Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oorthermometer

<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 18 Okt 2013 09:01

Oorthermometer

Inmiddels is het een enorm drama om bij mijn zoontje de temperatuur te nemen met de gewone thermometer. Zodra hij het ding uit de la ziet komen raakt hij in paniek en moet je met zijn tweeen zijn om de temp te kunnen nemen. Godzijdank is onze thermometer supersnel en heb je in 20 seconden de temp, toch willen we een oorthermometer. Welke raden jullie aan en wat is jullie ervaring ermee? Is er een grote afwijking in temperatuur bijvoorbeeld?
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Okt 2013 09:06

Re: Oorthermometer

Ik begin er niet aan. Had er ooit zelf eentje en dat ding was niet te vertrouwen. Ook toen ik in het ziekenhuis lag een paar jaar terug klopte er niks van. Ene oor bijna ondertemperatuur, andere oor verhoging. Dus ik durf het niet aan. Sowieso moet je er dacht ik altijd iets bij optellen. En dan nog kan elk oor een heel andere meting geven. Dus ik blijf bij rectaal, al is het hier dan soms ook even drama met opmeten.
<<

Anoniem16

Bericht 18 Okt 2013 09:20

Re: Oorthermometer

Een oorthermometer is niet te vertrouwen. Rectaal is gewoon het beste. Kun je niet afleiden met tv ofzo?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Okt 2013 10:26

Re: Oorthermometer

Ik werk in een verpleeghuis en wij mogen alleen rectaal meten.(bij uitzondering onder de oksel) volgens de arten is de oorthermometer onbetrouwbaar.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem162

Bericht 18 Okt 2013 10:30

Re: Oorthermometer

Ik laat hem altijd een boekje lezen oid doen, hij ziet niet dat ik de thermometer al klaar heb liggen. De punt doe ik vaseline aan, en meestal smeer ik zijn billen dan ook wat in met vaseline, dan blijft hij wat ontspannen liggen omdat hij dat wel grappig vind, en dan snel meten.
Ik heb de thermometer dus al klaar liggen met vaseline eraan, achter/onder het aankleedkussen bij zijn voeten/benen dus hij ziet hem niet liggen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 18 Okt 2013 12:04

Re: Oorthermometer

De hema thermometer is als beste getest en meet binnen 5 seconden. Vind hem ideaal. Vind 20 seconden dus niet snel. Oorthermometers schijnen niet zo nauwkeurig te zijn.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 18 Okt 2013 17:06

Re: Oorthermometer

Wij werken in ons verzorgingshuis alleen maar met oorthermometers, dingen worden ook elke keer geijkt. Werken prima, maar dat zijn dan ook geen goedkope varianten.
Rectaal is altijd nauwkeuriger dat wel.

@Roze: Had je misschien op je oor geslapen waar je de hoge temp had? Je mag namelijk niet meten in het oor waar op geslapen is, die temp is altijd hoger ;). Vandaar dat ook de afwijking tussen je 2 oren kan ontstaan, maar daar denkt niet iedereen aan.
D. 💙14-01-2019💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers