Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juridisch loket

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Sep 2020 12:55

Re: Juridisch loket

Dee schreef:
Lejow schreef:Yes het was online
Maar het heeft zichzelf al opgelost :D
Ik heb gezegd dat ik dat niet ging accepteren en opzoeken wat mijn rechten zijn, en toen boden ze me aan toch een nieuwe op te sturen.


Haha ze dachten zich er even gemakkelijk van af te maken. Jammer joh ;)


Precies dit :12:
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Sep 2020 13:11

Re: Juridisch loket

Top! Hopelijk is het volgende armbandje wel goed.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Sep 2020 13:56

Re: Juridisch loket

Dat hoop ik ook, want ik was zo trots en blij dat ik zo iets moois van mijn vriend gekregen had :love:
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 21 Okt 2020 11:56

Re: Juridisch loket

Misschien weet iemand dit;

Ik heb gisteren te horen gekregen dat werkgever de arbeidsovereenkomst wil ontbinden om bedrijfseconomische redenen. Heel vervelend natuurlijk en ik heb een vast contract. Zoals verwacht bieden ze mij het minimale aan transitie vergoeding. Aangezien de toekomst nu zo onzeker is wil ik er zeker meer uit halen en in overleg met rechtsbijstand ga ik dat ook proberen. Maar stel dat het niet lukt en ik ga aangegeven dat ze dan ontslag bij het uwv moeten gaan aanvragen, hoe lang duurt zoiets en wat zijn de kansen etc, hopelijk kan iemand (uit ervaring) hier meer over vertellen. Dank alvast!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Nov 2020 14:21

Re: Juridisch loket

Situatieschets:
Je staat vooruit ingeparkeerd in een parkeervak op een parkeerplaats, naast jou staat een busje dat het zicht flink verminderd.
Je wilt achteruit rijden, logischerwijs, anders kom je niet uit je vak en dit doe je erg voorzichtig ivm laagstaande zon en weinig zicht door de bus.
Je kijkt, ziet niets en rijdt.
Boem... daar was toch ineens een andere auto, die op dat moment vooruit reed om uit te gaan parkeren.
Wie van de twee auto's is nu fout?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Nov 2020 14:30

Re: Juridisch loket

Ik vermoed dat ze dit gooien op schadedeling. Je moet namelijk aan kunnen tonen dat je beide stil staat, wat niet zo is als ik het zo lees.
Daarbij ben je allebei bezig met een bijzondere verrichting.

Ik heb ooit een vergelijkbare situatie gehad waarbij ik vooruit reed maar omdat ik niet aan kon tonen dat ik al lang genoeg stil stond en vlak daarvoor uit een parkeervak kwam werd het schadedeling. De auto die mij aanreed reed achteruit het parkeervak uit.
2015 💙
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 13 Nov 2020 15:22

Re: Juridisch loket

Hangt er vanaf, die auto die vooruit reed, reed deze ook daadwerkelijk een parkeervak in? Anders was het geen bijzondere verrichting en ligt de schuld alleen bij de achteruitrijder.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 13 Nov 2020 17:30

Re: Juridisch loket

Neno schreef:Misschien weet iemand dit;

Ik heb gisteren te horen gekregen dat werkgever de arbeidsovereenkomst wil ontbinden om bedrijfseconomische redenen. Heel vervelend natuurlijk en ik heb een vast contract. Zoals verwacht bieden ze mij het minimale aan transitie vergoeding. Aangezien de toekomst nu zo onzeker is wil ik er zeker meer uit halen en in overleg met rechtsbijstand ga ik dat ook proberen. Maar stel dat het niet lukt en ik ga aangegeven dat ze dan ontslag bij het uwv moeten gaan aanvragen, hoe lang duurt zoiets en wat zijn de kansen etc, hopelijk kan iemand (uit ervaring) hier meer over vertellen. Dank alvast!


Ik zie je vraag nu pas. Ontslag bij het UWV komt zelden meer voor, want dat kost een werkgever veel tijd, veel boekenonderzoek, dat is eigenlijk een zeldzaamheid geworden. Als je er niet uitkomt via een onderhandelingsresultaat, dan zal het wel de Kantonrechter worden. En ja, die geeft je waarschijnlijk de transitievergoeding, terwijl je echt onredelijk behandeld bent, dan kan er een billijke vergoeding bijkomen. Maar reken daar niet te hard op..
<<

Anoniem324

Bericht 13 Nov 2020 17:45

Re: Juridisch loket

kerel schreef:
Neno schreef:Misschien weet iemand dit;

Ik heb gisteren te horen gekregen dat werkgever de arbeidsovereenkomst wil ontbinden om bedrijfseconomische redenen. Heel vervelend natuurlijk en ik heb een vast contract. Zoals verwacht bieden ze mij het minimale aan transitie vergoeding. Aangezien de toekomst nu zo onzeker is wil ik er zeker meer uit halen en in overleg met rechtsbijstand ga ik dat ook proberen. Maar stel dat het niet lukt en ik ga aangegeven dat ze dan ontslag bij het uwv moeten gaan aanvragen, hoe lang duurt zoiets en wat zijn de kansen etc, hopelijk kan iemand (uit ervaring) hier meer over vertellen. Dank alvast!


Ik zie je vraag nu pas. Ontslag bij het UWV komt zelden meer voor, want dat kost een werkgever veel tijd, veel boekenonderzoek, dat is eigenlijk een zeldzaamheid geworden. Als je er niet uitkomt via een onderhandelingsresultaat, dan zal het wel de Kantonrechter worden. En ja, die geeft je waarschijnlijk de transitievergoeding, terwijl je echt onredelijk behandeld bent, dan kan er een billijke vergoeding bijkomen. Maar reken daar niet te hard op..


Je kunt 'tegenwoordig' niet meer naar de kantonrechter voor ontslag op bedrijfseconomische gronden. En ook niet omdat je er met onderhandelingen niet uitkomt, je hebt tegenwoordig wel echt een volledig opgebouwd dossier nodig bij de kantonrechter. Dat maakt dat je als werknemer tegenwoordig best wel een goede onderhandelingspositie hebt!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Nov 2020 17:59

Re: Juridisch loket

Jorja schreef:Hangt er vanaf, die auto die vooruit reed, reed deze ook daadwerkelijk een parkeervak in? Anders was het geen bijzondere verrichting en ligt de schuld alleen bij de achteruitrijder.


Reden beide het parkeervak uit. De ene vooruit de andere achteruit.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 14 Nov 2020 10:09

Re: Juridisch loket

Dan is het in principe gewoon 50/50 Lejow.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Nov 2020 10:52

Re: Juridisch loket

Luisa schreef:Dan is het in principe gewoon 50/50 Lejow.


Dat dacht ik ook.. Deze situatie betreft mijn vader. Hij was de achteruitrijder en zegt zelf dat in zulke gevallen degene die achteruit rijdt altijd fout zit.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2020 10:58

Re: Juridisch loket

Lejow schreef:
Luisa schreef:Dan is het in principe gewoon 50/50 Lejow.


Dat dacht ik ook.. Deze situatie betreft mijn vader. Hij was de achteruitrijder en zegt zelf dat in zulke gevallen degene die achteruit rijdt altijd fout zit.

Nee ze zijn beide bezig met een bijzondere verrichting en hebben daardoor 50/50 schuld.

Heb precies hetzelfde gehad. Die mevrouw gaf mij overigens de schuld omdat ik achteruit uitparkeerde en zij vooruit, maar dat maakt dus geen verschil.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Nov 2020 11:00

Re: Juridisch loket

Maar verzekering gaat dit toch bepalen? Zou gewoon daar goed aangeven wat er is gebeurd en beide een bijzondere verrichting deden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Nov 2020 11:10

Re: Juridisch loket

Savi schreef:
Lejow schreef:
Dat dacht ik ook.. Deze situatie betreft mijn vader. Hij was de achteruitrijder en zegt zelf dat in zulke gevallen degene die achteruit rijdt altijd fout zit.

Nee ze zijn beide bezig met een bijzondere verrichting en hebben daardoor 50/50 schuld.

Heb precies hetzelfde gehad. Die mevrouw gaf mij overigens de schuld omdat ik achteruit uitparkeerde en zij vooruit, maar dat maakt dus geen verschil.


Dat dacht ik ook.
Nu had de andere partij schade en mijn vader verder niet.
Hij heeft een schade formulier ingevuld, maar weet niet wat hij daarop gezegd/geschreven heeft.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Nov 2020 11:16

Re: Juridisch loket

Klopt, beiden. Maar is daardoor wel van invloed op zijn B/M-inschaling.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2020 11:19

Re: Juridisch loket

SoGood schreef:Klopt, beiden. Maar is daardoor wel van invloed op zijn B/M-inschaling.

Afhankelijk van de schade kan je het natuurlijk zelf betalen zodat daar niets aan veranderd.
Ik had toen ook geen schade en die mevrouw €800 ofzo. Dus dat was €400 voor mij en de rest kon ze zelf betalen/claimen.

Ik wilde niet nog jaren een hoge premie door zoiets doms.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Nov 2020 12:08

Re: Juridisch loket

Ik hoop wel dat hij niet op het formulier heeft gezet dat hij schuldig is omdat hij achteruit reed.
2015 💙
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 14 Nov 2020 14:10

Re: Juridisch loket

@giorgia en Kerel; dank voor jullie reactive, uiteindelijk zijn we er gelukkig uitgekomen zonder tussenkomst van uwv:)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Nov 2020 14:15

Re: Juridisch loket

Savi schreef:
SoGood schreef:Klopt, beiden. Maar is daardoor wel van invloed op zijn B/M-inschaling.

Afhankelijk van de schade kan je het natuurlijk zelf betalen zodat daar niets aan veranderd.
Ik had toen ook geen schade en die mevrouw €800 ofzo. Dus dat was €400 voor mij en de rest kon ze zelf betalen/claimen.

Ik wilde niet nog jaren een hoge premie door zoiets doms.

Ja, en de hele schade via de verzekeraar loopt kan je kan natuurlijk ook altijd kiezen om de verzekeraar terug te betalen. Heb je doorgaans een jaar de tijd voor en dan wordt de inschaling hersteld.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Nov 2020 23:48

Re: Juridisch loket

Als je iets koopt op basis van een mondelinge overeenkomst en daarna een bevestiging via de mail maar je hebt nergens een handtekening gezet en ook geen aanbetaling gedaan. Kun je dan de koop dan nog ongedaan maken?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 23 Nov 2020 08:08

Re: Juridisch loket

Lady schreef:Als je iets koopt op basis van een mondelinge overeenkomst en daarna een bevestiging via de mail maar je hebt nergens een handtekening gezet en ook geen aanbetaling gedaan. Kun je dan de koop dan nog ongedaan maken?


In de meeste gevallen kun je je sowieso beroepen op je herrroepingsrecht. Maar het kan van verschillen afhankelijk van hoe je het besteld hebt (via internet, in een winkel?) en wat voor product het is (is het een standaard artikel, of wordt het speciaal voor jou besteld/gemaakt?)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 23 Nov 2020 08:09

Re: Juridisch loket

Je hebt tegenwoordig sowieso 14 dagen om nog te annuleren/af te zeggen, dacht ik.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 23 Nov 2020 09:19

Re: Juridisch loket

Prosecco schreef:
Lady schreef:Als je iets koopt op basis van een mondelinge overeenkomst en daarna een bevestiging via de mail maar je hebt nergens een handtekening gezet en ook geen aanbetaling gedaan. Kun je dan de koop dan nog ongedaan maken?


In de meeste gevallen kun je je sowieso beroepen op je herrroepingsrecht. Maar het kan van verschillen afhankelijk van hoe je het besteld hebt (via internet, in een winkel?) en wat voor product het is (is het een standaard artikel, of wordt het speciaal voor jou besteld/gemaakt?)


Dat is inderdaad het enige juridisch juiste antwoord: waar heb je gekocht, op welke manier en zijn er algemene voorwaarden overeengekomen? Zo maar ja of nee zeggen, dat zou geen eerlijk antwoord zijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Nov 2020 10:01

Re: Juridisch loket

Ik heb het in de winkel gekocht, het is niet speciaal voor mij gemaakt en ik heb nog niks betaald en nergens een handtekening gezet. Ik ben in principe niet voornemens om de koop te annuleren maar ben wel benieuwd of het eventueel nog zou kunnen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers