Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 13 Jan 2021 17:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik doe het even zo. Niet omdat het iets is om je voor te schamen maar vind het wel een beetje te privé voor mijn dochter.

Onze dochter is 5 jaar en sinds een week of 2 heeft ze wat afscheiding in haar onderbroek. Ze zegt dan dat ze een vieze onderbroek heeft en wil dan een schone aan. Die krijgt ze dan maar ik zeg dan wel dat dat heel normaal is en niet vies en dat ik dat ook heb.

Maar later dacht ik: is het ook normaal op deze leeftijd? Of kan het een schimmeltje zijn en moeten we even langs de huisarts? Of advies aan de huisarts vragen? Het ruikt niet gek ofzo gewoon hoe een vagina hoort te ruiken 🤓
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Jan 2021 17:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ja kan, bacterie of schimmel. Wel goed om even te laten checken denk ik!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Jan 2021 18:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Maar is het meer geworden dan wat het was? Ik weet niet of kleine meisjes afscheiding hebben, zou denken van wel, maar jij kunt wel inschatten of het meer is geworden denk ik?
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 13 Jan 2021 18:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Urban Naked schreef:Maar is het meer geworden dan wat het was? Ik weet niet of kleine meisjes afscheiding hebben, zou denken van wel, maar jij kunt wel inschatten of het meer is geworden denk ik?

Nee hiervoor had ze het nooit! Helemaal niks.
Vandaar dat ik twijfel of ze gewoon vroeg is met afscheiding krijgen (Google zegt van alles) of dat ik toch even de HA moet bellen.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jan 2021 18:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou wel even bellen
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Jan 2021 18:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou ook even bellen. Heeft ze verder geen klachten?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 13 Jan 2021 18:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat voor andere klachten, zoals jeuk? Dat had ze vorige week wel 1 avond bedenk ik me nu.
Het ziet niet rood.

Ik ga morgen de dokter bellen!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Jan 2021 20:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ja jeuk inderdaad. Of pijn bij het afvegen op de wc.
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 13 Jan 2021 23:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Volgens mij geen pijn bij het afvegen. Maar goed met het naar bed brengen zei dat dat ze pijn aan haar vagina had. Heb even gekeken en het is helemaal rood. Heb het even gewassen en met vaseline ingesmeerd en morgen bel ik dus de dokter, denk inderdaad dat het een schimmelinfectie ofzo is. Sneu zeg 😕
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 02 Feb 2021 07:48

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Er is bij mijn 4 jarige het vermoeden van autisme.
Ik heb al veel op Google gezocht maar ik weet het even niet.

Hoe wordt de diagnose gesteld? Alleen met een vragenlijst en observatie?
Kan dit bij een 4 jarige?
Hoe lang duurde het voor de diagnose bij jullie gesteld was na het vermoeden?
Hoe hebben jullie het ervaren?

Zijn er dingen waar ik nog aan moet denken?
Ik moet morgen naar de dokter voor een verwijzing dus ik wil weten wat mij te wachten staat.
Iemand ervaring?
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 02 Feb 2021 22:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Bij jonge kinderen is dit dmv gesprekken met de ouders en observatie van het kind.

Ass kan vanaf 2 jaar vastgesteld worden

M’n ervaring hoe lang het duurt (werkgerelateerd) is heel verschillend.

Verder geen eigen ervaring, succes
Juli 2019
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 25 Feb 2021 10:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Mijn dochter heeft een stoornis, hiervoor is een behandelingstraject gestart.
Om de paar maanden is er een tussenevaluatie. Hiervoor moeten we steeds vragenlijsten invullen.
Ik snap het maar ik snap niet dat de vragenlijsten alleen voor mij zijn. Er staat steeds bij dat er verwacht wordt dat moeder ze invult. Maar er is ook een vader en het heeft ook invloed op hem maar waarom hoeft hij geen sociaal emotionele vragenlijst in te vullen? Is het raar als ik hier een opmerking over plaats?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2021 11:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Lijkt me heel terecht dat je vraagt naar de achterliggende reden! Wonen jullie samen of niet?
#teammaple🍁
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 25 Feb 2021 11:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Kun je zeker navragen en aangeven. Het kan zo maar zijn dat ze de vader zijn vergeten aan te vinken of iets.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 25 Feb 2021 11:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ja wij wonen samen.

Ik moet vragen invullen of het mij depressief maakt, ik er tegenop zie om met mijn kind iets te ondernemen, of ik mijn kind graag om mij heen heb. Zo'n vragen. Heel persoonlijk en lijkt mij dat beide ouders dit invullen? Het gaat beide toch aan. Hoor van andere ouders dat moeders dit alleen moeten invullen. Geen 1 vader krijgt deze vragenlijst.
Ik ga het dan toch maar aankaarten
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Feb 2021 11:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wauw wat bizar! Heel goed dat je het aankaart.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2021 12:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Biechtje schreef:Ja wij wonen samen.

Ik moet vragen invullen of het mij depressief maakt, ik er tegenop zie om met mijn kind iets te ondernemen, of ik mijn kind graag om mij heen heb. Zo'n vragen. Heel persoonlijk en lijkt mij dat beide ouders dit invullen? Het gaat beide toch aan. Hoor van andere ouders dat moeders dit alleen moeten invullen. Geen 1 vader krijgt deze vragenlijst.
Ik ga het dan toch maar aankaarten
Heel vreemd. Die vragenlijsten worden in de meeste gevallen gewoon door beide verzorgers/ouders ingevuld. Goed dat je het aankaart! Wat voor een behandelaar is het?
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2021 12:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat raar inderdaad ik zou het ook aankaarten!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 25 Feb 2021 17:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou het ook aankaarten nu met mijn PND is ook alles op mij gericht en sowieso de maatschappij nog erg op moeder gericht. Vaders zijn evenredig belangrijk.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 26 Feb 2021 19:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik vind dat echt bijzonder en zou er echt naar vragen!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Feb 2021 20:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Zou ik ook doen!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 18 Mrt 2021 23:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Even anoniem omdat ik het vervelend vind dat het over iemand anders gaat.

Ik heb van de week op mijn babynichtje gepast waarbij me een aantal dingen opvielen qua verzorging. Sommige dingen schadelijker dan de andere. Ze had erg lange nageltjes, nog wat vezeltjes poep op haar billen (na het schoonmaken nog achter gebleven) en billen zagen wat rood en haar oorschelpen zaten vol oorsmeer. Ze zevert momenteel erg en dat laten haar ouders dan in haar kleding lopen i.p.v. een slab of zo’n kwijlslabje aan te doen. Soms heeft ze een vies mondje en handjes en haar nekje is meestal vochtig en vies omdat ze niet goed gepoetst wordt na het eten.

Nadat ze gepoept had had ze erg rode billen. Haar ouders zeiden achteraf dat ze vaak in de vroege ochtend poept en ze haar dan pas een uur later eruit halen. Ik was even bij mijn moeder en zei dat ik het zo vervelend vond dat ze rode billen had waarop die zei: ja dat heeft ze heel vaak. En zo kwamen er nog wat dingen ter sprake.

Nu heb ik haar nageltjes even geknipt en oortjes gepoetst en haar even gewassen en een slabje om gedaan en dat doe ik met liefde want haar ouders hebben het nu even druk. Ze ziet er altijd leuk uit, heeft super leuke kleren en haar ouders zijn dol op haar. Zouden jullie hiermee iets doen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Mrt 2021 00:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Nee hoor. Mijn baby heeft al die dingen ook vaak. It happens. Life with kids happens.
Vind het allemaal ook niet heel erg klinken en zeker niet schadelijk. Wat een groot woord.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 19 Mrt 2021 00:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Als ze haar bewust laten liggen met een poepluier kan dat wel blaasontsteking veroorzaken. Maar soms doen kinderen dat zonder dat je het merkt en is er niets aan te doen.
⁠♡♡♡
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Mrt 2021 06:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik vind dat allemaal niet zo schokkend eigenlijk. Dat haar nekje vies was is dus doordat ze zoveel zevert, lange nageltjes kan soms in een dag ineens gebeurd zijn (voor je gevoel in alle drukte), dat ze haar 's ochtends laten liggen met een poepluier en zij daar vervolgens rode billen door krijgt vind ik wel kwalijk.
Maar verder klinkt het me allemaal heel normaal in de oren.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers