Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijk worden en niet kunnen praten

<<

Anoniem236

Bericht 09 Aug 2017 20:38

Zindelijk worden en niet kunnen praten

Heeft hier iemand ervaring met een kind dat zindelijk is geworden zonder dat het kan praten?

Mijn zoon van bijna 23mnd gaat plassen op het potje als je hem dat vraagt, als ik vraag of hij ook moet poepen lijkt ie bewust druk te zetten, dus het ziet ernaar uit dat hij wel snapt waar de pot voor bedoelt is en al enige controle lijkt te hebben.

Maar hij praat nauwelijks. Zeker de woorden plassen en poepen niet. Hoe moet hij dan op een gegeven moment gaan aangeven dat hij moet? Binnenshuis kan het potje in de buurt zijn zodat hij kan wijzen, maar daarbuiten?

Iemand tips? Of nog even laten rusten?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Aug 2017 21:00

Re: Zindelijk worden en niet kunnen praten

Ik zou het laten. Naomi praatte op die leeftijd ook nog nauwelijks, en nu 6 mnd later praat ze 2-3 woord zinnetjes en heeft ze een normale woordenschat. Het zindelijk worden is al zeker 3 tot 5 maanden bezig, ze voelt steeds beter en vaker aan dat ze moet plassen.
<<

Anoniem251

Bericht 09 Aug 2017 21:14

Re: Zindelijk worden en niet kunnen praten

De dochter van een vriendin heeft een vrij ernstige taalachterstand maar is wel zindelijk. Zij maakt het dmv gebaren duidelijk en/of loopt gewoon naar de wc. Het kan dus wel. Ik zou gewoon kijken hoe het zich ontwikkelt.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 09 Aug 2017 21:27

Re: Zindelijk worden en niet kunnen praten

Wat knap van hem zeg! F. gaat er wel op en zegt dan pssst klaaaa maar plast geen druppel. Ze praat dus wel maar doet weinig met het potje!

Ik denk dat hij het op de een op andere manier wel duidelijk kan maken. Kan hij bijvoorbeeld ook duidelijk maken als hij wil drinken ofzo?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem236

Bericht 09 Aug 2017 21:34

Re: Zindelijk worden en niet kunnen praten

Uffe schreef:Wat knap van hem zeg! F. gaat er wel op en zegt dan pssst klaaaa maar plast geen druppel. Ze praat dus wel maar doet weinig met het potje!

Ik denk dat hij het op de een op andere manier wel duidelijk kan maken. Kan hij bijvoorbeeld ook duidelijk maken als hij wil drinken ofzo?


Dan roept hij Tinke Tinke. :smile: Eten kan hij ook zeggen en koek, alleen de heel belangrijke dingen zegt hij :palm: D. maakt ook met z'n mond een plas en poep geluid, en plast dan dus ook.
Enerzijds is hij nog zo jong anderszijds vind ik het ook zonde om het maar te laten.

En wat Emelin zegt klopt dus ook natuurlijk, genoeg mensen die een taalachterstand of beperking hebben waardoor ze niet kunnen praten maar het toch duidelijk kunnen maken.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 09 Aug 2017 21:41

Re: Zindelijk worden en niet kunnen praten

Bij cliënten op mijn werk, cognitief en sociaal emotioneel zelfde niveau als jouw zoontje, die niet kunnen praten gebruiken gebaren om duidelijk te maken dat ze naar de wc moeten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron