Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Compensatie vragen?

<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 21 Jul 2017 11:36

Compensatie vragen?

Een paar maanden geleden heb ik een bank gekocht. De levertijd was 12 tot 14 weken, maar bij de aankoop zei de medewerkster dat dat wel heel ruim was en dat de bank er waarschijnlijk wel eerder zou zijn. Na 14 weken had ik nog niks gehoord, dus heb ik gebeld om te vragen wanneer ik de bank kon verwachten. De medewerker kon niks vinden, dus ik zou de volgende dag teruggebeld worden. De volgende dag hoorde ik maar niks, dus eind van de middag belde ik zelf maar terug. Toen moest diezelfde medewerker weer heel lang zoeken en uiteindelijk vertelde hij dat de bank op een lijst stond waar hij hem liever niet op zag staan.. Het zou nog zes weken duren voordat de bank binnenkwam. De avond daarvoor hadden we net onze oude bank verkocht dus ik zei dat ik het wel heel vervelend vond dat we niet eerder wisten dat het zoveel langer ging duren. De medewerker beloofde contact op te nemen met de eigenaar van de zaak en met de fabriek zelf. Ik zou dan op dinsdag terug gebeld worden (dat werd op vrijdag beloofd). Dinsdag hoorde ik niks. Woensdag zelf maar weer gebeld en gezegd dat ik baal van de service. De medewerker die ik steeds had gesproken was er helaas niet, maar die zou mij de volgende dag (donderdag) terugbellen. Donderdag sprak hij mijn voicemail in dat hij en de eigenaar 'ermee bezig zijn' en dat hij weer zou bellen als er nieuws was. Op vrijdag nog niks gehoord, dus toen belde ik zelf weer. Toen vertelde hij dat de bank in week 29 (deze week dus) zou vertrekken uit de fabriek. Hij zou dan twee dagen later bij mij thuis staan. We spraken af dat hij mij zou bellen zodra de bank de fabriek had verlaten. Nu is het vrijdag en ik heb nog niks gehoord.. Mogelijk krijg ik vandaag nog bericht maar ik heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd.. Wat zouden jullie in dit geval doen? Ik krijg in mijn omgeving reacties als: je hebt toch zeker wel om compensatie gevraagd? Maar ik ben daar dus totaal niet goed in. Zou jij nu om compensatie gaan vragen en zo ja, hoeveel dan?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2017 11:44

Re: Compensatie vragen?

Oh wat irritant dat soort dingen. Wij wachten ook al drie maanden op nachtkastjes die allang geleverd hadden moeten zijn. Een bank is nog wel even irritanter, zeker als je de oude al verkocht hebt.

Heb je al het volledige bedrag betaalt? Of alleen een aanbetaling? Mijn man zou waarschijnlijk zoiets stellen als per week dat het langer duurt, 100 euro korting (als je nog niet volledig hebt betaald).

Weet je wat het ook is. Natuurlijk kan er eens een probleem met de levering zijn of zoiets. Maar die onduidelijke communicatie en steeds halve afspraken maken en beloften niet nakomen en weer data verleggen, daar kan ik dan slecht tegen. Verwachtingsmanagement en communicatie, daar mogen ze dan wel wat aan doen.

Ik zou wel kijken of je iets van compensatie kunt krijgen ofzo, maar ik ben daar zelf ook heel slecht in.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 21 Jul 2017 11:46

Re: Compensatie vragen?

Ze zijn dus een week later dan dat je hoopte? Nee dan zou ik geen compensatie vragen. Er staan 12/14 weken voor en je krijgt de bank in week 15 geleverd. Ik heb 4 maanden langer moeten wachten op een meubelstuk, daar heb ik 10% korting op gekregen.
<<

ChiQ

Bericht 21 Jul 2017 11:47

Re: Compensatie vragen?

Marin schreef:Oh wat irritant dat soort dingen. Wij wachten ook al drie maanden op nachtkastjes die allang geleverd hadden moeten zijn. Een bank is nog wel even irritanter, zeker als je de oude al verkocht hebt.

Heb je al het volledige bedrag betaalt? Of alleen een aanbetaling? Mijn man zou waarschijnlijk zoiets stellen als per week dat het langer duurt, 100 euro korting (als je nog niet volledig hebt betaald).

Weet je wat het ook is. Natuurlijk kan er eens een probleem met de levering zijn of zoiets. Maar die onduidelijke communicatie en steeds halve afspraken maken en beloften niet nakomen en weer data verleggen, daar kan ik dan slecht tegen. Verwachtingsmanagement en communicatie, daar mogen ze dan wel wat aan doen.

Ik zou wel kijken of je iets van compensatie kunt krijgen ofzo, maar ik ben daar zelf ook heel slecht in.



Ben het hier mee eens, máár zo'n zaak heeft meer te doen natuurlijk..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2017 11:50

Re: Compensatie vragen?

ChiQ schreef:
Ben het hier mee eens, máár zo'n zaak heeft meer te doen natuurlijk..


Des te belangrijker lijkt duidelijke communicatie me toch juist. Liever één keer duidelijk communiceren dan zestien keer heen en weer met onduidelijke vage verhalen.

Maar goed ik ben ook een beetje bevooroordeeld, omdat wij dit soort gezeik hebben gehad met een bedrijf al sinds november en het nog stééds niet afgerond is, waarbij wij nu gewoon 'laat maar' hebben gezegd en niet meer hebben betaald omdat het zo erbarmelijk slecht afgehandeld is dat we er gewoon klaar mee zijn en ze zich dat volgens mij realiseren want we hoeven niet eens meer de rest te betalen.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Jul 2017 11:51

Re: Compensatie vragen?

ChiQ schreef:
Marin schreef:Oh wat irritant dat soort dingen. Wij wachten ook al drie maanden op nachtkastjes die allang geleverd hadden moeten zijn. Een bank is nog wel even irritanter, zeker als je de oude al verkocht hebt.

Heb je al het volledige bedrag betaalt? Of alleen een aanbetaling? Mijn man zou waarschijnlijk zoiets stellen als per week dat het langer duurt, 100 euro korting (als je nog niet volledig hebt betaald).

Weet je wat het ook is. Natuurlijk kan er eens een probleem met de levering zijn of zoiets. Maar die onduidelijke communicatie en steeds halve afspraken maken en beloften niet nakomen en weer data verleggen, daar kan ik dan slecht tegen. Verwachtingsmanagement en communicatie, daar mogen ze dan wel wat aan doen.

Ik zou wel kijken of je iets van compensatie kunt krijgen ofzo, maar ik ben daar zelf ook heel slecht in.



Ben het hier mee eens, máár zo'n zaak heeft meer te doen natuurlijk..


Dan moet je de beloftes niet maken.
Hoe veel later is de bank nou uiteindelijk geleverd dan dat de eerste afspraak was?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Jul 2017 11:52

Re: Compensatie vragen?

Ik zou op dit moment nog geen compensatie vragen, hij is nog maar 1 week later toch? Wel zou ik het bedrijf aanspreken op hun (gebrek aan) communicatie.
Ik vind het eerlijk gezegd niet heel slim om je bank te verkopen voor je nieuwe bank binnen is, dat kan je het bedrijf niet aanrekenen. Leerpuntje voor de volgende keer :-)
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 21 Jul 2017 12:03

Re: Compensatie vragen?

Sorry dat was inderdaad niet helemaal duidelijk in mijn lange verhaal: de bank zou in week 26 uiterlijk geleverd worden. Dat was al ruim genomen werd bij de aankoop aangegeven. Vorige week werd beloofd dat hij er deze week echt zou zijn, maar ik heb nu nog niets gehoord. Onze oude bank hebben we in week 27 verkocht, we vinden het ook echt niet erg om een weekje zonder bank te zitten hoor, maar inmiddels zitten we al aan het eind van week 29 en weet ik nog niks. Ik baal inderdaad vooral van de slechte service en communicatie. Ik heb ook geen zin om er elke keer weer achteraan te moeten bellen. Ik ben altijd zo'n softie met dit soort dingen, dus vandaar dat ik hier ff wilde peilen hoe anderen hiermee zouden omgaan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Jul 2017 12:21

Re: Compensatie vragen?

Jennings schreef:Sorry dat was inderdaad niet helemaal duidelijk in mijn lange verhaal: de bank zou in week 26 uiterlijk geleverd worden. Dat was al ruim genomen werd bij de aankoop aangegeven. Vorige week werd beloofd dat hij er deze week echt zou zijn, maar ik heb nu nog niets gehoord. Onze oude bank hebben we in week 27 verkocht, we vinden het ook echt niet erg om een weekje zonder bank te zitten hoor, maar inmiddels zitten we al aan het eind van week 29 en weet ik nog niks. Ik baal inderdaad vooral van de slechte service en communicatie. Ik heb ook geen zin om er elke keer weer achteraan te moeten bellen. Ik ben altijd zo'n softie met dit soort dingen, dus vandaar dat ik hier ff wilde peilen hoe anderen hiermee zouden omgaan.


Ik zou inderdaad gaan vragen om compensatie..
Zou zo iets zeggen als dat je verwacht dat er naar een gepaste oplossing gezocht wordt ivm uitstel van levering en slechte communicatie.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Jul 2017 13:22

Re: Compensatie vragen?

Ja hoor, zeker om vragen. Voet bij stuk houden maar niet boos op de medewerker worden.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Jul 2017 17:36

Re: Compensatie vragen?

Spencer schreef:Ja hoor, zeker om vragen. Voet bij stuk houden maar niet boos op de medewerker worden.


Nou ja, ik vrees dat ik best chagrijnig ga doen tegen een medewerker als deze tig keer beloofd contact te zoeken en het niet doet..

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi