Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Mrt 2021 10:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik werk in de jeugdzorg en dit vind ik geen verwaarlozing. Is dit standaard of komt het soms bij drukte voor?

Onze jeugdverpleegkundige gaf juist aan oren niet schoon te maken omdat je het smeer erin duwt. Ik weet niet hoe oud de baby is maar bij een eerste is alles nieuw. Ik moet hier ook enorm aan wennen haha en een ritme in vinden qua badje en verzorging. En een baby hoeft niet elke dag in bad. L. Krijgt er een enorm droge huid van. We wassen hem met een hydrofiel washandje.

Kwijl en spuug daar ga ik echt niet de hele dag nieuwe setjes voor aantrekken. Ik check of het niet te oncomfortabel is voor hem en anders houdt hij het setje gewoon aan. Ik blijf niet bezig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Mrt 2021 11:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje, als je je verder geen zorgen maakt zou ik dit echt niet aankaarten! Ik vind dit allemaal hartstikke normaal en absoluut niet vallen onder verwaarlozing. Mijn moeder en zusje hebben ook weleens nageltjes geknipt als het ze opviel, dat zou ik alleen maar lief vinden. Maar het gesprek op metaniveau voeren met haar zou ik echt nooit doen op basis van wat je hier verteld.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Mrt 2021 12:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Carrie schreef:Ik ben ook meer team Chiq in deze. Ik denk dan verzorg je baby’tje. Daar hoort ook ‘reinheid’ bij. Oorsmeer terug duwen? Nee hoor. Je hebt ook speciale wattenstaafjes daarvoor. Of je doet het met een washandje. Geen excuus om dat niet weg te halen vind ik. Gaat iedereen hier nu het woord zeveren gebruiken? 😃 Dat is kwijlen denk ik? Ook dat maakte ik zoveel mogelijk schoon en droog. Is toch niet fijn zo’n natte plek. En het kan nog gaan smetten ook. En poep maakte ik ook schoon. En nageltjes regelmatig knippen. Dat hoort er allemaal bij.


Oh ja die oorsmeer was ik even vergeten. Dat moet wel echt weggehaald worden ja. En zeveren twijfelde ik heel erg over omdat het een beetje als een scheldwoord klinkt of zo, maar kwijlen vond ik ook wat onaardig staan,😅.
Ik ben er qua kwijlen zéker voor dat je je baby droge kleertjes aan doet en de plooitjes schoon en droog houdt, maar omdat de baby bij biechtje was, kon ik het niet direct de ouders verwijten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Mrt 2021 12:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Overigens loopt mijn zoon momenteel nog steeds in een romper en sokken rond, omdat ik nog geen tijd heb gehad om hem aan te kleden.. Voelt nu ook al een beetje als verwaarlozing, maar vond zijn boterham, drinken en fruit belangrijker 🙈
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Mrt 2021 12:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Tabbie schreef:Overigens loopt mijn zoon momenteel nog steeds in een romper en sokken rond, omdat ik nog geen tijd heb gehad om hem aan te kleden.. Voelt nu ook al een beetje als verwaarlozing, maar vond zijn boterham, drinken en fruit belangrijker 🙈


Schandalig! 😁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Mrt 2021 12:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Savi: ik word er juist heel blij van wanneer kinderen op de onderbenen/schenen blauwe plekken hebben. Dan betekent vaak dat ze lekker spelen en uitproberen. Bij kindermishandeling zitten de blauwe plekken op heel andere plekken dan de onderbenen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mrt 2021 12:56

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Jip schreef:Savi: ik word er juist heel blij van wanneer kinderen op de onderbenen/schenen blauwe plekken hebben. Dan betekent vaak dat ze lekker spelen en uitproberen. Bij kindermishandeling zitten de blauwe plekken op heel andere plekken dan de onderbenen.

Gelukkig maar dan! :good:
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 19 Mrt 2021 13:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik vind dit ook geen verwaarlozing. Mijn dochtertje heeft ook weleens lange nageltjes en die kan ik zo wel elke dag even veilen of knippen. Mijn dochtertje heeft ook veel last van oorsmeer, niet in haar oortje maar in het schelpje en achter haar oortje zit ook altijd iets van een vlekje, ik maak het sowieso om de dag schoon met een hydrofiele luier en soms met een beetje olie op een wattenstaafje, maar dat is alleen rondom haar oortje bij de schelp. Haar in een poepluier laten liggen is nog nooit gebeurd zover ik weet maar zelfs dat kan wel eens gebeuren ‘s nachts?
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Mrt 2021 13:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Mijn jongste was net een vol glas, bij letterlijk elke beweging kwam er een golf uit. Hij huilde daarbij de hele dag dus als hij een keer niet lag te huilen, droeg hij wat langer zijn zure kleding. Twee setjes per dag was niet genoeg, en hij rook ook zuur uit zijn mond dus lekkere babygeur had hij nooit. Van douchen en badderen kotste hij nog meer. Van nagels knippen ging hij huilen dus eindstand.. zure baby met lange nagels.

En ik heb hem echt niet verwaarloosd, echt niet. Maar soms lukt het gewoon niet anders.
R. 2013
D. 2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 19 Mrt 2021 14:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Jip schreef:Savi: ik word er juist heel blij van wanneer kinderen op de onderbenen/schenen blauwe plekken hebben. Dan betekent vaak dat ze lekker spelen en uitproberen. Bij kindermishandeling zitten de blauwe plekken op heel andere plekken dan de onderbenen.


Ik was wel 'blij' dat M. van de week de blauwe plek op z'n romp opliep op de bso in plaats van thuis. Hij was daar tegen de tafel gelopen, z'n benen zitten inderdaad ook vol blauwe plekken, maar van blauwe plekken op andere plaatsen op het lichaam ben ik toch altijd bang wat ze daar op school of bso van denken..

Om terug te komen op biechtje. Ik vind het geen verwaarlozing. Bijna alles wat je noemt is hier ook wel eens voorgekomen. Nouja of ik verwaarloos mijn kinderen ook. Dat is dan ook nog een optie natuurlijk. Maar oorsmeer heeft mijn ene zoon soms zelfs al weer na een dag. Dat maak ik dan schoon, maar de volgende dag als hij uit school komt kan het er al weer zitten. Ik zal ook niet merken dat m'n kind gepoept heeft als dat in de vroege ochtend gebeurt en hij daarna gewoon nog slaapt. Enz.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 19 Mrt 2021 16:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb het ook niet over verwaarlozing. Ik heb zelf gewoon andere maatstaven en mijn moeder was het dus ook al opgevallen dus misschien vallen zij daarin een beetje buiten ‘de boot’. Ik vond het ook vervelend dat wij daar dus onderling over gepraat hadden dan kon ik het beter ook tegen ouders zeggen vond ik. Ik vind het kind trouwens geen pop maar wilde daarmee aangeven dat ze wel om uiterlijk/verzorging lijken te geven. En misschien ook wel een beetje positief afsluiten omdat ik natuurlijk wel trots ben op mijn nichtje (en niet alleen om hoe ze eruit ziet). Vervelend dat sommige dit zich aantrekken. Mijn kind mag ook vies worden (leuk juist voor kind) maar ik maak er dan daarna ook weer tijd voor om kind schoon te maken. En kind heeft ook heus weleens een te lang nageltje.

Ik zie in mijn werk ook veel kinderen waarvan mij deze dingen ook opvallen. Net wat ik al zeg: andere maatstaven. Ik denk dat ik het niet meer ga aankaarten. Ik wilde eigenlijk de ouders helpen omdat ik het idee heb dat ze het misschien niet zien of dat er makkelijke oplossingen zijn. Maar ergens weet ik hoe gevoelig dit allemaal ligt (en ben ik zelf ook niet perfect hè!) en dat zij echt wel hun best doen. Het is soms ook een bepaalde gestructureerdheid die dit voorkomt en die zie ik wel vaker ontbreken. Het is gewoon een vrolijk en goed ontwikkeld kind met liefdevolle ouders.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Mrt 2021 17:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik denk ook dat je zelf goed weet of je dit kunt aankaarten of beter van niet. Ik zou het echter ook vervelend vinden als mijn zus met mijn ouders hierover praten en niets tegen mij zouden zeggen. Maar je kan altijd zeggen: ik heb haar nageltjes nog geknipt en dit en dit gedaan. Dat lijkt me niet veroordelend overkomen of betweterig of wat dan ook.

Zelf heb ik natuurlijk te kampen gehad met een pnd en nog steeds moet ik bij elke opmerking flink slikken en betrek ik op het feit dat ik een slechte moeder ben. Maar op een manier als; tijdens het oppassen heb ik haar lekker gebadderd en nageltjes geknipt: dat zou ik totaal niet erg vinden. Dan is het meer een dagverslag ipv een opmerking over de verzorging.

Ter tip voor een volgende keer.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Mrt 2021 18:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Eens met Tabbie het is ook de manier waarop en iedereen heeft eigen maatstaven mbt hun kinderen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Mrt 2021 18:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ja het is in zo'n geval denk ik zeker de toon die de muziek maakt.
Let's discover the world together.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1710

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 19 Mrt 2021 18:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Heb je zelf kinderen biechtje?
Mijn maatstaven waren ook anders voor ik zelf een kindje had.

Ik heb een vreselijke hekel aan lange nagels met zwarte randjes. Bij mijzelf maar ook bij anderen brrrr.
Oorsmeer vind ik ook vreselijk zodra ik dat zie moet ik dat verwijderen.
Maar ik merk dat het er soms gewoon echt even niet van komt en niet lukt. Of dat ik denk straks even doen en het gewoon weer vergeet.
Dochter spartelt hier alles bij elkaar als ik haar nageltjes wil doen.🙈 soms lijkt het net of ik haar ga slachten Ipv nagels knippen. En die krengen groeien een partij snel

Qua billetjes die waren hier soms ook heel rood, sommige kinderen zijn er gevoeliger voor of bij bv zure ontlasting.
Hier gaf ze ook nooit aan (dmv huilen) dat ze gepoept had. Dus soms hadden we dat echt niet door
Laatst gewijzigd door Radler op 19 Mrt 2021 21:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Peanutbuttercup

Bericht 19 Mrt 2021 20:02

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Je kunt nagels ook knippen als ze slapen. Tip van mijn moeder :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mrt 2021 20:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Haha bij sommige kinderen (baby's) lukt dat wel inderdaad. Andere zijn meteen klaarwakker en slapen vervolgens de rest van de dag niet weer. :12:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Mrt 2021 20:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

No way dat ik aan een slapend kind ga zitten haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mrt 2021 20:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Marin schreef:No way dat ik aan een slapend kind ga zitten haha.

En dit is sowieso mijn motto. :smile:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Mrt 2021 20:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik heb altijd maar wat aangetobt met die nageltjes. Eerst braaf vijlen, dat duurde uren per nagel, wat een werk. Daarna per dag ongeveer 1 nagel (verwachtingen laag houden 😅), toen in wipstoel voor de tv snel knippen. Daarna hield mijn vriend hem vast en ik kon knippen. Nu soms in zijn stoel en dan sta ik achter hem en knip ik wat lukt. Elke keer weer iets nieuws haha. Soms zeg ik ook gewoon het moet en dan zet ik even door. Uiteindelijk lukt het dan wel. Of net uit bed op het verschoningskussen lukt het soms ook goed dan is hij nog een beetje suf.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Mrt 2021 20:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Toen ze nog echt piepbaby waren knaagde ik hun nagels er af met m’n tanden.
#teammaple🍁
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1710

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 19 Mrt 2021 20:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Peanutbuttercup schreef:Je kunt nagels ook knippen als ze slapen. Tip van mijn moeder :smile:


Ik ben heeeeel blij dat ze afgelopen 5 nachten eindelijk heeft doorgeslapen😬 (na maanden spoken spoken spoken spoken)
Dus dat risico ga ik maar niet lopen 🙈
Laatst gewijzigd door Radler op 19 Mrt 2021 20:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mrt 2021 20:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Urban Naked schreef:Toen ze nog echt piepbaby waren knaagde ik hun nagels er af met m’n tanden.

Dat doe ik ook. Zolang ze niet in de zandbak graaien enzo gaat dat prima. :banaan:
Alleen werd A tot voor kort ook woest als ik al een vingertje vast pakte haha. Kleine monsters.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1710

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 19 Mrt 2021 20:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Brrr haha dan zand tussen de tanden 😬
Juli 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Mrt 2021 21:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik vind nagellak bij kinderen vreselijk maar ieder weekend paai ik m'n kind met nagelsknippen en dan lakken en dus loopt ze al maanden met nagellak op haar geknipte nagels 🤷🏼‍♀️
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers