Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 05 Sep 2017 12:47

Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Ik ben toch eens benieuwd... Vanaf hoe laat 's ochtends laat jij je kinderen buiten spelen? Of het nou in de tuin is of in de speeltuin bij je huis.

Aanleiding voor mijn vraag; naast ons woont een gezin met 4 kleine kinderen. Op zich hebben we weinig last van ze, behalve in de ochtend... élke ochtend, ook in de weekenden, laten zij hun kinderen al vanaf 6:30 / 7:00 in de achtertuin spelen. Ik heb in de kinderopvang gewerkt en ben, ondanks dat ik zelf nog geen kinderen heb, wel wat gewend, maar ze maken ontzettende herrie, gillen en schreeuwen. Wij hadden het raam 's nachts altijd open, maar doen deze tegenwoordig al dicht, maar dan nog hoor je het er enorm doorheen. Dus gevolg is dat we nu allebei maar met oordoppen liggen.

Nu zit ik enorm te twijfelen of ik het kan maken om hier iets van te zeggen. Ik ben niet zo snel een zeur en misschien is het heel normaal om je kinderen al zo vroeg naar buiten te gooien (paps en mams zijn er nooit bij. de kinderen worden buiten gezet en zij doen de deur dicht en zitten binnen).
Dus voordat ik de zeurende buurvrouw ga uithangen ben ik toch eens benieuwd hoe laat jullie kinderen 's ochtends naar buiten gaan?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Sep 2017 12:48

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

O nee, dat vind ik niet normaal.
Ik zou zeggen minimaal na 9 uur.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 10:41

Bericht 05 Sep 2017 12:50

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Rond 8u, 10 minuutjes voordat ik ze naar school breng. In het weekend na 9u.
<<

Anoniem301

Bericht 05 Sep 2017 12:56

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Ja na 9.00 uur vind ik een schappelijke tijd.
<<

Geel

Bericht 05 Sep 2017 13:18

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Pfoe, half 7 vind ik wel erg vroeg. Ik snap dat die ouders ff willen wakker worden als hun kinderen al zo vroeg op zijn, maar ja, je hebt wel buren.

Ik vind zelf een verschil zitten tussen een doordeweekse dag en het weekend. Op een doordeweekse dag vind ik half 8/8 uur wel prima. Veel mensen gaan nu eenmaal naar school of naar het werk en ik snap dat kinderen dan al buiten zijn.

In het weekend vind ik 9 uur ook een mooie tijd ja.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Sep 2017 13:18

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Sam schreef:O nee, dat vind ik niet normaal.
Ik zou zeggen minimaal na 9 uur.


Dit.
L2014 & H2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Sep 2017 13:28

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Doordeweeks niet.
Weekend vanaf 9 uur ofzo.
Hoewel ik laatst een keer had dat ze zelf naar buiten waren gegaan (kinderen van vriend waren er ook) terwijl wij nog in bed lagen. Zal rond 8 uur geweest zijn. In principe niet erg, maar idd de buurvrouw was er wel wakker van geworden. En het ergst was dat de kinderen na 10 min we binnen zaten :palm: Was trouwens in de vakantie
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem239

Bericht 05 Sep 2017 13:40

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Dat is wel vroeg. Hier laat ik ze in het weekend vanaf half 10 naar buiten met de boodschap zachtjes te doen.

Mijn kinderen schreeuwen nogal snel en ik heb zelf aan onze buren gevraagd of ze er last van hebben. Gelukkig hebben ze dat niet.

Ik zou het een keer aangeven als je de buren spreekt. Is geen zeuren hoor!
<<

Anoniem236

Bericht 05 Sep 2017 13:42

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

In het weekend na 9.30 maar we wonen in een nieuwbouwwijk, dus wanneer ik schuurmachines of slijptollen hoor, mogen ze naar buiten.

6.30 vind ik echt belachelijk vroeg en gillen is onnodig. Dus ik zou er wat van zeggen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Sep 2017 13:53

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

6.30 uur :wtf:

Ik heb geen specifieke tijd eigenlijk. Voor 9 uur komt denk ik nooit voor. Voor 8 uur vind ik echt bizar vroeg..
<<

Pitty

Bericht 05 Sep 2017 14:17

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

06:30 uur, dan is het hier aan het schemeren, dat vind ik echt veel te vroeg. Ik zou zeggen, vanaf 8 uur en op zondag vanaf 9 - 10 uur.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 05 Sep 2017 14:27

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Vanaf 8 uur mogen ze naar buiten. Dan moeten ze wel zachtjes doen, doordeweeks of weekend maakt geen verschil.
<<

Anoniem209

Bericht 05 Sep 2017 15:11

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Ligt er ook wel een beetje aan hoe luidruchtig ze zijn. Toen ik zelf vroeger buiten speelde in de tuin hoorde je mij niet. Maar als mijn kinderen buiten zijn hoor je ze drie huizen verderop echt wel. Niet dat ze huilen of schreeuwen maar ze spelen met veel fantasie en hebben van die fietsjes en steppen die wat rammelen als ze erop zitten. Ik heb een buurman die daar niet zo goed tegen kan en ik probeer ze vaak te corrigeren als ze te luidruchtig bezig zijn in hun spel of ik lok ze soms even naar binnen. Maar helemaal geluidloos buitenspelen gaat gewoon niet. En zolang ze niet huilen en ruzie maken vind ik het ook wel prima en het is mijn tuin dus helaas voor hem. Het zijn kinderen en die moeten ook hun fantasie en energie kwijtkunnen en daar komt hij zelf nog wel een keer achter. Alleen naar een speeltuin te laten gaan zijn ze nog te klein voor en het zijn echte buitenkinderen dus ik moet wel. Mijn kinderen spelen doordeweeks voordat ze naar school gaan niet buiten. In de vakanties en in het weekend mogen ze pas om half 10 naar buiten. Op zondag wil ik ze nog wel eens een half uur later naar buiten laten gaan. Dit doe ik echt voor de buurman.

JaneDoe ik zou het gewoon een keer aankaarten als je ze ziet. Gewoon zeggen dat je er steeds wakker van wordt en of ze er misschien een beetje op zouden willen letten. Half 7 is wel heel erg vroeg.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 05 Sep 2017 15:28

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Doordeweeks spelen ze zelden buiten. In het weekend mogen ze rond 10 uur naar buiten. Dat is vooral voor de buren. Ze spelen hier achter het huis, waar een parkeerhaventje is en weinig auto's komen. Ze spelen meestal samen met de buurjongetjes van een paar huizen verderop. Helaas kunnen ze met z'n vieren heel luidruchtig zijn.

Wij hebben een buurtgenoot die niets van de kinderen moet hebben. Regelmatig worden ze aangesproken op wat ze "fout" doen. Als 1 van ons naar buiten komt, dan gaan ze gauw naar binnen. Bespieden de kinderen en nog meer van die dingen. Ook hebben ze anti inbraak klemmen op de lantaarnpaal op het parkeerhaventje gehangen, want misschien klimmen ze wel in de lantaarnpaal. Ik erger me er rot aan. Al is het nu ff rustig.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem260

Bericht 05 Sep 2017 16:37

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Daar zou ik wat van zeggen. En als de buurvrouw dat raar vindt, zegt dat iets over haar. half 7 herrie maken hoort niet
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Sep 2017 17:21

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Doordeweeks en zaterdag vind ik 9 uur prima. Op zondag mogen ze voor 11 uur de deur niet uit.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Sep 2017 18:07

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Doordeweeks vanaf acht uur, in het weekend (met moeite!) vanaf negen uur. Als mensen daar last van hebben hadden ze niet aan een speeltuin moeten wonen, denk ik dan. Gelukkig beginnen ze hier de dag altijd met 300 rondjes fietsen, daarna komt de herrie pas.
R. 2013
D. 2016
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 05 Sep 2017 19:09

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Wat vroeg! Hier vanaf 9 uur. Eigenlijk is het hier niet aan de orde, voor 9 uur wordt er niet om gevraagd.
Voor we naar school gaan wordt er niet buiten gespeeld, als er tijd over is gaat de tv aan of wordt de tablet gepakt.

Onze buurkinderen staan in het weekend ook weleens vanaf 8:30 uur in de tuin met bijbehorend geluid, gelukkig niet vaak.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Sep 2017 19:49

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Dat vind ik eigenlijk wel bizar vroege tijden, dan mogen ze hier nog niet eens hun bed uit(om half 7)

Ik heb op zaterdag wel een andere tijd dan zondag. Zaterdag zijn onze buren zelf vaak ook bezig in de tuin of in huis en zijn ze op tijd uit bed. Dus is het vaak wel 9 uur dat ze van mij naar buiten mogen. Maar op zondag weet ik dat de buren uit slapen. En ook de buurjongen slaapt aan de kant van de achtertuin en die gaat op stap, dus die wil ook wel uitslapen. Maar ik heb het hem wel eens gevraagd hij zegt dat hij ze niet hoor en er dus geen last van heeft. Maar goed op zondag is het eerder half 10 of 10 uur dat ze naar buiten mogen van mij.

Maar in het weekend zijn wij ook wel van rustig aan doen, wat langer in bed en dan eerst rustig ontbijten dus zo vroeg zijn we meestal ook niet.
:heart: :heart: 2011
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Sep 2017 20:41

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Wat vroeg zeg! Dan slapen die van mij gelukkig nog.
Doordeweeks als we naar school moeten spelen ze niet buiten voor die tijd. Als ik terug kom, gaan we vaak eerst met de hond wandelen en daarna in de tuin. Dat is dan na 9.00.
In de vakantie en in het weekend vanaf 9.30/10.00 naar buiten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Sep 2017 20:47

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Idd erg vroeg, daar zou ik zeker wat van zeggen hoor! Voor school mogen ze hier niet buiten spelen, op zondag rond half 10 à 10 uur. Maar meestal zijn ze nog later.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem249

Bericht 05 Sep 2017 20:49

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Ik vind voor 09:00 uur echt niet kunnen. Ik ben dan ook zo'n zure buurvrouw die daar wat van zegt. Ik maak ook 's avonds laat geen lawaai meer, zodat de kinderen van de buren kunnen slapen. Dan moeten zij mij 'sochtends rust gunnen.
<<

Anoniem249

Bericht 05 Sep 2017 20:53

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Bij ons staat er trouwens een bordje van de gemeente bij het speelplaatsje met "voor 10:00 uur geen geluid". Daar houdt iedereen zich wel aan. Ik woon middenin een grote stad, dus geen kinderrijke wijk. Dat maakt ook wel een groot verschil denk ik.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 05 Sep 2017 21:18

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Wat een rare tijd zeg!.
Ik vind 8.30 doordeweeks en op zaterdag een prima tijd. Op zondag rond 9 uur.
Als de buurman nachtdienst heeft gehad en ik weet dat dan wil ik niet dat mijn zoon buiten 'muziek' gaat maken dat maakt zo'n herrie. Er is genoeg speelgoed wat minder herrie maakt.
<<

Anoniem280

Bericht 05 Sep 2017 22:00

Re: Vanaf hoe laat spelen jouw kinderen buiten?

Half 7 liggen wij allemaal nog op 1 oor, tenzij ik moet werken.
De kinderen gaan dan om half 7 echt nog niet buiten spelen.

Hier is 9 uur een normale tijd om buiten te gaan spelen.
Maar al zouden ze 7 uur buiten spelen, niemand die er hier last van heeft.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers