Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juridisch loket

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Mei 2023 22:01

Re: Juridisch loket

Ja dat kan. Heb ik vorig jaar gedaan. Het is op zich wel overzichtelijk, maar ik maakte toch een fout. Gelukkig achteraf in ons voordeel.
<<

ChiQ

Bericht 05 Jun 2023 21:52

Re: Juridisch loket

Is er iemand die hier een lichtje op kan schijnen?

Er is hier in mijn woonplaats een schoonheidssalon en daar werkte een meisje die echt megagoed was met wenkbrauwen. Zij gaf toen bij de laatste keer aan dat ze daar ging stoppen want ze wilde voor zichzelf beginnen. Helemaal goed natuurlijk! Ik ben toen 2x naar de salon teruggeweest bij een ander meisje. En de 1e x redelijk weggegaan (maar moest zelf echt nog shapen/eea weghalen) en 2e keer ben ik echt serieus vernaggeld weggegaan. Dus nu heb ik meisje 1 benaderd via insta en die gaf aan: ik wil je met alle liefde weer behandelen maar ik heb een relatiebeding en mag geen klanten van *salon naam* behandelen. Bleek dus in haar contract te staan. Netjes dat ze dit aangeeft, maar hoe zit het als IK haar benader? Zij heeft geenzins mij benaderd. Kan de salon haar iets maken? Ik zou niet willen dat ze in de problemen komt hiermee maar tegelijkertijd denk ik: ho ff, zou wel heel gek zijn als zij mij als klant kunnen verbieden naar haar te gaan.. ik weet het even niet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 05 Jun 2023 22:06

Re: Juridisch loket

Als jij haar gaat benaderen is er niets aan de hand.
In de branche waar ik vroeger werkzaam was (accountancy) had je ook vaak een relatiebeding. Ik ben er zelfs achter gekomen dat een medewerker heel het adressenbestand van zijn oude werkgever had meegenomen. Vervolgens werd hij vennoot (directeur) van een accountantskantoor waar ik ook werkzaam was. Van dat kantoor stuurde hij nieuwsbrieven naar de adressen van zijn oude werkgever. Hier ben ik achter gekomen omdat mijn om bij zijn oude werkgever klant is en mij vroeg waarom hij steeds van het kantoor waar ik werkte nieuwsbrieven ontvangt.
Zodat mag je dus niet doen, want dan ben je wel actief klanten van je oude werkgever aan het benaderen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 08 Jun 2023 19:40

Re: Juridisch loket

Ik vraag me af of zo'n relatiebeding stand houdt in dit geval. Je bent geen vaste klant daar als in, je hebt een contract oid met elkaar. Als jij zo ontevreden bent nu, ga je sowieso er niet naar terug lijkt me. Dus hoe zou haar oude salon dit moeten controleren?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jun 2023 19:45

Re: Juridisch loket

Jij bent toch een klant? Jij kiest toch zelf waar je heen wilt gaan. Ik kan mij voorstellen dat ze zelf geen reclame mag maken bij klanten van de salon waar ze werkte. Hoe vaak gaan klanten wel niet mee naar een andere salon omdat ze door persoon A geholpen willen worden. Zo ben ik zelf ook meegegaan met mijn kapper. Ze werkt ondertussen bij salon 3 en ik ben iedere keer met haar meegegaan want ik wil dat zij mij knipt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 08 Jun 2023 21:26

Re: Juridisch loket

Daar kan zij wel last mee krijgen helaas. Kijk, als jij haar benadert, dan kan haar vorige werkgever haar niets maken, want zij heeft jou niet benaderd, maar jij kwam uit jezelf naar haar toe. Maar als zij vervolgens, nadat jij naar haar toe gekomen bent, jouw wenkbrauwen gaat doen, dan overtreedt zij het relatiebeding. Ze moet inderdaad netjes aangeven dat ze jou niet kan helpen zolang het beding geldt (meestal een jaar).

Ze heeft het dus heel netjes gedaan. Je weet natuurlijk niet hoe strak haar oude werkgever gaat handhaven, maar ze kan er dus wel last van krijgen.

Edit: het ligt er natuurlijk wel aan wat er precies in het beding staat. Als er alleen staat: ‘mag relaties niet benaderen’, dan heeft ze dat niet gedaan. Maar over het algemeen staat er: ‘niet benaderen, niet werkzaam te zijn voor, niet opdrachten aanvaarden etc, niet direct, maar ook niet indirect bla bla bla.’
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 21 Sep 2023 14:29

Re: Juridisch loket

2 maanden terug heb ik bij een bedrijf €50 shoptegoed gewonnen. Toen duurde het al heel lang voor ik een geactiveerde code kreeg en deze kon besteden. Zelf nog €10 bijgelegd voor de bestelling... Pakket zoek bij PostNL. Toen heeft het bedrijf een onderzoek ingesteld, maar het duurde maar en duurde maar.

Had er een mail achteraan gestuurd, toen zeiden ze ik stop het onderzoek en stuur het pakket opnieuw. Na paar dagen nog geen track & trace. Dus vroeg ik hier naar. Toen kreeg ik een mail met die code, maar nu na een week staat ie nog steeds op niet aangekomen of verwerkt bij PostNL. Ik verdenk ze er dus van dat ze alleen een track en trace hebben aangemaakt om het te doen lijken alsof ze het zouden versturen. Eergisteren weer een mail achteraan gestuurd, ook redelijk boos dit keer omdat ik dus ook een deel zelf heb betaald en we al 2 maand bezig zijn. Geëist dat ik het geld terug zou krijgen op m'n rekening.

Telefonisch krijg je gelijk voicemail, per mail duurt het een eeuwigheid voor je reactie krijgt. Kan ik hier wat mee?
Op Trustpilot en Google hebben ze inmiddels al meerdere 1 ster recensies van afgelopen weken zag ik.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Nov 2023 23:37

Re: Juridisch loket

Ik heb een vraagje waarvan ik zelf denk dat het niet mag.

Wij moeten binnenkort een familiefoto maken met de familie van mijn vriend. Zijn zus heeft de fotograaf geboekt. Wij lazen de voorwaarden dat als je haar boekt je dan ook afstand doet van het portretrecht en zij alle foto’s op haar site en voor eigen doeleinden mag gebruiken. Alleen wij hebben natuurlijk niets geboekt dus kan dit wel zo kort door de bocht. We zitten al totaal niet op die foto’s te wachten en dan komt dit er ook nog eens bij. Daarnaast staat mijn ex natuurlijk niet op die foto (zou wat gek zijn) en moeten beide ouders bij minderjarige kinderen toestemming geven.
2015 💙
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 06 Nov 2023 07:31

Re: Juridisch loket

Volgens mij mag dat inderdaad niet zomaar. Sowieso niet ze daar toestemming voor hebben. Ik denk niet dat je het zo kan mededelen in je algemene voorwaarden.
Ik zou er niet mee akkoord gaan in ieder geval.


De maker van het portret (bijvoorbeeld de fotograaf of de tekenaar) of een willekeurige derde mag het portret echter pas openbaar maken op het moment dat er toestemming is van de geportretteerde. Indien er meerdere personen zijn geportretteerd heeft de maker toestemming van hun allemaal nodig voor het openbaar maken het portret. De auteursrechthebbende mag het portret wel zonder toestemming verveelvoudigen.

Als hoofdregel geldt dat indien de geportretteerde toestemming heeft gegeven tot het publiceren van de foto, daarmee afstand wordt gedaan van een beroep op artikel 21 Auteurswet. Van toestemming is evenwel in beginsel slechts sprake bij expliciete instemming (dan wel onder omstandigheden impliciet). Vandaar dat schriftelijke vastlegging van afspraken in een overeenkomst ook aan te raden is

https://www.dirkzwager.nl/kennis/artike ... -aspecten/
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1843

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 08 Apr 2024 15:12

Re: Juridisch loket

Ik heb een hulpvraag.
We hebben half maart een afwasmachine gekocht en deze werd 19 maart geleverd. De afwasmachine bleek niet te passen door foutieve informatie op de website. De installateur heeft 'm toen retour meegenomen. We hebben dezelfde dag nog met de klantenservice gebeld en was allemaal geen probleem we zouden ons geld terug krijgen.
Na een hele hoop belletjes en mailtjes verder hebben we alleen de installatie kosten retour op onze rekening. Elke keer wordt er beloofd dat het geld binnen X dagen dan toch echt op onze rekening moet staan, maar tot op heden niks.

We hebben dus wel op mail bevestigd dat we het geld retour krijgen en ook dat het er dus nog steeds niet is. Ik lees online dat je binnen 14 dagen je geld retour zou moeten hebben, die 14 dagen zijn voorbij. Kunnen we hier iets mee? Of is dit een kwestie van geduld hebben?
Ik heb ze vandaag een "laatste herinnering" gestuurd met het bericht dat als het over 15 dagen niet op rekening staat het bedrag met 15% verhoogd zal worden via een incassobureau. Had ik op google gevonden :smile:
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Apr 2024 05:11

Re: Juridisch loket

Ja wat je nu hebt gedaan is goed. Betalingsherinnering en anders incasso. Super irritant.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron