Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

<<

Anoniem278

Bericht 02 Aug 2017 13:59

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Hahaha Niekske!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Aug 2017 14:03

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Zo heb ik een keer in de trein gezeten, met een jongen van mijn leeftijd in de vierzit bij mij, met aan de andere kant van het gangpad 4 vrouwen op leeftijd. Die jongen zat nogal hard te bellen, maar ik had muziek mee en er verder geen last van.
Zaten die vrouwen te discussiëren dat dat toch wel vervelend was dat ze last hadden van die jongen, maar dat ze er niets van gingen zeggen omdat je "tegenwoordig zo een mes tussen je ribben hebt". Of ik er niets van wilde zeggen? Toen dacht ik echt: serieus?? Ik had er totaal geen last van... Uiteindelijk hebben ze er verder niets mee gedaan.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem252

Bericht 02 Aug 2017 15:28

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Ik zou echt serieus meer last hebben van vier van doe kakelende vrouwen :P.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Aug 2017 15:48

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Atelier Madame schreef:Ik zou echt serieus meer last hebben van vier van doe kakelende vrouwen :P.


Dat had ik inderdaad ook ;) :yes:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Aug 2017 16:27

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Tom schreef:
Atelier Madame schreef:Ik zou echt serieus meer last hebben van vier van doe kakelende vrouwen :P.


Dat had ik inderdaad ook ;) :yes:


Maar als je daar vriendelijk wat van zegt krijg je zo een mes in je rug!
(figuurlijk dan)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Aug 2017 14:23

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Sawadee schreef:
Poutine schreef:Fietsen mogen maar op een beperkt aantal balkons in de trein. Jij daarentegen mag met je kinderwagen op elk balkon in de trein.

:good: . Plus die onhandig grote kinderwagens mogen wél gratis mee en ook in de spits.


Succes als je zelf eens met kinderen met de trein moet, de meeste balkons, zeker in de dubbeldekker kan de kinderwagen nauwelijks staan, alleen op de invalide en de fietsplek kan je hem normaal neer zetten, die treinen rijden voornamelijk op langere afstanden wat dus betekend in mijn geval dat ik altijd 2 uur moet staan en ik betaal ook gewoon voor mijn eigen treinkaartje wat al duur genoeg is en zoals ik al zei zou ik graag betalen voor die kinderwagen als dat betekend dat ik fatsoenlijk de trein in kan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 03 Aug 2017 14:40

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Dat een kinderwagen niet de tweede klasse in kan en je met een kinderwagen gebonden bent aan een balkon lijkt me logisch, het lijkt me ook een beetje raar om daarover te gaan mopperen. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik ook maar weinig kinderwagens in de trein zie en dus nooit over het probleem heb nagedacht. Ik zou zelf voor treinreizen met kleine kinderen kiezen voor iets compacters denk ik. Een buggy en een draagdoek bijvoorbeeld. Buggy kan opgevouwen gewoon mee de tweede klasse in en opgeborgen worden onder de rugleuningen van twee vierzitszitplekken, de jongste in de draagdoek.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 03 Aug 2017 14:41

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Quizzle schreef:Ik had deze week een hele specifieke. Naast mij zat een meisje en die ging ofwel het uwv bellen of n jobcoach en serieus ( en echt de hele trein kon t horen, ik heb zelden iemand zo horen loeien aan de telefoon) haar hele Wajong status inclusief redenen en beperkingen uitgebreid bespreken.

Ik vind bellen in de trein al geen succes maar dit soort persoonlijke telefoontjes ? Weird.


Ja zoiets heb ik ook een keer gehad, is wel al een jaar of 10 geleden. Maar ik zat in de trein en een paar stoelen verder zat een meisje te bellen met iemand. De hele trein kon meeluisteren terwijl zij zat te vertellen wat voor soa ze opgelopen had, wie daar verantwoordelijk voor was en wat er allemaal wel niet was gebeurd en dat ze ruzie had gehad enz.
2010 2012
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 03 Aug 2017 14:46

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

En de kinderwagen inklappen en op de gewone bagageplek neerzetten en je kind op schoot en eventueel de wagenbak op een stoel naast je zetten, is dat een optie?
Feit is idd dat de intercity's onzettend klant onvriendelijk zijn. Laatst reed er een (wat ouder type, volgens mij) sprinter ivm werkzaamheden ipv de intercity en daar had je zeeën van ruimte, kon je zonder te overdrijven wel 6 kinderwagens kwijt. 8 klapstoeltjes (4 om 4) dus ook genoeg ruimte om te zitten. Snap niet waarom die intercity's zo kansloos zijn.
<<

Anoniem278

Bericht 03 Aug 2017 15:26

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

En toch ben ik het dan meer met Minoessepoes eens, puur omdat ik het bizar vind dat je niet met een kinderwagen in sommige treinen kunt. Ik vind zelf de dubbeldekkers ook rampzalig, die zijn kinderwagen en fiets onvriendelijk maar als je niet 'goed ter been' bent ben je dus ook gedwongen om in een tussenstuk te gaan hangen, waarbij er soms niet eens zitplaatsen zijn (lekker als je al niet goed kunt lopen) en anders zit je negen van de tien keer naast het toilet. (te smerig)

De nieuwe sprinters zijn veel mens/fiets/kinderwagen vriendelijker en nu dat plankje eronderuit schuift kunnen mensen ook gewoon zelf de wagen eruit rijden.

Ik vind zelf ouders meestal erger dan kinderen, de kinderen zijn dan wellicht soms wat over-enthousiast, maar van die moeders die non stop de naam van hun kind roepen zo van 'seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem' en vervolgens is dat het dan ook, dus kleine Sem gaat gewoon verder waarop moeders weer los kan met haar geblaat, dat zou wat mij betreft gewoon verboden mogen worden. Laat m dan maar rennen.

En ik ben ook niet weg van vrouwen van middelbare leeftijd die een dagje weg gaan. Dat oeverloze gekakel waar geen oordopjes tegen bestand zijn, plus de drie liter parfum die erbij schijnt te horen, pfoe.

Ik vind grappige conducteurs juist wel leuk, ik heb zelfs ooit vreselijk de slappe lach gehad met een conducteur.

Het gebrek aan communicatie of compleet verkeerde info vind ik ook echt jammer. Gister werd er omgeroepen op het perron dat de trein, in tegenstelling tot wat op het bord stond, wél naar de eindbestemming door zou rijden. Vervolgens wordt in de trein omgeroepen dat dat niet zo is. En daarna staan we voor een station vijf minuten stil zonder enige info en bleek inderdaad dat de trein maar tot halverwege zou gaan.

En ik heb ook n paar keer hele enge dingen meegemaakt met de trein. Een keer stopte de helft van de trein bij het perron maar was de trein dus niet goed doorgereden, echter de deuren gingen gewoon open. De achterste helft van de trein stond dus niet naast een perron maar als je daar uitstapte viel je twee meter naar beneden.
Wordt vervolgens ook niks van gezegd of wat dan ook, bizar.
En ik zat een keer met een zeer agressief persoon in de trein, toen hebben de twee conducteurs en de machinist zich opgesloten vooraan in de trein en reed de trein zonder nog ergens te stoppen naar een station waar politie was.
Het was in de avond en ik zat dus met die agressieve man en een andere man in dat treinstel. Dat was echt niet gaaf.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Aug 2017 15:33

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Ja de sprinters zijn top wat dat betreft, voor fietsen ook veel praktischer trouwens, en met koffers wat ik hier in Amsterdam veel zie want die kan je in de dubbeldekker ook nauwelijks mee nemen, jammer dat de sprinters voornamelijk op korte stukken rijden.

Wij hadden de eerste 1,5 jaar dat we onze zoon hadden geen auto, als ik even ergens heen ging was de draagzak prima, maar onze familie woont op 2 uur reizen dus daar blijven we vaak een weekend en dan heb ik de kinderwagen gewoon nodig. Morgen ook weer, dan moet ik met mijn 8 weken oude baby, die dus nog niet in een buggy kan met de trein en ik blijf daar de hele dag dus ik heb wel iets nodig om hem neer te kunnen leggen, conclusie is dus weer het balkon. Inklappen kan niet zo klein dat hij in het bagage rek kan, want die rekken in de dubbeldekker past helemaal niks in, twee stoelen in beslag nemen ( voor mijzelf en de wagenbak) lijkt me ook geen optie in de meeste gevallen.

Wat dat betreft ben je dus met klein kind bijna aangewezen op de auto, maar twee auto's krijgen wij geen parkeervergunning voor in Amsterdam en mijn man heeft een lease auto voor zijn werk en die vanzelfsprekend dus ook mee morgen. In principe is met het openbaar vervoer reizen ook veel milieuvriendelijker dus het zou gewoon zo geregeld moeten zijn dat iedereen dat kan, dat zou dus al kunnen met de indeling van de sprinter. Overigens ook wel vriendelijker voor mensen die afhankelijk zijn van een rolstoel want de sprinter kan je op de meeste stations zonder hulp in en uit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Aug 2017 09:32

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Er werd net omgeroepen dat de stilte in de stilte coupe niet kan worden gehandhaafd vanwege de drukte. Ik trek dat heel slecht, gewoon mond dicht en zitten. Nu zit ik tussen de gillende kinderen en huisvrouwen en als blikken konden doden had er niemand meer rechtop gezeten :suspect:
R. 2013
D. 2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 05 Aug 2017 09:51

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Ik heb een keer in een overvolle trein gezeten richting Amsterdam.
Ik was toen een maand of 5 zwanger en dat was al te zien.
Ik stapte in Eindhoven in en moest dus gelijk staan.
Ergens bij Den bosch vroeg mijn vriend of het ging en ik was van plan om gewoon op de grond te gaan zitten.
Een meisje ziet dat en zegt dat ik haar plaats mag hebben.
Toen kreeg ik de blik des doods van een huisvrouw met kort pittig kapsel. Die vond dat zij meer recht had blijkbaar.

Later had zij wel een plekje met haar zoon van rond de 20 en er kwamen twee bejaarde dames binnen blijven ze ook gewoon zitten. Zo asociaal.

Mijn vriend heeft vanaf Eindhoven tot Amsterdam gestaan zo druk was het.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers