Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opvang voor je kind - vragen

<<

Anoniem236

Bericht 02 Aug 2017 14:17

Re: Opvang voor je kind - vragen

Sinds kort is het meestal zo;
1 dag kdv/BSO
1 dag mijn moeder
1 dag heeft man vroeg en ik laat

We werken allebei onregelmatig dus het komt ook voor dat ze 2 dagen naar de opvang gaan of dat mijn moeder een dag extra oppast of ze gaan naar hun andere oma, maar daarvoor moeten we wel een heel stuk omrijden, dus liever niet.

Tevreden zo. Sommige dingen zoals die bij de oma s gaan zien we liever anders, maar ja dat is naar onze mening waar we mee moeten dealen door deze opvang te kiezen.
Kdv ook tevreden over, al was onze oude opvang waar de oudste heen ging wel veel fijner en klein schaliger.
<<

Anoniem252

Bericht 02 Aug 2017 15:13

Re: Opvang voor je kind - vragen

Het wordt wss:
1 dag mijn moeder vast
1 dag schoonmoeder flexibel
Mijn man is altijd op vrijdag vrij, ik werk om het weekend. voor incidenteel nog een kdv achter de hand.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 02 Aug 2017 15:40

Re: Opvang voor je kind - vragen

Wij hebben twee dagen oppas aan huis en één dag wisselen mijn man en opa's en oma's af.
Ik vond deze vorm van oppas ideaal, omdat de kinderen in hun eigen vertrouwde omgeving waren, als kinderen ziek waren konden zij thuis blijven en wij gewoon naar werk, broers en zus veel tijd samen als gezin (ipv bso en kdv), afspreken met kinderen uit de klas en zwemles/ sporten kon ook op dagen van de oppas, flexibel qua tijden (eerder beginnnen en later thuis was nooit een probleem) en alleen de uren betalen dat de oppas er ook werkelijk was.
<<

anoniem203

Bericht 02 Aug 2017 15:43

Re: Opvang voor je kind - vragen

Wij hebben voor 2 dagen in de week opvang nodig want ik werk maar 2 dagen. Op de ene dag passen mijn ouders hier in huis op en de andere dag komt mijn schoonmoeder hier in huis. Super blij dat ze dat willen doen en als de een ziek is kan de ander de dag overnemen of ik of mijn man blijven dan thuis. Nooit problemen mee gehad alleen 2x in de zomervakantie. Dan is het even puzzelen maar ook dat is altijd goed gekomen. Straks als ze beide op school zitten stopt mijn schoonmoeder ermee. Dan neemt mijn moeder die dag over.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Aug 2017 15:47

Re: Opvang voor je kind - vragen

Voorheen BSO en gastouder, sinds kort een KDV en BSO.

De gastouder kon ons niet meer de flexibiliteit bieden die wij nodig hebben en dat gaf best wel stress. Na veel zoeken bleek de oplossing heel dichtbij: een van onze buurvrouwen werk op een kdv en zij bieden flexibele opvang. Na een telefoontje stond ik er een paar dagen later voor een kennismaking en ik was gelijk verkocht.

D gaat er nu sinds 1 juli naar toe en heeft het er heel erg naar zijn zin. Wanneer we twee weken van te voren aanvragen hebben we 100 procent plaatsingsgarantie. Zo fijn! We hadden de overstap veel eerder moeten maken.
We nemen 26 uur per maand af, het minimale wat verplicht is. Dit komt neer op een dagdeel per week. Over het algemeen hebben we hier meer dan genoeg aan en anders mogen we gewoon extra inplannen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Aug 2017 17:00

Re: Opvang voor je kind - vragen

O zoveel mensen die toch ook wel ouders hebben die kunnen oppassen! Ik vind het nu wel lastig dat familie allemaal ver weg woont :(
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 02 Aug 2017 20:53

Re: Opvang voor je kind - vragen

Hier 1 dag oma en 1 hele en 2 halve dagen kdv.
Als ik in het weekend werk gaat hij meestal 1 halve dag minder. Dat betalen we wel omdat het kdv geen flexibele opvang aanbiedt, dat is wel een beetje jammer.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Aug 2017 21:26

Re: Opvang voor je kind - vragen

Tobias gaat 2 dagen in de week naar m'n schoonouders, die hebben er alle ruimte en tijd voor. Hij heeft daar z'n eigen bedje en speelgoed enz. M'n schoonmoeder past ook op m'n neefjes, dus hij heeft er ook een speelmaatje.
Hij is daar op maandag en donderdag. Vrijdags past mijn moeder op en omdat haar huis niet echt babyproof of kindvriendelijk is, past zij gewoon bij ons thuis op.

Ik ben tevreden over de huidige manier van opvang. De financiën is de voornaamste reden; dit is gratis, op cadeautjes e.d. na. We geven onze moeders regelmatig een kleinigheidje of een cadeaubon van het één of ander.

Nadeel vind ik dat hij waarschijnlijk op een kdv of bij een gastouder meer zou leren, doordat hij in aanraking komt met andere kindjes. Gelukkig gaat m'n moeder veel weg met m en naar de speeltuin en heeft ie bij m'n schoonmoeder z'n neefje die een jaar ouder is.
<<

Anoniem316

Bericht 02 Aug 2017 22:05

Re: Opvang voor je kind - vragen

L gaat 2 dagen naar mijn moeder, zij is gastouder dus er zijn meer kindjes daar. 1 dag in de week past mijn schoonmoeder op.

Eigenlijk hebben we de kinderopvang niet eens overwogen. Dit zal over 3 jaar wel moeten als ze naar school moet omdat mijn moeder niet bij ons in het dorp woont. Mijn voorkeur zou dan denk ik alsnog uitgaan naar een gastouder.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Aug 2017 07:06

Re: Opvang voor je kind - vragen

Pippa schreef:O zoveel mensen die toch ook wel ouders hebben die kunnen oppassen! Ik vind het nu wel lastig dat familie allemaal ver weg woont :(


Mijn ouders (gescheiden) en schoonouders passen allemaal 1x in de 6 weken op, zodat wij om de week een dag minder opvang hebben. Mijn ouders wonen op 2,5u rijden, die blijven dan gewoon slapen :) Als iedereen het wil kan het dus wel! Iedereen leeft voor die dagen haha en ze gaan onderling altijd helemaal kibbelen als er iemand wil ruilen of moet schuiven :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Aug 2017 07:31

Re: Opvang voor je kind - vragen

Pippa schreef:O zoveel mensen die toch ook wel ouders hebben die kunnen oppassen! Ik vind het nu wel lastig dat familie allemaal ver weg woont :(


Hier ook beide ouders die ver wonen. Aan schoonouders hebben we niks qua oppassen. Maar mijn ouders wel. Mijn moeder paste tot vorige week eens per week op en reed daar 1,5 uur voor heen en 1,5 uur weer voor terug. Met alle liefde.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Aug 2017 07:42

Re: Opvang voor je kind - vragen

Pippa schreef:O zoveel mensen die toch ook wel ouders hebben die kunnen oppassen! Ik vind het nu wel lastig dat familie allemaal ver weg woont :(

Mijn ouders en schoonmoeder wonen allebei op minder dan een kilometer afstand, maar passen niet op. Ze werken allemaal minimaal vier dagen en hebben geen zin om hun vrije dag ook vast te leggen. Ik heb het ook nooit van hen verwacht. Dus dochtbij wonen hoeft niet een gratis oppasadres te betekenen :wink:

Wij hebben 2.5 dag opvang bij een gastouder. Ik ben op maandag/vrijdag thuis en mijn man op woensdag, dan gaat A een halve dag naar de opvang. Wij zijn heel blij met onze gastouder en ik vind het fijn dat A zo ook in een andere omgeving komt. De volle dagen vind ik wel wat lang (7.30-18u), maar daar is helaas niks aan te doen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 03 Aug 2017 08:13

Re: Opvang voor je kind - vragen

Dochter gaat 2 hele dagen naar het kdv. Dat is 5 min lopen en zo fijn. Ze heeft het daar super naar haar zin.
Ala ik haar breng komen andere kindjes haar meteen knuffelen. Ik heb er dus geen problemen mee haar daar te brengen.
Elke donderdag passen mijn ouders op. Die wonen op 45 min rijden. Dat is veel meer gedoe.... maar natuurlijk heel fijn.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 03 Aug 2017 13:41

Re: Opvang voor je kind - vragen

Pippa schreef:O zoveel mensen die toch ook wel ouders hebben die kunnen oppassen! Ik vind het nu wel lastig dat familie allemaal ver weg woont :(


Hier het zelfde ''probleem'' mijn moeder woont aan de andere kant van Nederland dus dat wordt hem niet.
Mijn schoonouders wonen wel redelijk dichtbij maar die willen niet ''vast'' oppassen.
Schoonzus vind kinderen maar niks.
Vandaar gaat mijn kleine straks 4 volle dagen naar kdv.
Waarom kdv ? Een gastouder spreekt mij niet aan omdat je nooit weet wat er eigenlijk ''echt'' gebeurd ja op een kdv ook niet maar daar heb je toch meer regels zoals dat er geen vreemde bij je kind kan komen en altijd 4 ogen beleid en kindjes van de zelfde leeftijd in een groep.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Aug 2017 14:11

Re: Opvang voor je kind - vragen

Mijn dochter gaat sowieso 1 dag per week naar mijn ouders.
Gemiddeld 1 à 2 keer per maand naar mijn schoonouders.
In de weken dat mijn schoonouders oppassen gaat ze maar 1x naar het kdv, andere weken gaat ze 2x.
2012 & 2016
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 03 Aug 2017 14:14

Re: Opvang voor je kind - vragen

Wij hebben 1.5 dag kinderopvang en bso, de rest verdelen we zelf door beide parttime te werken en 1 dag vroeg/laat af te wisselen. Ik vind het heel prettig zo. Hier geen ouders die kunnen en/of willen oppassen, maar vind zelf de kinderopvang ook erg fijn voor de kinderen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Aug 2017 14:15

Re: Opvang voor je kind - vragen

Wij hebben gekozen voor kinderopvang i.v.m. het vier ogen principe en dat het altijd open is. Als de gastouder ziek is of met vakantie gaat heb je geen oppas.

Ze gaan daar 2 volle dagen in de week heen, ook tijdens alle schoolvakanties.
En beide oma's passen 1 dag in de week in ons huis op.
Ik werk dus 4 dagen en mijn man 5.
04-2014
10-2015
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 03 Aug 2017 17:21

Re: Opvang voor je kind - vragen

Onze oudste gaat 1 middag naar de bso.
1 middag past oma op beiden
En de jongste gaat 2 ochtenden en een hele dag naar het kdv vanaf september. Voorheen paste Mn moeder de hele dag op maar die kan vanaf september pas vanaf 13.00

We zijn heel tevreden over het kdv. Bso iets minder maar dochter vindt het er wel super dus prima voor 1 middag
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 03 Aug 2017 19:48

Re: Opvang voor je kind - vragen

Sinds januari gaan onze jongens naar het KDV. Voorheen naar mijn moeder.
Ze gingen eerst 2,5 dag. Maar met nog 2 dagdelen psz erbij voor de oudste(vanwege zn ontwikkeling) en het haasten wat ik altijd moest op de halve dag was dit enorm onrustig. Nu gaan ze 3 hele dagen KDV(en psz geschrapt). Ze hebben het er beide heel erg naar hun zin. Ik zit er nu al mee dat we de oudste er waarschijnlijk vanaf moeten halen, vanwege plaatsing op een kdc :( .
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Aug 2017 21:27

Re: Opvang voor je kind - vragen

- Wat voor opvang heb jij voor je kind geregeld?
Mijn ouders passen nu 1 dag in de week samen op, ze gaan 1 dag per week naar het kdv en mijn moeder past in haar eentje nog een halve dag op. Als we nog een kindje zouden krijgen nemen mijn ouders het oppassen niet meer voor hun rekening hebben ze gezegd.

Volgend jaar als mijn dochter naar school gaat wordt het iets anders. Mijn ouders passen dan samen een halve dag op, 1 dag naar kdv/bso en mijn moeder in haar eentje nog een halve dag. Er is dan speling voor als ik het druk heb op mijn werk, dan is de optie er dat mijn ouders samen alsnog een hele dag oppassen.

- was je daar gelijk zeker van?
Nee, aangezien mijn moeder altijd heeft gezegd dat ze niet op zou gaan passen. Ze doen het volgens mij ook vooral omdat kinderopvang gewoon een hoop geld kost. Toen ik zwanger was gaf mijn moeder wel aan dat ze 2x een halve dag op wilde passen maar dat ging niet met mijn werkdagen. Je doet je kind(eren) niet een halve dag naar oma en dan de rest van de dag naar het kdv.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Aug 2017 22:20

Re: Opvang voor je kind - vragen

Tot nu toe paste 1 dag mijn schoonmoeder op bij haar thuis (dichtbij mijn werk), 1 dag mijn vader (die nam de kinderen altijd mee naar huis en bracht ze weer thuis) en 1 dag mijn moeder (+ partner het laatste half jaar) bij ons thuis. We hadden dus geluk dat iedereen graag wilde en kon oppassen. We hebben toen dochter 2 werd haar wel bewust naar de peuterspeelzaal gedaan en dat vond ze altijd heel leuk.
Vanaf september verandert het wel. Dochter gaat dan naar de basisschool en schoonmoeder komt dan bij ons thuis oppassen. Mijn vader stopt helaas met wekelijks oppassen vanwege gezondheidsproblemen. Ik neem vanaf september een dag ouderschapsverlof op. We hebben nog wel kinderopvang/bso overwogen, maar toch hiervoor gekozen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om dochter vanaf haar eerste schoolweek de hele woensdagmiddag naar de bso te sturen :wink: En het lijkt me ook gewoon fijn, een extra dag met de kinderen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 04 Aug 2017 08:21

Re: Opvang voor je kind - vragen

Ilovethe90s schreef:- Wat voor opvang heb jij voor je kind geregeld?
Mijn ouders passen nu 1 dag in de week samen op, ze gaan 1 dag per week naar het kdv en mijn moeder past in haar eentje nog een halve dag op. Als we nog een kindje zouden krijgen nemen mijn ouders het oppassen niet meer voor hun rekening hebben ze gezegd.

Volgend jaar als mijn dochter naar school gaat wordt het iets anders. Mijn ouders passen dan samen een halve dag op, 1 dag naar kdv/bso en mijn moeder in haar eentje nog een halve dag. Er is dan speling voor als ik het druk heb op mijn werk, dan is de optie er dat mijn ouders samen alsnog een hele dag oppassen.

- was je daar gelijk zeker van?
Nee, aangezien mijn moeder altijd heeft gezegd dat ze niet op zou gaan passen. Ze doen het volgens mij ook vooral omdat kinderopvang gewoon een hoop geld kost. Toen ik zwanger was gaf mijn moeder wel aan dat ze 2x een halve dag op wilde passen maar dat ging niet met mijn werkdagen. Je doet je kind(eren) niet een halve dag naar oma en dan de rest van de dag naar het kdv.


Mijn moeder heeft het eerste jaar wel op Luuk gepast op een gegeven moment was dit een ochtend (volledige dag werd haar teveel) en ze bracht Luuk dan rond het middaguur naar het kdv. Dit ging prima.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem281

Bericht 04 Aug 2017 08:25

Re: Opvang voor je kind - vragen

Mijn moeder zei trouwens altijd geen oppasoma te willen worden, daar waarschuwde ze tijdens m'n zwangerschap voor. Mijn schoonmoeder zou 3 dagen oppassen, maar kwam daar toch van terug; het zou haar teveel worden, omdat ze van de drie dagen alleen zou zijn.

Uiteindelijk is m'n moeder aan 't mopperen als ik toevallig een vrije dag heb, op 'haar' dag en m'n schoonmoeder loopt steeds te hinten dat als we een keertje weg willen of zo, Tobias wel extra kan komen :laughcry:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Aug 2017 08:50

Re: Opvang voor je kind - vragen

Hier passen mijn schoonouders ook af en toe op, met name wanneer we 's nachts opvang nodig hebben. Mijn ouders deden dit nog veel vaker maar met het overlijden van mijn moeder is dat weggevallen en dat vind ik zo verdrietig :snik: . Mijn vader wil uiteindelijk wel weer op gaan passen maar liever als D wat groter is en daarbij zal het nooit meer hetzelfde worden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 04 Aug 2017 08:51

Re: Opvang voor je kind - vragen

Mijn kinderen gaan drie dagen naar de opvang/BSO. Eerst pasten mijn ouders nog een dag op, maar het is rustiger voor de kinderen om alle drie de dagen dezelfde opvang te hebben.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers