Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babyspullen verkopen vs. geven aan familie

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Sep 2017 21:52

Re: Babyspullen verkopen vs. geven aan familie

Wij hebben alles nieuw gekocht, grote dingen die we niet meer gebruiken verkoop ik. De tripp trapp newbornset verkopen we aan vrienden, voor minder dan als ik 'm op marktplaats zou zetten, maar helemaal weggeven doe ik niet, hij is zo goed als nieuw en 't geld dat we ervoor krijgen komt toch ook best wel van pas.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 04 Sep 2017 22:37

Re: Babyspullen verkopen vs. geven aan familie

Het meeste geven we weg vaak geen zin de moeite te doen het te verkopen. Al wordt het wel lastig gemaakt door mijn kant van de familie. Ze lijken er tegenwoordig vanuit te gaan alles te krijgen. Dus we zijn er inmiddels iets terughoudender in. Naar kant van mijn man is het gemakkelijker. Zij zijn dankbaarder, zuiniger met de spullen en bovendien is het wederzijds.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Sep 2017 07:02

Re: Babyspullen verkopen vs. geven aan familie

In de familie weggeven is voor ons niet echt een optie; wij zijn de laatste :) Maar m'n vrienden zijn wel met baby's en zwangerschap en dingen bezig, dus daar geef ik veel aan weg. Nu weer even minder; veel babyspul is nu al weg natuurlijk en bij sommige dingen heb ik ook wel gedacht 'Hm.. daar had ik nog best.. x-bedrag voor kunnen krijgen via MP e.d.' Maar ik vind 't leuk om mensen blij te maken met een mazzeltje dus ach.
<<

Anoniem219

Bericht 05 Sep 2017 10:43

Re: Babyspullen verkopen vs. geven aan familie

Zora schreef:In onze familie zouden we dat dan gewoon uitlenen en daarna weer teruggeven. Dan daarna zelf verkopen. Zo heb je er beide nog wat aan :)



Zo hebben wij dit ook afgesproken inderdaad
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 05 Sep 2017 11:22

Re: Babyspullen verkopen vs. geven aan familie

De grote dingen (bedje, badje, wagen, maxicosi, wipper) hebben we voor een klein bedrag overgekocht van mijn zus. Het geld is overigens naar mijn neefjes gegaan. Zij hebben er leuke dingen voor gekocht. We hebben ook heel erg veel kleding gekregen. Zij heeft twee jongens en wij kregen een jongen. Dus dat komt goed uit. :)
10-08-2017 ♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 05 Sep 2017 11:24

Re: Babyspullen verkopen vs. geven aan familie

Wij hebben nog niet echt dingen weg gedaan, maar een vriendin van ons bevalt in december van haar derde kindje en krijgt onze draagzak. Ze wilde hem graag proberen en er geld voor geven, maar dat hoeft niet.

Wij hebben ook veel spulletjes gehad van mijn schoonzussen trouwens, ze wilden er niets voor hebben dus hebben we cadeautjes voor hun kindjes gekocht.
10.04.17
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 06 Sep 2017 11:57

Re: Babyspullen verkopen vs. geven aan familie

Ik geef niets meer weg gezien die twee meiden mijn spullen daarna doorverkochten.
Of ik bewaar het, of ik zet het te koop of gooi het weg.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem209

Bericht 06 Sep 2017 14:27

Re: Babyspullen verkopen vs. geven aan familie

Ik geef niks meer weg. Ik heb echt een hoop weggegeven waarvan 2x er niet eens dankjewel werd gezegd. Terwijl het echt veel/duur was. En dat is toch wel het minste wat je dan kunt zeggen. En als ik dan zelf een keer iets nodig heb dat wordt het ook niet gratis aangeboden. Dus waarom zou ik het dan wel doen? Wat ik ook weggeef vraag ik nu iets voor. Al is het maar iets lekkers voor de kinderen.
<<

Anoniem210

Bericht 06 Sep 2017 14:34

Re: Babyspullen verkopen vs. geven aan familie

Ik heb in het begin wel wat kleertjes van H weg gegeven aan goede vrienden of familie. Ik gun ze dat, daar hoef ik niet iets voor terug. Voor duurdere dingen zoals een kinderwagen of box zou ik wel een bijdrage vragen. Minder dan waarvoor ik het op bijvoorbeeld marktplaats zou verkopen. Maar dat is hier eerst niet aan de orde omdat wij na deze baby nog meer kindjes willen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31