Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


€400 boete voor loslopende katten

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 02 Sep 2017 23:00

Re: €400 boete voor loslopende katten

Helemaal eens met Exo. Met elke post. In dit topic in elk geval. :smile:
<<

Anoniem231

Bericht 03 Sep 2017 06:59

Re: €400 boete voor loslopende katten

Ja maar dan is een kat toch niet bestemd om als huisdier te houden?

Ik hou niet van katten, heb er echt een hekel aan. Maar zolang ik er geen last van heb vind ik het prima. Hier hebben alle buren een hond dus er komt geen kat bij ons in de tuin :wink:
3 deuren verder klagen ze wel over een kat. Poept bij hun in de tuin, erg vies. Ik ben wel voor de boete maar denk dat het niet te handhaven is.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Sep 2017 07:33

Re: €400 boete voor loslopende katten

Ik snap wel wat je bedoelt Geel. Een beetje instinct krijg je er niet uitgefokt of gedomesticeerd. Er zal daarom altijd (wat) territorium drang inzitten. En de ene kat blijft makkelijker binnen dan de ander en de andere kat begraaft z'n poep beter dan de ander. Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat kittens soms te snel uit het nest worden gehaald en dus nog niet voldoende zijn opgevoed door hun moeders. Mijn kat bijvoorbeeld, 'leerde' van de oudere kat dat ze haar nagels niet hoefde in te trekken en liep al gauw op dezelfde manier.

Goed, terug naar de discussie. Hoe veel begrip ik ook heb voor degenen die overlast ervaren door katten, een dergelijk verbod is niet te handhaven. Ik weet ook nog niet wat we zullen doen als we weer een kat zouden hebben.
L2014 & H2017
<<

Anoniem278

Bericht 09 Sep 2017 09:57

Re: €400 boete voor loslopende katten

Ik denk dat dit gewoon niet werkt in de praktijk.
Ik heb een hond dus in mijn achtertuin heb ik geen last van katten maar in mijn voortuin heeft er nu binnen twee weken twee keer eentje uitgebreid overgegeven. Dat vind ik nog stommer dan poep. Ik heb houtsnippers in de voortuin en die zijn nu fluorgeel. Maar goed, dat kan gebeuren, het zijn dieren.

Ik zie eerlijk gezegd ook niet goed hoe je katten kunt verbieden om de omgeving te verkennen, want in de tuin houden werkt vaak nauwelijks. Maar ik vind het wel oneerlijk dat ik alles van mijn hond moet opruimen, hij niet eens meer los mag in het bos buiten de woonwijk en ik daarbij gewoon flink wat hondenbelasting betaal, terwijl katteneigenaren dat niet hoeven. Wat mij betreft mogen ze dat dan gelijk trekken, of mij geen belasting meer laten betalen. Immers, ik ruim wat eruit komt op, ik heb nog nooit een van mijn buren de kattenpoep uit mijn tuin zien vissen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 09 Sep 2017 13:08

Re: €400 boete voor loslopende katten

Maar onze katten bijvoorbeeld die komen niet buiten. Waarom zou ik daarvoor belasting oid moeten betalen?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem278

Bericht 10 Sep 2017 10:25

Re: €400 boete voor loslopende katten

JustMeDaan schreef:Maar onze katten bijvoorbeeld die komen niet buiten. Waarom zou ik daarvoor belasting oid moeten betalen?

Om dezelfde reden als ik belasting moet betalen voor een hond die nooit op zo'n uitlaatveld komt (hij is geen held) en waarvan ik letterlijk álles achter zn kont opruim?
Kennelijk moeten we betalen omdat we ze hebben....
<<

Anoniem304

Bericht 10 Sep 2017 10:53

Re: €400 boete voor loslopende katten

Hondenbelasting is hier niet gelukkig.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Sep 2017 11:21

Re: €400 boete voor loslopende katten

Haha ik moet wel lachen om de reactie dat ze de drollen wel kunnen identificeren aan DNA. Wat kost zoiets wel niet? Vast en zeker meer dan de 400 euro boete die ervoor opgelegd wordt. Lijkt me z'n doel nogal voorbij schieten.

Anyway, ik heb twee katten en een compleet gesloten tuin. Eén kat blijft altijd netjes in de tuin maar de ander klimt zonder problemen over de schutting en loopt dus altijd buiten. Hij poept overigens in een plantsoentje tegenover ons huis, volgens mij is dat gemeentegrond. De andere kat kakt in onze eigen tuin. Vies, ja, maar dat is het risico van een kat hebben.

Geluidsoverlast kun je overal van hebben. Mijn buren hebben een zieke hond die continu jankt. Echt bijna de hele dag. Niet te doen. Achterburen hebben een papegaai die continu aan het schreeuwen is 'JA HALLO HALLO HALLO!". Ook nogal irritant. Als je niet tegen geluiden kunt moet je vrij gaan wonen zodat je geen last hebt van geluiden die niet door jouzelf of jouw gezin/huisdieren worden veroorzaakt. Dit natuurlijk wel binnen de perken van normaal leefgeluid, als jouw buurvrouw ervan houdt om met een scheepstoeter te toeteren dan mag je daar heus wel wat van zeggen.

Vogels kakken overigens ook in mijn tuin, op mijn tuinset en op m'n auto. Wie gaat daar boetes voor betalen? En wat ik ook heel irritant en hinderlijk vind zijn spinnen die altijd hun web zo construeren dat ik er met m'n face vol inloop als ik de deur open doe en naar buiten stap. Kan ik daar ook iemand een boete voor opleggen?

Als je last hebt van andermans kat zou ik de eigenaar erop aanspreken en zelf, zoals Exo ook zegt, proberen de kat te weren. Emmers water over het beest heen, een ferme tik zodat hij weet dat ie weg moet blijven. Het is in sommige gevallen niet te doen om zo'n beest binnen te houden of in de eigen tuin. Als je er echt last van hebt moet je daar iets aan doen of het aangeven bij de eigenaar. Als diegene een beetje fatsoen heeft regelt hij er zelf iets voor.

♥♥
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Sep 2017 11:29

Re: €400 boete voor loslopende katten

Elliot schreef:En wat ik ook heel irritant en hinderlijk vind zijn spinnen die altijd hun web zo construeren dat ik er met m'n face vol inloop als ik de deur open doe en naar buiten stap. Kan ik daar ook iemand een boete voor opleggen?.


Ja dat zou ik ook wel eens willen weten!
<<

Anoniem209

Bericht 11 Sep 2017 15:55

Re: €400 boete voor loslopende katten

Elliot schreef:Als je last hebt van andermans kat zou ik de eigenaar erop aanspreken en zelf, zoals Exo ook zegt, proberen de kat te weren. Emmers water over het beest heen, een ferme tik zodat hij weet dat ie weg moet blijven. Het is in sommige gevallen niet te doen om zo'n beest binnen te houden of in de eigen tuin. Als je er echt last van hebt moet je daar iets aan doen of het aangeven bij de eigenaar. Als diegene een beetje fatsoen heeft regelt hij er zelf iets voor.


Dus omdat iemand anders een kat aanschaft voor 'zijn plezier' moet ik als eigenaar van MIJN eigen tuin zorgen dat jouw kat niet op mijn plaats komt en daar moeite voor doen? Dat is toch van de zotte? En ik geloof als mijn buurvrouw ziet als ik haar kat een mep verkoop en binnen een paar minuten een fikse burenruzie ontstaat. Mensen moeten gewoon zorgen dat ze hun eigendommen bij zich houden. En wbt spinnen en vogels dat is natuurlijk een kul argument want dat is de natuur en dat zijn geen eigendommen van mensen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Sep 2017 16:00

Re: €400 boete voor loslopende katten

De duiven die bij ons overvliegen zijn toch echt van de buurman van een paar huizen verderop.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Sep 2017 16:03

Re: €400 boete voor loslopende katten

Vos schreef:
Elliot schreef:Als je last hebt van andermans kat zou ik de eigenaar erop aanspreken en zelf, zoals Exo ook zegt, proberen de kat te weren. Emmers water over het beest heen, een ferme tik zodat hij weet dat ie weg moet blijven. Het is in sommige gevallen niet te doen om zo'n beest binnen te houden of in de eigen tuin. Als je er echt last van hebt moet je daar iets aan doen of het aangeven bij de eigenaar. Als diegene een beetje fatsoen heeft regelt hij er zelf iets voor.


Dus omdat iemand anders een kat aanschaft voor 'zijn plezier' moet ik als eigenaar van MIJN eigen tuin zorgen dat jouw kat niet op mijn plaats komt en daar moeite voor doen? Dat is toch van de zotte? En ik geloof als mijn buurvrouw ziet als ik haar kat een mep verkoop en binnen een paar minuten een fikse burenruzie ontstaat. Mensen moeten gewoon zorgen dat ze hun eigendommen bij zich houden. En wbt spinnen en vogels dat is natuurlijk een kul argument want dat is de natuur en dat zijn geen eigendommen van mensen.

Nou nou je maakt er wel een heel ding van. Natuurlijk zijn spinnen en vogels vaak geen eigendommen van mensen (vaak ook wel, zie de papegaai van mijn buurman en ook veel duiven die je ziet vliegen), maar het is net zo lastig om die dingen te temmen als het binnenhouden van een kat die gewend is buiten te leven. Overigens, ik geef volgens mij vrij duidelijk aan dat je ook gewoon contact op kunt nemen met de eigenaar zodat die zelf ook zoveel als mogelijk maatregelen kan nemen. Maar als jij te beroerd bent om er ook maar enige moeite voor te doen en alleen maar wil klagen dan is dat natuurlijk ook prima. Het lost alleen vrij weinig op.

♥♥
<<

Anoniem288

Bericht 11 Sep 2017 16:21

Re: €400 boete voor loslopende katten

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 19:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Sep 2017 16:27

Re: €400 boete voor loslopende katten

Night Owl, ik vind dat niet echt een nette reactie van de buren, maar anderzijds kunnen die vissen natuurlijk net zo makkelijk door een reiger uit de vijver worden gevist. Ik zeg niet dat dat hier gebeurt is hoor, maar als je ze echt in de vijver wil houden is een net geen slecht idee. Juist omdat er nog meer 'gevaar op de loer' ligt naast buurkatten. Neemt niet weg dat ik anders zou reageren als mijn buren met dit verhaal bij me zouden aankloppen.

♥♥
<<

Anoniem278

Bericht 11 Sep 2017 16:40

Re: €400 boete voor loslopende katten

Maar vinden jullie dan niet dat het in beginsel de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het beestje is, om het in de tuin te houden?
Als mijn hond steeds uit mijn tuin zou 'ontsnappen' en bij de buren zou gaan poepen en planten eruit trekken, dan kan ik toch ook niet verwachten dat zij hem uit hun tuin houden, dan moet ík hem toch in mijn tuin zien te houden?
<<

Anoniem288

Bericht 11 Sep 2017 17:18

Re: €400 boete voor loslopende katten

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 19:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Sep 2017 19:27

Re: €400 boete voor loslopende katten

Quizzle schreef:Maar vinden jullie dan niet dat het in beginsel de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het beestje is, om het in de tuin te houden?
Als mijn hond steeds uit mijn tuin zou 'ontsnappen' en bij de buren zou gaan poepen en planten eruit trekken, dan kan ik toch ook niet verwachten dat zij hem uit hun tuin houden, dan moet ík hem toch in mijn tuin zien te houden?

Ik weet niet of je nu op mij doelt maar ik reageer toch maar. Ik vind dat namelijk niet. Zoals in mijn reactie staat raad ik iedereen aan de eigenaar van de kat aan te spreken zodat die passende maatregelen kan nemen. Maar, vaak is wegjagen uit de tuin veel effectiever dus daarom zeg ik erbij: ik zou ook de kat proberen te weren op de manier die Exo bijvoorbeeld aandraagt. Omdat ik moeilijk zelf de hele dag in de tuin van de buren kan gaan zitten is dat iets wat de buren toch zelf kunnen doen. Maar nogmaals, als iemand aan zou geven overlast te hebben van mijn kat dan zou ik daar zelf ook wel iets mee doen hoor.
Laatst gewijzigd door Elliot op 11 Sep 2017 19:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Anoniem278

Bericht 11 Sep 2017 19:35

Re: €400 boete voor loslopende katten

(raad is zonder t)

Ah, ik zou geloof ik toch mijn katten dan proberen in mijn eigen tuin te houden. De buren van mijn moeder hebben op de schutting een schuin naar de binnenkant lopend hekwerk van draad gemaakt. Die kat kan nu niet meer over de schutting, dus nu mauwt ze de hele dag.
Dat vind ik eigenlijk ook zielig, dus wat dat betreft ben ik het dan weer eens met de kattenmensen, dat sommige katten gewoon uit zwerven moeten. Maar soms is het wel frustrerend als ze bv net nieuwe planten uit mijn voortuin trokken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Sep 2017 19:50

Re: €400 boete voor loslopende katten

Ik snap niet zo goed waarom je nu zegt "ik zou geloof ik toch mijn katten dan proberen in mijn eigen tuin te houden." Ik zeg toch tot twee keer toe dat ik dat zelf ook passende maatregelen zou nemen (en dus bijvoorbeeld mijn kat in de tuin probeer te houden, als dat de passende maatregel is). :wink:

♥♥
<<

Anoniem278

Bericht 11 Sep 2017 19:57

Re: €400 boete voor loslopende katten

Ja, daarmee bedoelde ik dat ik het met jóu eens was. En toen bedacht ik ineens dat zelfs met die passende maatregelen het soms niet werkt.
Sorry, ik ben een beetje onduidelijk geloof ik, maar ik was en ben het dus met je eens!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Sep 2017 20:10

Re: €400 boete voor loslopende katten

Ah ja gelukkig! Ik dacht dat je het juist niet met me eens was, maar nu is het duidelijk. :)

♥♥
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 17 Sep 2017 23:54

Re: €400 boete voor loslopende katten

En daarna gaat iedereen mekkeren dat er flinke overlast van muizen is. :laughcry: :laughcry: Ik vind het nogal ver gezocht. Mijn kat is een echte buitenkat, dat was ie al voordat ik hem uit het asiel haalde. Iedereen hier in de buurt weet dat dit ook de mijne is en heb aan gegeven, mochten ze er overlast van hebben,dat ze dit aan me moeten melden. Gelukkig schijt ie nergens in de tuin, maar in de weilanden hier achter. Wel minder dat hij iedere dag een cadeautje voor me neer legt in de tuin, blugh,een muis :laughcry:
<<

Anoniem231

Bericht 18 Sep 2017 10:44

Re: €400 boete voor loslopende katten

Jeanette mag ik dan 1opmerking plaatsen. Ontlasting van honden en katten kunnen ziektes veroorzaken bij koeien. Dus als jouw kat schijt in de wei en de boer voert dat gras aan de koeien, dan kan het zijn dat er koeien ziek van worden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Sep 2017 11:33

Re: €400 boete voor loslopende katten

Ik heb de hele discussie net gelezen. Ik snap wel dat er weerstand is tegen andermans katten die in jouw tuin poepen. Ik snap ook dat het oneerlijk voelt tegenover hondeneigenaren die (soms) wél belasting moeten betalen, honden aangelijnd moeten laten en 'moeten' zorgen dat anderen geen last hebben van hun huisdier.

Maar ik ben het wel met Pompoen en Geel eens dat een deel van het instinct niet te domesticeren valt en bovendien dat het gewoon twee ander soort beesten zijn.

Ik erger me zelf ook aan de kat van de buren, jaag 'm ook altijd weg als ie in onze tuin zit. Ik zou het best waarderen wanneer er een soort van oplossing zou komen, maar ik denk dat dat wel heel lastig is om waar te maken. Een bepaald soort belasting zou ik eigenlijk niet heel gek vinden. Echte boetes lijken me niet te handhaven. Hoe wil je zo'n beestje op heterdaad betrappen? Tegen de tijd dat de politie 'm kan 'oppakken', is de kat allang weer weg. En eens met Elliot dat het identificeren van ontlasting echt veel te duur zal worden. Maar een soort algemene kattenbelasting lijkt me helemaal niet zo heel gek. Alleen weet ik niet wat ze met dat geld dan zouden kunnen doen, waar het goed voor zou zijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem247

Bericht 19 Sep 2017 18:36

Re: €400 boete voor loslopende katten

Maar eigenlijk is belasting betalen voor een kat ook niet echt fair. Want er zijn ook een hoop mensen die hun kat binnenhouden. Onze kat komt alleen maar in onze tuin en we hebben er ook voor gezorgd dat hij daar niet uit kan. Zou ik dan ook (evenveel) belasting moeten betalen net als iemand die zijn kat wel buiten laat?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers