Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opvang voor je kind - vragen

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Aug 2017 09:23

Opvang voor je kind - vragen

- Wat voor opvang heb jij voor je kind geregeld?
- was je daar gelijk zeker van?
- hoe vaak gaat je kind waarheen?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem315

Bericht 02 Aug 2017 09:27

Re: Opvang voor je kind - vragen

Kdv, 2 volle dagen, geen twijfels over gehad.
Oppas opa's en oma's, 1 volle dag. De ene week opa en oma, de andere week pake en beppe.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 02 Aug 2017 09:31

Re: Opvang voor je kind - vragen

De dinsdag en woensdag gaan ze naar het kinderdagverblijf en voor de oudste bso en de maandag om de week passen mijn schoonouders op. Dit is vanaf dat Luuk geboren is zo en bevalt prima.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 02 Aug 2017 09:36

Re: Opvang voor je kind - vragen

3 dagen in de week gastouder, we zijn destijds bij verschillende gastouders wezen kijken die door het bureau aanbevolen werden en bij deze dame voelde het meteen goed. Ze zit bijna alle dagen vol, dus dan zijn er in totaal 6 kindjes om mee te spelen.
Mijn ouders passen 1 dag in de maand op omdat ze het leuk vinden en te ver weg wonen voor een vaste dag en ze zijn altijd back-up voor bij ziekte ed. Mijn schoonouders hebben er geen behoefte aan om op te passen.
We zijn super blij met de gastouder, S vind het er super leuk, leert er heel veel en voor ons is het heel fijn dat ze flexibel is qua uren, dus geen stress bij file of vertraging van de trein en dat we niet betalen als we geen opvang af nemen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2512

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 02 Aug 2017 09:40

Re: Opvang voor je kind - vragen

Kinderdagverblijf, 3 dagen.

De vorm wel, gastouders zijn hier amper in de buurt, terwijl er binnen een straal van 500 meter wel 3 kinderdagverblijven zitten. Voor de sociale ontwikkeling leek ons dat wel fijn. We hebben beiden flexibele banen, dus flexibiliteit hadden we niet nodig. Welke het is geworden wel lang over getwijfeld. Zijn allemaal erg goed in onze ogen. Mocht degene waarvoor we nu gekozen hebben toch niet bevallen gaat ze gewoon naar de andere. Ik twijfel nog steeds.

Mijn ouders gaan om de twee weken ook een halve dag doen. Dat is hier thuis, het is 2 uur rijden, dus brengen gaat niet.
<<

Anoniem291

Bericht 02 Aug 2017 09:44

Re: Opvang voor je kind - vragen

Hij gaat 2 dagen naar de gastouder en 1 dag naar mijn moeder. Zijn erg tevreden over de gastouder, vind alleen wel lastig dat je zo afhankelijk van haar bent bv met vakanties.
Laatst gewijzigd door Anoniem291 op 02 Aug 2017 09:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 02 Aug 2017 09:44

Re: Opvang voor je kind - vragen

-Wij hebben kdv en bso
-Waren we gelijk zeker van. Gastouder hadden wij beide geen goed gevoel bij.
-b gaat 3 dagen naar het kdv en f nu 2 dagen naar de bso.

Vanaf januari gaan beide 3 dagen naar de bso en de baby vanaf april 3 dagen naar kdv.opa en oma wonen helaas te ver.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1947

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 02 Aug 2017 09:45

Re: Opvang voor je kind - vragen

Hier zitten juist geen kinderdagverblijven in de buurt. Wij hebben voor twee, soms drie, dagen opvang nodig. Dit wisselt tussen mijn moeder, schoonzus en buurvrouw. Die laatste betalen we ook wanneer ze oppast.
2011 2012 2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Aug 2017 09:50

Re: Opvang voor je kind - vragen

Pippa schreef:- Wat voor opvang heb jij voor je kind geregeld? Beide oma's boden aan op te willen passen.
- was je daar gelijk zeker van? Ja, absoluut.
- hoe vaak gaat je kind waarheen? Twee keer per week, allebei 1 dag per week.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Aug 2017 09:57

Re: Opvang voor je kind - vragen

- Wat voor opvang heb jij voor je kind geregeld?
T gaat 1 dag naar mijn schoonouders en 2 dagen naar een gastouder hier om de hoek.
Dus ik hoef hem maar 1 dag met de auto weg te brengen wat echt heerlijk is.

- was je daar gelijk zeker van?
Ja toen zij het aanbood wist ik het direct.
In haar heb ik veel vertrouwen dus ik breng T er met een fijn gevoel naartoe.
Mijn schoonouders natuurlijk ook.
2016
<<

Anoniem239

Bericht 02 Aug 2017 09:57

Re: Opvang voor je kind - vragen

Hier gaan ze 3 dagen naar het KDV en BSO. Op de woensdag gaan ze om de week naar opa en oma.
Mijn vriend werkt 5 dagen en ik 3 om 4.

Wij hebben vorige week de knoop doorgehakt om naar een opvang te gaan die in onze eigen buurt zit en samenwerkt met school. (2 jaar geleden zijn we verhuisd en gebleven bij de opvang daar) En ik ben er heel erg emotioneel onder :snik: Het huidige KdV/BSO heeft nu al 5 jaar lang mijn kinderen mede opgevoed. En wat we straks krijgen weet ik natuurlijk niet precies. We zijn dus erg tevreden over onze opvang, kleinschalig met geen leidster wissel in al die tijd dat we er zitten. Maar toch vanwege de ontwikkeling van onze oudste gekozen voor een nieuwe opvang.

Ik ben erg benieuwd vanaf september.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Aug 2017 10:13

Re: Opvang voor je kind - vragen

2 dagen kdv. Geen twijfels over. Zou niet anders willen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 02 Aug 2017 10:25

Re: Opvang voor je kind - vragen

.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 17:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Aug 2017 10:37

Re: Opvang voor je kind - vragen

3 dagen per week kdv.

De oudste is vanaf 1,5 jaar pas gegaan en maar 1 dag per week omdat ik toen niet werkte.
De jongste vanaf 4 maanden 2 dagen per week. Vanaf volgende week gaan ze 3 dagen.
Ben heel blij met onze huidige kdv. Tis heel klein dus ze krijgen veel aandacht.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem250

Bericht 02 Aug 2017 10:38

Re: Opvang voor je kind - vragen

2 dagen kdv en 1,5 dag oma. Oma vinden ze super, over het kdv ben ik wat minder tevreden. Ze gaan er zelf niet met plezier naar toe.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 02 Aug 2017 10:38

Re: Opvang voor je kind - vragen

2 dagen KDV.
Nu alleen T., straks gaat N. ook mee.
Nooit over getwijfeld. KDV zit in het pand naast mijn praktijk, dus toen we er hadden gekeken en het goed beviel, was de keus snel gemaakt.

Daarnaast passen opa's, oma's en tante incidenteel op.
Bijv. bij ziekte (als ze niet naar het KDV mogen vanwege koorts).
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 02 Aug 2017 10:57

Re: Opvang voor je kind - vragen

2 dagen kdv. En 2 dagen oma. Dat verandert over 3 weken naar 2 dagen kdv en 1 dag oma. Dochter gaat vanaf 10 maanden naar het kdv. Zoon vanaf 3 maanden oud. Geen moment getwijfeld. Ze vinden het leuk en doen het goed. Ze willen regelmatig savonds niet mee naar huis.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Aug 2017 10:59

Re: Opvang voor je kind - vragen

:nopompom: Wij hebben door mijn werk wisselende opvang nodig.
Mijn moeder past iedere woensdag vast op, en op maandag, donderdag en vrijdag kan hij naar de gastouder.
Op dinsdag heb ik in principe geen opvang dus werk ik zo min mogelijk.

Over de gastouder hebben we geen moment getwijfeld.
Ze woont bij ons in de straat en is een hele lieve vrouw.
Over mijn moeder hebben we ook niet getwijfeld hoor.
10.04.17
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Aug 2017 11:01

Re: Opvang voor je kind - vragen

Wij begonnen met 1 dag kdv en 2 dagen opa's en oma's. Nooit over getwijfeld.
Nu heb ik ouderschapsverlof opgenomen om meer tijd met V te hebben (kdv bedoel goed) en is kdv weggevallen. Als V ouder is wil ik haar wel weer terug daar of psz ivm spelen met andere kindjes ed.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Aug 2017 11:48

Re: Opvang voor je kind - vragen

Pippa schreef:- Wat voor opvang heb jij voor je kind geregeld?
- was je daar gelijk zeker van?
- hoe vaak gaat je kind waarheen?



Gastouder en kdv/bso. We hebben al vaak gewisseld de afgelopen vier jaar. Eerst een ander kdv ivm verhuizen en toen een gastouder erbij. Toen stopte die en namen we een nieuwe aan. Toen kreeg ik een nieuwe baan en hadden we flexibelere opvang nodig dus weer een andere gastouder.

De werktijden van mijn man wijzigen zo om de drie maanden en er zit totaal geen voorspelbaarheid in dus ze gaan soms heel vaak en soms heel weinig.

Ik geloof dat ze op het moment 90 uur per maand gaan.
R. 2013
D. 2016
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 02 Aug 2017 13:24

Re: Opvang voor je kind - vragen

We zijn sinds vorige week gestopt met de kinderopvang. Ze ging 1 dag in de week. Het is al een tijdje niet meer nodig, maar onze middelste had het daar ontzettend naar haar zin. Nu ze na de vakantie kan starten bij de peuterspeelzaal, hebben we besloten met het kdv te stoppen. Mochten we ooit weer opvang nodig hebben, zou ik zeker weer kiezen voor kdv/bso.

We hebben verder niet echt opvang nodig. Wel past mijn moeder 1 ochtend in de week op de jongste als mijn vriend met de middelste gaat peuterzwemmen. Eens in de maand heb ik teamoverleg, dan past mijn schoonmoeder op.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 02 Aug 2017 13:26

Re: Opvang voor je kind - vragen

Bij de 1e begonnen met 2,5 dag kdv en de opa's en oma's vooral ingezet voor alle andere oppasvragen buiten werktijd. Vanwege de gezondheid van mijn zoontje ben ik minder gaan werken en gaat hij nu nog maar 1 dag naar het kdv en de andere dag naar mijn schoonouders. Mijn ouders wonen te ver weg om structureel op te passen.
Bij nummer twee ging mijn voorkeur uit naar 2 dagen kdv, maar mijn schoonouders willen ook graag op haar passen, dus voor haar is het straks ook 1 dag kdv en 1 dag opa en oma.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Aug 2017 13:54

Re: Opvang voor je kind - vragen

Bij de oudste pasten ouders schoonouders een vriendin en mijn zus op. Totdat ze 1.5 was toen zij wij overgegaan op gastouder. Dit omdat mijn moeder (die het meeste oppaste) een heupoperatie moest ondergaan en daardoor niet meer kon oppassen.

Wij hebben een hele leuke jonge gastouder. Ik heb onregelmatig werk en daardoor soms maar voor 2 a 3 uren oppas nodig daarom een gastouder.
2014 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 02 Aug 2017 14:03

Re: Opvang voor je kind - vragen

Op maandag is het papadag, dinsdag gaat ze naar het kdv, woensdag mamadag, donderdag komt mijn moeder bij ons thuis en vrijdag is de ene week kdv en andere week gaat ze naar mijn schoonouders.

Wij wisten meteen dat we haar naar een kdv wilden brengen, contact met andere kindjes enzo vonden we belangrijk. We hadden wel een voorkeur voor een andere locatie (zelfde organisatie) maar daar was helaas geen plek. Achteraf ben ik er ook wel blij mee, want de huidige locatie is groter (meer groepen) dus als we een keer op een ander moment opvang nodig hebben, is dat meestal geen probleem. M heeft het enorm naar haar zin, we krijgen heel vaak te horen dat ze zo lekker kan spelen en contact aan het zoeken is met de andere kindjes en dat ze het heel goed doet :love:

Ow en opa en oma's ook prima natuurlijk. Mijn schoonouders wonen ongeveer om de hoek (ZO ontzettend handig) en zij passen tussendoor ook regelmatig op. Mijn ouders wonen wat verder weg, maar mijn moeder wil toch elke week komen, omdat ze M anders te weinig zou zien :laughcry: ik merk wel dat het 'opa en oma zijn' voor mijn ouders nieuw is, mijn schoonouders hebben naast M al twee kleinkinderen en hoewel ze er helemaal gek op zijn, zijn ze wel wat relaxter.
december 2016
juli 2019
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 02 Aug 2017 14:06

Re: Opvang voor je kind - vragen

Wij hebben een combinatie van opvang door onze ouders en een kleinschalige kinderopvang. Al vanaf het begin van mijn zwangerschap wisten we dat we het liefste een combinatie wilden. Doordat onze ouders deels oppassen krijgen ze een fijne band met onze zoon en volgen ze zijn ontwikkeling goed. Wel vind ik het belangrijk dat ze de bijzondere rol van Opa en Oma moeten houden en niet die van opvoeder. Daarom gaat onze zoon 1 dag per 2 weken naar ze toe; dus de ene week mijn ouders, de andere week mijn schoonouders. Daarnaast nog wel eens een extra dag(deel) bij ziekte of als mijn man extra moet werken.
2 dagen is onze zoon bij de opvang, 1 dag ben ik bij hem thuis en 1 dag is mijn man thuis.

Ik vind het super geregeld zo. Voor jou zou ik als advies geven om goed te kijken wat bij jullie past, welke vorm je fijn vindt en wat je kunt betalen. Want laten we eerlijk zijn, Opa's en Oma's zijn vaak goedkoper dan de kinderopvang.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers