Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

<<

Anoniem14

Bericht 18 Okt 2013 12:35

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Dat er nu actie gevoerd wordt tegen de bank snap ik alleen niet helemaal. Het is een domme fout, en echt heel zuur, maar ik vind dat de verantwoordelijkheid van de bank op een gegeven moment wel ergens ophoudt.
<<

Anoniem 48

Bericht 18 Okt 2013 12:58

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Tuurlijk houd de verantwoordelijkheid van de bank ergens op, maar vind dit wel een dusdanig groot bedrag dat er wel controle mag zijn of de naam met het nummer wel klopt.
<<

Anoniem17

Bericht 18 Okt 2013 13:06

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Maar dat kan toch alleen als het van bijvoorbeeld ING naar ING wordt overgemaakt? Bij betalingsverkeer tussen twee verschillende banken kan dat toch niet? Tenminste, ik ga er vanuit dat de ING niet kan checken welke namen er aan de rekeningnummers bij de Rabo zijn gekoppeld?
<<

Anoniem 48

Bericht 18 Okt 2013 13:08

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Klopt volgens mij idd, maar dan nog vind ik wel dat ze dit dan op de een of andere manier moeten kunnen controleren. Bv dat de ontvangende bank het wel kan zien welke naam erbij staat.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Okt 2013 14:00

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Wat ongelofelijk slecht zeg!! In en in slecht!! Hopelijk heeft die vrouw toch kans om op een gerechtelijke manier haar geld terug te krijgen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 14:03

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Minx schreef:Klopt volgens mij idd, maar dan nog vind ik wel dat ze dit dan op de een of andere manier moeten kunnen controleren. Bv dat de ontvangende bank het wel kan zien welke naam erbij staat.

Dat kan de ontvangende bank ook wel.

Als jij het niet erg vindt dat een transactie enkele werkdagen gaat duren, dan kunnen ze alle transacties gaan controleren. Naam + rekeningnummer wordt aan de hand van een bepaald systeem willekeurig gecontroleerd, anders duurt het veel te lang voordat transacties verwerkt kunnen worden. Elk voordeel heeft een nadeel.

Maar op zulke grote bedragen zou het geen overbodige luxe zijn.
<<

Anoniem17

Bericht 18 Okt 2013 14:06

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Harrison schreef:Aan het overmaken an sich kun je inderdaad niet veel doen, want je hebt het zelf gedaan, dus de bank kan je niet helpen. Maar goederenrechtelijk heb je gewoon een vordering op die vrouw.

Ja, maarja, die vrouw heeft dus geen geld. Dus je kunt mooi achteraan sluiten bij al haar andere schuldeisers. Ik denk niet dat ze dat geld nog terugziet.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 18 Okt 2013 14:14

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Dan mooi die scooter alle andere dingen die ze gekocht heeft invorderen. Nu wordt de vrouw toch niet bestraft en de heeft nu wel haar luxe producten. Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat rechts naast het artikel een kaartje van google earth staat met waar het is gebeurt. Als dat het adres is van de vrouw die het geld heeft opgemaakt dan zal ze daar niet veilig meer zitten als ik sommige reacties onder het artikel lees.
<<

Anoniem 48

Bericht 18 Okt 2013 14:35

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Rush schreef:
Minx schreef:Klopt volgens mij idd, maar dan nog vind ik wel dat ze dit dan op de een of andere manier moeten kunnen controleren. Bv dat de ontvangende bank het wel kan zien welke naam erbij staat.

Dat kan de ontvangende bank ook wel.

Als jij het niet erg vindt dat een transactie enkele werkdagen gaat duren, dan kunnen ze alle transacties gaan controleren. Naam + rekeningnummer wordt aan de hand van een bepaald systeem willekeurig gecontroleerd, anders duurt het veel te lang voordat transacties verwerkt kunnen worden. Elk voordeel heeft een nadeel.

Maar op zulke grote bedragen zou het geen overbodige luxe zijn.


Als het om een bedrag van meer dan 10.000 euro gaat zou ik dat niet erg vinden. Daaronder zit nog een gebied wat veel geld is maar gevoelsmatig vind ik 10.000 euro een mooie grens.
<<

Anoniem199

Bericht 18 Okt 2013 14:51

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ik zou het geld opzij zetten en uitzoeken waar het vandaan komt. Snap echt niet waarom je het geld zou uitgeven. toen ik laatst een keer geld naar iemand wou overmaken en het verkeerde rekeningnummer had ingevuld, kreeg ik een melding dat de naam en het rekeningnummer niet overeen kwamen. Best wel handig!
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 18 Okt 2013 15:00

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Dat je het geld uitgeeft snap ik al niet, je kan op je vingers natellen dat dat geld niet voor jou is en dat je het terug moet betalen.

Maar ik snap al helemaal niet waarom je dat geld dan niet zou besteden aan de aflossing van je schulden. Blijkbaar heeft deze vrouw nog niets geleerd.

Ik hoop dat die ene vrouw beslag laat leggen op haar aangezien er onverschuldigd is betaald. Als je in de schuldsanering zit mag je volgens mij geen nieuwe schulden maken dus hopelijk krijg die vrouw dan alsnog de consequenties te voelen van haar gedrag.
<<

Anoniem23

Bericht 18 Okt 2013 15:04

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Elliot schreef:
Harrison schreef:Aan het overmaken an sich kun je inderdaad niet veel doen, want je hebt het zelf gedaan, dus de bank kan je niet helpen. Maar goederenrechtelijk heb je gewoon een vordering op die vrouw.

Ja, maarja, die vrouw heeft dus geen geld. Dus je kunt mooi achteraan sluiten bij al haar andere schuldeisers. Ik denk niet dat ze dat geld nog terugziet.

Ja dat is helemaal waar, van een kale kip kun je niet plukken. Ik vraag me nu eigenlijk wel af of die vrouw gedwongen kan worden die scooter te verkopen, ik denk het eigenlijk niet!
<<

Anoniem17

Bericht 18 Okt 2013 15:06

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Moet er dan ook niet gewoon rekening gehouden worden met de rangorde van schuldeisers?
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 18 Okt 2013 15:07

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Harrison schreef:
Elliot schreef:
Harrison schreef:Aan het overmaken an sich kun je inderdaad niet veel doen, want je hebt het zelf gedaan, dus de bank kan je niet helpen. Maar goederenrechtelijk heb je gewoon een vordering op die vrouw.

Ja, maarja, die vrouw heeft dus geen geld. Dus je kunt mooi achteraan sluiten bij al haar andere schuldeisers. Ik denk niet dat ze dat geld nog terugziet.

Ja dat is helemaal waar, van een kale kip kun je niet plukken. Ik vraag me nu eigenlijk wel af of die vrouw gedwongen kan worden die scooter te verkopen, ik denk het eigenlijk niet!


Er kan toch wel beslag gelegd worden op haar scooter? Moet dan wel via een deurwaarder, maar volgens mij is dat wel mogelijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Okt 2013 15:12

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Kan het niet dat ze de schuldsanering uit wordt gegooid, het lijkt mij dat zelfs als die 15.000 echt van haar was, ze daar niet vrij over had mogen beschikken.

Ik vind het trouwens wel raar dat die scooter niet in beslag kan worden genomen. Dat is wel lekker makkelijk, als je geld hebt waar je geen recht op hebt moet je er gewoon gauw iets voor kopen en je zit geramd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 18 Okt 2013 15:18

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Het punt is dat ze meerdere schuldeisers heeft, die allemaal geld van haar tegoed hebben. Die willen natuurlijk allemaal beslag leggen op haar scooter, om zo hun vordering binnen te halen. Al zijn de meeste schuldeisers natuurlijk akkoord gegaan met de schuldsanering, ik weet niet precies hoe dat zit, volgens mij doe je dan afstand van het recht om beslag te laten leggen op waardevolle spullen.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 18 Okt 2013 15:27

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Als iemand in de schuldsanering zit mogen de beslagleggers inderdaad geen beslag leggen. Er kan een bedrag worden afgesproken wat de beslagleggers krijgen na de periode van schuldsanering en de rest verdwijnt geloof ik. Echter, als ze door deze actie uit de schuldsanering wordt gezet kunnen ze wel weer beslag leggen volgens mij. En je mag als je in de schuldsanering zit geen nieuwe schulden maken dus ik denk dat ze uit de schuldsanering wordt gezet.
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2013 15:53

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Maar er staat in het artikel: 'ik zag een nieuwe scooter staan'. Dat lijkt me een aanname. Toch?

Als ik meer dan 1000,- overmaak dan moet ik 2 controle nummers intoetsen op de rabobank betaalvenster. Dan moet je het bedrag achter de comma en het rekeningnummer waar je het naartoe overmaakt als controle, en dan check ik altijd of dat wel klopt. Ik kan me trouwens ook nog een voorval herinneren dat wij geld overmaakten naar de Volkswagen dealer toen we de auto kochten, en toen belde de bank voordat ze het geld gingen vrijgegeven naar de ontvangende partij of het allemaal klopte. Maar dat was veel meer dan 15k, misschien daarom?
<<

Anoniem12

Bericht 18 Okt 2013 16:01

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ik weet natuurlijk niet hoeveel transacties er van 15K per dag 'doorheen' gaan bij de bank, maar het zou zomaar kunnen dat dit nog geen hoog genoeg bedrag is voor controle natuurlijk.

En inderdaad, je moet het heel vaak checken, maar als mensen iets 'in het hoofd' hebben, dan lezen ze dat vaak ook, fout dus.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 18 Okt 2013 16:02

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ik vind het ook zo asociaal! Heb er geen woorden voor. Als ik opeens €15.000,- op de rekening zou zien staan, bel ik echt wel gelijk de bank op. No way dat ik het uit ga geven. Ook niet slim van die vrouw om het rekeningnummer verkeerd in te voeren. Dat zou ik wel minimaal 3x checken als ik een transactie maakte van €15.000,-.
<<

Anoniem5

Bericht 18 Okt 2013 16:04

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Ik snap ook echt niet dat ze dat geld maar eens flink is gaan uitgeven.
Ik heb dinsdag ook 600 euro overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer, gelukkig wel naar 1 van mijzelf, maar wel 1 waarvan geldopname niet mogelijk is. Echt stom. Ik wilde gaan shoppen maar dat kan ik nu wel vergeten. Het is echt gebeurd in een fractie van een seconde doordat mijn man iets vroeg.
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2013 16:08

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Coco schreef:Ik snap ook echt niet dat ze dat geld maar eens flink is gaan uitgeven.
Ik heb dinsdag ook 600 euro overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer, gelukkig wel naar 1 van mijzelf, maar wel 1 waarvan geldopname niet mogelijk is. Echt stom. Ik wilde gaan shoppen maar dat kan ik nu wel vergeten. Het is echt gebeurd in een fractie van een seconde doordat mijn man iets vroeg.

Kan je het niet meer terugboeken?
<<

Anoniem28

Bericht 18 Okt 2013 16:17

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

ik zou terugstorten, maar wel hopen dat ze bijv. 50 euro als dank storten, haha
<<

Anoniem75

Bericht 18 Okt 2013 16:36

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Dus mocht zoiets bij jou gebeuren moet je dus zo snel mogelijk alles opmaken en dan kom je er dus gewoon mee 'weg'

Oke..
<<

anoniem213

Bericht 18 Okt 2013 16:36

Re: Vrouw maakt 15.000 over naar verkeerde rekening..

Niet zomaar. Je moet wel zorgen dat je eerst in de schuldsanering zit en dat vervolgens iemand het naar je overmaakt.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers