Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Aug 2017 09:23

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Wat Quizzle zegt :)
L2014 & H2017
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 27 Aug 2017 09:24

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik zou voor een kinderverjaardag net zoveel of weinig alcohol in huis halen als voor ieder ander verjaardagsfeest in de middag. Op een normale verjaardag gaan mensen hier ook niet zichtbaar dronken of aangeschoten naar huis en weten mensen de maat te houden. En als we ons alleen maar op kinderverjaardagen druk gaan maken om een goed voorbeeld naar de kinderen maar op iedere andere middagverjaardag is drank geen issue, dan zouden we de plank ook mis slaan. Maargoed, persoonlijke mening.
<<

Anoniem278

Bericht 27 Aug 2017 09:27

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Poutine schreef: X.

Komt jouw naam van dat fastfood??
https://nl.wikipedia.org/wiki/Poutine
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Aug 2017 09:30

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Op andere verjaardagen zijn bij ons meestal geen/nauwelijks kinderen. En welk voorbeeld andere mensen aan hun eigen kinderen geven op hun eigen feestjes moeten ze zelf weten. Maar als ik kinderen had, en ik vierde hun verjaardag, dan bepaalde ik zelf welk voorbeeld ik dan zou willen geven.
Wel grappig, als deze discussie ging over wel of niet roken zou deze echt heel anders verlopen. Maar over alcoholgebruik mag je nooit iets vinden lijkt het wel. :wink: (En nee, dat is niet hetzelfde natuurlijk. Maar het zijn wel allebei dingen waarvan we als samenleving vinden dat ze niet voor kinderen onder 18 zijn, dus dat vind ik toch wel interessant dan.)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Aug 2017 09:32

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Quizzle schreef:
Poutine schreef: X.

Komt jouw naam van dat fastfood??
https://nl.wikipedia.org/wiki/Poutine


Oh wat grappig, ik zat al te bedenken wat die naam zou kunnen betekenen. Nooit van gehoord dat gerecht. Lijkt me niet erg lekker ook. :wink:
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 27 Aug 2017 09:34

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Haha! Ja dat klopt. Ik kwam het járen terug voor het eerst tegen in Québec. Ik vind de naam wel iets moois hebben.
<<

Anoniem278

Bericht 27 Aug 2017 09:37

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Poutine schreef:Haha! Ja dat klopt. Ik kwam het járen terug voor het eerst tegen in Québec. Ik vind de naam wel iets moois hebben.
Ik heb altijd gedacht dat dat ook de originele versie van de nu zo bekende kapsalon is. :smile:

Leuke naam hoor!!


OT) ik ben het eigenlijk wel met Mizz_S eens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Aug 2017 09:38

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Oh ik wil heel graag een keer poutine proberen, lijkt me ranzig lekker!

Oh ja, feestje in kwestie duurde minder lang. Maar hoe dan ook zou ik zorgen voor liever te veel dan te weinig.
Let's discover the world together.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 27 Aug 2017 09:40

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Whatever schreef:
Elska schreef:2 drankjes per uur is in dit geval 4 drankjes per persoon wanneer er eerst koffie/thee/fris wordt geschonken ;)
dus eigenlijk zeggen we hetzelfde.


Afgezien van hoe je rekent en afrondt. Ik zeg hierboven dus al van als je begint met koffie en taart zit je al voor 3 aan je eerste drankje en dan tegen half4 #2, om 4 al #3, om half5 nummer #4 En dan nog een laatste ronde #5 en ik zou dus rekenen dat het waarschijnlijk eerder iets uitloopt en je er misschien nog wel eentje neemt.

het topic gaat ineens snel. ik had mijn post in tussentijd nog aangevuld ter verduidelijking.

zo heel ver liggen de meningen niet uit elkaar. alleen de ene rekent over een tijdsbestek van 2 uur, de ander 3 uur en weer een andere 6 uur.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Aug 2017 09:42

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik zou dan gewoon twee six packs extra halen!
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Aug 2017 09:47

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik had wel bier en wijn in huis voor T zijn eerste verjaardag. We vierden het van 15.00-18.00
Iedeereen dronk thee, koffie en fris. Terwijl normaal diezelfde mensen altijd om een biertje vragen.
Blijkbaar vonden ze het zelf niet nodig op een kinderverjaardag.
Maar ik zou het dus wel gewoon schenken en als het glas leeg is gewoon vragen of ze meer willen.
Op mijn eigen verjaardag drinken we dat ook en dan ziet T het ook. Maakt geen verschil vind ik.
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Aug 2017 10:37

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Wij halen voor een kinderverjaardag net zoveel drank in huis als voor onze eigen verjaardagen.
Als er geen drank is, dan is sowieso mijn schoonfamilie snel weer weg. :palm:
Die nemen 1 kop koffie en gaan dan aan het bier of wijn. Hoeveel iedereen drinkt hou ik niet bij. Er is altijd meer dan genoeg in huis in ieder geval.

Kinderverjaardagen vieren we vanaf 15.00 uur, zonder eindtijd. Dat vind ik zo ongastvrij. De meiden gaan gewoon op bed als het bedtijd is etc.

Qua goed voorbeeld geven vind ik het ook wat overdreven. Wij drinken ook af en toe gewoon een wijntje bij het eten. Daar zie ik niks verkeerds in. Roken doen wij zelf niet maar het meerendeel van de familie wel. Tja dat zien ze ook, maar goed, dat wil niet zeggen dat ze later ook gaan roken (ik ben opgegroeid met rokende ouders en broers). Het is ook gewoon in de wereld te koop dus ooit zullen ze er mee in aanraking komen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem245

Bericht 27 Aug 2017 12:58

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik heb dit dillemma eerder met frisdrank, geen idee wat ik daarvan in huis moet halen. Ik heb het amper zelf en op een verjaardag weet je nooit wat er gedronken gaat worden. Maar ik haal het wel, beetje raar als iemand om cola vraagt en het is zijn vierde en ik dan zeg "Als je er meer wilt ga je maar naar de kroeg!"

Zelfde vind ik dus met alcohol. Als ik zou weten dat dat de instelling is van iemand die het feestje geeft ga ik niet. Lekker gastvrij ben je dan. Sowieso van 14 tot 17u, ga je dan om 17u bij de deur staan met een belletje dat iedereen naar huis moet?

Hier beginnen de verjaardagen van zoon 's middags ergens en iedereen gaat naar huis wanneer hij/zij wil en er mag ook zelf besloten hoeveel bier/wijn/cola/spa/melk iedereen wil.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Aug 2017 13:09

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Maar even voor de duidelijkheid he, ik zeg niet dat ik bepaalde dingen helemaal niet schenk oid. Maar alleen dat ik niet van alles een onbeperkte hoeveelheid kan en wil aanbieden, dus niet van bier, maar ook niet van frisdrank. Even als voorbeeld, ik haal nooit cassis want dat drinkt eigenlijk niemand. Maar soms staat er wel eens een fles, dus als iemand dat dan vraagt kan ie dat krijgen. Maar wat je vaak ziet, dan denken ineens heel veel mensen, oh ja lekker, doe mij ook maar. Terwijl dat normaal niet gedronken wordt, dus dan is het gewoon op is op. En als ik dan de volgende keer goed insla, dan drinkt niemand het. Nou, zo ook met bier hier, de ene keer drinken meerdere mensen een paar biertjes, de volgende keer niemand. Wij wonen tov vrienden en familie een beetje in een uithoek, dus wij gaan vaker die kant op, dus als wij een krat bier halen en maar 1 iemand drinkt bier, dan zitten wij ermee. Dus we halen dat dan wel, maar geen gigantische hoeveelheid. Overigens hebben we nog nooit te weinig gehad, dus zo weinig is het blijkbaar niet eens. :wink:
Maar als ik ergens ben en iets is op/ niet aanwezig, dan neem ik gewoon wat anders. Ik vind dat dus oprecht geen probleem.
En hier geen kinderverjaardagen dus. Maar ik kan me dus niet voorstellen het dan anders te doen. En zoals ik er nu over denk kan ik me wel voorstellen dan geen alcohol te schenken, maar wie weet denk ik er wel heel anders over mocht het ooit van toepassing zijn. Maar een zuipfeest zal het niet worden iig. :wink:
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 27 Aug 2017 13:21, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Aug 2017 13:14

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Trouwens, ik ben ook best vaak op feestjes geweest waar naast bier en wijn en andere alcoholische drank alleen cola was en dan ook nog maar 1 of 2 flessen voor iedereen. Nou dat drink ik dus normaal nooit, en ik ben er niet echt gek op, dus vaak neem ik 1 glaasje en verder alleen water. Is dat dan ook ongastvrij? Dat er weinig rekening is gehouden met mensen die geen alcohol drinken door maar 1 alternatief aan te bieden? Dat vind ik namelijk ook niet echt gastvrij. Maar ik pas me dan wel gewoon aan en doe er niet moeilijk over.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Aug 2017 13:44

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Over fris: wij vullen meestal zo'n mega glazen kan met tap met water met citroen en munt. Doet het altijd goed. En iets van ijsthee, cola, sap.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Aug 2017 14:36

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Bij een verjaardag van een kind waarbij ik kinderen en volwassenen uitnodig zorg ik voor hapjes en drankjes voor zowel kinderen als volwassenen, dus ik zorg dat er voldoende appelsap en rozijntjes in huis zijn maar ook koffie en een wijntje/ biertje.
Gelukkig hebben wij allemaal mensen om ons heen die prima maat kunnen houden in dit soort situaties en die maat bepalen ze zelf, dus ik zorg dat er altijd ruim voldoende verschillende dranken in huis zijn. Het is niet zo dat het heel snel over datum gaat en we hebben regelmatig bezoek over de vloer dus het komt toch wel op.

Wij hebben veel vrienden en familie die van ver komen dus ik nodig ze uit na het middagslaapje of gewoon in de middag en meldt er bij dat iedereen mee mag eten. Hier ook geen eindtijd, de mensen met kinderen vertrekken toch automatisch op tijd en dan loopt het langzaam al leeg en helpen de laatste mensen die blijven zitten vaak nog even een handje met opruimen en vertrekken dan ook.
Ik zorg ook voor hapjes en avondeten wat voor volwassenen is en ook voor cola en koffie wat ik ook niet aan mijn kinderen geef. Nou snap ik wel dat alcohol wat anders is, maar het is niet zo als mee roken, dus zolang iedereen gewoon maat houdt zie ik het wel als hetzelfde en heb ik er geen moeite mee, wij drinken zelf op zaterdag of zondag middag ook weleens een lekker wijntje of biertje met een borrelhapje.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Aug 2017 14:41

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Mizz_S schreef:
Scandic schreef:
Mizz_S schreef:Prima. Ik vind mensen die veel drinken op een kinderfeestje suf.


Inderdaad. Daarnaast is zoveel alcohol ook helemaal niet gezond en dát voorbeeld zou ik niet aan mijn kinderen willen geven. Eén-twee drankjes prima, maar meer vind ik echt niet nodig. Daarnaast drink ik ook helemaal niet als ik moet rijden en dat voorbeeld geef ik ook graag.


Precies dat. Jij verwoordt het gewoon wat beter dan ik, maar dit bedoel ik dus ook.



Helemaal eens met jullie!
Jammer dat er ook gelijk weer benoemd moet worden dat niet drinken dan dus 'saai en duf' is.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 27 Aug 2017 14:42

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Drankje moet prima kunnen op kinderverjaardag; bij ons moet iedereen altijd weer stuk naar huis met verjaardagen dus meer dan 2 drankjes worden er niet gedronken eigenlijk, en verder cola/sinas/water/sap
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 27 Aug 2017 14:46

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik associeer gezelligheid met een drankje. Eerst koffie met gebak en dan lekkere hapjes met een alcoholisch drankje. Ik kom ook wel eens op volwassen verjaardagen waar bijv geen gebak is, dat vind ik altijd zo karig :P. Op een kinderverjaardag verwacht ik hetzelfde als een volwassenverjaardag eigenlijk. Gewoon voldoende in huis. Ik zal geen 5 wijn drinken maar wel 2/3.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Aug 2017 14:46

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Kira schreef:Ik heb dit dillemma eerder met frisdrank, geen idee wat ik daarvan in huis moet halen. Ik heb het amper zelf en op een verjaardag weet je nooit wat er gedronken gaat worden. Maar ik haal het wel, beetje raar als iemand om cola vraagt en het is zijn vierde en ik dan zeg "Als je er meer wilt ga je maar naar de kroeg!"

Zelfde vind ik dus met alcohol. Als ik zou weten dat dat de instelling is van iemand die het feestje geeft ga ik niet. Lekker gastvrij ben je dan. Sowieso van 14 tot 17u, ga je dan om 17u bij de deur staan met een belletje dat iedereen naar huis moet?

Hier beginnen de verjaardagen van zoon 's middags ergens en iedereen gaat naar huis wanneer hij/zij wil en er mag ook zelf besloten hoeveel bier/wijn/cola/spa/melk iedereen wil.


Nou, dan zou ik zeggen: dan kom je lekker niet. Is drinken dan belangrijker dan het hele feestje zelf?
En ja, het is m.i. vrij gebruikelijk om bij kinderverjaardagen een begin en eindtijd te geven.. Kids moeten ook weer naar bed you know..
En het is nogal spannend zo'n dag, dan is 17u lang zat. En nee ik sta niet met een belletje, maar over het algemeen vertrekt iedereen dan gewoon. Er blijft altijd een clubje zitten en daar eten we dan meestal nog wat patat mee oid.
<<

Anoniem236

Bericht 27 Aug 2017 16:43

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Wij halen genoeg bier en wijn in huis, mensen zouden ladderzat naar huis kunnen gaan, maar dat gebeurt nooit. Dus nee, ik zou nooit minder halen om het gebruik te beperken.

Frisdrank halen we in blikjes, die komen altijd wel een keer op gedurende het jaar. Behalve cola, ik weet dat er mensen zijn die dat altijd drinken.

Oh hier nooit een eindtijd, altijd vanaf 14.00.mensen gaan toch wel voor het eten weg, sommigen om 17.00, andere om 18.00, en dan vraag ik wie blijft er friet eten en voor die club halen we dat dan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Aug 2017 14:27

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik vind ook dat er geen verschil zit tussen een kinderverjaardag en die van een volwassene, qua drank. Er komen toch volwassenen? Dan vind ik het normaal om gewoon alcohol te schenken. Kijk, je hoeft je niet laveloos te zuipen, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt op een verjaardag. Het gaat m.i. om welke gasten er komen. Bij een kinderfeestje met alleen kinderen zet je uiteraard geen drank op tafel. :laughcry:

Ik heb ook nooit frisdrank in huis, maar voor een verjaardag zorg ik dat ik overal genoeg van in huis heb. Ben altijd bang om te weinig te hebben!
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Aug 2017 14:40

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik ben het vergeten te vragen maar ik geloof dat m'n man gisteren op kinderfeestje uiteindelijk zo'n zes a zeven bier op had.
Ik zelf koffie, drie fris, twee biertjes en één Radler. In een tijdsbestek van 6 uur waarvan ik een tijd ook nog weg ben geweest om te wandelen omdat de baby moest slapen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Aug 2017 14:50

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Wij schenken op een kinderverjaardag hetzelfde als een volwassenen verjaardag. Ik zie niet in waarom daar verschil in zou moeten zitten.
Ik lees iets over het goede voorbeeld geven, maar kinderen zien je toch ook wel op andere momenten, buiten een kinderverjaardag om, alcohol drinken? Wij hebben genoeg feestjes, verjaardagen, barbecues etc die overdag zijn, en daar wordt ook gewoon gedronken.
En natuurlijk gaat niemand zich laveloos drinken, maar helemaal geen alcohol schenken zou ik raar vinden. Iedereen in onze omgeving is prima in staat om zelf te bepalen hoeveel alcohol hij/zij drinkt, of dat nou 1, 2 of 5 drankjes is.
Wij beginnen inderdaad altijd met 2 x koffie/thee en gebak, en daarna komen de drankjes en hapjes.

Een eindtijd vind ik trouwen helemaal niet raar met een kindverjaardag. Zeker met jongere kinderen is het op een gegeven moment gewoon op en dan is duidelijkheid wanneer het afgelopen is juist handig. Vind ik helemaal niet ongastvrij.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers