Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijk maken

<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 14 Aug 2017 15:31

Re: Zindelijk maken

Geel schreef:Mijn nichtje is sinds een maand ook zindelijk, ze is 2,5. Wat zij deden: veel prijzen als het lukt inderdaad, in haar blote billen laten rondlopen (maar ze deden het op de camping, dus dat is makkelijker), niet tijdens grote gebeurtenissen proberen (geboorte broertje/zusje, verhuizing of ziekte oid) en stickers gebruiken. Bij elk klein plasje op het potje mocht ze een sticker op haar potje plakken. In het begin ging ze veel op het potje en toen ze eenmaal min of meer zindelijk was, ging ze ook op de grote wc. Ik geloof dat ze er 2-3 weken over hebben gedaan.

Leuk joh, succes t.z.t.!


Onze oudste kreeg interesse in het potje toen ik hoogzwanger was. Vaak was het toen maar 1 of 2 keer per dag, maar ook hier zei iedereen toen dat het niet het juiste moment was en we moesten wachten tot zoon een paar maanden was. Wij hebben toch doorgezet. Al snel nadat zoon er was was ze helemaal zindelijk. Ik geloof daar dus niet zo in niet rond grote gebeurtenissen. Ik denk dat ook dit kind afhankelijk is.
<<

Anoniem202

Bericht 14 Aug 2017 16:32

Re: Zindelijk maken

Carrie schreef:
Lady schreef:Wij zijn er ook mee begonnen.

Heb een potje gekocht en we werken met een sticker beloningssysteem. Overigens niet met een cadeautje bij een volle stickerkaart, hij is denk ik nog wat te jong om dat te snappen. De sticker an sich is al een groot cadeau :laughcry: . Verder leggen we er geen druk op. Hij wil nu al een week niet op het potje zitten, ook prima. En verder prijzen een hem de hemel in als hij het wel probeert en nog meer wanneer hij daadwerkelijk iets op het potje doet.

Verder had ik van de oudste het voelboekje 'Lulu op het potje' nog liggen, die vindt hij helemaal fantastisch.

Haha ja stickertjes zijn sowieso fantastisch. Ben bang dat het bij haar niet werkt, want hier krijgt ze elke dag een stickertjesvel om op een papiertje (of papa of mama's gezicht) te plakken :smile: Moet ik tegen die tijd maar wat anders verzinnen.


Ik ben zindelijk geworden met nagellak ipv stickers :laughcry: , misschien is dat 'n tip?
<<

Anoniem315

Bericht 14 Aug 2017 16:42

Re: Zindelijk maken

N. was rond de 3 toen ze interesse kreeg. Ik wilde er eerder al 'mee bezig', maar we gingen verhuizen en er kwam een baby, dus dat is niet gelukt. Ze plaste en poepte wel al op een potje. Daar kreeg ze stickers voor en bij 10 kreeg ze dan iets kleins erbij.

Toen de baby er was, was ik het ineens zat, en heb ik haar de hele dag in een onderbroek laten rondlopen. Na 4 keer nat, viel ineens het kwartje en was ze zindelijk!

Nu 's nachts nog...

Maar goed, als ze er aan toe zijn dus! Beetje peilen kan geen kwaad, verwacht niet te veel.
<<

Anoniem236

Bericht 14 Aug 2017 16:50

Re: Zindelijk maken

Juist tijdens mijn zwangerschaps verlof had ik de tijd ervoor om met hem rond huis te blijven. We waren bang voor een terugval als broertje er zou zijn, maar hij vond het alleen maar stoerder en waren de luiers echt voor baby's.

Carrie; ik zou voor het bad dan op t potje zetten, als het bad vol loopt
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 14 Aug 2017 16:51

Re: Zindelijk maken

Hier waren ze alledrie rond de 3 jaar toen ze zindelijk werden. We hebben ze gewoon geen luier meer aangedaan en gezegd dat als ze moeten plassen ze dit tegen ons moeten zeggen en dat ze dan baar de wc konden, net als wij. Ging vrijwel meteen goed, binnen een dag waren ze alle 3 zindelijk, de jongste zelfs meteen dag en nacht. Wij hebben nooit gewerkt met potjes, stickers, andere vormen van belonen, was ook niet nodig. Denk dat het zeker hielp dat ze deze leeftijd hadden, ze snappen dan eigenlijk al heel veel en kunnen het goed aangeven.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 14 Aug 2017 17:20

Re: Zindelijk maken

.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 17:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Aug 2017 18:46

Re: Zindelijk maken

Die van ons word over 2 weken 4, maar hij snapt er nog niks van. Ik denk dat ze er wel klaar voor moeten zijn, anders heeft het misschien weinig zin.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Aug 2017 19:40

Re: Zindelijk maken

Twee weken geleden deed ik I. Voor het douchen haar luier af. Ze gaf toen aan dat ze moest plassen. Sindsdien is ze volledig droog als ze in haar blote billen loopt. Zodra ze bijvoorbeeld een broekje aan heeft gaat het nog mis. Geen idee hoe dat verder gaat verlopen. We zien het wel. Ze is nu 2j3m.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 14 Aug 2017 20:51

Re: Zindelijk maken

Dat heeft Naomi ook Olivia, ik denk dat dat vanzelf ook met broekje aan goed gaat.

Annemie wordt dat geen probleem op school?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Aug 2017 22:19

Re: Zindelijk maken

Carrie schreef:
Lady schreef:Wij zijn er ook mee begonnen.

Heb een potje gekocht en we werken met een sticker beloningssysteem. Overigens niet met een cadeautje bij een volle stickerkaart, hij is denk ik nog wat te jong om dat te snappen. De sticker an sich is al een groot cadeau :laughcry: . Verder leggen we er geen druk op. Hij wil nu al een week niet op het potje zitten, ook prima. En verder prijzen een hem de hemel in als hij het wel probeert en nog meer wanneer hij daadwerkelijk iets op het potje doet.

Verder had ik van de oudste het voelboekje 'Lulu op het potje' nog liggen, die vindt hij helemaal fantastisch.

Haha ja stickertjes zijn sowieso fantastisch. Ben bang dat het bij haar niet werkt, want hier krijgt ze elke dag een stickertjesvel om op een papiertje (of papa of mama's gezicht) te plakken :smile: Moet ik tegen die tijd maar wat anders verzinnen.


Dat boekje is wel heel leuk! Lulu op het potje. Even nog als tip :)
<<

Anoniem301

Bericht 17 Okt 2017 07:17

Re: Zindelijk maken

Even een update:

Bij m’n moeder deed ze het gisteren 2 keer en vanmorgen werd ze wakker en zei ze ‘plasje doen’ dus ik snel het potje gepakt en toen ging ze daarop plassen. Ik vind het zo knap van haar!
<<

Anoniem281

Bericht 17 Okt 2017 07:24

Re: Zindelijk maken

Nou wat goed, Carrie! Voor die leeftijd vind ik 't ook heel knap! :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Okt 2017 09:17

Re: Zindelijk maken

Heel knap Carrie!

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 17 Okt 2017 09:22

Re: Zindelijk maken

Goed bezig daar Carrie!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Okt 2017 09:23

Re: Zindelijk maken

En ze moet nog twee worden? Wat knap zeg!
L2014 & H2017
<<

Anoniem301

Bericht 17 Okt 2017 09:52

Re: Zindelijk maken

Ja 20 november wordt ze 2! Haha hoe trots kan je zijn op een plasje :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Okt 2017 10:01

Re: Zindelijk maken

Carrie schreef:Ja 20 november wordt ze 2! Haha hoe trots kan je zijn op een plasje :smile:

Mijn jongste neefje had laatst voor het eerst op een potje gepoept en mijn zus was daar zo trots op (mijn neefje deed er nogal moeilijk over) dat ze daar een foto van had gemaakt en geappt :laughcry: ZO trots kun je dus ook zijn als moeder :wink:

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 17 Okt 2017 10:01

Re: Zindelijk maken

Elliot schreef:
Carrie schreef:Ja 20 november wordt ze 2! Haha hoe trots kan je zijn op een plasje :smile:

Mijn jongste neefje had laatst voor het eerst op een potje gepoept en mijn zus was daar zo trots op (mijn neefje deed er nogal moeilijk over) dat ze daar een foto van had gemaakt en geappt :laughcry: ZO trots kun je dus ook zijn als moeder :wink:

Poeh! Ja je hebt ook mensen die dat op Facebook zetten, dat gaat me te fur!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Okt 2017 10:05

Re: Zindelijk maken

Haha ja mij ook. Deze foto ging me ook al wat too fur overigens. Maar goed.

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Okt 2017 12:03

Re: Zindelijk maken

Jeej wat goed Carrie! Fijn dat het zo vanzelf gaat ook.

Wij hebben sinds een tijdje een potje en we hebben haar er weleens bloot even opgezet voor het slapen gaan. Ze vindt het machtig interessant. De laatste tijd geeft ze het aan als ze moet poepen en dan wil ze ook graag op het potje als ik het vraag. Het lukt haar alleen nog niet, als er daadwerkelijk poep komt wil ze het liefst haar luier weer aan.

Gisteren na de lunch wilde ze ook graag op het potje. Ik heb haar gewoon bloot even laten spelen in haar kamertje en toen heeft ze ook een plasje op de grond gedaan. Ze keek eerst heel verbaasd, maar vond het allemaal wel leuk en spannend.

Ik wil het niet pushen maar als het zo speels gaat wil ik haar best af en toe al laten oefenen. Ook vindt ze het heel leuk om met mij naar de WC te gaan. Het heeft in elk geval haar interesse.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Okt 2017 12:08

Re: Zindelijk maken

Wauw wat knap! Goed dat ze dat al aan kan voelen.

Wij hebben ook het potje geïntroduceerd. Alle knuffels en popjes gaan op het potje. Zij zelf ook met kleding maar toen we het zonder luier probeerde ging ze 10 keer zonder succes op het potje zitten. Toen ze weer opstond plaste ze op de vloer. :smile:
<<

Anoniem301

Bericht 17 Okt 2017 12:25

Re: Zindelijk maken

Teun schreef:Jeej wat goed Carrie! Fijn dat het zo vanzelf gaat ook.

Wij hebben sinds een tijdje een potje en we hebben haar er weleens bloot even opgezet voor het slapen gaan. Ze vindt het machtig interessant. De laatste tijd geeft ze het aan als ze moet poepen en dan wil ze ook graag op het potje als ik het vraag. Het lukt haar alleen nog niet, als er daadwerkelijk poep komt wil ze het liefst haar luier weer aan.

Gisteren na de lunch wilde ze ook graag op het potje. Ik heb haar gewoon bloot even laten spelen in haar kamertje en toen heeft ze ook een plasje op de grond gedaan. Ze keek eerst heel verbaasd, maar vond het allemaal wel leuk en spannend.

Ik wil het niet pushen maar als het zo speels gaat wil ik haar best af en toe al laten oefenen. Ook vindt ze het heel leuk om met mij naar de WC te gaan. Het heeft in elk geval haar interesse.


Nou dit vind ik ook hartstikke knap zeg! Dat ze al zelf aangeeft dat ze erop wil poepen.

Mijn dochter deed dat ook een keer een paar maanden geleden, maar toen durfde ze toch niet en toen heeft ze op mijn moeders vloerkleed gepoept :palm:
<<

Anoniem301

Bericht 17 Okt 2017 12:26

Re: Zindelijk maken

SoGood schreef:Wauw wat knap! Goed dat ze dat al aan kan voelen.

Wij hebben ook het potje geïntroduceerd. Alle knuffels en popjes gaan op het potje. Zij zelf ook met kleding maar toen we het zonder luier probeerde ging ze 10 keer zonder succes op het potje zitten. Toen ze weer opstond plaste ze op de vloer. :smile:

Haha aaaww. Maar het begin is er!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers