Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapwandelen en plassen

<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 04 Sep 2017 21:26

Slaapwandelen en plassen

Onze zoon heeft het laatste half jaar last van slaapwandelen. Op zich niet zo'n probleem, maar hij plast dan dus op allerlei verschillende plekken. Ik weet dat hij er niks aan kan doen en hij weet er de volgende dag ook niks meer van. Ik denk daarom dus dat het slaapwandelen is. Alleen begin ik het zelf zo zat te worden. Die urinelucht, zo vies, vooral als ik het niet meteen door heb dat hij ergens heeft geplast.
Ik weet zelf gewoon niet goed wat we ermee aan moeten dus hoop dat iemand dit herkent of misschien een goed idee heeft wat te doen? Heb zelf al gedacht om ergens een bel te maken die af gaat als hij uit bed gaat of zijn kamer uit gaat. Of de huisarts advies vragen? Zou zij iets hiermee kunnen?
2010 2012 2015 2017
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 04 Sep 2017 21:40

Re: Slaapwandelen en plassen

Ik herken het van mezelf. Ik ga slaapwandelen als ik onbewust veel stress heb of ergens mee zit. Als kind plaste ik dan ook op bepaalde plaatsen, bij mij was echt echter wel altijd in mijn slaapkamer en vaak in een hoek. Mijn ouders hebben toen een potje in mijn kamer gezet en dan plaste ik meestal toch wel daarin als ik slaapwandelde. Naarmate ik ouder werd is dat plassen gestopt, althans nu beland ik toch altijd wel bij de wc om te plassen.
Maar bij mij is het slaapwandelen inmiddels wel een alarmbel dat ik ergens mee zit en moet gaan onderzoeken wat mij dwars zit.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 05 Sep 2017 12:37

Re: Slaapwandelen en plassen

Mijn oudste heeft het ook wel eens, vooral in stressvolle tijden. Zij plast dan meestal op de trap, dus dat merken we 's ochtends vanzelf ;-) Vervelend wel dat ze daarna altijd nog even een rondje door de huiskamer loopt en dan weer terug naar bed gaat. Overal natte voetstappen door het huis en haar ondergoed en pyjama loost ze gaandeweg. Ze merkt er zelf helemaal niets van, maar vervelend is het wel. Ze heeft het nu al een hele tijd niet gehad, maar in de periode dat we met de verhuizing, oplichting en tweede verhuizing zaten, had ze het heel regelmatig.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 05 Sep 2017 21:28

Re: Slaapwandelen en plassen

Het is inderdaad echt lastig om op te lossen. We hebben wel een emmer boven staan maar vaak plast hij toch ergens anders. Het is echt wel bijna elke nacht raak dus denk niet dat het bij hem met stress te maken heeft. Ik hoop gewoon dat het snel stopt.
2010 2012 2015 2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Sep 2017 07:49

Re: Slaapwandelen en plassen

Ik heb weleens gehoord dat een vochtige doek voor het bed leggen kan helpen, want dan schrik je daar van wakker als je uit bed stapt. Misschien niet de aller prettigste manier om wakker te worden maar verder vooral een oplossing in de categorie baat het niet dan schaadt het niet.
Ik slaapwandelde wel als kind maar plaste niet, mijn ouders waren er altijd wel erg allert op dat traphekjes dicht zaten, dat is natuurlijk best gevaarlijk, al slapend de trap af.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 06 Sep 2017 10:05

Re: Slaapwandelen en plassen

Blijft hij op zijn kamer of gaat hij het huis door? Ik vind een belletje aan zijn deur nog niet zo'n gek idee. Als hij er niet wakker van wordt, jullie misschien wel en dan kun je hem wellicht terug naar bed (of naar de wc of de emmer) begeleiden. Mijn zusje slaapwandelde ook toen ze klein was, maar meestal waren mijn ouders dan nog op. Ze ging dan benenden zitten spelen. Als mijn ouders haar rustig aanspraken en weer mee naar boven namen, kregen ze haar wel weer terug haar bed in.
december 2016
juli 2019
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 06 Sep 2017 10:12

Re: Slaapwandelen en plassen

Misschien laten plassen voordat jullie zelf gaan slapen zodat hij in de nacht niet meer hoeft te plassen.
2010 2012
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 06 Sep 2017 22:26

Re: Slaapwandelen en plassen

Hij slaapt op zolder maar hij gaat vaak wel zijn kamer uit en plast dan ergens op de voorzolder. We hadden daar al een extra hekje geplaatst zodat hij niet richting de wasmachine kon. Helaas maakt hij gewoon dat hekje op. En hij slaapt bovenin een stapelbed en de trap af gaat gelukkig altijd goed.
Laten plassen s avonds wel geprobeerd maar dan gaat hij alsnog aan de wandel en alsnog was het van de week weer raak.
Denk dat we toch een alarm aan de deur gaan maken. Ik ben bang dat hij van een natte handdoek heel erg schrikt. Ze zeggen toch ook dat je mensen die slaapwandelen niet wakker moet maken? Dat is dan heel tegenstrijdig.
2010 2012 2015 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers