Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind even in auto: moet kunnen?

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Aug 2017 22:29

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Ik vind, als ik het verhaal zo lees, dat de politie goed gehandeld heeft. Zodra je de auto niet meer in het zicht hebt, vind ik dat je je kind mee moet nemen.
Als ik naar de parkeerautomaat loop laat ik ze alleen zitten als deze dichtbij is. Anders neem ik ze ook mee uit de auto. Dat zelfde geld voor het erg brengen van het winkelwagentje. Na tanken laat ik ze wel zitten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Aug 2017 22:30

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Ik laat V ook wel in de auto met in/uitladen. Tijdje terug lag ze te slapen toen we thuis kwamen. Toen heb ik d deuren open gezet en ben er met een stoel bij gaan zitten. De buren zullen wel gedacht hebben...Haha!

Verder is het nog niet voorgekomen.

Ik vind dat de politie goed gehandeld heeft.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Aug 2017 09:38

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Bah dat stukje van de politie idd; 55 minuten? Wat nou als baby al met min 1 wakker was geworden en bang was? Goed dat ze zelfs een melding hebben gemaakt. Pff.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 05 Aug 2017 09:53

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Ik vind ook dat de politie goed gehandeld heeft.

Zelf laat ik mijn zoon alleen in de auto met tanken. Anders gaat hij er altijd uit en mee.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Aug 2017 10:00

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

...stel dat de politie niks gedaan had en gewacht had tot de moeder terug was en er was wel wat met het kindje, dan was moeder boos geweest dat ze niks gedaan hadden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 05 Aug 2017 10:09

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Ik vind dit verhaal echt bizar! Je kind minstens een minuut of 50 alleen laten en dan boos worden op de politie. Ik vind dat ze goed gehandeld hebben en ik vind het echt niet kunnen om je kind zo lang alleen te laten. Er kan van alles gebeuren, de temperatuur kan oplopen, je kind kan bang worden.. ik moet er niet aan denken.

Ik laat mijn kinderen ook wel eens in de auto hoor, maar nooit lang en ik wil het liefst ook zicht hebben op de auto. Bijvoorbeeld met tanken blijven ze vaak zitten (maar ik tank ook vaak bij onbemande pomp dus dan sta ik de hele tijd naast de auto). Of soms als ik een pakje wegbreng bij een bepaalde winkel. Maar is er dan geen parkeerplek voor de deur dan doe ik het al niet. En zoon wil soms de auto niet uit als we een vriendje of vriendinnetje van dochter thuis brengen als dat een keer zo uitkomt. Als de auto dan vlakbij staat mag dat wel even.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 05 Aug 2017 10:15

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Ik vind dat het op een niet hete, bewolkte dag heel goed kan om je kind maximaal vijf minuten alleen in de auto te laten. Het nadeel is alleen dat omstanders nooit met zekerheid kunnen zeggen hoe lang het kind er al zit, em daarom zou ik er denk ik toch altijd maar voor kiezen om m'n kind gewoon mee te nemen, ook voor vijf minuutjes.
<<

Anoniem278

Bericht 05 Aug 2017 10:23

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Poutine schreef:Ik vind dat het op een niet hete, bewolkte dag heel goed kan om je kind maximaal vijf minuten alleen in de auto te laten.


Ik wil hier even op in haken, afgezien van of je het zou doen of niet. Precies dit wat jij schrijft is de grootste misvatting rondom kinderen in een auto laten zitten. Tenzij jij het nu over midden in de winter hebt, kun je niet spreken over een 'niet hete dag'. De temperatuur in een auto kan zo ongelooflijk snel oplopen, daar hebben de meeste mensen echt geen idee van. Zelfs al lijkt het op het oog niet warm of lijkt het bewolkt, je zou ervan verteld staan hoe snel het in een afgesloten auto dan dertig graden of warmer wordt.

Deze reactie dus niet specifiek naar jou toe, want ik lees dat jij t toch niet zou doen, puur op dat platte stukje tekst. Ik zou de inschatting van 'bewolkt en niet warm dus het kan wel' niet maken.

OT, ik zou het niet doen. Maar ik heb lang in het ziekenhuis gewerkt en teveel enge dingen met kinderen icm auto's gezien. Zelfs in vijf minuten kan er veel gebeuren. Dat wil niet zeggen dat ik het afkeur als anderen het doen want ik lees hier voorbeelden waarvan ik denk 'logisch' , mijn overbezorgdheid is puur gevoed door ervaringen
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 05 Aug 2017 16:44

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Op deze manier kan het niet vind ik. Omdat ze wel erg lang weg is geweest en geen zicht had op de auto. Ik snap het wel als je heel even kort ergens binnen bent en tegelijkertijd de auto ziet.

Ik denk het soms wel eens, maar doe het nooit. Bijv als ik naar de bakker ga. Ik kan dan constant de auto zien, maar dan bedenk ik me ineens dat er ook iemand tegen de auto kan rijden bijv. Of dat de auto ineens niet meer opengaat ofzo. En dan neem ik haar toch mee naar binnen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Aug 2017 00:38

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Op deze manier kan het echt niet.

Ik heb J ook wel eens in de auto laten zitten als ik snel een boodschap moest doen maar dat deed ik maar op 1 plek. Het winkelplein bij mijn ouders in de buurt waar iedereen elkaar kent. Ik liet dan zelfs gewoon een raam open en deed de auto ook niet op slot. Op de rest van de plekken was het echt wel ja jammer jongen maar je moet toch echt mee. Al heb ik ook wel uren op de oprit gezeten omdat hij er een handje van heeft om 5 minuten voor thuiskomst in slaap te vallen en op de plek waar de auto bij mijn ouders altijd staat is het echt totaal niet in te schatten wat de temperatuur in de auto doet.
2015 💙
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Aug 2017 06:12

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Persoonlijk heb ik zelfs uitgezocht waar ik kan pinnen aan de pomp. Ik heb hoogstens een keer heen en weer gerend, omdat ik thuis of op visite iets was vergeten. Ik vind het echt not done om langer dan een paar minuten (2-3 minuten) bij je kind in de auto weg te zijn.
L2014 & H2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 06 Aug 2017 11:21

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Lynn dat hebben wij een keer gehad. Ik was toen een jaar of 11 denk ik en zat met mijn zusjes in de auto.
Mijn vader was aan het betalen na het tanken.
De auto voor ons reed achteruit gewoon tegen onze auto aan. Het was best een klap en de hele auto stuiterde ook best naar achter.
Natuurlijk reed die andere bestuurder door. Ik heb toen wel het kenteken opgeschreven.
Mijn vader had binnen niets in de gaten gehad. En schrok ook best wel toen wij het vertelden.


En tegen mijn eigen auto is een keer iemand keihard tegen aan gereden toen die op de parkeerplaats stond. Gewoon helemaal uit het vak geramd. Een collega die het gezien had heeft de vrouw toen staande gehouden om de schadeformulieren in te vullen. De auto was leeg toen het gebeurde. Ik was aan het werk.

Dus die reden die jij geeft van straks rijd er iemand tegen aan is nog helemaal zo gek nog niet.

Ik heb in een garage stage gelopen en een vrouw had in de winter haar baby in de auto gelaten. En was toen haar sleutels kwijtgeraakt. Ze had geluk dat wij er naast zaten en de auto zo zonder schade konden openmaken. Het was toen best fris in de auto.
Ik zou nooit een kind in de auto laten zitten of het nou koud of warm is.
Tenzij ik dus moet tanken, maar dat doe ik ook eigenlijk altijd bij een onbemand tankstation.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 06 Aug 2017 15:52

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

zijn er nog zoveel bemande tankstations waarbij je naar binnen moet lopen?
hier in de omgeving is zijn vrijwel alle pompen onbemand en als het een bemande pomp is dan is dat vooral voor de shop, betalen kan gewoon bij de pomp.
Afbeelding
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 07 Aug 2017 08:06

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Dan zijn mijn gedachten inderdaad zo gek nog niet Raven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Aug 2017 08:12

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

mzcharlotte schreef:Persoonlijk heb ik zelfs uitgezocht waar ik kan pinnen aan de pomp. Ik heb hoogstens een keer heen en weer gerend, omdat ik thuis of op visite iets was vergeten. Ik vind het echt not done om langer dan een paar minuten (2-3 minuten) bij je kind in de auto weg te zijn.


Heel slim van die pin pompen. In de buurt weet ik er wel een paar. De laatste paar keer heb ik bewust getankt toen ik zonder zoon reed. Ook al was de tank nog niet helemaal leeg.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem280

Bericht 07 Aug 2017 14:20

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Toen de kinderen 10 maanden earen heb ik ze ook wel eens in de auto laten zitten.
Moest toen snel iets uit de winkel halen voor mijn toen net geboren nichtje.
Kinderen waren net in slaap gevallen.
Het regende die ochtend, had meer werk om de kinderwagen uit de auto te halen en de kinderen erin te zetten dan dat ik in de winkel moest zijn.
Was met 3 minuten terug.
Auto stond voor de ingang.
Waren ze wakker geweest, had ik ze wel uit de auto gehaald.

Nu zijn ze 2,5 jaar en gebeurt met regelmaat dat ze in slaap vallen als wij bijna thuis zijn.
Dan laat ik ze ook wel eens zitten.
Sowie wat lastiger met 2 kinderen als ze beide liggen te slapen, want leg ze ook vaak, zeker wanneer ze bij de peuters vandaan komen, meteen in bed, dan moet er al 1 in de auto blijven wachten.
Deuren houdt ik op het erf wel altijd open wanneer ze slapen en om huis staat altijd wind.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Aug 2017 14:45

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Er kwam laatst een filmpje op FB langs, van een man die dus zelf ook in een auto ging zitten 30 minuten lang. Die had het niet meer. OK, dat was in Australie en vast een stuk heter dan hier maar dan alsnog. Daaraan zag je heel snel dat de temperatuur opliep en zelfs met de raampjes open voelde hij amper een briesje.

Ik vind dan dus ook dat de politie goed gehandeld heeft. Wat een idiotie hoe die vrouw reageert. Er zal maar écht wat aan de hand zijn met je kind, dan boeit het toch niet hoe duur een autoruit is?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Aug 2017 14:47

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Als je de kosten van de autoruit boven het welzijn van je kind plaatst dan mankeer je sowieso wat.

Maargoed. Als je een uur lang gaat shoppen terwijl je je baby in de auto achter laat dan kan ik me voorstellen dat je de autoruit ook belangrijker vindt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Aug 2017 14:56

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Marin schreef:
mzcharlotte schreef:Persoonlijk heb ik zelfs uitgezocht waar ik kan pinnen aan de pomp. Ik heb hoogstens een keer heen en weer gerend, omdat ik thuis of op visite iets was vergeten. Ik vind het echt not done om langer dan een paar minuten (2-3 minuten) bij je kind in de auto weg te zijn.


Heel slim van die pin pompen. In de buurt weet ik er wel een paar. De laatste paar keer heb ik bewust getankt toen ik zonder zoon reed. Ook al was de tank nog niet helemaal leeg.


Ja, of dat dus. Als ik zonder zoon ben of papa erbij is, dan ga ik wel naar een reguliere pomp.

@ Caro: vrij recent heeft een Rotterdamse kerel dat ook gedaan. Zijn insteek was honden in de auto. Volgens mij was het toen wel 30 graden, maar het ging zo snel dat z'n mobiel het ook niet hield. En hij zat in een grijszilveren auto. Donkere auto's gaan wss nog wel sneller.
L2014 & H2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Aug 2017 14:58

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Ja, deze man was ook een dierenarts idd!
<<

Anoniem280

Bericht 07 Aug 2017 22:38

Re: Kind even in auto: moet kunnen?

Toen ze nog niet konden looen, liet ik ze ook wel eens even in de auto zitten om de tweelingboodschappenkar te halen, staat in de supermarkt.
Maar dat is nu verleden tijd. Nu gaan ze altijd gelijk mee naar binnen.
Zal sowieso niet in mij opkomen om de kinderen een uur in een warme/hete auto te laten.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers