Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kapotte dure tas, maar geen garantie, wat nu?

<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 18 Okt 2013 04:32

Kapotte dure tas, maar geen garantie, wat nu?

Binnen 3 maanden dat ik een best dure schouder tas heb gekocht, kwam ik erachter dat het stukje aan de tas (waar de tas aan het hang hengsel bevestigd zit), bijna kapot scheurde.

Je zou denken dat dat komt door overbelasting van de tas, maar er past best weinig in de tas en naast wat brood/half literflesje en m'n portemonnee en telefoon, heb ik er niet meer in. Dus van overbelasting is geen sprake en van een handtas van 160,- zou je toch wel verwachten dat hij met deze inhoudt niet al kapot scheurt.

Ik met de tas naar de winkel, (waar ik de tas 3 weken kwijt ben omdat ze hem opsturen naar het hoofdkantoor in het buitenland), en nu krijg ik een mail dat ze hebben geconcludeerd dat het geen fabrieksfout is dus het niet vergoedt wordt.

Dat slaat echt nergens op, het is dan geen fabrieksfout maar k*tkwaliteit is het wel. Kan ik hier verder nog iets mee (het lijkt me toch dat ik in mijn recht sta en voor dat geld meer kwaliteit hoor te krijgen)??
Make happy memories
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Okt 2013 06:05

Re: Kapotte dure tas, maar geen garantie, wat nu?

Bij mij weten heb je wel recht op reparatie. Voor zo een bedrag verwacht je wel wat kwaliteit. Ik zal gewoon terug mailen dat ze het maar maken en dat je anders je geld terug wilt. Zo een tas mag niet binnen 3 maanden kapot zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem260

Bericht 18 Okt 2013 07:57

Re: Kapotte dure tas, maar geen garantie, wat nu?

Ook al heb je geen garantie, er is voor veel producten toch wel een beetje een te verwachten levensduur, ik weet niet hoe dat heet, maar er is wel een regel voor... Een tas van 160 euro (zelfs een tas van 20 euro) hoort niet na 3 maanden al stuk te gaan.
Ik zou 't er niet bij laten zitten (maar misschien ook even afwachten of er reacties komen hier van meiden die wel precies weten hoe het juridisch zit en welke rechten je hebt...)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Okt 2013 08:35

Re: Kapotte dure tas, maar geen garantie, wat nu?

Precies wat Jerry zegt, je beroepen op de wet die aangeeft dat je van bepaalde producten een bepaalde levensduur mag verwachten, ongeacht de garantie(tijd) en die voorschrijft dat wanneer een product onbehoorlijk snel kapot gaat, dit vergoedt wordt door de leverancier of de winkel waar je het artikel gekocht hebt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 18 Okt 2013 09:41

Re: Kapotte dure tas, maar geen garantie, wat nu?

Heb het even opgezocht: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oduct.html.

Dus je kunt je beroepen op de wettelijke garantie.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 18 Okt 2013 09:44

Re: Kapotte dure tas, maar geen garantie, wat nu?

Vind het trouwens echt flauw dat de fabrikant bij een dure tas van 3 maanden oud gaat zeggen dat het geen fabrieksfout is. Dus wat dan, is hun kwaliteit gewoon om te janken? Ik hoop dat ze je nog tegemoet willen komen en dan weet je ook gelijk dat je van hen nooit meer een product hoeft te kopen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers