Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij hier mee vliegen?

<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 10 Aug 2017 22:49

Zou jij hier mee vliegen?

Van de week volop in het nieuws geweest; Ze zijn zodanig ver met ontwikkelingen dat er over x aantal jaren geen piloten meer nodig zijn in een vliegtuig en het zichzelf automatisch zal besturen.

Zou jij hier mee vliegen? Wat vind je van deze ontwikkelingen?

Ik vind het een beetje een bizar idee eigenlijk. Kan me (nog) niet echt voorstellen dat ik dan lekker zou zitten in het vliegtuig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Aug 2017 22:58

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Eigenlijk vliegen ze nu al volledig automatisch, zelf het stijgen en landen.
Toch zou ik er een beter gevoel bij hebben dat er menselijk kan worden ingegrepen als de elektronica het af laat weten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem316

Bericht 11 Aug 2017 00:01

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Ik vind het met piloot als spannend, laat staan zonder!
<<

Anoniem313

Bericht 11 Aug 2017 08:01

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Jazeker zou ik daarmee vliegen. Ik wacht ook met smart op de eerste zelfsturende auto's voor consumenten.
Ik denk dat dit (vooral het autoverkeer) typisch iets is waarvan onze kinderen of misschien kleinkinderen later zullen zeggen 'wut, deden mensen dat vroeger zelf? Dat is toch hartstikke gevaarlijk?'
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Aug 2017 08:04

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Dee schreef:Ik vind het met piloot als spannend, laat staan zonder!


Dit :eyes:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem281

Bericht 11 Aug 2017 08:15

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Voor de vluchten die wij ervan gaan meemaken, kan ik me niet voorstellen dat er alsnog een back-up piloot aanwezig is, dus dan zou ik 't wel durven. Onze kleinkinderen zullen echt in een onbemand vliegtuig vliegen, denk ik.

Ik heb geen verstand van vliegen, trouwens, maar volgens mij wordt een vliegtuig nu toch ook al vaak in een soort automatische stand gezet, dat de piloten 'niks' doen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Aug 2017 08:32

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Silly-One schreef:Eigenlijk vliegen ze nu al volledig automatisch, zelf het stijgen en landen.
Toch zou ik er een beter gevoel bij hebben dat er menselijk kan worden ingegrepen als de elektronica het af laat weten.


Dit inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 11 Aug 2017 08:54

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Op het moment dat het zo ver is, is er al zo veel mee getest dat het minstens net zo veilig als met piloot. Misschien dus wel veiliger. Ik zou daar dus geen moeite mee hebben.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Aug 2017 09:02

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Ik weet het niet. Ik ga ervanuit dat ze niks op de markt brengen wat niet uitvoerig is getest. Dus daar vertrouw ik wel op. Maar ik heb vaak (wellicht te vaak) 'airplane investigation' gekeken waar er zoveel radartjes uiteindelijk vaak zaten met hun metingen en waarbij een piloot er alsnog voor zorgde dat het goed kwam (of niet) dat ik er toch wat huiverig voor ben.

Een vliegtuig is zon geavanceerd systeem. Er zitten overal radartjes, meetapparatuur en er hoeft maar één kabeltje niet goed te zitten en die hele automatische piloot gaat van het padje.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 11 Aug 2017 09:21

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Ik denk het wel, ik vind het zo fascinerend en kan echt blij worden van zulke vooruitgang. Wat mij betreft mogen die zelfrijdende auto's ook liever gisteren dan vandaag normaal worden.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Aug 2017 12:42

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Marin schreef:
Silly-One schreef:Eigenlijk vliegen ze nu al volledig automatisch, zelf het stijgen en landen.
Toch zou ik er een beter gevoel bij hebben dat er menselijk kan worden ingegrepen als de elektronica het af laat weten.


Dit inderdaad.


Hier sluit ik me ook bij aan.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

anoniem203

Bericht 12 Aug 2017 15:50

Re: Zou jij hier mee vliegen?

Als er een echt mens stand-by naast zit dan wel. Ik heb al een flinke angst gecreëerd de afgelopen jaren en als het echt vol automatisch zou worden zou ik iig echt nooit meer gaan vliegen. Maar eigenlijk denk ik dat dat nooit zal gebeuren. Er kan toch altijd iets uitvallen of vastlopen.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers