Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vignet nodig voor Bretagne?

<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 28 Aug 2017 16:21

Vignet nodig voor Bretagne?

Ooh dommerik ik ook.. Vergeten een vignet te bestellen voor Frankrijk en nu blijkt dat deze na 3-4 welen binnen komt, terwijl ik over 5 dagen vertrek. Snuggere dat ik ook ben. Nu lees ik dat het vooral om sommige steden gaat, maar wij gaan naar Bretagne. Is dit daar ook verplicht?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Aug 2017 16:32

Re: Vignet nodig voor Bretagne?

Je bedoelt Eem milieu sticker? Die zijn alleen nodig voor een auto die voor 1997 geregistreerd zijn.

https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzones
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 28 Aug 2017 17:20

Re: Vignet nodig voor Bretagne?

Silly-One schreef:Je bedoelt Eem milieu sticker? Die zijn alleen nodig voor een auto die voor 1997 geregistreerd zijn.

https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzones


Die hebben er juist geen nodig ;)

Maar vooral omdat het om grote steden gaat en wij naar Bretagne gaan, vroeg ik me af of dit dan ook nodig is. Aangezien ik weer zo'n muts ben en dacht dat ik het wel even bij de ANWB kon scoren. Niet dus..
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Aug 2017 17:32

Re: Vignet nodig voor Bretagne?

Kom je in een stad waar zo'n sticker verplicht is?
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Aug 2017 17:40

Re: Vignet nodig voor Bretagne?

Even in de war met Duitsland en hun diesel stickers.


Verder staat er allen nidig in Lille, Parijs, Lyon en Grenoble. Andere steden die in de link staan zijn nog onder optie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 28 Aug 2017 18:20

Re: Vignet nodig voor Bretagne?

Het vignet is kentekengebonden, het bestellen en betalen van een vignet is voldoende om de boete te ontlopen. Je krijgt keurig een Franse mail dat je tijdelijk die mail als bevestiging kunt gebruiken. Als je die mail print dan is er dus niks aan de hand mocht je gecontroleerd worden.
De plicht van een vignet is zoals hierboven genoemd worden alleen in bepaalde steden. Als je het nog niet zeker weet, zou ik het gewoon bestellen. Ons vignet was volgens mij 4-5 euro, vrij goedkoop dus.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers