Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duif gevonden!

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Aug 2017 13:16

Re: Duif gevonden!

Ik heb laatst ook eens de dierenambulance gebeld omdat ik een eend midden op de 100 km weg zag zitten, die maar niet wegvloog. Vond het zo'n zielige gedachte dat hij misschien wel doodgereden zou worden. Maar toen ik belde moest ik de andere locatie hebben. Toen was ik er wel klaar mee en ben ik weer verder gereden. De terugreis was de vogel gevlogen :laughcry: .

Het moederschap maakt me week.. :angel:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Aug 2017 14:29

Re: Duif gevonden!

caribbeanlover schreef:
Caro schreef:Ik vind het zieliger dat de duif nu opgesloten zit, dan dat hij een spuitje zou krijgen. Of door de natuur zelf zou overlijden. Nu heeft hij nog stress ook dat hij opgesloten zit.


Ik had het arme dier ook kunnen laten liggen he. Er zwermde kraaien omheen en ernaast lag een kat die zeer waarschijnlijk aan het dier heeft gezeten. Kraaien zouden het dier doodpikken en ik heb dat kunnen voorkomen dus bedankt. Ik had geen vervoer en heb de duif veilig gesteld ipv laten creperen op het grasveld. Zodra ik kon heb ik hem of haar weg gebracht. Nu lijd de duif niet meer en da's altijd beter dan een pijnlijke dood sterven eventueel door dood pikken of uit elkaar worden gereten door een kat.
Gelukkig zijn er ook mensen zoals ik!


Hee joh. Ik weet toch niet wat je met die duif vervolgens hebt gedaan? Ik zeg heel duidelijk dat ik het zielig vind als een duif opgesloten zit in een omgeving die hij niet kent, waar hij niet uitkan en waar hij gegarandeerd stress van heeft terwijl hij pijn heeft vs een spuitje krijgen. Iedere andere conclusie trek jij. Ik zeg ook nergens dat je het beestje moet laten creperen en ik vind het goed dat je je zo bekommert erom. Maar ik zeg ook dat ik een spuitje niet perse zielig vind als het beest in een schuur zit en stress krijgt.

Dus val mij dan niet aan aub. Ik heb namelijk geen kwaad woord tegen je gesproken en val je nergens op aan. Zeg ook nergens dat je het beest maar moet laten liggen.
<<

Anoniem260

Bericht 13 Aug 2017 14:52

Re: Duif gevonden!

Mizz_S schreef:
Carrie schreef:Heel lief van je hoor CBL, goed gedaan zo!


Ja, vind ik ook. Ik heb ook een keer de dierenambulance gebeld voor een gewonde duif, zielig toch om die te laten creperen.
En dat is de natuur is een beetje flauw mijns insziens. Het beestje lag in de stad, en opgevreten worden door een kat is ook niet bepaald natuurlijk. Sowieso haal ik niet uit het verhaal of het gaat om een wilde duif of een 'huisdier duif', dus we weten niet of het überhaupt om een natuurlijke situatie ging.


Huh? Een gewond dier dat wordt opgegeten door een ander dier is toch vrij natuurlijk? Of mis ik iets?
Verder los van of er n ambulance wel of niet bij had moeten komen hoor, maar vond de stelling wat opmerkelijk
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Aug 2017 15:47

Re: Duif gevonden!

caribbeanlover schreef:
Beachgirl schreef:
caribbeanlover schreef:
Meen je dit nou serieus? Als je geen prof bent vind ik niet dat iemand ze uit hun lijden mag halen!



Een prof?? Had het niet over mezelf hoor maar over bijvoorbeeld een duivenmelker of iemand die kippen oid houdt.

Denk je dat die voor elke zieke vogel naar de dierenarts gaan dan? Die draaien gewoon de nek om hoor, binnen 1 sec gebeurd en het beest is uit zn lijden verlost. Beter dan hem de hele middag in een plastic bak laten zitten met een kapotte vleugel :eyes:
Dierenvriend betekent ook een dier niet onnodig laten lijden....


Pardon?!
Ga jij je eens even diep, maar dan ook zeer diep schamen!



Zal ik zeker doen! :laughcry: NOT

En idd kutkat uit de mond van een dierenvriend... :lol:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7554

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Aug 2017 19:11

Re: Duif gevonden!

Jerry schreef:
Mizz_S schreef:
Carrie schreef:Heel lief van je hoor CBL, goed gedaan zo!


Ja, vind ik ook. Ik heb ook een keer de dierenambulance gebeld voor een gewonde duif, zielig toch om die te laten creperen.
En dat is de natuur is een beetje flauw mijns insziens. Het beestje lag in de stad, en opgevreten worden door een kat is ook niet bepaald natuurlijk. Sowieso haal ik niet uit het verhaal of het gaat om een wilde duif of een 'huisdier duif', dus we weten niet of het überhaupt om een natuurlijke situatie ging.


Huh? Een gewond dier dat wordt opgegeten door een ander dier is toch vrij natuurlijk? Of mis ik iets?
Verder los van of er n ambulance wel of niet bij had moeten komen hoor, maar vond de stelling wat opmerkelijk


Nou dat is dus juist mijn punt. Een kat is een huisdier, dat is dus geen natuurlijke situatie in mijn ogen. Katten komen niet voor in de Nederlandse natuur. Een kat die een wilde vogel (daar ging ik hiermee dus wel een beetje vanuit) opeet vind ik dus niet een gevalletje 'dat is nou eenmaal de natuur'. Ik wil er verder ook helemaal niet een hele discussie mee uitlokken of zo, maar ik vind net als Lady dat er best wel kinderachtig gereageerd wordt in dit topic en dan ook nog met flauwe argumenten die in mijn ogen niet kloppen.

Ik vind het trouwens ook wat flauw om hier te gaan reageren met dingen als 'ik ben blij dat er weer een duif dood is' of iets in die trant. Dat kun je best voor je houden. Ik heb ook niks met honden (ik heb liever duiven :wink: ), maar ga toch ook niet als iemand's hond dood is iets zeggen als 'yes weer 1 minder' (en dat denk ik ook niet hoor, even voor de duidelijkheid).
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 13 Aug 2017 19:33

Re: Duif gevonden!

Maar Mizz_S, het is toch wel een natuurlijk instinct van een kat?
Los van het feit dat het een huisdier is.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7554

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Aug 2017 19:54

Re: Duif gevonden!

Dat maakt het voor mij alsnog geen natuurlijke situatie.
Maar goed, die hele discussie is voor mij niet nodig hoor, en heb verder ook helemaal geen zin die aan te gaan (ben op vakantie dus reageer sowieso sporadisch, maar dit topic had ik toevallig gevolgd). Wilde er alleen mee aangeven dat ik een aantal reacties erg flauw vind.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 13 Aug 2017 20:09

Re: Duif gevonden!

Op CBL wordt altijd kinderachtig gereageerd, los van wat ze zegt. Ik vind het heel lief van je CBL, dat je die duif hebt proberen te redden. Maar soms kan je gewoon niets meer doen.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Aug 2017 20:18

Re: Duif gevonden!

Bazinga schreef:Dierenarts en dierenambulance geven volgensmij ook geen spuitje, hoor, veel te duur. Dierenambulance hebben het veel te druk voor dit soort dingen, ze draaien op vrijwilligers en dan zijn er altijd wel dieren die de hulp beter kunnen gebruiken.

M'n man werkt op een groot distributiecentrum en hebben last van muizen. Hij moet protocollen volgen, maar een medewerker was het niet eens met de protocollen en belde de dierenambulance om een nest muizen te redden. De dierenambulance kwam opdagen en nam het nest mee, maar durfde de medewerker niet te vertellen wat zij met het nest doen. Ze worden namelijk 'gered', maar uiteindelijk voeden zij er de uilen en slangen mee, die ze hebben.


Ik heb net gezegd dat ik naar de dierenarts ben geweest en daar kreeg het dier een spuit dus waarom denk jij dat ze dat niet doen. Blijkbaar wel dus. Hoe weet jij dat die muizen aan uilen ed gevoerd worden? Lijkt me niet zo slim, want stel ze hebben een beetje van dat gif gegeten wat vaak gebruikt wordt dan kunnen die uilen ziek worden. Dus lijkt me niet dat ze dat risico nemen.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 13 Aug 2017 20:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Aug 2017 20:19

Re: Duif gevonden!

Lady schreef:Jeetje, wat een flauwe reacties van sommigen hier. Onnodig hoor..

CBL, ik vind dat je heel goed gehandeld hebt, mijn complimenten.


Dank je.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Aug 2017 20:25

Re: Duif gevonden!

Luisa schreef:Op CBL wordt altijd kinderachtig gereageerd, los van wat ze zegt. Ik vind het heel lief van je CBL, dat je die duif hebt proberen te redden. Maar soms kan je gewoon niets meer doen.


Dank je.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Aug 2017 20:35

Re: Duif gevonden!

Ik ben een hondenmens en heb niks met katten. Dat ik kutkat zei is meer omdat dat beest ernaast lag en hoogstwaarschijnlijk de duif had aangeraakt dan wel verwond heeft.
Ik zal ieder dier ongeacht of ik er iets mee heb of niet redden als ze in nood zijn dus ook katten.
Een paar jaar geleden liep hier een kat rond met een gezwel en slechte vacht. Heb een instantie gebeld en gevraagd om advies. Ik kon het dier proberen te lokken met worst oid en dan proberen te vangen. Dat heb ik geprobeerd en dat lukte niet. Iemand die hier in de buurt woont kwam daar achter en toen kreeg ik net terug van vakantie met jetlag de wind van voren. Ik moest die kat met rust laten en iedereen wist hoe ik was. Ik was een dierenbeul blablabla.
De instantie die ik gebeld had was volgens die @#$ al geweest. Ik geloofde het niet en heb het ze gevraagd. Idd het was niet waar.
Op vakantie voer ik ze ook en neem meestal kattenvoeding mee en anders wat ik kan vinden van het buffet.

Oh ongeveer 2 maanden geleden gingen we uit eten en toen zag ik een vogel in het gras dood (dacht ik). Op de terug weg lag de vogel er nog en toen moest ik natuurlijk even kijken. Ogen knipperde een beetje en ik heb het dier in mijn fietstas gedaan. Voorzichtig fietsen en even onderweg checken. De vogelopvang hier in de buurt was net dicht. Heb de vogel in een bak in de keuken gedaan omdat het toen warmer was en de schuur dan een sauna is. Volgende dag leefde de vogel nog wat ik niet had verwacht en heb ik hem of haar er alsnog heen gebracht.

Overigens zaten ze nu vol en namen ze geen vogels meer aan anders had ik die duif daarheen gebracht. Dat had hopeloze/nutteloze nee we doen niks telefoontjes gescheeld.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Aug 2017 11:49

Re: Duif gevonden!

Tja in Oekraïne wordt duif gegeten. Dat vertelde mijn man toen hij vrijwilligerswerk deed bij de zigeuners die er leven...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem278

Bericht 14 Aug 2017 12:00

Re: Duif gevonden!

Linnie schreef:Tja in Oekraïne wordt duif gegeten. Dat vertelde mijn man toen hij vrijwilligerswerk deed bij de zigeuners die er leven...

In heel veel Europese landen. Maar dat heeft niets te maken met dit verhaal toch?
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Aug 2017 12:57

Re: Duif gevonden!

Ik zal wel commentaar krijgen, maar oke.
Sterker nog voor ons bruiloftsdiner hadden we oa duif.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Aug 2017 13:12

Re: Duif gevonden!

Quizzle schreef:
Linnie schreef:Tja in Oekraïne wordt duif gegeten. Dat vertelde mijn man toen hij vrijwilligerswerk deed bij de zigeuners die er leven...

In heel veel Europese landen. Maar dat heeft niets te maken met dit verhaal toch?

Haha nou inderdaad, wat heeft dat ermee te maken?
<<

Anoniem301

Bericht 14 Aug 2017 13:12

Re: Duif gevonden!

caribbeanlover schreef:Ik zal wel commentaar krijgen, maar oke.
Sterker nog voor ons bruiloftsdiner hadden we oa duif.

Zie niet in waarom je daar commentaar op zou krijgen.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Aug 2017 13:25

Re: Duif gevonden!

Omdat de meeste weten dat ik vegetarier ben en zeker nu het een duif betreft.

Trouwens heb dat matte poeder van Catrice zojuist gebruikt en het is niet doorzichtig zoals word gezegd, maar wit. Zal het wel verkeerd hebben toegepast dus ga dat topic later even lezen voor jouw uitleg.
<<

anoniem224

Bericht 14 Aug 2017 13:27

Re: Duif gevonden!

Is toch jouw eigen keus CBL? Lekker laten gaan en lekker duif eten als je wil.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Aug 2017 13:29

Re: Duif gevonden!

caribbeanlover schreef:Omdat de meeste weten dat ik vegetarier ben en zeker nu het een duif betreft.

Trouwens heb dat matte poeder van Catrice zojuist gebruikt en het is niet doorzichtig zoals word gezegd, maar wit. Zal het wel verkeerd hebben toegepast dus ga dat topic later even lezen voor jouw uitleg.


Zou ik flauw vinden! Je hebt de duif zelf niet gegeten maar het was voor je gasten. Eet jij trouwens wel vis?

De poeder is wit maar zodra je hem aanbrengt doorzichtig. Ik doe er altijd veel op, dan is het inderdaad wittig. Dit moet je na een paar minuten rustig wegwegen met een schone kwast.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Aug 2017 13:29

Re: Duif gevonden!

Meneer Nilsson schreef:Is toch jouw eigen keus CBL? Lekker laten gaan en lekker duif eten als je wil.

Nee die at ze niet zelf, maar haar gasten :)
<<

anoniem224

Bericht 14 Aug 2017 13:29

Re: Duif gevonden!

Oh ik lees het verkeerd, je eet zelf geen duif. Sorry.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 14 Aug 2017 14:30

Re: Duif gevonden!

Ik zou de duif ook hebben laten redden, ben er zelf nl erg bang voor. Maar zou het wel heel zielig hebben gevonden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem304

Bericht 14 Aug 2017 14:36

Re: Duif gevonden!

Mizz_S schreef:
Jerry schreef:
Mizz_S schreef:
Ja, vind ik ook. Ik heb ook een keer de dierenambulance gebeld voor een gewonde duif, zielig toch om die te laten creperen.
En dat is de natuur is een beetje flauw mijns insziens. Het beestje lag in de stad, en opgevreten worden door een kat is ook niet bepaald natuurlijk. Sowieso haal ik niet uit het verhaal of het gaat om een wilde duif of een 'huisdier duif', dus we weten niet of het überhaupt om een natuurlijke situatie ging.


Huh? Een gewond dier dat wordt opgegeten door een ander dier is toch vrij natuurlijk? Of mis ik iets?
Verder los van of er n ambulance wel of niet bij had moeten komen hoor, maar vond de stelling wat opmerkelijk


Nou dat is dus juist mijn punt. Een kat is een huisdier, dat is dus geen natuurlijke situatie in mijn ogen. Katten komen niet voor in de Nederlandse natuur. Een kat die een wilde vogel (daar ging ik hiermee dus wel een beetje vanuit) opeet vind ik dus niet een gevalletje 'dat is nou eenmaal de natuur'. Ik wil er verder ook helemaal niet een hele discussie mee uitlokken of zo, maar ik vind net als Lady dat er best wel kinderachtig gereageerd wordt in dit topic en dan ook nog met flauwe argumenten die in mijn ogen niet kloppen.

Ik vind het trouwens ook wat flauw om hier te gaan reageren met dingen als 'ik ben blij dat er weer een duif dood is' of iets in die trant. Dat kun je best voor je houden. Ik heb ook niks met honden (ik heb liever duiven :wink: ), maar ga toch ook niet als iemand's hond dood is iets zeggen als 'yes weer 1 minder' (en dat denk ik ook niet hoor, even voor de duidelijkheid).

Wilde katten komen tegenwoordig wel weer voor in Nederland, maar er zijn natuurlijk ook genoeg 'verwilderde' katten. Katten van de boerderij of katten die in het bos wonen. Niet iedere kat zit `s avonds 'thuis' aan een bakje brokjes.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Aug 2017 14:50

Re: Duif gevonden!

Carrie schreef:
Quizzle schreef:
Linnie schreef:Tja in Oekraïne wordt duif gegeten. Dat vertelde mijn man toen hij vrijwilligerswerk deed bij de zigeuners die er leven...

In heel veel Europese landen. Maar dat heeft niets te maken met dit verhaal toch?

Haha nou inderdaad, wat heeft dat ermee te maken?


Omdat ze die dieren afschieten om te eten...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers