Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roken tijdens de zwangerschap

<<

Anoniem166

Bericht 18 Okt 2013 20:47

Roken tijdens de zwangerschap

Roken tijdens de zwangerschap, zeg jij daar wat van? Het gaat dan om naaste familie of vrienden, niet een willekeurige zwangere voorbijgangster.

En als het de tweede zwangerschap is en het eerste kindje was echt aan de kleine kant? En desondanks wordt er weer gerookt?
<<

Anoniem113

Bericht 18 Okt 2013 20:48

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Ja als het familie is wel. Op mijn werk zijn er best vaak zwangere die roken. Zo belachelijk vind ze dan meteen een stuk minder leuk.
<<

Anoniem124

Bericht 18 Okt 2013 20:49

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Nee daar zeg ik niks van, ik vind er alleen watvan. Waarschijnlijk kijk ik er wel geringschattend bij.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 18 Okt 2013 20:50

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Ik heb het nooit meegemaakt in mijn directe omgeving, dus ik weet niet of ik er iets van zou zeggen. Wat Clapperdie zegt, herken ik overigens wel. Ik vind zo iemand dan ook meteen niet meer sympathiek...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Artemis

Bericht 18 Okt 2013 20:51

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Absoluut niet, en ik vind het van een stuitende arrogantie en bemoeizucht getuigen om je met iemand anders op een dergelijke manier te bemoeien.

Wie denk je dat je bent om daar iets van te zeggen? En denk je dat je iets nieuws vertelt? En denk je dat iemand opeens niet meer verslaafd is als je er iets van zegt?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Okt 2013 20:51

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Ik denk dat ik er wel wat van zou zeggen. Heb er in ieder geval een mening over. Ik vind dat behoorlijk dom en egoistisch.
Zeker bij een 2e als de eerste al een achterstand had.

Edit: eigenlijk ben ik het ook wel met Artemis eens...
Ben blij dat ik dit nog niet in mijn omgeving heb meegemaakt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem113

Bericht 18 Okt 2013 20:55

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Wat ik vaak hoor als het op het werk toch ter spraken komt is "het geeft meer stress als im stop dus de vk heeft liever dat ik door rook". Ik kan er gewoon niet bij als je rookt tijdens de zwangerschap.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Okt 2013 20:56

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Artemis schreef:Absoluut niet, en ik vind het van een stuitende arrogantie en bemoeizucht getuigen om je met iemand anders op een dergelijke manier te bemoeien.

Wie denk je dat je bent om daar iets van te zeggen? En denk je dat je iets nieuws vertelt? En denk je dat iemand opeens niet meer verslaafd is als je er iets van zegt?


Ontzettend mee eens.. Ik vind het onwijs moeilijk om niet te roken, maar zelfs als ik het er alleen maar over heb krijg ik een veeg uit de pan. God ik word daar zo giftig van, kom ik ben niet achterlijk..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Okt 2013 20:58

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Ik zeg er niks van als me niks wordt gevraagd. Ik denk dat vrijwel elke zwangere wel weet hoe slecht het is.
R. 2013
D. 2016
<<

Artemis

Bericht 18 Okt 2013 21:02

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Het is dat ik al jaren gestopt was toen ik zwanger raakte,want een zwangerschap was voor mij echt geen reden om te stoppen geweest. Een verslaving gaat niet opeens over als je zwanger bent. Het was mij niet gelukt, stoppen voor een zwangerschap, en ik ben geen dom, zwak of meer egoïstisch mens dan iemand anders.

Stoppen lukte mij alleen als ik het zelf wou, een zwangerschap zorgde in mijn geval voor zoveel stress dat ik uit paniek nog een sigaret had op gestoken na de positieve test. ( net als een vriendin van mij die zo schrok na de positieve test ná een morning after pil dat ze zich compleet bezat heeft, een weekend lang)

En ookal had ik nooit gerookt, ik vind oordelen over anderen wel zoiets sufs in dat opzicht: wie ben jij om er iets van te vinden of het een ander wel of niet lukt om te stoppen met roken. Iedereen heeft zo zijn eigen zwakheden. Roken is daar één van, jezelf superieur voelen aan anderen en oordelen is een andere.
<<

Artemis

Bericht 18 Okt 2013 21:05

Re: Roken tijdens de zwangerschap

En wat denk je dan trouwens, dat je zegt ' hé, je rookt nog steeds, wat stom, want dat is ongezond en je eerste had ook al een achterstand'

En dat die ander dan zegt:' oh kut, meen je dat? Oh dat wist ik niet zeg, jemig, dat niemand me dat ooit verteld heeft, ik gooi meteen die sigaretten het raam uit, jeetje, dank je!' ?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Okt 2013 21:08

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Eens met Artemis. Ik vond het afgelopen zomer zo onwijs moeilijk te stoppen met roken, en dat ik zwanger was maakte echt niet dat ik op een roze wolk zat waar geen verslavingen bestaan... Niks van dat alles, ammehoela, ik wilde juist roken, want was me dood geschrokken zo snel zwanger te zijn.

Toen het mis ging dus meteen weer mooi begonnen met roken, maar goed, nu weer gestopt. Mocht ik weer zwanger raken, wil ik niet meer met roken bezig hoeven zijn. Ik rookte deze zomer niet trouwens, maar als ik het wel had gedaan en iemand had er wat van gezegd weet ik niet hoe ik zou reageren. Ik ben inderdaad zelf ook echt niet achterlijk, ik had niet een epiphany gehad ofzo als je even had verteld hoe het zat. Kom nou.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Okt 2013 21:08

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Ik snap wel dat vrouwen te verslaafd zijn om te stoppen, ik word echt heul chagrijnig zonder koffie en krijg na een halve dag hoofdpijn zonder, als ik daarmee had 'moeten' stoppen had ik het ook nog best lastig gekregen. Ik snap dus als je stress hebt je het stoppen er niet bij kan hebben.

Maar zelf ben ik wel heel blij dat ik gestopt ben zodra ik wist dat ik ooit kinderen wilde.
R. 2013
D. 2016
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 18 Okt 2013 21:08

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Als het mijn naaste familie zou zijn zou ik er wel wat van zeggen. Gelukkig rookt er niemand in mijn omgeving. Vrienden en verdere familie zou ik niet aanspreken. Daar ben ik niet de aangewezen persoon voor.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Artemis

Bericht 18 Okt 2013 21:12

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Zora schreef:Eens met Artemis. Ik vond het afgelopen zomer zo onwijs moeilijk te stoppen met roken, en dat ik zwanger was maakte echt niet dat ik op een roze wolk zat waar geen verslavingen bestaan... Niks van dat alles, ammehoela, ik wilde juist roken, want was me dood geschrokken zo snel zwanger te zijn.

Toen het mis ging dus meteen weer mooi begonnen met roken, maar goed, nu weer gestopt. Mocht ik weer zwanger raken, wil ik niet meer met roken bezig hoeven zijn. Ik rookte deze zomer niet trouwens, maar als ik het wel had gedaan en iemand had er wat van gezegd weet ik niet hoe ik zou reageren. Ik ben inderdaad zelf ook echt niet achterlijk, ik had niet een epiphany gehad ofzo als je even had verteld hoe het zat. Kom nou.

Ja, jeetje. Net als 'ja, daar krijg je kanker van hoor'


NIET? Echt? Oh kut, had ik dat eerder geweten. En ik vond zwanger zijn gewoon eng en stressvol, en helemaal niet roze wolkerig, en zo abstract dat ik dat geen reden had gevonden om te stoppen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Okt 2013 21:15

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Maar wat ga je zeggen dan? En wat voor reactie verwacht je dan?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem166

Bericht 18 Okt 2013 21:16

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Ik snap best dat roken een verslaving is en het niet altijd makkelijk is om te stoppen, maar ik vind het gewoon echt moeilijk te begrijpen dat je een jaar lang probeert een kind te krijgen en als dat na een jaar lukt, ben je nog niet gestopt en levert dat ineens heel veel stress op. Waarom ben je dan in dat eerdere jaar niet gestopt? Het is toch niet zo dat elke rokende zwangere ongepland zwanger is en een heleboel te verduren heeft wat het stoppen nog moeilijker en stressvoller maakt?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Okt 2013 21:18

Re: Roken tijdens de zwangerschap

In die situatie snap ik ook niet zo goed waarom je niet stopt eigenlijk.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem331

Bericht 18 Okt 2013 21:23

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Ik was ongepland zwanger, rookte als een ketter, en dronk veel te veel. Dat drinken wat beslist geen probleem om te laten staan, maar de sigaretten heb ik echt moeite mee gehad, en heb ik nooit helemaal mee kunnen stoppen.
Tijdens de zwangerschap van de tweede niet gerookt.
Inmiddels ben ik er bijna 3 jaar vanaf, en kan ik me niet meer indenken waarom het toen niet lukte!
Ik vind het nu ook raar om te zien wanneer iemand anders het wel doet, maar ik zeg er niks van. Vind dat niet aan mij om daar iets van te zeggen.
<<

Anoniem 42

Bericht 18 Okt 2013 21:25

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Ik zou daar wel wat van zeggen. Het is een verslaving, maar kom op zeg, het is geen heroine. Het is gewoon een kwestie van wat doorzettingskracht aanboren om te doen wat niet schadelijk is voor je kind. En ja, ik heb jaren flink gerookt.
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2013 21:27

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Ben het eens met Artemis. Stoppen met roken schijnt heel moeilijk te zijn (ik heb nooit gerookt) en dat stopt gewoon niet als je zwanger bent. En er zijn wel vrouwen die dan direct stoppen en nooit meer 1 aanraken, en dat vind ik knap, maar zolang die 'knop' niet omgaat, stop je gewoon niet. Ook niet als je zwanger bent.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Okt 2013 21:27

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Maar waarom vind jij dat jij er dan wat van kan of mag zeggen Twellie?
<<

Artemis

Bericht 18 Okt 2013 21:28

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Caroow schreef:In die situatie snap ik ook niet zo goed waarom je niet stopt eigenlijk.

Verslavingen zijn niet rationeel en ook niet logisch.

Ik zou ook willen stoppen voor ik begon met proberen ( ik was ruim daarvoor al gestopt) maar ik ben de ander niet, en ik acht mezelf ook niet in de positie om daar ongevraagd een mening over te spuien.
<<

Anoniem 42

Bericht 18 Okt 2013 21:28

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Omwille de gezondheid van een onschuldig kind.
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2013 21:29

Re: Roken tijdens de zwangerschap

Twellie schreef:Omwille de gezondheid van een onschuldig kind.


Je vergeet wat. Kind van een ander. Die voed jij niet, die verzorg jij niet, en die zet jij niet op de wereld. Daar moet je niet over oordelen. Een roker maakt niet meteen een slechte moeder.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo