Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 18 Okt 2013 17:32

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ze zal in ieder geval uit de schuldsanering worden geschopt. Het zijn nl inkomsten en je moet alles melden aan je bewindvoerder. Blijk je dit niet te doen of achteraf niet te hebben gedaan dan stopt de schuldsanering en krijg je aan het einde geen schone lei.

Zelf zou ik het ook gewoon terugstorten. Dan wel door de bank zodat ik zelf niet dezelfde fout maakt en het weer naar een derde wordt gestort :P
<<

Anoniem170

Bericht 18 Okt 2013 18:21

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Van mijn werk krijg ik er een beetje van mee. Maar je hebt schuldsanering en WSNP. Bij WSNP heb je een bewindvoerder, die regelt jouw zaken en krijg je ook zakgeld. Hier gaat ook een rechtszitting aan vooraf. Bij schuldsanering heb je niet per definitie een bewindvoerder, je hebt wel altijd een contactpersoon. Ik geloof dat bij schuldsanering dit alleen door kan gaan als alle schuldeisers akkoord gaan met de geboden betalingsregeling. Bij WSNP moeten schuldeisers akkoord gaan, het wordt door de rechter bepaald.
Als die vrouw geld heeft overgemaakt naar schuldeisers.. Ik denk dat de kans klein is dan dat die Friese nog terug krijgt. Bij ons gebeurt ook weleens,mensen die een dikke schuld hebben en dan meer overmaakten dan de bedoeling was. Hebben ze bedrag dan bijv dubbel overgemaakt. Storten we niet zomaar terug..
<<

Anoniem 53

Bericht 18 Okt 2013 22:09

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Wat ongelooflijk stom dat die vrouw dat geld gewoon heeft uitgegeven. Ze zit al in de schuldsanering, maar heeft er duidelijk niet van geleerd. Ik snap dat echt niet. Ook snap ik niet dat zij zomaar bij dit geld kon komen. Ik ken ook mensen die in de schuldsanering hebben gezeten en die hadden zelf tijdelijk geen beheer over hun bankrekening. Kregen een wekelijks bedrag waar ze boodschappen e.d. van konden doen en de rest werd voor ze geregeld. Hoe kan dit bij deze vrouw dan wel?
<<

Anoniem83

Bericht 18 Okt 2013 22:18

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Wow dan heb je echt geen fatsoen. Ik zou het terugstorten of contact opnemen met de bank oid, in geen geval zomaar uitgeven. Het zou je gebeuren zeg, vreselijk. Van een kale kip kan je niet plukken, dit is pure diefstal.
<<

Anoniem166

Bericht 18 Okt 2013 22:42

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Als je in de schuldsanering zit, heb je doorgaans twee bankrekeningen. Een beheerrekening die door de bewindvoerder wordt beheerd en een leefgeldrekening, waar je geld wordt opgestort wat vrij is en waarvan je de vaste lasten moet betalen. Als op die rekening € 15.000 wordt gestort, heeft de bewindvoerder dat niet gelijk door. En kan de ontvanger het op maken.

Grote kans dat deze dame nu uit de schuldsanering wordt gezet, want je mag geen nieuwe schulden maken en dat heeft ze wel gedaan.

Het geld kan gewoon worden teruggevorderd, maar doordat deze ontvanger in de schuldsanering zit, daar straks uitgeknikkerd wordt en er vast een hele hoop schuldeisers zijn, is het wel lastig om het terug te krijgen. Ik zou in ieder geval beginnen met het leggen van beslag.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 19 Okt 2013 13:40

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Oh dat is echt zuur. En echt asociaal van degene om bijna alles op te maken. Als ik zo'n bedrag gestort zou krijgen zou ik de bank bellen en het apart zetten. Al kan ik het ook goed gebruiken.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 19 Okt 2013 13:54

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Oh wat erg zeg! Ik zou er niet eens over nadenken om iets voor mezelf te kopen. Ik zou alles terugstorten.

Mijn moeder heeft een tijd terug per ongeluk een vrij hoog bedrag aan mijn ex overgemaakt (het moest naar de gezamenlijke rekening van mijn ouders). Het heeft flink wat dagen geduurd voor ze hem uiteindelijk heeft kunnen bereiken en ze heeft twee weken moeten wachten voor hij het geld had overgemaakt naar haar. En dan deed hij dat ook nog eens in twee delen omdat hij niet genoeg geld op zijn rekening had staan, hij moest het eerst van zijn spaarrekening halen (m.a.w. hij heeft dus het geld van mijn moeder uitgegeven?). Dat vond ik al irritant en aso.

Maar een scooter kopen van geld dat niet van jezelf is... Oh echt te erg!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 19 Okt 2013 13:56

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ik kan hier echt boos om worden. Wat associaal zeg. Van mij mag ze zo uit de schuldsanering geknikkert worden!
<<

Anoniem60

Bericht 19 Okt 2013 14:28

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Wat een asociaal mens!
<<

Anoniem205

Bericht 19 Okt 2013 18:24

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Idioterie ten top... Ongelofelijk! Ik hoop, net als ChiQ dat haar karma haar nog wel krijgt...

Mijn schoonouders hebben ooit een heel hoog bedrag van de bank gekregen dat totaal niet voot hun was. Dat hebben ze opzij gezet en bijna een jaar later kwam de bank het pas terughalen. Ze hebben het geld idd teruggestort, maar de rente volgens mij niet.
<<

Anoniem 53

Bericht 19 Okt 2013 21:38

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

http://www.omroepbrabant.nl/?news/20103 ... ossen.aspx

Ik las gister bovenstaande. Mevrouw zat nog niet in de schuldhulpverlening toen ze dit geld kreeg, daarna pas..
<<

Anoniem20

Bericht 19 Okt 2013 21:42

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hoelang zit er tussen moment van storting en moment dat die vrouw erachter kwam dat ze verkeerd nr heeft gebruikt?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Okt 2013 21:48

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ik vind het heel stom dat die Tineke geen aangifte doet. Van een kale kip valt dan misschien niet te plukken, maar je wil toch ook niet dat zo'n mens ermee wegkomt?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 21:50

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Dat snap ik ook niet, ik zou zeer zeker doorgaan totdat ik mijn geld gewoon terug had.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Okt 2013 21:52

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Oreo schreef:Idioterie ten top... Ongelofelijk! Ik hoop, net als ChiQ dat haar karma haar nog wel krijgt...

Mijn schoonouders hebben ooit een heel hoog bedrag van de bank gekregen dat totaal niet voot hun was. Dat hebben ze opzij gezet en bijna een jaar later kwam de bank het pas terughalen. Ze hebben het geld idd teruggestort, maar de rente volgens mij niet.



Maar dit laatste vind ik ook wel raar. Waarom hebben ze zelf geen contact opgenomen met de bank? Dat lijkt me dan met het doel het geld te houden als er geen haan naar kraait. En dat vind ik eigenlijk ook fout. Als je weet dat het niet voor jou is, dan kun je ook zelf actie ondernemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Okt 2013 21:52

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ja, en ik zou ook gewoon aangifte doen om het die vrouw zo moeilijk mogelijk te maken. Kom op, dat pik je toch niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 19 Okt 2013 21:54

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Wat de aangifte betreft, ik zou niet zo snel weten waarvan ze aangifte moet doen.
Strikt genomen is het geen diefstal. Tineke heeft onverschuldigd betaald en kan het geld terugvorderen, maar als de ontvanger dat niet doet, dan handelt ze misschien civielrechtelijk onrechtmatig, maar ze begaat geen strafbaar feit.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 19 Okt 2013 22:10

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Vreselijk dat mensen dat doen. Ik zou het direct terugstorten of in ieder geval opzij zetten tot de eigenaar zich meldt.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Okt 2013 22:18

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ik zou t ook apart zetten. Wat een reactie van die vrouw zeg.

Als je in de schuldsanering zit zit je vaak ook in budgetbeheer, dan krijg je leefgeld en worden je vaste lasten betaald. Je hebt dan ook nog eigen rekeningen in beheer. Het kan ook zijn dat je je eigen budget beheert en alleen maandelijks je boedelafdrachf betaalt aan de gemeente.
Dat zelfde kan ook bij de WSNP alleen heb je dan een bewindvoerder die eerst de boedelafdracht eraf haalt en het restant doorstort. Je bent in veel gevallen gedurende een schuldsaneringstraject nog verantwoordelijk voor je eigen financien.

Alleen nieuwe schulden maken is exit. Tenzij je ze binnen de sanering weer kung aflossen. De regels zij per gemeente en bewindvoerder verschillend.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 20 Okt 2013 09:37

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Zou dit niet onder schenking vallen als die vrouw het niet terug geeft? Dan moet sowieso ongeveer 50% belasting betaald worden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 20 Okt 2013 10:07

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

teletascha schreef:Zou dit niet onder schenking vallen als die vrouw het niet terug geeft? Dan moet sowieso ongeveer 50% belasting betaald worden.


Nee, geen schenking. Bij schenking moet de wil van de schenker wel op schenking gericht zijn en dat is hier overduidelijk niet het geval.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Okt 2013 10:13

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ik zou het terug storten.

Ik heb 2 of 3 jaar achter elkaar iedere keer rond mei dat ik een vrijwillige bijdrage voor een school ontving op mijn rekening van iemand. Was iedere keer rond de 2000 euro. Iedere keer netjes terug overgemaakt maar diegene stortte het vervolgens weer bij mij terug. Toen maar contact opgenomen met de bank zodat die kon uitzoeken wie dat was en kon doorgeven aan diegene dat ze het verkeerde rekeningnummer hadden. Daarna stopte het wel.
<<

Anoniem 52

Bericht 20 Okt 2013 10:34

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ik heb maandenlang huurtoeslag ontvangen, maar heb dat op m'n spaarrekening gestort en contact opgenomen met Belastingdienst. Moest ik wachten tot ik een brief zou krijgen van hen :/ Nou, prima, 5 maanden gewacht en toen pas kwam er een brief dat ik moest terugbetalen. JOH...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Okt 2013 13:20

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Sushi schreef:Oh wat erg zeg! Ik zou er niet eens over nadenken om iets voor mezelf te kopen. Ik zou alles terugstorten.

Mijn moeder heeft een tijd terug per ongeluk een vrij hoog bedrag aan mijn ex overgemaakt (het moest naar de gezamenlijke rekening van mijn ouders). Het heeft flink wat dagen geduurd voor ze hem uiteindelijk heeft kunnen bereiken en ze heeft twee weken moeten wachten voor hij het geld had overgemaakt naar haar. En dan deed hij dat ook nog eens in twee delen omdat hij niet genoeg geld op zijn rekening had staan, hij moest het eerst van zijn spaarrekening halen (m.a.w. hij heeft dus het geld van mijn moeder uitgegeven?). Dat vond ik al irritant en aso.

Maar een scooter kopen van geld dat niet van jezelf is... Oh echt te erg!


Dat hoeft nog niet zo te zijn. Hij kan natuurlijk zo diep rood hebben gestaan dat het geld van je moeder zijn lopende rekening wel aanvulde maar niet genoeg bestedingsruimte vervolgens hebben gehad om het geld ook weer terug te storten.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 22 Okt 2013 14:32

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Hmm ja dat zou natuurlijk kunnen. Al is hij volgens mij niet iemand die regelmatig erg rood staat. Volgens mij kan hij niet eens rood staan. Maar goed, dat kan veranderd zijn in de afgelopen jaren natuurlijk. Zou je trouwens mijn quote even willen verwijderen? Ik wil mijn bericht nog kunnen weghalen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers