Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 25 Jul 2017 22:33

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Cotton schreef:Het OV overall.



Haha echt? Ik vind het hier in de stad DE manier om te reizen, ik kom overal & anders zou ik ook niet normaal op mijn werk kunnen komen Haha....
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2017 07:00

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Pippa schreef:
Cotton schreef:Het OV overall.



Haha echt? Ik vind het hier in de stad DE manier om te reizen, ik kom overal & anders zou ik ook niet normaal op mijn werk kunnen komen Haha....

Toen ik nog geen rijbewijs had moest ik met de bus naar m'n werk. Waarvan 1 lijn maar 1x per uur ging.
Als het tegen zat was ik bijna 2 uren onderweg. Met de auto 12 minuten.
Ik vind het echt vreselijk. Er was altijd een dikke vrouw die in de bijna nog lege bus altijd naast mij ging zitten. Blegh.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jul 2017 07:01

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Oh en vanaf het station ging de bus naar mijn werk ook langs een ROC. Bus VOL met scholieren, vreselijk haha.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 26 Jul 2017 12:13

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Ik vind het OV ook vreselijk! Wat was ook blij dat ik klaar was met studeren en niet meer met het OV hoefde te reizen.
<<

Anoniem210

Bericht 26 Jul 2017 12:45

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Ik ben ook heel blij dat ik sporadisch met het OV hoef te reizen. Lang leve de auto en fiets!
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 26 Jul 2017 14:59

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Oh dat zijn er een heleboel

- Mensen die niet mensen eerst uit laten stappen
- Mensen die een hele vierzits volstouwen met koffers
- Mensen met laptop die aan het gangpad gaan zitten en niet gewoon opschuiven maar perse daar willen blijven zitten en hun hele hebben en houwen op moeten tillen (en bij het uitstappen weer want zij gaan er natuurlijk niet uit.
- Mannen die heel breed gaan zitten
- Sprinters of balkons die volstaan met(vouw)fietsen waar normaal extra zitplekken of staplekken zijn
- Mensen die uberhaupt hun tas belangrijker vinden dan mijn zitplek
- Stilstaan/vertraging zonder reden/uitleg
- Mensen die praten in de stiltecoupe, zelfs als ze het doorhebben
- Buschauffers die rijden en optrekken als gekken zodat je door de bus heen vliegt
- Mensen die in-of uitstappen en dan stil blijven staan
- Mensen die je in tegengestelde richting in het gangpad tegemoet lopen en niet even inschikken
- Mensen die in de 1eklas instappen en zo sneaky voordringen richting 2eklas
- Mensen die hun hond niet bij zich houden waardoor die 2 meter ruimte inneemt
- Mensen die nog steeds de poortjes niet snappen
- Mensen die de prullebakjes keihard laten kletteren, en dan 3 keer. Echt, mn oren...

He wat lekker dit, even ventileren :p
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 26 Jul 2017 16:50

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Ik ga het liefst niet met ov. Nadat ik mijn rijbewijs haalde en een auto kocht deed ik zoveel mogelijk met de auto. Maar nu ik in de stad woon doe ik opeens veel meer met ov. Ik haat de bus nog steeds, maar de trein is eigenlijk best relaxed. Een hele openbaring zo op m'n 32e.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 26 Jul 2017 18:18

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

nijntje4 schreef:Oh dat zijn er een heleboel

- Mensen die niet mensen eerst uit laten stappen
- Mensen die een hele vierzits volstouwen met koffers
- Mensen met laptop die aan het gangpad gaan zitten en niet gewoon opschuiven maar perse daar willen blijven zitten en hun hele hebben en houwen op moeten tillen (en bij het uitstappen weer want zij gaan er natuurlijk niet uit.
- Mannen die heel breed gaan zitten
- Sprinters of balkons die volstaan met(vouw)fietsen waar normaal extra zitplekken of staplekken zijn
- Mensen die uberhaupt hun tas belangrijker vinden dan mijn zitplek
- Stilstaan/vertraging zonder reden/uitleg
- Mensen die praten in de stiltecoupe, zelfs als ze het doorhebben
- Buschauffers die rijden en optrekken als gekken zodat je door de bus heen vliegt
- Mensen die in-of uitstappen en dan stil blijven staan
- Mensen die je in tegengestelde richting in het gangpad tegemoet lopen en niet even inschikken
- Mensen die in de 1eklas instappen en zo sneaky voordringen richting 2eklas
- Mensen die hun hond niet bij zich houden waardoor die 2 meter ruimte inneemt
- Mensen die nog steeds de poortjes niet snappen
- Mensen die de prullebakjes keihard laten kletteren, en dan 3 keer. Echt, mn oren...

He wat lekker dit, even ventileren :p


Er zijn maar een paar plekken waar je een fiets mag neerzetten in de trein (in springers vaak ook maar 1 plek), en mensen met een fiets hebben ook voorrang op mensen die daar gewoon willen zitten en ook voorrang op mensen met koffers, kinderwagens etc. Staat ook duidelijk aangegeven. Omdat je dus ook nergens anders met je fiets mag staan.
Je betaald ook gewoon voor het meenemen van je fiets, per enkele reis is dat €6,10, ongeacht hoe kort of lang je reis is.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 26 Jul 2017 18:52

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Ja maar dan iemand er voor heeft betaald en er mag staan maakt het voor andere passagiers niet minder irritant.
Smile, it's free!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 26 Jul 2017 19:32

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Lavendel schreef:Ja maar dan iemand er voor heeft betaald en er mag staan maakt het voor andere passagiers niet minder irritant.


Misschien niet, maar het onbegrip is óók irritant. Want er zijn genoeg andere zitplaatsen (in de spits mag je ook geweigerd worden met je fiets), dus waarom precies daar willen zitten?
En dacht door het uit te leggen, er misschien iets meer begrip is. Heb nu een paar keer met mijn fiets in de trein gereisd maar het is zwaar irritant dat je mensen moet vragen op te staan en ze vervolgens ook nog eens geïrriteerd gaan doen. (En nu ik mijn auto niet meer heb zal dit om de week zo zijn als ik naar mijn vriend ga, betaal voor mijn fiets net zoveel als ik voor mijn eigen reis betaal).
Het is gewoon een plek voor een fiets, net zo goed dat er in bussen plekken gereserveerd zijn voor bejaarden, zwangeren, mensen die slecht ter been zijn en kinderwagens.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 27 Jul 2017 07:08

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

nijntje4 schreef:Oh dat zijn er een heleboel

- Mensen die niet mensen eerst uit laten stappen
- Mensen die een hele vierzits volstouwen met koffers
- Mensen met laptop die aan het gangpad gaan zitten en niet gewoon opschuiven maar perse daar willen blijven zitten en hun hele hebben en houwen op moeten tillen (en bij het uitstappen weer want zij gaan er natuurlijk niet uit.
- Mannen die heel breed gaan zitten
- Sprinters of balkons die volstaan met(vouw)fietsen waar normaal extra zitplekken of staplekken zijn
- Mensen die uberhaupt hun tas belangrijker vinden dan mijn zitplek
- Stilstaan/vertraging zonder reden/uitleg
- Mensen die praten in de stiltecoupe, zelfs als ze het doorhebben
- Buschauffers die rijden en optrekken als gekken zodat je door de bus heen vliegt
- Mensen die in-of uitstappen en dan stil blijven staan
- Mensen die je in tegengestelde richting in het gangpad tegemoet lopen en niet even inschikken
- Mensen die in de 1eklas instappen en zo sneaky voordringen richting 2eklas
- Mensen die hun hond niet bij zich houden waardoor die 2 meter ruimte inneemt
- Mensen die nog steeds de poortjes niet snappen
- Mensen die de prullebakjes keihard laten kletteren, en dan 3 keer. Echt, mn oren...

He wat lekker dit, even ventileren :p


Allemaal eens behalve sat instappen via 1ste klas. Dat vind ik gewoon slim :smile:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 29 Jul 2017 12:20

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Leuk dat er een speciale plek is voor fietsen en die voorrang hebben, maar waar moet ik dan heen met mijn kinderen in de kinderwagen? Met kleine kinderen ben je altijd veroordeeld tot het balkon, ideaal, vooral als het vriest en die deuren lekker lang open staan of als het heel druk is. Kinderen zijn gratis maar ik zou liever een bedrag betalen en dan normaal in de trein zitten, alleen in de Sprinter is het redelijk te doen.

Het hele fenomeen stilte coupe is een grote ergernis bij mij, levert alleen maar irritatie op omdat mensen gaan fluisteren, er een telefoon af gaat er alleen daar nog plek is terwijl ik gewoon wil kunnen praten met mijn reisgenoot of mensen niet door hebben dat ze in de stilte coupe zitten. Gewoon afschaffen, als je stilte wil doe je maar oordopjes in of pak je de auto, dan moet je niet met het openbaar vervoer gaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 29 Jul 2017 12:35

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Fietsen mogen maar op een beperkt aantal balkons in de trein. Jij daarentegen mag met je kinderwagen op elk balkon in de trein.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 29 Jul 2017 13:00

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Poutine schreef:Fietsen mogen maar op een beperkt aantal balkons in de trein. Jij daarentegen mag met je kinderwagen op elk balkon in de trein.

:good: . Plus die onhandig grote kinderwagens mogen wél gratis mee en ook in de spits.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 29 Jul 2017 14:12

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Een vouwfiets mag toch ook gratis mee. Gewone fietsen niet nee, maar die mogen volgens mij ook niet in de spits. In principe zal het daarom denk ik ook wel meevallen hoe vaak mensen met fietsen hun speciale plek moeten claimen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 29 Jul 2017 14:15

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Mijn ov ergenis is vooral het gebrek aan communicatie bij vertaging o.i.d.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Jul 2017 11:55

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Oke, ik zit nu in de trein. In een stiltecoupe zodat ik aan mijn studie kan werken.
Echt de halve trein is leeg ( bij het instappen de hele trein doorgelopen omdat ik hem anders zou missen) en toch zitten er hier mensen die gezellig een gesprek voeren met elkaar. Ik heb zelfs muziek in en ik hoor ze daar nog doorheen. Ik zit in een opgeknapte trein en de stickers op de ramen kunnen haast niet groter.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Jul 2017 12:11

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Sawadee, heb je wel eens aan de OV-fiets gedacht? Is vaak veel goedkoper én je hoeft niet met je fiets te zeulen. Ik vind het een uitkomst!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 30 Jul 2017 16:04

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Scandic schreef:Sawadee, heb je wel eens aan de OV-fiets gedacht? Is vaak veel goedkoper én je hoeft niet met je fiets te zeulen. Ik vind het een uitkomst!


Bedankt voor het meedenken, helaas is een OV fiets is geen optie voor mij. Ik neem m'n fiets alleen mee als ik naar mijn vriend ga met de trein in het weekend, want we fietsen vaak dan ook in het weekend. Hij op zijn racefiets, en ik heb een semi racefiets.
En moet dus nog half uur fietsen vanaf station naar mijn huis. En daar kan ik sowieso de OV fiets nergens weer inleveren.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 30 Jul 2017 16:28

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

nijntje4 schreef:Oh dat zijn er een heleboel

- Mensen die niet mensen eerst uit laten stappen
- Mensen die een hele vierzits volstouwen met koffers
- Mensen met laptop die aan het gangpad gaan zitten en niet gewoon opschuiven maar perse daar willen blijven zitten en hun hele hebben en houwen op moeten tillen (en bij het uitstappen weer want zij gaan er natuurlijk niet uit.
- Mannen die heel breed gaan zitten
- Sprinters of balkons die volstaan met(vouw)fietsen waar normaal extra zitplekken of staplekken zijn
- Mensen die uberhaupt hun tas belangrijker vinden dan mijn zitplek
- Stilstaan/vertraging zonder reden/uitleg
- Mensen die praten in de stiltecoupe, zelfs als ze het doorhebben
- Buschauffeurs die rijden en optrekken als gekken zodat je door de bus heen vliegt
- Mensen die in-of uitstappen en dan stil blijven staan
- Mensen die je in tegengestelde richting in het gangpad tegemoet lopen en niet even inschikken
- Mensen die in de 1eklas instappen en zo sneaky voordringen richting 2eklas
- Mensen die hun hond niet bij zich houden waardoor die 2 meter ruimte inneemt
- Mensen die nog steeds de poortjes niet snappen
- Mensen die de prullenbakjes keihard laten kletteren, en dan 3 keer. Echt, mn oren...

He wat lekker dit, even ventileren :p


Dit allemaal! En verder:
- over-enthousiaste conducteurs met flauwe grapjes bij het omroepen: '... denkt u aan uw eigendommen en vergeet ze dan ook niet mee te nemen'. :face:
- te korte treinen in de spits
december 2016
juli 2019
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 30 Jul 2017 19:10

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Sawadee schreef:
Lavendel schreef:Ja maar dan iemand er voor heeft betaald en er mag staan maakt het voor andere passagiers niet minder irritant.


Misschien niet, maar het onbegrip is óók irritant. Want er zijn genoeg andere zitplaatsen (in de spits mag je ook geweigerd worden met je fiets), dus waarom precies daar willen zitten?
En dacht door het uit te leggen, er misschien iets meer begrip is. Heb nu een paar keer met mijn fiets in de trein gereisd maar het is zwaar irritant dat je mensen moet vragen op te staan en ze vervolgens ook nog eens geïrriteerd gaan doen. (En nu ik mijn auto niet meer heb zal dit om de week zo zijn als ik naar mijn vriend ga, betaal voor mijn fiets net zoveel als ik voor mijn eigen reis betaal).
Het is gewoon een plek voor een fiets, net zo goed dat er in bussen plekken gereserveerd zijn voor bejaarden, zwangeren, mensen die slecht ter been zijn en kinderwagens.


Dank voor je uitleg, maar hoevaak ik wel niet fietsen heb zien staan ín de spits (wat dus niet mag op de zomer na). En Vouwfietsen maar gewoon half uitgeklapt neergooien. Tja...
<<

Anoniem249

Bericht 30 Jul 2017 19:17

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Ik vind weinig WEL fijn aan het OV. Ik haat vertragingen/wachten, vooral omdat ik me dan altijd bedenk dat als ik met de fiets of auto was gegaan ik er al bijna zou zijn. Jengelende kinderen. Niet kunnen zitten. Mensen die heel hard praten. Mensen die een praatje met je willen maken.
Ofwel ik reis alleen met t OV als m'n band lek is.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 31 Jul 2017 19:23

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Ik ga echt nooit met het OV, altijd als ik met zoiets ga, gaat er iets mis. En daarnaast vind ik het OV ook niet bepaald goedkoop, pak dan liever de auto
<<

Anoniem278

Bericht 02 Aug 2017 09:29

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Ik had deze week een hele specifieke. Naast mij zat een meisje en die ging ofwel het uwv bellen of n jobcoach en serieus ( en echt de hele trein kon t horen, ik heb zelden iemand zo horen loeien aan de telefoon) haar hele Wajong status inclusief redenen en beperkingen uitgebreid bespreken.

Ik vind bellen in de trein al geen succes maar dit soort persoonlijke telefoontjes ? Weird.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Aug 2017 12:53

Re: OV ergernissen (trein-bus-metro-tram)

Quizzle schreef:Ik had deze week een hele specifieke. Naast mij zat een meisje en die ging ofwel het uwv bellen of n jobcoach en serieus ( en echt de hele trein kon t horen, ik heb zelden iemand zo horen loeien aan de telefoon) haar hele Wajong status inclusief redenen en beperkingen uitgebreid bespreken.

Ik vind bellen in de trein al geen succes maar dit soort persoonlijke telefoontjes ? Weird.


Bellen in de trein is inderdaad vervelend! Hooguit even iets van 'ben onderweg, zo en zo laat thuis'. Ik heb eens naast twee meiden gezeten en van eentje was de relatie net over. Dat vertelde ze aan die ander met 'nog wel even voor je houden'. Vervolgens belde ze iemand, ook verteld dat de relatie over was en weer 'nog wel even voor je houden'. En ze belde de volgende, zelfde verhaal. En nog iemand. En nog iemand. En nog iemand. Ik dacht: áls je er nou niet steeds bij zegt dat ze het voor zich moeten houden, hoef je zelf niet iedereen te gaan bellen' :laughcry:
december 2016
juli 2019
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers