Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuter slaat..

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2017 19:57

Re: Kleuter slaat..

Heb je al kunnen bellen Chiq?
<<

ChiQ

Bericht 26 Aug 2017 18:12

Re: Kleuter slaat..

Ja, Lejow! Ik heb dus contact opgenomen met de huisarts, zij heeft Julian ook meegemaakt toen met mijn moeders sterfbed, ze zei hij was toen nog maar 3 maar hij viel bij haar op hoe hij dingen aanpakte. Ze staat volledig achter ons en wil ons ook helpen de nodige stappen te doen nemen maar ze wilde wel eerst even helder op papier: hoe etc. Ik was zo geemotioneerd dat ik alles door elkaar en onduidelijk vertelde. Hak op de tak etc.

Maar geloof het of niet, hij is nu zó anders. Al voor ik met de huisarts gesproken had. Ik begrijp het niet, we hebben net niet eens een driftbui (zelfs geen mini driftbuitje) toen we naar de Horenbach gingen maar eerst even ergens een broodje gingen eten. Hij zei oh, maar niet heel erg lang zitten toch mama? Zeiden we nee even snel broodje en dan weg. Hij liep gewoon kalm mee, at ook rustig zijn broodje, vond het allemaal best! Bizár. We waren zo verbaasd.. en nu net wilde hij een broodje in 4 stukjes maar kreeg gewoon een op elkaar. Hij benoemde het wel, hey wilde 4 stukjes maar daarop zei ik: ah nu ff zo, het smaakt net zo lekker en at gewoon zonder meer woorden (of hoe het ook kan gaan, 20 minuten krijssen en dan broodje weigeren tot broodje door de kamer laten vliegen en mij slaan) zijn broodje op. Wow.

Ik weet dat dit niets zegt, er volgen hierna weer episodes van kleuter in puin, maar voor nu voel ik me rustig. Erg raar.
<<

Anoniem209

Bericht 26 Aug 2017 19:31

Re: Kleuter slaat..

Zit hij nu weer op school? Misschien heeft hij weer het ritme te pakken wat hij nodig heeft en is hij daarom weer wat rustiger?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 26 Aug 2017 22:58

Re: Kleuter slaat..

Zo ontzettend herkenbaar!! In die periodes ging ik na een paar goede dagen echt denken: dit kan vast niet lang meer goed gaan.. ik weet het zeker.. ze krijgt zo een driftbui enz.
Je staat toch continu in een soort gespannen angst.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Sep 2017 19:54

Re: Kleuter slaat..

Chiq, hoe is t nu?
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 07 Sep 2017 21:09

Re: Kleuter slaat..

Jeetje Chiq wat ontzettend heftig en moeilijk moet dit voor je zijn! En dapper dat je er zo eerlijk en open over bent.

Wij hebben ook een flink tempramentvol dametje die heel goed het bloed onder je nagels wist te halen! Ik ben zo'n 1,5 jaar geleden naar een cursus geweest omtrent het gedrag van peuters en kleuters. Dat was enorm leerzaam en hebben we veel aan gehad! En vooral het feit dat de zaal gevuld was doet je goed! Je bent dus niet de enige. :yes:

Één zin zal ik nooit meer vergeten: Je kind weerspiegeld jouw ziel!

Opzich een hele mooie, maar ook een harde en rake zin! Kinderen voelen zo ontzettend veel aan, en observeren zo ontzettend veel.
Wij hadden vorige week op vakantie ook erg veel strijd met onze dochter, zelfs bij mijn man ging ze echt te ver. Uiteindelijk hebben we haar verteld dat er een baby in mama haar buik zit. Toen het kwartje eenmaal viel riep ze dolgelukkig dat ze zo blij is dat ze eindelijk grote zus word! :love: Voor haar een langgekoesterde droom die eindelijk uitkomt.
Door mijn hormonen ben ik prikkebaarder en reageer ik heftiger dan normaal, waar zij dan ook weer op reageerde. Heel gek, maar vanaf het moment dat ze weet dat ik zwanger ben, is ze weer heel erg lief en behulpzaam naar mij toe. En ik hoor dagelijks dat ze zo blij is dat er een baby in mijn buik groeit.

Misschien zit hem iets dwars waar hij niet uit zichzelf over durft of kan praten met jullie? Hopelijk krijgen jullie snel de hulp waar jullie verder mee kunnen.
Wat hier ook erg geholpen heeft is het benoemen/belonen van goed gedrag en het slechte gedrag zo veel mogelijk te negeren.

Sterkte en succes meid!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Sep 2017 07:02

Re: Kleuter slaat..

Ik heb niet alles onthouden wat je geschreven hebt, maar is zijn gedrag ontstaan tijdens de ziekte of na het overlijden van je moeder?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ChiQ

Bericht 08 Sep 2017 10:01

Re: Kleuter slaat..

Gaat verbazingwekkend goed hier. Heel gek, hij is rustiger weer. Maar ineens kan hij al onze namen schrijven, ons adres etc. Denk echt van die extreme buien die komen doordat hij dingen leert!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 08 Sep 2017 11:40

Re: Kleuter slaat..

Onze dochter heeft nog steeds onwijs last van ontwikkelingssprongen en ze is 5,5.
Elke dag haar huilend wegbrengen, of het nou school, turnen, of wat dan ook is breekt ons allemaal op.
Dit jaar doet ze voor de 2e keer groep 2, dus wij hebben bij school aangegeven dat ze samen met de intern begeleider aan haar faalangst en onzekerheid gaan werken dit jaar.

Ook hebben we zslf contact gezocht met een kindercoach, daar begint ze volgende week.
<<

anoniem224

Bericht 08 Sep 2017 12:11

Re: Kleuter slaat..

Wat fijn dat het zo goed gaat nu Chiq!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2017 15:18

Re: Kleuter slaat..

Oh wat fijn om te lezen ChiQ!
2012 & 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Sep 2017 16:12

Re: Kleuter slaat..

Wat goed, ChiQ! Hopelijk zit er een stijgende lijn in vanaf nu.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem253

Bericht 09 Sep 2017 17:37

Re: Kleuter slaat..

Wat fijn ChiQ! Ooo Parel wat lijkt me dat onwijs vermoeiend :-(.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers