Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ouderschapsverlof nieuwe werkgever

<<

Anoniem239

Bericht 20 Jul 2017 13:37

ouderschapsverlof nieuwe werkgever

Ik heb een vraag waar ik niet helemaal uit komt.

Bij mijn oude werkgever heb ik ouderschapsverlof opgenomen. Al het verlof van mijn oudste zoon heb ik daar opgenomen en ook een gedeelte van mijn jongste. Ik heb nog 648 uur over van dit verlof.

Stel dat ik dit nu wil aanvragen bij mijn nieuwe werkgever (ik las dat dit pas mag vanaf 1 jaar indienst). Hoe weten zij dan welk restant ik nog tegoed heb. Wordt dat ergens centraal geregistreerd? Of moet ik dan een uittreksel krijgen van mijn oude werkgever?

Weet hier iemand het misschien?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jul 2017 17:05

Re: ouderschapsverlof nieuwe werkgever

Ik heb bij mijn oude werkgever een verklaring hiertoe opgevraagd. Ze hadden hier een standaard format voor met aantal uren resteren en stempel/handtekening enzo. Ik heb niet het idee dat het centraal geregistreerd wordt wat bij nader inzien eigenlijk best gek is!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 20 Jul 2017 17:07

Re: ouderschapsverlof nieuwe werkgever

Sinds 1 januari 2015 hoef je niet meer 1 jaar indienst te zijn bij de werkgever, je mag direct ouderschapsverlof aanvragen.
Bij je oude werkgever moet je een verklaring opvragen van het restant en wat je heb opgenomen en dit moet je overhandigen aan je nieuwe werkgever.
De ouderschapsverlofuren worden wel aan de Belastingdienst doorgegeven via de loonaangifte maar daar kan de nieuwe werkgever niet zijn informatie vandaan halen.
<<

Anoniem239

Bericht 20 Jul 2017 18:08

Re: ouderschapsverlof nieuwe werkgever

Dank jullie wel!

Op de website van mijn nieuwe werkgever staat dat nog wel van 1 jaar indienst. Misschien omdat het ook gedeeltelijk doorbetaald wordt.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers