Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


regels op school voor plassen (juffen misschien?)

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 04 Sep 2017 18:23

regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Mijn dochters komen vandaag thuis met het verhaal dat de juf heeft gezegd dat ze op een lange dag nog maar 2x naar de wc mogen en op een korte dag maar 1x.

Ik heb meerdere keren gevraagd of ze het zeker wisten? Ja is echt gezegd zeggen zij, en het geld voor alle kindjes van groep 3/4 niet voor hun alleen. En eigenlijk kloppen hun verhalen altijd wel, ze zijn daar in heel eerlijk.

Los van het feit dat ik 2x op een lange dag van half 9 tot half 3 wel weinig vind snap ik dat dat juf het niet tof vind als er heel veel heen en weer gelopen word.
Maar ik vind 2x gewoon heel weinig, heel lang je plas op houden is ook niet goed voor je en daarbij ik heb heel veel moeite om een van de twee droog te houden op een dag. Ik zeg juist steeds tegen haar dat ze op tijd moeten gaan en dat ze moet gaan wanneer ze voelt dat ze moet. En nu wordt dat door de juf dus beperkt naar een keer in de ochtend en een keer in de middag. Dus dat gaan weer heel veel natte broeken betekenen en ik wil niet dat ze daar mee gepest wordt. Ben anderhalve week geleden ook al met haar plas bij de huisarts geweest om het te controleren.

Wie heeft er tips? Moet ik hier mee naar de juf? Moet ik het even deze week afwachten?Juffen is het een herkenbare afspraak voor jullie? Ik merk dat ik gewoon elke vorm van communiceren met de juf mis want ik kom in de ochtend niet meer de school binnen (mag niet meer van af groep 3) Maar ik heb gezien het pesten vorig jaar zo vaak bij de juf gestaan dat ik daar eigenlijk niet meteen mee wil beginnen na 2 weken school.
Laatst gewijzigd door Studiebol op 04 Sep 2017 19:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 04 Sep 2017 18:54

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Ik zou hiermee naar de juf gaan, als je problemen met zindelijkheid hebt wijken ze echt wel van de standaardregels af.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Sep 2017 19:04

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Ik zou bij de juf navragen hoe het zit een aangeven dat je dochter problemen heeft met naar de wc gaan. Dan kan de juf daar vast wel rekening mee houden.
2012
2016
2020

Instagram
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:38

Bericht 04 Sep 2017 19:07

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Zeker even aangeven dat ze er moeite mee heeft om droog te blijven en dat je er een heel traject hebt op zitten. Vindt het ook wel erg weinig maar 2x op een hele dag. Snap dat ze het geloop wil inperken, maar dit is wel heel streng. Zou zoiets nooit invoeren als juf zijnde.
2009
2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Sep 2017 19:09

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Naar de wc bedoel je, i.p.v. naar school. :wink:

Wij hadden ook altijd wel afspraken omtrent plassen in de klas, omdat kinderen anders hele dagen de klas in en uit lopen om naar de wc te gaan. Niet te doen! Toch zijn er altijd wel kinderen die om welke reden dan ook naar de wc moeten kunnen wanneer ze echt moeten. Die ouders kwamen altijd naar me toe en dan was het prima, als ik er maar van af wist. Ik zou dus inderdaad even naar de leerkracht toe gaan met dit verhaal.
❤ 7 juni 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 04 Sep 2017 19:17

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Bliss, aangepast! dankje.

Jullie antwoorden zijn duidelijk...Ik denk dat ik dan de juf moet bellen want het is niet de bedoeling dat ik mee naar binnen loop in de ochtend. Even kijken hoe ik contact met haar krijg
.
:heart: :heart: 2011
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Sep 2017 19:21

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Je zou ook na schooltijd even binnen kunnen lopen om een afspraak te maken (en misschien heeft ze dan meteen wel tijd, maar zo niet, dan kun je gewoon vragen om een andere afspraak).
❤ 7 juni 2018
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 04 Sep 2017 19:25

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Is het ook niet zo dat ze tijdens de pauze mogen?
Zowel de ochtend als lunch pauze kunnen ze nog een keer extra toch?

Maar een gesprekje met de juf voor duidelijkheid lijkt me wel fijn.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Sep 2017 19:33

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Is dit buiten de pauze om? Dus dat ze 2x tijdens de les mogen bijvoorbeeld?
2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Sep 2017 19:37

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Ik neem aan dat ze in de pauze wel gewoon mogen gaan idd.
❤ 7 juni 2018
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 04 Sep 2017 19:38

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Wat ik begreep van mijn dochters spelen ze in de pauze buiten en mag je dan niet naar binnen om te plassen.. ik denk dat ik idd gewoon ff de juf moet spreken om het na te vragen en om aan te geven dat een van de twee gewoon veel moeite heeft om op tijd te gaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 05 Sep 2017 11:42

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Hier hebben ze op een dag ook 2 vaste plasmomenten, maar ze mogen tussendoor wel gewoon naar de wc als het nodig is. Maar met die 2 vaste momenten probeert de juf te voorkomen dat er de hele dag kindjes van en naar de wc lopen. Wellicht is dat bij jullie ook zo?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Sep 2017 12:21

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Als je moet dan moet je, vind ik. Ik kan wel begrijpen dat het wordt aangemoedigd om (zo veel mogelijk) in de pauze te gaan.
L2014 & H2017
<<

Pitty

Bericht 05 Sep 2017 13:22

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Fiederilsje schreef:Als je moet dan moet je, vind ik. Ik kan wel begrijpen dat het wordt aangemoedigd om (zo veel mogelijk) in de pauze te gaan.


Tja, aanmoedigen om zoveel mogelijk in de pauze te gaan vind ik een prima idee, maar het is praktisch niet mogelijk. Ze hebben hier voor de jongens 1 wc voor groep 3 en groep 4 samen, en ook de meisjes van groep 3 en groep 4 samen hebben 1 wc. Dus reken maar 15 - 20 kinderen voor 1 wc. Dat lukt niet in een kwartiertje pauze.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 05 Sep 2017 18:45

Re: regels op school voor plassen (juffen misschien?)

Nou vandaag was ze droog, ik vroeg hoe dat was gelukt met 2x plassen. Oooh zegt ze ik ben vaker gegaan hoor want 2x is te weinig voor mij :-) Volgens haar had de juf er niks van gezegd.

Ik kreeg een mail voor een informatie avond ik ga daar wel heen en vraag het dan wel even hoe het zit tenminste als ze tot die tijd droog blijft.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster