Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juridisch loket

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 02 Dec 2020 07:20

Re: Juridisch loket

Lady schreef:Ik heb het in de winkel gekocht, het is niet speciaal voor mij gemaakt en ik heb nog niks betaald en nergens een handtekening gezet. Ik ben in principe niet voornemens om de koop te annuleren maar ben wel benieuwd of het eventueel nog zou kunnen.


In dat geval ligt het aan de voorwaarden die bij de kassa worden aangegeven. Vaak hangt/staat er een bordje met bijvoorbeeld: ruilen/retouren binnen 24 dagen met kassabon.
Of: wij geven geen geld terug maar een tegoedbon.

De winkelier is wel wettelijk verplicht deze voorwaarden duidelijk te communiceren voordat de aankoop definitief is, dus alleen op de kassabon is niet OK.

Verder is de winkelier niet verplicht om een artikel te ruilen: https://www.judex.nl/rechtsgebied/consu ... t%20bevalt.

Dus theoretisch heb jij nu een koopovereenkomst met de winkel en zou ik zeggen dat het aan hun voorwaarden ligt of dat je het nog kunt ruilen of terug brengen.
Aan de andere kant, je hebt niks betaald en als jij het niet gaat ophalen denk ik niet dat ze je gaan stalken totdat je het wel doet.
<<

Anoniem307

Bericht 27 Dec 2020 02:25

Re: Juridisch loket

Welke zaken worden er bij strafrecht besproken voor een rechter?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Dec 2020 12:12

Re: Juridisch loket

Hoe bedoel je dit Isles? In het algemeen of in een specifieke zaak? In zijn algemeen, alles wat onder het wetboek van strafrecht en aanverwante wetgeving valt 😁.
Maar als je het over een specifieke zaak hebt, ligt echt aan wat aangevoerd. De tenlastelegging kan je een beeld geven+ wat de verdediging aanvoert. En de rechter zal vaak ook vragen hebben.
<<

Anoniem307

Bericht 28 Dec 2020 06:19

Re: Juridisch loket

Geen specifieke zaak. De ex van mijn man zei: "Ken je het woord strafrecht? Ik zie je in de rechtbank". Sindsdien vraag ik me af wat ze bedoelt. Want gaat het om hem, dan gaan we naar een andere rechtbank dan zij noemt. Gaat het om hun dochter, dan gaat het niet om strafrecht, lijkt me.

Ex wordt onderzocht door de raad van de Kinderbescherming. Wij willen dit afwachten, voor we dochter ophalen. Onderzoek loopt momenteel. Ondanks dat ex dit in eerste instantie ook wilde, wil ze nu dat mijn man dochter komt halen. Wij weigeren, dus nu dit. Vandaar de vraag. ;)
<<

Anoniem313

Bericht 28 Dec 2020 08:19

Re: Juridisch loket

Het klinkt als een dreigement dat ze aangifte tegen je man wil doen van iets strafbaars.
<<

Anoniem307

Bericht 28 Dec 2020 08:38

Re: Juridisch loket

Caulfield schreef:Het klinkt als een dreigement dat ze aangifte tegen je man wil doen van iets strafbaars.


Ja, zo dacht ik ook. :) Maar dan gaan we niet naar haar rechtbank, maar naar onze mooie rechtbank waar niets boven gaat. ;) En mijn man doet helemaal niets haha. Dus het is een loos dreigement. Maar ik was wel benieuwd of mijn gedachtegang in deze goed was. Gelukkig wel dus. :)
<<

ChiQ

Bericht 28 Dec 2020 08:41

Re: Juridisch loket

Waarom wil je man zijn dochter niet halen Isles?
<<

Anoniem307

Bericht 28 Dec 2020 08:45

Re: Juridisch loket

ChiQ schreef:Waarom wil je man zijn dochter niet halen Isles?


Ik wil haar niet halen. Moeder wil haar 24 uur meegeven en ik zie mezelf niet in staat, vooral omdat ik nog steeds hoesterig en snotterig ben, om twee keer ruim twee uur te rijden. Ik heb geen Corona, maar ik wil ook niet dat het meisje snotterig en hoesterig wordt. Mijn man wil haar dan wel met de trein halen, maar trein is geen optie volgens moeder. Dus daarom weigeren we. Man heeft geen rijbewijs. ;)

Edit: Begin dit jaar heb ik twee keer op de vluchtstrook gestaan, met het meisje achterin. Omdat ik bleef hoesten en geen adem meer kreeg. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Dus vandaar mijn weigering.
<<

ChiQ

Bericht 28 Dec 2020 09:07

Re: Juridisch loket

Poeh! Ik begrijp wel dat je in deze tijd inderdaad geen mensen wil zien als je zelf niet fit bent, maar ik probeer redenen te vinden waarom haar moeder de trein geen optie vindt als je man niet kan rijden. Hoe dan ook, ongezonde situatie zeg Isles.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Dec 2020 09:15

Re: Juridisch loket

Als er al iets voor de rechter komt dan zal het hoogstwaarschijnlijk familierecht zijn en zeker geen strafrecht.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Dec 2020 09:17

Re: Juridisch loket

Maar dan zou iemand anders jullie toch kunnen helpen? Ik zou dan vrienden met auto vragen, en dan zelf meerijden natuurlijk.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 28 Dec 2020 11:49

Re: Juridisch loket

Ik zou je over die opmerking van moeder vooral niet druk maken. Sowieso is het niet aan haar wanneer iets strafrechtelijks wordt vervolgt. Een loze uitspraak dus. Ze kan wel van het een of ander aangifte doen, maar in principe kan zij verder niets.
<<

Anoniem307

Bericht 28 Dec 2020 21:13

Re: Juridisch loket

Eh, iemand opperde een ander mee laten rijden. Dat is een goede en mijn stiefvader staat dag en nacht paraat. Maar ook dat mag niet van moeder. Dat is het lastige aan het verhaal, zij beslist en hoe leuk we ook denken dat het opgelost wordt, het mag niet. Eigenlijk mag ik ook niet mee om kind op te halen, maar bij hoge uitzondering is dat nog net toegestaan. Mens is niet wijs. Sorry dat ik het zo zeg, maar het is echt zo.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 28 Dec 2020 22:25

Re: Juridisch loket

Dus je man, zonder rijbewijs, mag haar komen halen. Maar niet met de trein. Jij mag eigenlijk niet mee en iemand anders ook niet. Dan is het ophalen van het meisje toch een onmogelijke taak?

Ik zou, maar ik weet verder niet veel van de situatie af, als ik de vader van het meisje was niet zo over me heen laten lopen en mijn dochter ophalen. Hoe ik dat wil en met wie ik dat wil.
<<

Anoniem307

Bericht 28 Dec 2020 22:33

Re: Juridisch loket

Zo denk ik ook, Peinture. Maar mijn man mist de ballen. Want ex heeft beloofd dat als hij voor de deur staat om zijn dochter te halen, dat de politie er ook zal zijn. En mijn man wil zijn dochter geen trauma bezorgen.

Er is momenteel een onderzoek van de kinderbescherming gaande en we hopen toch echt dat dochter over een maand weer uit huis wordt geplaatst of dat er een gezinsvoogd wordt aangesteld om haar beslissingsbevoegdheid over te nemen. Maar dat is nog even afwachten.

Op eerste kerstdag zei ze alleen dat als hij zijn dochter NU niet zelf kwam halen, hij naar de rechtbank moet vanwege strafrecht. Heel leuk, maar mijn man doet niets fout en ik snapte hem niet. Maar het is wel de 6e kerstmis waar zij haar stempel op drukt. Gelukkig een geweldig leuke en gezellige kerst gehad nadien, maar ja.. Ze flikt het telkens weer.
<<

Anoniem307

Bericht 18 Feb 2021 21:03

Re: Juridisch loket

Als er een verweer wordt ingediend bij de Rechtbank verstuurt de Rechtbank ook bijgeleverde bewijzen of enkel het verweer? Gaat om kantonrecht.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 18 Feb 2021 21:07

Re: Juridisch loket

Als in bijlagen bij het verweer? Ja, beide partijen moeten in principe alle stukken krijgen. Als je denkt iets te missen, bel dan gewoon. Iets wat jullie advocaat eigenlijk ook zou behoren te doen.
<<

Anoniem307

Bericht 18 Feb 2021 21:13

Re: Juridisch loket

In deze kwestie hebben we geen advocaat. Ik heb een uitdraai van een bankrekening toegevoegd waarop betaalde bedragen staan en eiser blijft betwisten dat het geld op zijn rekening staat. Nu maak me dat niet zoveel uit, het staat zwart op wit, maar vroeg me even af of de tegenpartij die stukken ook krijgt. Zo ja, dan valt er niets te betwisten.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 19 Feb 2021 14:12

Re: Juridisch loket

Als het goed is wel ja.
<<

ChiQ

Bericht 26 Mrt 2021 17:18

Re: Juridisch loket

Even een vraagje! Mijn vriendin werkt via een tussenbureau voor een bedrijf. Dat contract tussen bedrijven gaat door, maar helaas krijgt mijn vriendin geen tijdelijk contract meer MAAR plaatst het tussenbedrijf wel nieuwe meiden bij die opdrachtgever. Ligt dit nou aan mij, of mag dit niet?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 26 Mrt 2021 17:26

Re: Juridisch loket

ChiQ schreef:Even een vraagje! Mijn vriendin werkt via een tussenbureau voor een bedrijf. Dat contract tussen bedrijven gaat door, maar helaas krijgt mijn vriendin geen tijdelijk contract meer MAAR plaatst het tussenbedrijf wel nieuwe meiden bij die opdrachtgever. Ligt dit nou aan mij, of mag dit niet?


Ik denk dat dit wel mag, want zij zit gedetacheerd bij een bedrijf. Blijkbaar is het bedrijf niet tevreden genoeg om haar te willen houden maar hebben ze nog wel werk waar ze iemand voor nodig hebben. Maar het exacte antwoord zal afhangen van wat er in de contracten beschreven staat.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Mrt 2021 17:53

Re: Juridisch loket

Waarom zou dat niet mogen?
<<

ChiQ

Bericht 26 Mrt 2021 18:31

Re: Juridisch loket

Prosecco schreef:
ChiQ schreef:Even een vraagje! Mijn vriendin werkt via een tussenbureau voor een bedrijf. Dat contract tussen bedrijven gaat door, maar helaas krijgt mijn vriendin geen tijdelijk contract meer MAAR plaatst het tussenbedrijf wel nieuwe meiden bij die opdrachtgever. Ligt dit nou aan mij, of mag dit niet?


Ik denk dat dit wel mag, want zij zit gedetacheerd bij een bedrijf. Blijkbaar is het bedrijf niet tevreden genoeg om haar te willen houden maar hebben ze nog wel werk waar ze iemand voor nodig hebben. Maar het exacte antwoord zal afhangen van wat er in de contracten beschreven staat.


Ja dat zijn ze dus wél. Ze heeft een gesprek opgenomen en aan mij laten luisteren. Daarin zegt dus dat gedetacheerde bedrijf letterlijk: we zijn heel blij met je, je bent nooit ziek en je bent er altijd en we vinden je inzet echt top maar helaas verlengen we als bedrijf helemaal geen contracten. Van niemand!

Maar er worden vervolgens voor exact dezelfde functie via dat detacherings bedrijf nieuwe meiden aangenomen... die mijn vriendin nu dus aan het inwerken is, en die meiden zeggen ook gewoon dat het voor dezelfde dagen etc is.. is toch raar??

Ik vind het gewoon zo sneu, ze komt direct in de problemen hierdoor als ze geen baan krijgt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Mrt 2021 18:38

Re: Juridisch loket

Dat is juist het hele idee achter detachering, lijkt me toch? Dat je geen vaste krachten aanneemt.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 26 Mrt 2021 18:38

Re: Juridisch loket

Elliot schreef:Dat is juist het hele idee achter detachering, lijkt me toch? Dat je geen vaste krachten aanneemt.


Ja maar haar contract kán dus officieel nog een keer verlengd worden.

Edit: er werken dus ook collega's bij haar in vaste dienst maar voor een opdrachtgever. Ik probeer het zo duidelijk mogelijk te vertellen maar ik merk dat ik niet krijg uitgelegd!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers