Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Straf

<<

Geel

Bericht 31 Aug 2017 10:56

Re: Straf

Olijfje, ik vind straf en consequenties wel verschillende dingen, maar weet niet of ik goed kan uitleggen hoe dan. Een consequentie is dat de gebeurtenis (gevaarlijke, vieze, onaardige acties) direct gelinkt is aan jouw vervolg (weggaan, afpakken, excuses aanbieden). Straf is bijv. op de gang, boze stem, tik/stevig beetpakken, naar kamer, geen snoep meer, weet ik veel - een vervolg dat niets met de stoute gebeurtenis te maken heeft. Zeg maar.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 31 Aug 2017 11:04

Re: Straf

Ik denk dat ik in de situaties die jij schetst Elza, ik ook geen straf zou geven. Wat betreft het speeltuintje zou ik goed uitleggen waarom je dat niet wil, dat ze het even moet komen zeggen ed, ik denk dat ze dat al best wel begrijpt. In het geval van het open raam zou ik het vooral dom vinden van mijzelf dat ik het raam open heb gelaten en zij alleen in die kamer was.

In jou geval Lejow weet ik niet precies hoe ik zou reageren als mijn kind zo temperamentvol was, ik denk vanuit mijn ervaring met mijn eigen kind dat ik duidelijk nee zou zeggen, zou vertellen waarom niet en het gedag daarna negeren, zodat hij weet dat boos worden ed geen zin heeft, vooral consequent zijn en niet de discussie aan gaan met mijn peuter ( in jou geval kleuter).

Als ik een speelgoedje afpak omdat er bijvoorbeeld mee gegooid wordt dan betekend dat niet dat de straf is dat hij het speelgoed tot volgende week vrijdag kwijt is. Als hij weer gewoon speelt krijgt hij het meteen weer terug, dus meer uit de situatie halen ook. Sommige dingen mogen wat mij betreft echt niet, slaan bijvoorbeeld en ik vind dat daar best een consequentie aan mag hangen als ze op een leeftijd zijn dat ze dat wel begrijpen, na even in de hoek gestaan te hebben bespreken we het nog even en dan kan hij ook fijntjes benoemen waarom hij er stond.

Met ruim 1 jaar oud, zoals bij jou Geel "strafte" ik ook niet hoor, gewoon uit de situatie halen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 31 Aug 2017 11:17

Re: Straf

Ik versta onder straf ook dingen als in de hoek zetten, op de gang of trap zetten, naar de kamer sturen, iets afpakken of iets niet mogen voor bijvoorbeeld langere tijd, geen toetje, geen snoepje, etcetera. Wat Geel zegt dus. Dit is in mijn ogen geen logisch gevolg van het gedrag wat het kind vertoont. Ook zeggen wij bijvoorbeeld niet: "Als je dit doet dan ...."

Vertaalt naar de wat kleinere kinderen, zocht ik zoveel mogelijk naar een passende consequentie. Opzettelijk knoeien met eten/drinken? Samen een doekje pakken en opruimen.Gooien met speelgoed? Ik gaf N. dan bijvoorbeeld een zachte bal en zei iets erbij als: "Speelgoed is om te spelen, gooien mag je met deze bal." Slaan/opzettelijk pijn doen? Duidelijk zeggen "Auuu, dat doet zeer! Aaien is veel fijner, dat mag wel." Zoiets. Het werkt vaak al goed om een kind uit de situatie te halen. Echter doe ik dat samen en niet door haar op de gang te zetten of in een hoek. Ik zorg voor afleiding. Ook nu N. ouder is doen we het nog steeds zo. Velen kijken alleen naar het negatieve gedrag wat een kind laat zien. Ik ben echter van mening dat daar wat achter zit. Vermoeidheid, angst, boosheid, verveling of juist blijdschap of enthousiasme.

Op den duur ging N. het snappen, dat aan haar opzettelijk negatieve gedrag een vervelende consequentie zat. Ze ging de link leggen met moeten opruimen/schoonmaken na bewust knoeien met eten of drinken. Dat opruimen vond ze maar vervelend, dus knoeien deed ze dan maar niet meer of in ieder geval minder. We proberen het dus zo te doen dat ze vanuit haar intrinsieke motivatie gaat leren wat wel/niet kan.

Wat betreft driftbuien nog, probeer ik aan te voelen waar N. behoefte aan heeft. Soms laat ik haar uitrazen en ga ik bij haar zitten om te laten merken dat ik er voor haar ben. Soms pak ik haar vast, laat ik haar uithuilen, etcetera. Ik blijf rustig, want boos worden in zulke buien werken hier averechts. Het blijft echter altijd lastig, dat hele opvoeden! :smile:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 31 Aug 2017 11:31

Re: Straf

Leuk om te lezen hoe verschillend er mee omgegaan wordt.
En dat sommigen dingen zien als straf wat iemand anders ziet als consequentie. Mss is de omschrijving straf dan te zwaar getild
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem250

Bericht 31 Aug 2017 11:37

Re: Straf

Geel schreef:Ik geef ook geen straf. Heb haar ooit één keer in een hoekje gezet, omdat ze maar door bleef gaan met iets waarvan ik meerdere keren had gezegd dat het niet mocht. Ze zat steeds aan een la, dus ik kon ook niks afpakken. Omdat ik het niet meer wist, heb ik haar toen in een hoekje op de gang gezet, maar ze moest daar zo overstuur van huilen dat ik dat niet meer doe. Ze snapte er niks van. Maar ja, je probeert dingen :-) Het helpt veel beter om haar af te leiden. En ik zie 'stout doen' nu meer als een vraag om aandacht en liefde. Dus ik laat haar weten dat iets niet mag, haal haar als ze het toch doet uit de situatie, 'bespreek' ook wat ik doe en dan gaan we samen iets doen, de was ophangen of een boekje lezen ofzo.

@lejow - ik denk dat het heel moeilijk is om daar iets over te zeggen voor jou. We kennen jou, je kind en je man niet. Hoewel je het beste voor hebt met je kind, kunnen er toch patronen in jullie omgang met elkaar geslopen zijn die niet voor B. werken. Ik denk zelf dat gillen, zin doordrijven etc. gedrag is dat niet vraagt om straf, maar om liefde, aandacht en rust. Straf en 'linea recta naar boven', die stijl, is je eerste neiging, maar ik denk zelf niet dat 't een kind (noch jullie) helpt. Maar nogmaals, ik ken jullie en B. niet, dus ik kan het hier nooit voor je weten.


Wat leuk om te lezen. Ik sta er exact hetzelfde in. Als ze boos zijn, omdat iets niet mag dan leg ik het uit, benoem ik dat ze boos zijn of verdrietig en dan zeg ik 'laten we een boekje lezen om af te koelen en je weer fijn te voelen'. Dat is het. Jengelen vind ik heel vervelend, dat negeer ik, of ik betrek ze bij de activiteit die ik aan het doen ben. Maar nee is nee. Zonder daar straf of consequentie aan te hangen (bijvoorbeeld geen toetje/verhaaltje/ etc.).
<<

Anoniem298

Bericht 31 Aug 2017 11:48

Re: Straf

Ik kan me wel vinden in wat Geel zegt. Toch is dat in sommige situaties lastig. Ik heb met mijn oudste dochter de afspraak dat ze 1x per dag iets te snoepen mag (koekje, snoepje, handje chips oid). Op een avond heb ik de door mij aangebroken zak chips op de bank laten liggen (ook niet erg snugger, maar soit) en dochter ging 's ochtends beneden tv kijken terwijl ik boven aan het douchen, aankleden en rommelen was. Toen ik beneden kwam had dochter de rest van de chips opgegeten. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat chips zeker niet als ontbijt bedoeld is, ze dat niet stiekem mag eten en dat ze de rest van de dag geen lekkers meer mocht, omdat ze haar lekkers al op had. Zij zag dat toen echt als straf, terwijl het wat mij betreft toch een consequentie was van hetgeen ze had gedaan. Maar goed, er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk en dit is wel een specifiek geval.

Wij straffen ook eigenlijk niet. We leggen uit wat we niet leuk vinden aan het gedrag/de gebeurtenis en wat we eraan kunnen doen om dat in het vervolg niet meer te laten gebeuren. Wel lastig! Ooit hebben we A. wel eens op de trap gezet, het aantal minuten gelijk aan haar leeftijd, maar dat maakte zo weinig indruk op haar dat we dat hebben opgegeven.

Lejow, ik zou in jouw situatie ook niet weten wat te doen. Ik kan me voorstellen dat je alles al geprobeerd hebt, ook het rustig aangaan van een gesprek met B. waarom ze doet wat ze doet en waarom ze zo heftig reageert? Ik heb wel geleerd dat je met zachte aanpak vaak meer bereikt dan met harde aanpak en straf zoals naar de kamer gestuurd worden met een hoop bombarie. Nu heb ik nog niet veel ervaring met een driftig kind, helaas komt dat nog want F is een pittige tante, maar tot nu toe werkt het op die manier wel het beste met F (natuurlijk op een andere manier omdat ze zichzelf nog niet woordelijk kan uitdrukken, maar als ik rustig bij haar ga zitten en bij haar aftast wat ze wil werkt dat beter dan haar op de gang te laten uithuilen (lees: krijsen)).
<<

Anoniem328

Bericht 31 Aug 2017 12:15

Re: Straf

Hoe zouden jullie reageren op mijn situatie zoals hierboven geschetst:
Vaak tijdens het eten is zoon eerder uitgegeten dan ons. Wij hebben dan maximaal nog 5 minuten nodig om ons bord leeg te eten. Hij moet dan gewoon blijven zitten, maar begint soms al snel te zeuren/jengelen en wil uit z'n stoel. Als wij dat niet toelaten en zeggen dat hij rustig moet blijven zitten en hem iets geven ter afleiding, dan is het alsnog niet goed en wordt hij steeds bozer en wil perse z'n stoel uit. Wij geven hem wel een paar keer een waarschuwing en leggen uit waarom hij nog eventjes moet blijven zitten, maar dat helpt niet. Hij kan dan soms echt ontzettend boos en hysterisch worden.
Ik wil geen gezeur aan tafel. We willen gewoon gezellig en rustig kunnen eten terwijl we allemaal aan tafel zitten. Lang tafelen doen wij nooit (zijn binnen een kwartier uitgegeten) dus dat is het probleem niet.
Wij hebben hem nu een paar keer in de gang gezet nadat wij niks uitdeed op onze waarschuwingen en we ook aankondigden dat hij naar de hal zou moeten als hij niet rustig ging zitten. Uiteindelijk dus toch eventjes (half minuutje) in de hal gezet wat hij absoluut niet leuk vond. Daarna mocht hij weer terug en ging wel rustig in z'n stoel zitten.
Dus wel een soort van straf. Ben heel benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Aug 2017 12:27

Re: Straf

Jet schreef:Ik kan me wel vinden in wat Geel zegt. Toch is dat in sommige situaties lastig. Ik heb met mijn oudste dochter de afspraak dat ze 1x per dag iets te snoepen mag (koekje, snoepje, handje chips oid). Op een avond heb ik de door mij aangebroken zak chips op de bank laten liggen (ook niet erg snugger, maar soit) en dochter ging 's ochtends beneden tv kijken terwijl ik boven aan het douchen, aankleden en rommelen was. Toen ik beneden kwam had dochter de rest van de chips opgegeten. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat chips zeker niet als ontbijt bedoeld is, ze dat niet stiekem mag eten en dat ze de rest van de dag geen lekkers meer mocht, omdat ze haar lekkers al op had. Zij zag dat toen echt als straf, terwijl het wat mij betreft toch een consequentie was van hetgeen ze had gedaan. Maar goed, er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk en dit is wel een specifiek geval.



Zoiets had ik laatst ook. Y mag altijd dezelfde hoeveelheid snoepjes per keer, laatst was ik de boodschappen aan het uitpakken en mocht ze ze zelf uit het zakje pakken, toen ik het zakje even later op wilde bergen, zag ik dat ze er veel meer had gepakt. Toen hebben we afgesproken dat ze de dag erna een snoepvrij dagje had, dus ook geen toetje, omdat het echt niet goed voor haar is om veel suiker te eten. Zij heeft zich daar overigens vrij makkelijk bij neergelegd.

Verder krijgt ze vrijwel nooit straf. Bij E gebeurt het wel eens als hij in de keuken aan het spelen is, hij vindt het leuk om dingen door elkaar te mixen met een garde en dat mag hij ook, hij heeft een eigen pan en er zijn dingen waar hij wel mee mag spelen, maar als hij herhaaldelijk dingen pakt die hij echt niet mag hebben, bijvoorbeeld dingen uit de koelkast of wc-papier, dan pakken we zijn pan en garde af en is hij klaar voor dat moment. We zijn niet superstreng omdat we weten dat impulsbeheersing voor hem echt heel moeilijk is, en we laten al best veel toe omdat dat gewoon zijn spel is, maar op een gegeven moment moet het wel klaar zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 31 Aug 2017 13:16

Re: Straf

Olijfje, ik wil ook graag dat S aan tafel blijft zitten tot wij klaar zijn met eten als we gewoon normaal een maaltijd eten, soms blijven we nog lekker even zitten en drinken we nog koffie aan tafel maar dan mag hij na het toetje wel gewoon van tafel. Als hij eerder besluit van tafel te willen is dat meestal omdat hij zich verveelt en dan proberen we hem extra te betrekken bij ons gesprek of over een onderwerp te kletsen wat hij ook leuk vind of bijvoorbeeld te vertellen wat we de volgende dag allemaal gaan doen, werkt hier eigenlijk altijd wel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 31 Aug 2017 13:21

Re: Straf

Olijfje, ik zou dan mijn kind betrekken bij een gesprek, afleiden met een spelletje of iets dergelijks of desnoods een speeltje geven. En blijven duidelijk maken dat het netjes is om te wachten tot iedereen klaar is.
<<

Anoniem328

Bericht 31 Aug 2017 13:23

Re: Straf

Ja maar als dat niet werkt? We praten met hem, geven hem een speeltje ter afleiding en leggen het hem steeds uit. Maar hij wil perse van tafel en anders wordt hij boos.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 31 Aug 2017 14:00

Re: Straf

Mijn kleuter kan ik echt niet geen-straf geven. Dan staat ons huis straks niet meer overeind.

Hier moet hij naar de gang of mag hij geen tv.
R. 2013
D. 2016
<<

Geel

Bericht 31 Aug 2017 14:07

Re: Straf

Olijfje, misschien kun je een ritueel inbouwen waardoor hij begin en einde van de maaltijd snapt? Wij zijn christelijk, dus we beginnen de maaltijd samen met gebed en sluiten af met een liedje (met de gitaar erbij). Dan mag ze ook altijd bij ons op schoot. Dus het begin en einde van de maaltijd is erg duidelijk én leuk. Zou je zoiets misschien kunnen inbouwen (iets anders dan natuurlijk, als je niet gelovig bent), zodat het overzichtelijk wordt?

Verder geven wij Maria een bakje yoghurt als ze al klaar is, dan is er iets om te overbruggen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Aug 2017 14:09

Re: Straf

We hebben het nu twee keer aan de hand gehad dat ik hem naar de gang heb gestuurd. Ik voel me daar slecht over, hem deed het niet zo veel, behalve dat hij zich echt realiseerde dat het menens was. Voor ons beiden was het even een time-out. Ik kon weer redelijk praten en heb uitgelegd dat ik niet boos op hem wil zijn. Hij was ook even uit de situatie.

Onze zoon heeft er ook nogal een houtje van om 's avonds te treuzelen. Dit gaat van zijn filmpjes-tijd af en dat benoemen we ook. Ik vind dat geen straf, dat is een consequentie.

Verder praten we tot we een ons wegen, maar soms werkt dat gewoon niet. Overigens gaat het praten mij beter af dan mijn man. Ik heb net als Oooh La La blijkbaar een toon.
L2014 & H2017
<<

Anoniem328

Bericht 31 Aug 2017 14:16

Re: Straf

Ja wij geven hem sowieso een toetje. Maar dan tegelijk met ons, want anders heeft hij zijn toetje al op voor wij eraan beginnen en zitten we alsnog met het gezeur. Het is alleen een kind wat absoluut niet stil kan en wil zitten. Hij snapt het overigens heel goed hoor. Aan het einde van de maaltijd geven we altijd een applausje voor de kok. Na de laatste hap yoghurt kijkt hij ons al stralend aan en begint te klappen en wil daarna een high five. En dan mag hij ook meteen uit z'n stoel. Dus dat is eigenlijk wel ons ritueeltje.
<<

Anoniem243

Bericht 31 Aug 2017 14:36

Re: Straf

Olijfje; ik zou de suggesties als afleiden, afgeronde periode eten door rituelen e.d. ook allemaal proberen maar daarna toch echt straffen door op de gang te zetten. Met daarbij uitleg waarom je dat doet. Dat zou ik ook voor je aan tafel gaat al benoemen; we gaan nu eten en ik vind het belangrijk dat je aan tafel blijft tot iedereen klaar is (niet dreigen met 'want anders').

Ik vind alle pedagogisch verantwoorde aanpakken van uitleggen en troosten en samen oplossingen zoeken e.d. prachtig maar denk dat af en toe straf (in de zin van een consequentie verbonden aan de 'overtreding') eerlijk gezegd heel nuttig en effectief is en dat dit ook goed voor kinderen is. Leren dat er bepaalde regels zijn en dat er bij overtreding van die regels een, vaak vervelende, consequentie volgt is in mijn opinie wel een belangrijk deel van de opvoeding.

Dat gezegd hebbende blijft het natuurlijk iets persoonlijks en heel kind- en ouderafhankelijk. En iets wat ik ondanks mijn best doordachte theoretische visie hierop in de praktijk behoorlijk lastig vind!
<<

Anoniem328

Bericht 31 Aug 2017 14:57

Re: Straf

Sookie wat jij zegt zo denk ik er ook over. We hebben alles al geprobeerd op zo'n moment en het werkt niet. Ik kan en wil het gewoon echt niet accepteren en goedkeuren dat hij zich zo gedraagt dan en ik vind ook dat we hem dat wel duidelijk horen te maken. Anders verandert het niet.
<<

Anoniem243

Bericht 31 Aug 2017 15:13

Re: Straf

Precies. De enige kanttekening die ik erbij kan bedenken is dat je aangeeft dat hij moeilijk stil kàn zitten. Is dat altijd zo? (vind bij dat echt moeilijk?) of puur bij het eten? Een kwartier stilzitten kan, zeker voor jongens ;) natuurlijk daadwerkelijk moeilijk voor hem zijn en geen onwil. In dat geval zou ik hem tussendoor van tafel laten gaan om bijvoorbeeld alvast zijn bord naar de keuken te brengen / het toetje te pakken / gevallen stukjes broccoli op te rapen zodat hij niet dat kwartier achter elkaar op zijn stoel hoeft te zitten. Maar in het geval van onwil / dwarsheid) uittesten blijft bovenstaande van kracht ;)
<<

Anoniem328

Bericht 31 Aug 2017 15:34

Re: Straf

Nee alleen aan tafel tijdens het eten kan hij niet stilzitten. Tijdens het spelen, of tijdens een boekje lezen, 's avonds op de bank of iets dergelijks kan hij heel goed (lang) stilzitten. Maar alleen dus niet als hij er zelf geen zin in heeft :palm:
Als hij z'n eten opeet dan duwt hij z'n bord ook echt keihard weg, zo van 'klaar en nu actie' :smile:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Aug 2017 17:01

Re: Straf

Olijfje schreef:Nee alleen aan tafel tijdens het eten kan hij niet stilzitten. Tijdens het spelen, of tijdens een boekje lezen, 's avonds op de bank of iets dergelijks kan hij heel goed (lang) stilzitten. Maar alleen dus niet als hij er zelf geen zin in heeft :palm:
Als hij z'n eten opeet dan duwt hij z'n bord ook echt keihard weg, zo van 'klaar en nu actie' :smile:


Dat gebeurd hier ook. Hij roept ook: 'Uit uit uit'.
Ik pak dan een bakje yoghurt voor hem en eet dan ondertussen zelf mijn bord leeg.
Mijn man eet nooit een toetje en ikzelf pas rond 20.00 zodat ik niet ga snaaien :eyes:
Lastig hoor. Maar ik sta er wel hetzelfde in als jou. Als het allemaal niet werkt dan toch maar 'straffen'.
Overigens hier dus nog niet nodig gelukkig. Maar in jouw verhalen herken ik de energie van je zoontje heel erg. T doet precies hetzelfde.
2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 31 Aug 2017 20:47

Re: Straf

Hoe oud is hij Olijfje?

Mijn jongste van ruim 2,5 mag als ze goed gegeten heeft wel van tafel, de oudste twee van 7 moeten gewoon blijven zitten tot wij ook klaar zijn en dat moeten ze vanaf dat ze naar de basisschool gingen en "pas" om 19u naar bed gingen. Gaan ze zeuren dan gaat de tv of tablet niet meer aan wanneer de jongste naar bed gebracht wordt. Persoonlijk heb ik geen zin in gedoe aan tafel met een peuter die toch al moe is. Ze blijft overigens 5 van de 7 dagen wel gewoon netjes aan tafel omdat ze het gezellig vindt. Zij gaat doorgaans om 18u naar bed dus als ze nog even wil spelen vind ik dat dus prima. Oudste twee lagen vanaf dat ze geen middagdutje meer deden al om 17.15 in bed in de winter en zomertijd rond 18u dus vond het ook belangrijker dat ze nog even iets konden doen na het eten.

Ik vind persoonlijk eigenlijk dat je het niet echt van een peuter kunt verwachten op dat tijdstip als het toch al moe is. Maar misschien ben ik er wat makkelijker in doordat ik sowieso elke maaltijd al samen met ze aan tafel zat/zit omdat ik fulltime thuis ben en daardoor al meerdere keren per dag gezellig samen zit te eten/kletsen.

Met uit eten of bij anderen eten is het overigens nog nooit een probleem geweest om wel aan tafel te blijven als er geen speelgelegenheid is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Aug 2017 21:53

Re: Straf

Als ze zo'n 'door het lint' bui heeft, nou dan kan ik echt lullen als brugman, maar dat werkt gewoon niet :laughcry:
Heb ook geprobeerd haar stevig vast te houden, maar daar wordt ze nog driftiger van.
Ze is een gevalletje 'van 0 naar 100 in 5 seconden' en dat is soms best lastig, want zo is er niets aan de hand, en nog geen seconde later explodeert de boel.

Het 'lief toespreken' dat het ook anders kan, of haar uit de situatie proberen te halen werkt gewoon niet, want zo lang ze op zwart staat, staat ze op zwart en kan ik haar beter gewoon uit laten razen boven, tot ze haar bui weer gezakt is naar rood of oranje.

Gelukkig zijn de buien sinds onze bezoeken aan de ergo therapeute een heel stuk minder, maar zo heel af en toe wil het nog wel eens mis gaan.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 01 Sep 2017 00:37

Re: Straf

Hier krijgen ze ook straf, maar ik geef alleen straf wanneer het echt moet en ik heel erg boos ben. Dat is ook meteen echt flinke straf en dat weten mijn oudste 2 dondersgoed.
De jongste straf ik eigenlijk nooit, omdat het niet nodig is (bij de oudste ook eigenlijk niet).
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde

cron