Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Aug 2017 20:40

Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

In de laatste week van onze vakantie willen we graag wat dagtripjes en simpele (niet verre) uitjes doen. We gaan dit jaar niet in het buitenland op vakantie maar ik vind een dagje Duitsland ofzo toch wel heel leuk! Iemand tips voor leuke steden of leuke tripjes in het noordwesten van Duitsland. Leer en Emden zijn slechts ongeveer een uurtje rijden. Is dat wat? Bremen is volgens mij alweer 2,5u dus wel iets te ver voor zo even op en neer, alhoewel we ook best een hotelletje zouden kunnen doen :)

Iemand aanraders, tips??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Aug 2017 20:42

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Oh Oldenburg zijn we tijdje geleden al geweest, maar nog zonder T. Toffe stad! En zie dat Bremen toch slechts 2u rijden is. Zou dat toch wat zijn?

Of een of ander park wat misschien met kindjes leuk is? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 06 Aug 2017 21:11

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Ik vind Bremen best wel leuk. Ben er zelf indertijd met een kerstmarkt heen geweest en hebben toen 1 overnachting gedaan ivm anders net te ver rijden voor 1 dagje voor ons. Jij woont denk ik net te noordelijk om iets aan de plaatsen die op de site van www.geheimoverdegrens.nl te hebben. Ik vind bv Münster erg leuk. En Pop/Rockmuseum in Gronau is erg leuk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Aug 2017 06:13

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Dank! Ja op die site vind ik idd net niet wat ik zoek.. maar goed om te horen dat Bremen sowieso leuk is :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Aug 2017 06:25

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Leer is niet zoveel aan. Mijn ouders gaan daar af en toe naartoe om boodschappen te doen maar het centrum is niet zo bijzonder.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Aug 2017 10:03

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Ok thanks! Boodschappen klinkt ook al goed haha, want dat hoort voor mij ook bij zomervakantie: boodschappen doen in buitenlandse supermarkten :D Maar goed, daar kunnen we op de terugweg iig dan nog heen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Aug 2017 10:09

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Haha ja, herkenbaar :)

Ik ga ook regelmatig met m'n ouders mee, gewoon even andere dingetjes inslaan dan die we hier hebben.
Vooral de kartoffel knödel sla ik altijd groot in :ja:
Wij gaan dan altijd naar de Familla en Multi Sud in Leer. Voor al de Familla is fijn. Daar zit ook nog een DM bij en nog andere winkeltjes.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Aug 2017 10:23

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Ah thanks! Leuke tips!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 07 Aug 2017 12:30

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Dat vind ik eigenlijk ook altijd al leuk aan die plaatsjes vrij dicht bij de grens. Op zich zijn ze niet zo speciaal maar ik vind het heerlijk om er te lunchen, uitgebreid de supermarkt door en evt nog Kaffee und Kuchen. Krijg er toch altijd echt het buitenland / vakantie gevoel door. Meppen is ook leuk om boodschappen te doen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Aug 2017 14:08

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Ja dat gevoel gaat het mij idd om Rapa haha :) Meppen kan ook nog idd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem257

Bericht 07 Aug 2017 14:28

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Leer centrum is 1 lange winkelstraat maar zeker niet bijzonder. Bremen vind ik zelf wel echt heel erg leuk!
<<

Anoniem221

Bericht 07 Aug 2017 15:42

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Famila in Leer is dicht (winkel zelf zag geen heil meer in de plek). Multi Süd in Leer zit in één pand met o.a. DM. Leer als winkelstad/straat vind ik niet heel erg bijzonder. Papenburg is met zijn boten en twee winkelcentrums (Een oude en een vrij moderne) en winkelstraat leuk om te bekijken. Haren (Ems) heeft een hele leuke kleine winkelcentrum (qua supermarkten hebben ze Aldi, Lidl, Combi, Edeka) en daar hebben ze dan weliswaar geen DM, maar Rossmann en dat is vergelijkbaar met DM. Meppen heeft Mepcenter (Edeka, DM, New Yorker, Xenos, Mediamarkt en Shuhpark en een vrij groot centrum met o.a. Subway, terrasjes en H&M. Meppen heeft ook supermarkt Rewe en in een oud overdekt winkelcentrum Kaufland. Ze hebben ook Marktkauf, maar daarvoor moet je wel eerst het hele centrum door. Kaufland en Marktkauf lijkt enorm op elkaar qua winkel en aanbiedingen. Het grootste verschil is dat Marktkauf een buitenkraam heeft waar ze o.a. curryworst verkopen, maar daarvoor kun je ook naar Rewe. Beiden liggen wel buiten het centrum van Meppen. Nordhorn vonden wij leuk, maar ook daar een Rossmann ipv DM en qua supermarkten weet ik het niet.

Qua zwemmen zou www.schloss-dankern.de/nl iets kunnen zijn.

Ik wilde alleen even reageren op Famila, omdat deze dicht is. Maar er kwamen wat meer worden uit. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben in Duitsland, voor ons voelt het altijd als vakantie.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Aug 2017 15:45

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Waterfront Bremen vind ik altijd erg leuk voor een dagje shoppen.

Maar ik wil ook een keer naar DM, dus thanks Fedora!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Aug 2017 15:47

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Oh joh, is de Familla dicht?! Wat jammer!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem221

Bericht 07 Aug 2017 15:49

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Ooh La La! schreef:Oh joh, is de Familla dicht?! Wat jammer!


http://www.dvhn.nl/groningen/Ems-Park-L ... 84523.html

Even het artikel erbij gezocht. Ik weet het via RTV Noord, maar DVHN verteld hetzelfde. Zo zonde, maar helaas.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Aug 2017 15:57

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Ohh ik dacht al: volgens mij weet Fedora dit heel goed, Yes!! Dank voor je uitgebreide reactie!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Aug 2017 15:58

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Fedora schreef:
Ooh La La! schreef:Oh joh, is de Familla dicht?! Wat jammer!


http://www.dvhn.nl/groningen/Ems-Park-L ... 84523.html

Even het artikel erbij gezocht. Ik weet het via RTV Noord, maar DVHN verteld hetzelfde. Zo zonde, maar helaas.


Heel zonde. Zal het mijn ouders doorgeven. Geloof dat die binnenkort weer een ritje wilde maken die kant op.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem221

Bericht 07 Aug 2017 16:10

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Ooh La La! schreef:
Fedora schreef:
Ooh La La! schreef:Oh joh, is de Familla dicht?! Wat jammer!


http://www.dvhn.nl/groningen/Ems-Park-L ... 84523.html

Even het artikel erbij gezocht. Ik weet het via RTV Noord, maar DVHN verteld hetzelfde. Zo zonde, maar helaas.


Heel zonde. Zal het mijn ouders doorgeven. Geloof dat die binnenkort weer een ritje wilde maken die kant op.


Als ik ze een tip mag geven? Als ze de afrit nemen vanaf A31 richting Famila, dan moeten ze voor Famila langsrijden en rechtdoor blijven gaan op dezelfde weg. Dan komen ze op een gegeven moment voor het centrum van Leer langs en op een gegeven moment zullen ze multi Ostfriesland-Center tegen komen aan hun rechter hand. Het wordt vrij slecht aangegeven, maar dat kan natuurlijk heel goed aan mij liggen :P , en volgens mij pas echt op het laatst, als je er al bijna bent. Als ze vanuit Papenburg komen dan is het het eerste winkelcentrum aan de linkerhand.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Aug 2017 16:43

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Dank je. Die kennen we inderdaad :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem221

Bericht 07 Aug 2017 18:00

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Ooh La La! schreef:Dank je. Die kennen we inderdaad :)


Gelukkig! :)
<<

Anoniem316

Bericht 07 Aug 2017 18:06

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

De route kan nog makkelijker Fedora ;). Afrit Jemgum/Bingum (das voor de tunnel onder het water door), einde afrit rechtsaf. Volgende t-splitsing linksaf. Kom je over een grote brug. Dan rijdt je door, volgende kruispunt rechtsaf. Je komt dan langs een hotel (aan de linkerkant) en rechts van je heb je de dijk. Ook hier rijdt je door tot het volgende kruispunt, weer rechts. En dan rijdt je op de Multi aan. Is sneller dan via Familia :P. Als je vanaf Groningen komt dan.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Aug 2017 18:16

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Vrienden wonen in de buurt van Tecklenburg. Wij zijn daar laatst geweest. Erg gezellig dorpje. Bij ons vandaan was het 2. 5u rijden, dus ik denk voor jou nog wel 2uur. Niet heel dichtbij dus, maar wel een aanrader.

Hier hadden ze heerlijke kaffee&küchen: http://cafe-rabbel.de/home

Als je toch die richting op rijdt, kun je ook naar Osnabruck rijden. Lijkt me ook leuk!
<<

Anoniem221

Bericht 07 Aug 2017 18:20

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Dat kan inderdaad nog veel makkelijker, Dee. Ga ik onthouden voor de volgende keer Leer. :)

Als wij Leer binnengaan, dan gaan we via Rhede, Aschendorf en Papenburg. Dat is puur een zondagmiddag-geen-zin-in-gedoe-en-toch-iets-doen-route-op-een-maandagmiddag als er weer iets in de aanbieding is dat we niet willen missen. We pakken enkel de A31 als we naar Meppen gaan. Die enkele keer dat ik de A31 wel pakte, om naar Famila, te gaan, kwamen we erachter dat rechtdoor ook bij Ostfriesland center terechtkwamen. Hebben Famila nog vlak voor sluit even mogen meemaken. In één keer gevonden, zeg ik niets over alle overige pogingen. :P
<<

Anoniem210

Bericht 07 Aug 2017 18:37

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Wij zijn een aantal jaar geleden een weekend naar Bremen geweest. Ik vond het een hele leuke stad dus zeker een aanrader.
Een dagje Borkum is ook heel leuk!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Aug 2017 20:04

Re: Dagtripje Noord-West Duitsland: aanraders?

Ah leuk al die tips!! Dank! Ik verzamel ze allemaal!

Borkum ís idd vet tof (en lekker kneuterig met al die senioren haha). We gaan alleen al kamperen op Texel dus de wadden hebben we dan vast wel een beetje gehad :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers