Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zwemvaardigheid bijhouden tijdens vakantie

<<

Anoniem239

Bericht 01 Aug 2017 15:05

zwemvaardigheid bijhouden tijdens vakantie

Wij zijn nu 1,5 jaar bezig met zwemles. Net voor de vakantie heeft onze zoon een weekcursus gevolgd met de hoop dat hij aan het einde mocht afzwemmen. Helaas is dit niet gelukt, waardoor hij nu na de zomerstop (1e week september) weer verder gaat met zijn reguliere les. Gelukkig wel in het laatste badje (het afzwem- niveau).

Maar nu. hij heeft dus 6 weken lang geen zwemles. Ik ben bang dat hij daardoor weer een stuk terugzakt. Ik kan met hem naar het zwembad gaan maar daar moet hij natuurlijk zwembandjes om. En kan hij niet alle "oefeningen" blijven doen.

Hebben jullie tips hoe we zijn zwemvaardigheden kunnen bijhouden deze periode?
<<

Pitty

Bericht 01 Aug 2017 15:14

Re: zwemvaardigheid bijhouden tijdens vakantie

Tja.... naar het zwembad gaan en eventueel oefenen met van die kurkjes om je middel?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 01 Aug 2017 15:19

Re: zwemvaardigheid bijhouden tijdens vakantie

Hier gaat de zwemles om deze reden juist door in alle vakanties, ook in de zomer. Maar als dat niet het geval was dan zou ik op zoek gaan naar een zwembad waar ze iets van oefenuurtjes aanbieden. Ik weet dat een ander zwembad (waar wij geen les volgen) dit heeft. En onze eigen zwemschool heeft ook 1x in de week mogelijkheid tot ouder en kind zwemmen met leerkracht erbij voor vragen en tips. En als dat nergens mogelijk is dan zou ik oefenen met bandjes, of liever nog een kurk om de middel. Minder ideaal (ik weer nog dat mijn dochter dat ook zo stom vond dat ze dat om moest als we recreatief gingen zwemmen en ze toen al bijna haar diploma has), maar altijd nog beter dan 6 weken niet zwemmen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 01 Aug 2017 15:24

Re: zwemvaardigheid bijhouden tijdens vakantie

Wij houden het ook keurig bij en gaan elke week zwemmen. Sommige zwembaden mag je je kindje wel laten zwemmen zonder kurkjes. Vaak is dat daar waar de ouders wel kunnen staan en de kinderen net niet. Zeker als je het even aangeeft bij het badpersoneel, kan er heel veel.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 01 Aug 2017 15:24

Re: zwemvaardigheid bijhouden tijdens vakantie

Bestaat er geen mogelijkheid een privéles te boeken? Zes weken onderbreking is inderdaad erg lang.
<<

Anoniem239

Bericht 01 Aug 2017 15:31

Re: zwemvaardigheid bijhouden tijdens vakantie

Ik ga eens informeren hier in de buurt bij andere zwembaden. En kurkjes zijn wel een goede.

Priveles kan ook niet. De zwemschool is in zijn geheel gesloten. En na die 80 euro van de zwemcursus heb ik het er ook niet voor over om 31,50 euro per priveles te betalen. :no:
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 01 Aug 2017 16:24

Re: zwemvaardigheid bijhouden tijdens vakantie

Hier gaat de zwemles gelukkig elke week door. Wij hebben in onze vakantie elke dag gezwommen met mijn zoon, dat was in een zwembad zonder toezicht en daarom konden we zijn vestje af en toe ook uit doen. En verder oefent hij ook buiten in een recreatieplas, daar is geen toezicht op het wel of niet aan hebben van zwembandjes. Hij is door al het oefenen nu al heel erg vooruit gegaan.
<<

Anoniem239

Bericht 01 Aug 2017 16:27

Re: zwemvaardigheid bijhouden tijdens vakantie

Tijdens onze vakantie begin dit jaar hebben wij hem ook gewoon zonder bandjes laten zwemmen. Helaas heeft hij toen een schaarslag aangeleerd die er nu niet meer uit gaat.. Gelukkig geen belemmering voor het afzwemmen (meer). Wel iets om op te letten. Wij dachten ook dat hij goed vooruit was gegaan. Maar uiteindelijk dus niet.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 01 Aug 2017 16:33

Re: zwemvaardigheid bijhouden tijdens vakantie

Ik vind het ook een lastige. Ik wil zoon niet laten liegen maar met bandjes om zwemmen heeft geen zin als we willen oefenen. Maar dan moet hij dus zeggen dat hij zijn A diploma heeft als we willen oefenen. Nou zullen ze dat vast wel geloven want hij mag waarschijnlijk vrij vlot na de vakantie afzwemmen dus dat zwemmen lukt wel maar ik vind het toch niet prettig om daarover te liegen. Dus ik denk dat het oefenen er niet echt van gaat komen in de vakantie. Misschien nog als we in Landal zijn maar dat is de laatste week van de vakantie dus dat heeft niet echt zin meer dan.
2010 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers