Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer merkte je dat je zwanger was?

<<

Anoniem223

Bericht 04 Aug 2017 15:12

Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Ik ben nu ongeveer 6 weken, en ik merk eigenlijk niks.
De eerste 5 weken was ik extreem moe. Ik kwam er achter toen ik ongeveer 4 weken was (oke 2 dus, maar vanaf de laatste menstruatie gerekend dus 4). De vermoeidheid is al een heel stuk minder. Ik heb ook nergens pijn en ik ben absoluut niet misselijk. Ik heb een tijdje iets meer honger gehad, maar niet noemenswaardig. Ik heb ook totaal nog geen last van hormonen. Ik heb alleen geen zin om te sporten, dus dat heb ik al een maand niet gedaan (afgezien van 2x per week een lesje club power en zo nu en dan wat hardlopen, maar voor mijn doen nogal lauwtjes allemaal).
Dus behalve het feit dat ik al 2 weken overtijd ben, merk ik niks. Ik merk ook niks aan mijn borsten.
Wanneer kwamen bij jullie de kwaaltjes en voelde je je zwanger? Ergens ben ik er blij mee, maar ergens is het ook best beangstigend.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 04 Aug 2017 15:38

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Bij de eerste was ik al een aantal weken wat meer vermoeid, had ik wat vage buikpijn en was ik bij vlagen misselijk. Ik dacht aan een griepje, maar het hield weken aan. Ik stond op het punt om naar de huisarts te gaan, maar bleek dus zwanger. Ik testte positief met 8 weken zwangerschap.

Bij de tweede gingen we bewust voor een kindje en had ik klachten vanaf de innesteling. Ik ben van week 3 tot week 22 misselijk geweest en mijn eetlust was compleet weg. Ik wist eigenlijk zonder te testen dat ik zwanger was. Ik testte positief met 3 weken 4 dagen dagen.
Laatst gewijzigd door Ysa op 04 Aug 2017 15:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 04 Aug 2017 15:39

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Oh ik bleef janken. Om echt van alles en nog wat ik was belachelijk overgevoelig. Daarna kwam de extreme vermoeidheid, rond 4 weken en rond 7 weken kwam de misselijkheid. Met 14 weken was alles weer een beetje normaal. De vermoeidheid is echter wel altijd gebleven, die is nu pas aan 't overgaan. (Mijn zoon is bijna 16 maanden)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 04 Aug 2017 15:46

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Ik merkte het pas met de positieve test :nerd: maar achteraf had ik het eerder kunnen raden, want tijdens het sporten, had ik enorm pijnlijke borsten. Ik dacht dat mijn sport bh uitgelubberd was, dus ik heb em toen voor de wedstrijd nog op zijn strakst staan sjorren, maar dat hielp erg weinig. Heb ook echt nog 2 of 3 wedstrijden gespeeld op die manier, zonder de link te leggen tussen gevoelige borsten en zwanger zijn :laughcry:

Met 6-7 weken kwam de misselijkheid, niet heel erg, maar wel net genoeg om de hele dag lamlendig te zijn. Echt zo'n weeïg gevoel de hele dag, en dan in de ochtend en in de avond was het erger. Als ik afleiding had (werk bijvoorbeeld) was het wel te doen, maar in die tijd moest ik ook surveilleren bij eindexamens en dan zit je dus gewoon alleen maar voor je uit (of nee, naar de leerlingen) te staren in een examenzaal waar het 25+ graden was. Ik heb toen uiteindelijk al met 10 weken op mijn werk verteld dat ik zwanger was, want ik trok dat echt niet meer! Met 16-17 weken trok de misselijkheid weg en ik heb verder geen kwaaltjes gehad, echt prima zwangerschap!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem304

Bericht 04 Aug 2017 15:50

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Beide keren ruim voor de NOD want ik was hartstikke duizelig.

Ik ben nu ook 6 weken en ben enorm misselijk en heb zere tepels. Vorige keer had ik helemaal zere borsten en was ik lichtelijk beroerd maar helemaal niet zo misselijk als nu en toen was ik echt doodmoe. Ik ben nu niet echt vermoeider dan anders.

Het zegt allemaal niks. De ene zwangerschap is de andere niet. Mijn schoonzus heeft helemaal geen enkel kwaaltje gehad toen ze zwanger was.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 04 Aug 2017 16:37

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Ik liep op straat en had ineens bloedend tandvlees. Heb ik normaal tijdens het poetsen nog niet eens, was ook niks aan het eten. Had ook heel lang een aantal keer onverklaarbaar de hik. Weten dat ik zwanger was deed ik pas echt na de positieve test. Dit waren alleen dingen die ik niet kende van mijn lijf.

De echte kwaaltjes kwamen pas rond week 7 en toen wenste ik dat ik niet om kwaaltjes gewenst had.

J heeft de hik wel overgenomen. Ik heb er sinds de bevalling geen last meer van, maar heb wel een hikbaby.
<<

Anoniem210

Bericht 04 Aug 2017 16:40

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Bij de eerste dacht ik het op de avond van de verwekking. Heel gek maar ik had het gevoel dat ik zwanger was. We gingen er toen ook heel bewust voor. Ik had geen lichamelijke klachten, het was puur psychologisch.

Bij de baby merkte ik het pas vrij laat. Ik was toen al bijna in het 2e trimester. Mijn menstruatie bleef maar uit maar dat linkte ik eerst nog aan het ontzwangeren. Ik was er helemaal niet mee bezig om zwanger te raken dat ik daar eerst domweg gewoon niet aan dacht. (En we deden het veilig...).
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Aug 2017 16:46

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Ik was beide keren moe in het begin, maar verder geen noemenswaardige klachten. Ik ben nooit misselijk geweest.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 04 Aug 2017 16:52

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Bij kind 1: ik testte met 6 wk zw. Ging voor mijn normale rondje hardlopen van 10 km, maar na 200 meter stond ik uitgeput te hijgen tegen de lantaarnpaal, toen toch maar een test gehaald.
Bij kind 2 &3: 5 dagen voor mijn menstruatie stond ik op het station en toen hoorde ik dat mijn trein vertraging had. Toen ik daarvan in huilen uitbarste wist ik al genoeg
Bij kind 4: een week na de conceptie wist ik het al, weeiig op mijn maag en een algeheel zwanger gevoel.
<<

Anoniem243

Bericht 04 Aug 2017 20:46

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Door een positieve test. Kwaaltjes kwamen bij mij op z'n vroegst met zes weken, de echte misselijkheid de eerste keer pas met een week of acht.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Aug 2017 21:12

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Door de test. Pas rond de 12 weken werd ik erg moe tot ongeveer 16 weken.
2016
<<

Anoniem316

Bericht 04 Aug 2017 21:14

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Toen de gynaecoloog belde dat het uit bloedonderzoek bleek :wink:
Het verklaarde wel een aantal kwaaltjes: erg moe, geen trek in alcohol, weeig gevoel op de maag.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Aug 2017 21:15

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Door de positieve test, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Aug 2017 21:53

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Toen ik niet meer vooruit te branden was op de fiets, dag voor positieve test.
Let's discover the world together.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 04 Aug 2017 21:55

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Geen menstruatie wanneer het zou moeten zijn :wink:
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 05 Aug 2017 07:00

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Ik was ontzettend moe op vakantie, en ik zat maar te wachten op mijn menstruatie (was nog aan de pil namelijk)
Het is bijna een jaar geleden dat ik positief testte!
10.04.17
<<

Anoniem260

Bericht 05 Aug 2017 16:23

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Toen ik moest huilen omdat de pakketbezorger zonder aan te bellen, 't pakket weer had meegenomen, terwijl ik gewoon thuis was, ik steeds heel vroeg wakker was sochtends en over babydieren droomde :nerd:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Aug 2017 16:39

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Toen ik een test deed.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 05 Aug 2017 17:05

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Ell schreef:Ik ben nu ongeveer 6 weken, en ik merk eigenlijk niks.
De eerste 5 weken was ik extreem moe.

Maar de eerste twee weken kun je toch nog helemaal niks merken :nerd:

Over je vraag, met ruim drie weken was ik opeens erg autoziek als ik niet zelf achter het stuur zat, dit is heel de zwangerschap gebleven. Ook heb ik een paar dagen last gehad van mijn darmen. Maar pas met de positieve test heb ik dit gelinkt aan de zwangerschap.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 05 Aug 2017 19:52

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Pas toen ik testte nadat 14 dagen eerder IUI had gehad. Eerder niks.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Aug 2017 20:45

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Bij de 1e kwam ik er met een test door de dokter achter. Ik dacht dat ik iets engs in mn borsten had. Dit bleken melkklieren te zijn ;) Verder geen kwalen.

Bij de 2e was ik wat misselijk in de ochtend. Een kwartiertje, En dan was het weg.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 05 Aug 2017 21:02

Re: Wanneer merkte je dat je zwanger was?

Ik was al ruim een week misselijk & was vervolgens over tijd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers