Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

<<

Anoniem243

Bericht 03 Aug 2017 17:45

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Ik zit pas in de tweede week maar man man wat mis ik de psz en andere activiteiten die nu stil liggen. Gelukkig mag ie af en toe bij de opa's en oma's spelen... Komt ook omdat het lichamelijk niet zo lekker gaat met mij momenteel dus die vakantie komt net onhandig uit.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Aug 2017 18:54

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

We doen elk vrije moment als gezin leuke dingen. Dat is niet heel vaak want wij hebben geen vakantie en werken allebei onregelmatig. Maar de momenten die er zijn doen we hartstikke leuke dingen! Ik vind het gezellig.
R. 2013
D. 2016
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 03 Aug 2017 19:51

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Hier gaat het prima. Niet anders dan anders. Zitten hier in de 4e week. Nog 2 weken en dan gaat dochter naar de basisschool. Ze is echt aan het aftellen, zo leuk!
Verder hebben we de eerste week een heerlijke vakantieweek in een tent gehad. De kinderen hebben genoten. En wij ook. Verder werken we de weken gewoon en is er hier niet veel verschil.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Aug 2017 20:15

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Ik heb 3 weken vakantie met allebei de kinderen bij mij.
De eerste week thuis ging wel redelijk. Alleen de jongste ziek, dus veel thuis en korte nachten. Nog een dagje gezwommen en dagje weg geweest samen met mijn vriend er ook bij.

Nu de 2e week zijn we bij mijn ouders op de camping (stacaravan). Zolang het mooi weer is om buiten te zijn gaat het goed, maar zoals vandaag met regen en veel wind is de caravan echt te klein en zitten ze elkaar steeds in de haren.

We zouden tm maandag blijven, maar misschien dat we morgen en anders zaterdag al naar huis gaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Aug 2017 07:56

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

De eerste 3 weken zitten er op. De kids van vriend waren deze week hier, en zijn nog een week naar de camping geweest. Nu gaan de kinderen weer weg, moet vriend maandag weer werken, dus worden t 3 hele andere weken. E gaat 1 ochtend in de week naar de bso, vast nog wel naar opa en oma,:en ik heb zelf nog wel wat ideeën dus ben benieuwd of ik t behang nodig ga hebben ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 04 Aug 2017 08:18

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Hier gaat het goed. We hebben nu net twee weken gehad
Ik ben nu nog gewoon aan het werk. Dus 2a3 dagen in de week gaan de kinderen gewoon naar het kdv/bso of opa en oma. De dagen thuis voelen niet echt anders voor mij. De laatste 3 weken van de schoolvakantie hebben we vakantie. 16 augustus gaan we 2 weken op vakantie!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 04 Aug 2017 08:50

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Wij hebben er nu drie weken op zitten. Ik zag er tegenop, omdat mijn zoontje heel moeilijk met veranderingen om kan gaan en in de vakantie ook geen therapie heeft. Maar het gaat heel goed, dankzij heel veel gebruik van picto´s en iedere dag gestructureerd houden. Spontane is ver te zoeken, en het vreet van mezelf wel enorm veel energie om alles zo duidelijk mogelijk te maken, maar ik geniet met volle teugen van mijn kinderen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Aug 2017 09:20

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

De eerste week hadden we de normale regeling en nu heb ik ze 2,5 week. En ik vind het echt héérlijk! We hebben tijd tekort voor al het leuks wat we willen doen.
Het enige is wel dat ik nu 2 weken alleen in het teken sta van de kinderen, dus dat ik niet even snel alleen de deur uit kan, maar ja daar stel je je op in.
Hierna gaan ze ook nog 2 weken naar hun vader en ik vind het vreselijk!
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Aug 2017 09:21

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Ik heb trouwens na 6 weken wel, dat ik het ook weer heerlijk vind als het normale ritme er weer is. 6 weken is best lang!
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 05 Aug 2017 14:00

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Hoewel ik er best een beetje tegenop had gezien, 9 weken vakantie en ik ben het grootste deel van de tijd alleen met de kinderen, vliegen de weken voorbij! Er zijn nu al 5 weken om en we hebben best al veel leuke dingen gedaan. Vooral de eerste weken was het heerlijk weer, de oudste is vaak gaan zwemmen bij haar beste vriendinnetje even verderop. Gewoon een wandeling naar de speeltuin of een ijsje eten ergens vinden ze ook erg leuk, de rest van de tijd spelen ze best leuk met elkaar. Er zijn dagen dat ik ze wel achter het behang kan plakken ;-) Maar dan gaan we er gewoon even op uit en slaat de sfeer meestal wel om. Nu in de vakantie gaan ze 1 dag per week naar mijn moeder en 1 dag naar mijn schoonouders, zodat ik ook nog wat kan werken. Op die dagen kan ik altijd lekker even opladen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Aug 2017 08:38

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Succes voor de meiden waar de vakantie niet zo lekker loopt, ik hoop dat het toch nog wel beter gaat verlopen en jullie er ook van kunnen genieten.

Ik vind het echt gewoon jammer dat we hier over 2 weken a weer naar school moeten, dus nu vind ik 6 weken niet zo lang, gewoon omdat het nu allemaal zo relaxed gaat en ze zich goed vermaken. Wat ik wel heel jammer vind is dat het geen weer is om het zwembad op te zetten en dat ze dus lekker daar mee kunnen spelen. Ik weet bijna wel zeker dat als wij naar school gaan het weer mooi weer wordt, was vorig jaar ook, 1e dag school bijna 30 graden, dat zijn dingen waar ik dan wel van baal.
:heart: :heart: 2011
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 06 Aug 2017 09:00

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Ik vind het ware hel! Mijn man is net 2 weken vrij geweest, en vanaf maandag ga ik zo de structuur weer erin brengen. Dan op de een of andere manier nog 2 weken overleven en begint school gelukkig weer. Ze zitten elkaar zo vreselijk in de haren, ik heb helaas geen kids die thuis kunnen blijven een dag dus ik sta altijd aan en ben met ze bezig. Ik verlang naar de tijd voor mezelf die ik over 2 weken heb.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Aug 2017 09:12

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Vroeger vond ik het ook zo vreselijk. Maar deze vakantie is het verrassend goed gegaan. Misschien omdat ze ouder zijn en zichzelf beter kunnen vermaken. Nu gaan ze zelf naar buiten of op de fiets naar het andere plein. En morgen gaan we zelf nog op vakantie dus bij terugkomst hebben ze nog een week. Komt dit keer wel goed hier.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Aug 2017 08:21

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Hier hebben we pas twee weken vakantie gehad. Mijn man en ik moeten gewoon werken. Op onze vrije dagen proberen we zoveel mogelijk samen te doen. Op de BSO doen ze ook gewoon leuke dingen :) in juni zijn we als gezin al naar Italië geweest.

Ik vind het wel fijn zo :)
<<

Anoniem211

Bericht 08 Aug 2017 07:58

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

_Lana_ schreef:De eerste week hadden we de normale regeling en nu heb ik ze 2,5 week. En ik vind het echt héérlijk! We hebben tijd tekort voor al het leuks wat we willen doen.
Het enige is wel dat ik nu 2 weken alleen in het teken sta van de kinderen, dus dat ik niet even snel alleen de deur uit kan, maar ja daar stel je je op in.
Hierna gaan ze ook nog 2 weken naar hun vader en ik vind het vreselijk!


Me 2! Vanaf woensdag 2,5 week bij hun vader. Zie er enorm tegenop. Het is nog nooit zo'n lange periode geweest. Gelukkig moet ik wel wat werken en heb ik op de dagen dat ze normaal bij mij zijn klussen in het huis gepland en afspraken.
Maar bah, het blijft moeilijk!

Verder een fijne vakantie tot nu toe. Wel druk met 4 kinderen maar ik vind het heel vaak heel leuk.
<<

Anoniem211

Bericht 08 Aug 2017 08:00

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Parel schreef:Ik vind het ware hel! Mijn man is net 2 weken vrij geweest, en vanaf maandag ga ik zo de structuur weer erin brengen. Dan op de een of andere manier nog 2 weken overleven en begint school gelukkig weer. Ze zitten elkaar zo vreselijk in de haren, ik heb helaas geen kids die thuis kunnen blijven een dag dus ik sta altijd aan en ben met ze bezig. Ik verlang naar de tijd voor mezelf die ik over 2 weken heb.



En als je met ze weg gaat? Die van mij vliegen elkaar ook veel sneller in de haren als we veel thuis zijn. Even naar een speeltuin in de buurt ofzo, hoeft niet veel te kosten. Blotevoetenpad..
<<

anoniem203

Bericht 08 Aug 2017 11:31

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Marilyn schreef:
Parel schreef:Ik vind het ware hel! Mijn man is net 2 weken vrij geweest, en vanaf maandag ga ik zo de structuur weer erin brengen. Dan op de een of andere manier nog 2 weken overleven en begint school gelukkig weer. Ze zitten elkaar zo vreselijk in de haren, ik heb helaas geen kids die thuis kunnen blijven een dag dus ik sta altijd aan en ben met ze bezig. Ik verlang naar de tijd voor mezelf die ik over 2 weken heb.



En als je met ze weg gaat? Die van mij vliegen elkaar ook veel sneller in de haren als we veel thuis zijn. Even naar een speeltuin in de buurt ofzo, hoeft niet veel te kosten. Blotevoetenpad..


Dat zeggen ze bij mij ook maar na dag 25 weet ik ook niet meer waar ik heen moet. Even naar de speeltuin gaan doe ik ook maar als we dan weer thuis zijn begint de ellende opnieuw. En daarbij ze moeten ook maar leren om een middagje thuis te zijn. Mijn huishouden wordt niet door de kabouters gedaan en het is buiten ook niet altijd droog. Als ik nu op buienradar kijk krijgen we over een half uur regen en onweer want de hele middag zo blijft. Ik heb net met de kids afgesproken dat we een bioscoopmiddag gaan houden, we gaan straks nog een smoothie maken en ze mogen helpen bij het koken. Dat wordt onze dag vandaag. Nu moet ik zeggen dat ze tot nu toe heel lief en rustig aan het spelen zijn dus ik heb er vandaag wel vertrouwen in. Met zo'n vakantie als dit merk ik dat mijn gezin heel erg veel waarde hecht aan het normale wekelijkse ritme. Nog 2,5 week! En dan heb ik in Oktober nog een week vakantie staan. Dan zitten de kinderen gewoon op school en mijn man werkt. En dàn heb ik pas vakantie :laughcry:
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 08 Aug 2017 13:26

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Dat is het erge, we gaan ook heel vaak weg! Is het boodschappen doen, dan wel de speeltuin, een play date, pretpark, vakantie. Op vakantie zijn we elke dag met 2 ouders geweest en hebben we ze de hele dag geëntertaind en nog vliegen ze elkaar in de haren. L. vindt het leuk om haar zusje uit te lokken en dat zusje reageert daar heel heftig op. Doet L. niks, dan doet K. Wel wat om haar zus te zieken. Het is niet anders, we hebben gewoon 2 heet hoofdjes.

Daarbij vind ik elke dag weg gaan ook wel heel fanatiek, ze moeten zichzelf ook leren vermaken, vervelen is goed. Ik wil niet dat mijn kinderen prinsessen worden, omdat ze altijd alle aandacht krijgen.
<<

anoniem203

Bericht 08 Aug 2017 15:22

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Precies dat vind ik dus ook. Volgens mij heb ik echt de jongensversie van jouw kinderen Parel. Ook 2 van die pittige boeven! :smile: Ze kunnen niet met en ook niet zonder elkaar.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 08 Aug 2017 15:48

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Ah balen dat het zo bij jullie gaat zeg!
Aftellen dat tot het voorbij is.

Hier vliegt het voorbij. We zijn 3 wk op vakantie geweest. Vorige week begin van de week teruggekomen, zijn ze alweer wezen logeren. Nu net is de oudste weer onderweg om te gaan logeren. Volgende week is hier uit vanuit de kerk waardoor ze weer wat dagdelen onder de panne zijn en dan is het alweer voorbij!
Ik zie er tegenop om elke doordeweekse dag weer om 7h wakker te worden en aan de gang te gaan ipv 9h
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Aug 2017 19:25

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Mijn kinderen vliegen elkaar ook constant in de haren.
Vooral door het temperament van de jongste.

Die is echt een enorme peuterpuber met driftbuien en keihard gillen als haar iets niet bevalt.
En dat is dus zo ongeveer elke 5 minuten dat ze zo gilt of haar broer weer een klap/schop/duw krijgt.

Ik voel me daardoor constant politieagent ipv moeder en heb het idee dat ik de oudste daardoor ook tekort doe doordat ik de hele dag loop te mopperen en chagrijnig wordt.

Vanmiddag heb ik een uurtje rust genomen en heb ik ze in smaland gedropt. Even rustig in mijn eentje door de ikea slenteren en daarna nog nog een ijsje gegeten samen.

Morgen gaat de jongste even 1 dagje naar haar vader en ga ik een dag met de oudste naar avonturenpark hellendoorn. Donderdag gaat hij dan 3 weken weg naar zijn vader.
En maandag de jongste 3 weken naar haar vader.

Héél eerlijk gezegd kijk ik daar naar uit. Even helemaal rust in huis.
Al zal ik ze na de eerste week ook vast wel een beetje missen, ik ben er ook echt aan toe.
Afbeelding
Afbeelding
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 08 Aug 2017 20:10

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Nog 1,5 week en het zit er weer op. Meiden hebben zich goed vermaakt, al was het vorige week wel even ruk. Papa kreeg vakantie en dus testen ze hem aardig uit (hij en de oudste hebben allebei pddnos) dus dat botste flink. Ik heb zelf deze week nog vrij gekregen van mijn baas, en volgende week werk ik weer. Deze week elke dag wel wat leuks gedaan en hebben nog een aantal uitjes in het verschiet met ons gezinnetje :heart:
Maar kan merken dat ze wel weer toe zijn aan school en ze willen ook wel weer met vriendjes en vriendinnetjes uit hun klassen (gaan) spelen.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem211

Bericht 09 Aug 2017 08:42

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Parel schreef:Dat is het erge, we gaan ook heel vaak weg! Is het boodschappen doen, dan wel de speeltuin, een play date, pretpark, vakantie. Op vakantie zijn we elke dag met 2 ouders geweest en hebben we ze de hele dag geëntertaind en nog vliegen ze elkaar in de haren. L. vindt het leuk om haar zusje uit te lokken en dat zusje reageert daar heel heftig op. Doet L. niks, dan doet K. Wel wat om haar zus te zieken. Het is niet anders, we hebben gewoon 2 heet hoofdjes.

Daarbij vind ik elke dag weg gaan ook wel heel fanatiek, ze moeten zichzelf ook leren vermaken, vervelen is goed. Ik wil niet dat mijn kinderen prinsessen worden, omdat ze altijd alle aandacht krijgen.


Nou dat kan ik me idd wel voorstellen. En drastische maatregelen? Haha. Hier vinden de oudste twee het nog wel eens leuk om een van de jongsten buiten te sluiten. Doen ze dat, dan moeten ze een week lang om half 8 naar bed haha. Nu durven ze niet meer.

Maar wat lastig voor jullie! Die van mij zijn dan weer niet zó erg gelukkig. Ik ga zelf wel elke dag even met ze ergens heen (wandelingetje, boodschapje idd, buurtspeeltuintje) puur omdat ik het zelf niet goed trek om de hele dag met kinderen binnen te zitten maar ik kan me voorstellen dat je er ook niet altijd zin in hebt.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Aug 2017 09:02

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Hier gaat het super, kan niet anders zeggen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog 4 dagen per week werk, dus ik heb ze maar 1 dag per week alleen samen want het weekend is mijn man thuis. De dagen dat ze samen thuis zijn spelen ze grotendeels super lief samen, binnen of buiten. Ze hebben natuurlijk ook dagelijks ruzie ;-) maar duurt meestal niet lang en het hoort er ook gewoon bij. Afgelopen weekend ben ik met ze met mijn zus naar de camping geweest, eind van de week hebben wij (mijn man en ik) ook 2 weken vrij en dan gaan we lekker nog een weekje weg. Nee deze zomervakantie viel mij 100% mee.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Aug 2017 09:28

Re: hoe bevalt de schoolvakantie tot nu toe?

Hier ook super. We hadden 3 weken vakantie en verder werk ik nu weer 4 dagen en mijn man ook, kids gaan 3 dagen pw naar bso/kdv. Op onze vrije dagen zitten we in de monkey town of buitenspeeltuin. Heerlijk geen wekker op mn vrije dag!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers