Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sushi eten met kindje van 3 erbij.

<<

Anoniem204

Bericht 17 Jul 2017 14:34

Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Ik en mijn man willen eigenlijk vanavond sushi gaan eten maar ons zoontje is er natuurlijk bij.

Zouden jullie dat doen met een kindje van 3 erbij uit eten ?

Hij kan natuurlijkniet perfect stil zitten enzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jul 2017 14:36

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Ja hoor. Als je het niet probeert weet je ook niet hoe het zal gaan.
Die sushi tenten staan niet echt bekend om dat ze nou zo stijf chic zijn, dus lijkt me dat je daar prima terecht kunt met een kindje. Weet alleen niet goed of er wat lekkers te eten is voor hem, maar dat kan je zelf waarschijnlijk beter inschatten.

Edit: Ik zou trouwens gewoon een tasje met wat speeltjes voor aan tafel meenemen. En kijken of je een tafeltje kunt krijgen waar hij misschien beetje makkelijk rond kan lopen of dichtbij een speelhoek als die er is. Ik vind het zelf nooit erg als er kindjes rondlopen in een restaurant, tenzij ze zich echt niet gedragen (aan andermans tafels/stoelen zitten, rondrennen en gillen). Maar beetje spelen en bewegen hoort bij. Het zijn kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem204

Bericht 17 Jul 2017 14:38

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Hij eet alles haha..

Thanks wij hebben dat zelf ook nog nooit in een restaurant gegeten vandaar mijn vraag :-)

Hij zal inderdaad echt niet stil blijven zitten maar andere mensen lastig vallen mag hij vanzelf sprekend niet.
Laatst gewijzigd door Anoniem204 op 17 Jul 2017 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Jul 2017 14:38

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Wij gaan ook uiteten met een kind van 1 hoor. Het was dan wel bij de wok zodat er ook keuze was voor hem.
Hij heeft er eventjes rondgestapt aan mijn hand en een uurtje stilgezeten in een ikeastoel.

Is er een speelhoekje daar?
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jul 2017 14:39

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Des te beter om een keertje te proberen toch? Gewoon doen!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jul 2017 14:41

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Merlin schreef:Hij zal inderdaad echt niet stil blijven zitten maar andere mensen lastig vallen mag hij vanzelf sprekend niet.


Haha dat is niet héél vanzelfsprekend hoor ;) Maar komt vast goed! Eet smakelijk alvast.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem204

Bericht 17 Jul 2017 14:44

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Thanks gaan we dat vanavond of morgen gewoon doen !!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Jul 2017 15:18

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Haha dat ze t vanzelfsprekend niet mogen is iets anders dan dat ze t vanzelfsprekend ook niet doen haha

Maar wij zijn ook vaker uiteten geweest met dochter. Ook met alle 3 de meiden trouwens. In dat laatste geval was t maar goed dat t geen chique bedoeling was :palm:
Sushi, wok, iets met speelgoek moet wel kunnen. Zelf wat speelgoed meenemen en komt vast goed. En je gaat op een dag dat t ook wat minder druk zal zijn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 17 Jul 2017 15:28

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Ja zou ik doen. Kleurtjes mee oid. Komt vast goed, gezellig!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 17 Jul 2017 15:50

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Wij gaan bijna werkelijk uit eten met onze zonen, de oudste is nu ruim 2.5 en we hebben dat vanaf het begin gedaan, meestal gaan we naar een eetcafé, maar een sushi restaurant doen we ook geregeld en we zijn zelfs weleens wezen lunchen met hem in een restaurant met een ster.

Ik heb altijd allerlei speelgoed bij me, kleurplaatjes met potloden, een potje klei ( ideaal want het geeft geen zooi), zo'n magnetisch schrijfbordje zit in de luiertas, boekjes, iets van een autootje en soms nemen we de IPad mee, maar meestal niet. We delen dan een flesje spa rood, water met balletjes zoals hij dat noemt en hij eet gewoon mee. Bij een sushi restaurant is Edamame favoriet, die halen wij dan uit de schil en geven we aan hem, balletjes eten :smile:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Jul 2017 19:25

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Gewoon doen.
Op maandag is het meestal ook niet zo druk.

Edit; had even het tijdstip van dit moment niet gezoen, dus jullie zijn al aan het eten ws. Hoe is het gegaan?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem204

Bericht 17 Jul 2017 19:53

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

We hebben het gedaan.

Meneertje heeft bijna niks gegeten en was best wel erg vervelend (moe wil overdag niet meer slapen)
Maar we hadden een tafeltje gekregen met wat ruimte gekregen en daar ging hij dansen/ springen.

Het was best irritant eigenlijk haha.. maar ook wel leuk want ik en man hebben lekker gegeten.

Wel erg snel in een uur en kwartier maar dat is het voordeel van sushi dan kun je wat dichter op elkaar bestellen. Langer zou echt niet zijn gegaan met dat aapje.

Het was dus gezellig en leuk maar ook frustrerend een beetje met moppers.

Maar we zijn gegaan ! :banaan: :banaan:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Jul 2017 17:28

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Leuk dat jullie zijn gegaan!
Wij gaan regelmatig uit eten, ook toen ze 1 en 2 waren en toen ze 2 en 3 waren. 'T zijn echt apen onze kinderen, maar eigenlijk gaat het altijd prima. Ten eerste vinden ze het eten erg lekker, dus ze zitten altijd flink te schransen. En daarna spelen, meestal nemen we dan de iPad ook voor ze mee, maar die geven we pas als ze het echt zat zijn want dat is altijd zo ongezellig, twee van die ipadkinderen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Jul 2017 00:36

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Oh Pompoen, dit ga je niet aardig van me vinden maar mijn grootste irritatie is als er kinderen op een telefoon op Ipad worden vermaakt in een restaurant. Ik vind het geen gezicht en ook raar dat ze op die manier bezig gehouden moeten worden. Ik ben ook behoorlijk anti-screen voor jonge kinderen maar in restaurants moet ik me altijd verbijten. Vroegah hadden ze dat ook niet en moesten ze ook gewoon leren zich te vermaken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 21 Jul 2017 06:03

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Ik vind 'vroegah hadden ze dat ook niet' zo'n kulargument! We leven nu en niet 30 jaar geleden en iPads maken nu gewoon deel uit van ons leven. Ze leren overigens ook een hoop van spelletjes doen op de iPad.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Jul 2017 06:06

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Jemig mij zou het echt geen bal uitmaken dat jij het 'geen gezicht' vind hoor. En raar vind je het ook nog. Poeh. Nee vroeger waren er geen iPads maar vroeger was alles anders en gingen baby's ook nog de helft van de tijd dood en werden ziek om de meest knullige dingen. Ik probeer het ook binnen de perken te houden, maar als je een kind hebt dat wel z'n klep houdt met iPad, en zonder, of als je al wat geprobeerd hebt niet, dan mag je best zelf ook even 'uit' en je even niet continu negatief te hoeven richten op je kind.

Dat het ook echt je grootste irritatie is :laughcry: da's op zich wel relax voor je! :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Jul 2017 06:06

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

En het is nogal een verschil of een kindje het hele diner op de iPad zit, of alleen op het einde zoals Pompoen doet.
10.04.17
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Jul 2017 06:23

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Zolang je het geluid van de iPad uit hebt, heeft niemand er last van.
Wij hadden laatst een bruiloft en toen werden de kinderen aan tafel vermaakt met een filmpje over brandweerwagens, met het geluid op vol volume. Dat vond ik wel behoorlijk aso, de halve zaal stoorde zich er aan.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 21 Jul 2017 06:32

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Dus Marsy, jij zit liever naast een stel krijsende peuters in een resraurant dan naast peuters met een tablet?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2017 06:49

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Haha ja, die vroeger was alles beter onzin.
Neem jij veer en perkament mee voor je kind Marsy?

Ik zou veel liever een kind met iPad of telefoon zien in een restaurant dan een kind dat rond rent. Want dat laatste vind ik, afhankelijk van het soort restaurant, wel irritant, maar ook daar denk ik van joh het zijn kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2017 06:54

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

En vroeger gingen er ook echt wel game boys mee of kleurplaten en puzzelboekjes. Het idee is toch hetzelfde.
Speelgoed.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Jul 2017 07:21

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

hey is mijn mening he... dat jullie anders vinden - prima. Ok, vroeger argument = kul maar ik vind niet dat een kind in zulke situaties hoeft te screenen. Net als dat ik niet op mn telefoon zit als ik uit eten ga. Het is bewezen hoe anti sociaal en verslavend de dingen zijn. Ik wil mn kind best vermaken (Ipad of anders krijsen is helemaal idioot natuurlijk) maar wel met dingen waar hij dan nog wel ook sociaal meedoet ipv te verdwijnen in een Ipad. Of gameboy. Dan maar ouderwets. Mag toch verdorie mn mening wel geven. Zijn restaurants hier die het verbieden trouwens ook, komt toch ergens vandaan dat ze dat doen. Speelgoed is echt heel wat anders dan een Ipad, kan het nog zo 2017 en hip zijn. Verdiep je er eens in in het effect van jong screenen en sociaal opgroeien. Thuis Ipad, tuurlijk. Maar in zulke gelegenheden ben ik anti. Mening.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2017 07:24

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Ik vind het alleen bijzonder dat jij je zo zit te verbijten als een ander dat doet in een restaurant. Terwijl je er geen directe last van hebt. Dat je er een mening over hebt lijkt me duidelijk. Ik sta er anders in maar dat maakt verder niet uit, daar is het inderdaad een mening voor.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Jul 2017 07:28

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Ik vind het altijd zo slap van je Marsy dat je eerst heel hard roept en veroordeelt, en daarna altijd met het argument komt: 'ja maar het is mijn mening'. Iedereen geeft hier toch z'n mening? Het gaat erom wat die mening is, en vooral of en hoe je die verwoordt.

Niet zo verongelijkt doen met je 'verdorie' hoor, kom nou.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Jul 2017 07:36

Re: Sushi eten met kindje van 3 erbij.

Ik vind dat jullie mij aanvallen als persoon en hoe ik denk. 'Ik vind het zo slap van je', 'neem je veer en perkament mee' etc. Ik val niemand persoonlijk aan, ik vind de actie (Ipad om je kinderen stil te krijgen) in het algemeen een zorgelijk iets. En ik werk daar mee, dus heb er veel mee te maken en onderzoek naar gedaan. En ja, het is een irritatie, dat gescreen altijd overal. Volwassenen zijn al steeds meer zombies, nu beginnen kinderen ook steeds jonger en langer. Zelfs in sociale situaties. Ik ben dan idd van de oude stempel, thuis aan tafel eten = met elkaar communiceren en geen tv, telefoon, ipad, laptop. Dat is in restaurant dus ook niet zo.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny