat ze symmetrisch van grootte zijn en goed op licht reageren (kun je testen door er met een lampje bij te schijnen en te kijken of ze kleiner worden).

Maar sowieso even foto's.

Je mag me altijd een foto dm'en als je twijfelt.


Dankje, ik ga er morgen even op letten en dan laat ik iets weten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 24 Jul 2021 21:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Housebird schreef:
Biechtje schreef:Vanmiddag viel het mijn man op dat onze oudste van 5 zulke grote pupillen had.

Het was natuurlijk wat donker weer dus kan ermee te maken hebben, hij zat al een tijdje geconcentreerd te diamond painting en misschien wel vermoeidheid.

Maar goed deze stomme muts gaat weer googelen en kwam weer op de ergste dingen zoals een hersentumor. En nu zit ik mezelf weer helemaal gek te maken.

Morgenochtend meteen kijken hoe z’n pupillen dan zijn en anders maandag de huisarts bellen.

Ik heb op het moment sowieso al heel veel angsten dat er iets met de kinderen gebeurt.

Geen idee waar het vandaan komt.


Lijkt mij heel sterk. Zijn er andere klachten?

Mijn sibling en ik hadden ook vaak grote pupillen met lezen/ taken dichtbij. Bijna zo groot als onze iris. Kwam volgens de orthopedagoog door onze dyslectie.


Hij is paar weken geleden wel op verschillende bloed geprikt want hij liep wat te kwakkelen. En is afgelopen week ziek geweest en 3 weken terug ook. Allebei de keren hoge koorts en overgeven
<<

Anoniem332

Bericht 24 Jul 2021 21:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:
Housebird schreef:
Lijkt mij heel sterk. Zijn er andere klachten?

Mijn sibling en ik hadden ook vaak grote pupillen met lezen/ taken dichtbij. Bijna zo groot als onze iris. Kwam volgens de orthopedagoog door onze dyslectie.


Hij is paar weken geleden wel op verschillende bloed geprikt want hij liep wat te kwakkelen. En is afgelopen week ziek geweest en 3 weken terug ook. Allebei de keren hoge koorts en overgeven


Hmm, ja dat zou ik ook de huisarts inschakelen en en eventueel foto’s van proberen te maken.
Hopelijk kan hij je geruststellen.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 16 Aug 2021 21:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 25 Jul 2021 11:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Er is gelukkig niks aan de hand. Vanmorgen meteen naar z’n ogen gekeken en z’n pupillen waren weer klein.
<<

Anoniem323

Bericht 30 Jul 2021 19:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem323 op 31 Jul 2021 13:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 30 Jul 2021 19:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Herkenbaar hier, onze dochter heeft ook veel strijd gekost, en ik denk dat het bij haar vooral de leeftijd is dat het nu beter gaat.

Ik zou toch proberen wel iets van structuur aan te brengen. Voor jullie is de vakantie ook prettiger als je dochter rustiger is. Wij hebben wel geaccepteerd dat spontaan helaas vaak niet gaat.
Je zou bij het cjg aan kunnen kloppen, maar denk dat je dat al gedaan hebt? Of zijn dat niet de "ze" die aan autisme denken?

Ergotherapie kan ook helpen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Jul 2021 05:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ze heeft behoefte aan structuur zeg je.
Kun je niet samen met haar een vakantie schema maken ? Dan weet ze waar ze de volgende dag aan toe is.
2016
<<

Anoniem323

Bericht 31 Jul 2021 06:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem323 op 31 Jul 2021 13:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem332

Bericht 31 Jul 2021 07:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Hmm lastig. Heb je een idee waarom ze dat doet?

Ik heb onlangs een app gedownload ‘How to talk to kids’ hierin worden situaties geschetst en hoe je hier mee omgaat, reageert op je kind.
<<

Anoniem323

Bericht 31 Jul 2021 13:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Nee geen idee, dat maakt het ook zo lastig.

Ik ga het nu verwijderen, wil het niet te lang online hebben staan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Jul 2021 13:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heet die app precies zo housebird?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 31 Jul 2021 14:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Jip schreef:Heet die app precies zo housebird?

Is volgens mij momenteel alleen nog beschikbaar voor IOS.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Jul 2021 18:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Burn schreef:
Jip schreef:Heet die app precies zo housebird?

Is volgens mij momenteel alleen nog beschikbaar voor IOS.


Vandaar dat ik het niet kan vinden ..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 31 Jul 2021 19:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Housebird schreef:Hmm lastig. Heb je een idee waarom ze dat doet?

Ik heb onlangs een app gedownload ‘How to talk to kids’ hierin worden situaties geschetst en hoe je hier mee omgaat, reageert op je kind.



Ik heb het boek daarvan!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers