Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekte..

<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:38

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Maple; heb jij ook verstand van de regels die schijnbaar zeggen dat je rekent per kind en dan per kind 3-4 m2 en vanuit daar wordt berekend hoeveel kinderen er op een groep mogen. Klopt dit?
<<

Anoniem7

Bericht 17 Okt 2013 21:43

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Haha, ik ben daar volgens mij echt ontzettend relaxed in, als ik andere reacties zo lees. Ik word op m'n werk ook gék van collega's die willen gaan bellen als een kindje net de 38 aan tikt qua temperatuur. Vanaf 38,5 bel ik om ouders te informeren en het verzoek om niet pas tegen zessen te komen, vanaf 39,5 of bij echt niet werkbaar zijn op de groep komt de vraag om het zo snel mogelijk op te (laten) halen.

Printje, die regels zijn er inderdaad, maar daar heb ik geen verstand van.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:44

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Oke jammer, dan ga ik verder zoeken ;)
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 21:45

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Caroow schreef:6 kinderen per leidster? Mag dat uberhaupt? Hier is het 1, 2 of 3. Ze zijn altijd als R wakker is met hem bezig, dus als hij zich niet lekker zou voelen mag hij best lekker bij zijn leidster op schoot zitten.


Ja, dat mag. Maar dan mogen er maximaal 2 onder de één zijn, vier onder de twee waarvan twee onder de één, en in totaal zes kinderen. Bij een gastouder tellen eigen kinderen tot twaalf jaar mee.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Okt 2013 21:46

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Rejoy schreef:
Caroow schreef:6 kinderen per leidster? Mag dat uberhaupt? Hier is het 1, 2 of 3. Ze zijn altijd als R wakker is met hem bezig, dus als hij zich niet lekker zou voelen mag hij best lekker bij zijn leidster op schoot zitten.


Ja, dat mag. Maar dan mogen er maximaal 2 onder de één zijn, vier onder de twee waarvan twee onder de één, en in totaal zes kinderen. Bij een gastouder tellen eigen kinderen tot twaalf jaar mee.


Dat en dan de lange dagen die de leidsters maken.. Respect hoor!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem7

Bericht 17 Okt 2013 21:46

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Oh, en op m'n oude werk had ik een collega die een ouder belde, voicemail krege en vervolgens haar hele relaas deed en zei dat het kindje niet fit was etc etc, slecht geslapen enz enz en toen de voicemail afsloot met 'Fijne dag!!' Toen heb ik ook gezegd, en jij denkt dat die moeder nu nog een fijne dag heeft op d'r werk?

Sorry, ff frustraties uiten, hahaha.
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 21:47

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Ik zie trouwens dat op KDV"s andere regels gelden:

Bij dagopvang bedraagt de verhouding tussen het aantal beroepskrachten en het aantal feitelijke aanwezige kinderen ten minste:

a. één beroepskracht per vier kinderen in de leeftijd tot één jaar;

b. één beroepskracht per vijf kinderen in de leeftijd van één tot twee jaar;

c. één beroepskracht per zes kinderen in de leeftijd van twee tot drie jaar;

d. één beroepskracht per acht kinderen in de leeftijd van drie tot vier jaar.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:48

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

En dan vanaf 4 -6 jaar 30 alleen met een juf ;)
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 21:49

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Printje schreef:Maple; heb jij ook verstand van de regels die schijnbaar zeggen dat je rekent per kind en dan per kind 3-4 m2 en vanuit daar wordt berekend hoeveel kinderen er op een groep mogen. Klopt dit?


Artikel 8. Verblijfruimten voor kinderen

1. Bij dagopvang beschikt elke stamgroep over een afzonderlijke vaste groepsruimte. Per in het kindercentrum aanwezig kind is ten minste 3,5 m2 passend ingerichte binnenspeelruimte beschikbaar. Passend voor spelactiviteiten ingerichte binnenruimtes buiten de groepsruimte worden naar evenredigheid aan de groepen van het kindercentrum toebedeeld.

2. Voor de buitenschoolse opvang is per in het kindercentrum aanwezig kind ten minste 3,5 m2 passend ingerichte binnenspeelruimte beschikbaar.
<<

Anoniem7

Bericht 17 Okt 2013 21:49

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Printje schreef:En dan vanaf 4 -6 jaar 30 alleen met een juf ;)

Maar op de bso weer 1 op 10.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:50

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Maar zoals ik het dus hier lees klopt het bij ons niet. Ik had het er vandaag met de juf over, ze had 14 kindje met 2 juffen en toen ging het dus over die 3-4m2 per kind en toen zei ze dus dat de gang meegeteld is in de berekening hierbij. Officieel gezien is het lokaal dus te klein en met de gang erbij is het wel 'goed'.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Okt 2013 21:51

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Ik gaf zeil/surf-les vroeger, dan had ik maximaal 8 kinderen van 7-11/8-12 of 12-14 en dat koste me al veel geduld. Laatst was ik op R's school in de kleuterklas en zonder wat te hoeven doen werd ik al gek van al dat gekwek en geschreeuw.. Echt respect hoor.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:51

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Maple schreef:
Printje schreef:En dan vanaf 4 -6 jaar 30 alleen met een juf ;)

Maar op de bso weer 1 op 10.



Eigenlijk idioot dus. Ik mag alleen met 30 kleuters ( bij ons ligt de max op 28-29) en dan bij de bso is het weer 1 op 10.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:52

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Caroow schreef:Ik gaf zeil/surf-les vroeger, dan had ik maximaal 8 kinderen van 7-11/8-12 of 12-14 en dat koste me al veel geduld. Laatst was ik op R's school in de kleuterklas en zonder wat te hoeven doen werd ik al gek van al dat gekwek en geschreeuw.. Echt respect hoor.


Bij mij mag er niet geschreeuwd worden in de klas hahaha. We hebben een binnenstem. Maar af en toe denk ik ook pffff en ik hoef nog maar 50 jaar ofzo ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Okt 2013 21:55

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Haha Printje ik moet de hele tijd om je lachen. Ze waren een dans aan het doen waarbij ze met stokjes de regen nadeden en op hun manier aan het zingen waren. En kleuters zingen blijkbaar niet met hun binnenstem :)
R. 2013
D. 2016
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 17 Okt 2013 22:04

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Caroow schreef:Bij ons zijn kinderen gewoon welkom met waterpokken, mits niet heel ziek er van. Er hangt dan wel een brief op het prikbord en bij het brengen wordt het verteld, maar dat is ook als een kind er wel thuis van blijft. Zodat je weet dat je kind het misschien kan krijgen.

Over krentenbaard durf ik niks te zeggen, zelf zou ik hem wel thuis houden denk ik, helemaal op een groep met veel jonge baby's.

Hier gelden de zelfde regels voor waterpokken. Waterpokken is een ziekte die ze zoizo beter op jonge leeftijd kunnen krijgen dan als ze ouder zijn. Ik was dus juist blij toen ze het kregen (door besmetting op het kdv)

Bij krentenbaard bellen we wel meteen de ouderrs en moet het kindje opgehaald worden, of ze moeten de zalf halen bij de apotheek en tussendoor zelf even komen smeren. Na 1x smeren mogen ze gewoon weer komen naar het kdv.

Dit zijn ook de regels van de ggd vsn het kdv.

Ik heb mijn kinderen zelf ook met waterpokken gebracht. Omdat ze er beide geen last van hadden.
Met krentenbaard heb ik T een dag thuis gehouden zodat de ergste besmetting voorbij is.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 17 Okt 2013 22:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem7

Bericht 17 Okt 2013 22:08

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Die zalf is een antibioticazalf en niet vrij verkrijgbaar bij de apotheek, hoor.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 22:17

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Maple schreef:Die zalf is een antibioticazalf en niet vrij verkrijgbaar bij de apotheek, hoor.


Er staat toch ook niet dat het vrij verkrijgbaar is? Met een recept ga je toch naar de apotheek?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem7

Bericht 17 Okt 2013 22:19

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Susan schreef:
Maple schreef:Die zalf is een antibioticazalf en niet vrij verkrijgbaar bij de apotheek, hoor.


Er staat toch ook niet dat het vrij verkrijgbaar is? Met een recept ga je toch naar de apotheek?

Ja, maar dan zul je toch eerst met je kindje naar de dokter moeten? Ik las het namelijk zo: zij bellen ouders met het verzoek of ze even naar de apotheek willen gaan, even komen smeren en dan is het oké.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 22:20

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Als je kind vaker krentenbaard heeft gehad en je herkent het dan denk ik dat je best kunt bellen voor een receptje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 17 Okt 2013 22:20

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Maple schreef:Die zalf is een antibioticazalf en niet vrij verkrijgbaar bij de apotheek, hoor.

Hier wel hoor. Toen T het had belde ik de huisarts en vertelde ik dat ikoop een kdv werkte en het herkende als krentebaard.
Ik vertelde hoe het eruit zag en kreeg telefonisch een recept voor de fucidin. Zonder dat ze T gezien had.

En pas had ik een kindje op de groep waar wij het herkende. We belde de ouders en de ouder belde de huisarts en kreeg het zalfje ook mee zonder dat ze dat meisje gezien hadden.

Voor zowel T, als dat meisje was het de eerste keer dat ze het hadden.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 17 Okt 2013 22:22, in totaal 2 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 22:21

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Susan schreef:Als je kind vaker krentenbaard heeft gehad en je herkent het dan denk ik dat je best kunt bellen voor een receptje.



Klopt! Ik mocht bij R, toen ik sterk het vermoeden had dat hij weer krentenbaard had, gewoon een zalfje halen, hij had de eerste keer een ab kuur in de vorm van een drankje maar nu waren het 'slechts' wat plekjes en toen ik belde kreeg ik het gewoon meteen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 18 Okt 2013 07:49

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Hier mogen ze bij die ziekten ook komen, mits ze verder niet ziek zijn. Dus dan gelden de regels net als dat ze een griepje zouden hebben. Hier hebben de kinderen best snel koort zonder verdere klachten. Ik breng ze wel eens weg met zoals laatst 37,9.... S was hartstikke vrolijk en begon smiddags pas in te kakken. Hij had toen 3 weken op en af koorts, ik kan gewoon niet om elk kuchje thuis blijven. Heb hier wel eerlijk over gecommuniceerd met de leidster.
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 18 Okt 2013 08:51

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Ik heb trouwens niet veel oppas te beschikking.. Bijna alles werkt.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem58

Bericht 18 Okt 2013 09:55

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Ik heb Christian een hele tijd naar school laten gaan met krentenbaard. Hij had een ieniemienie klein plekje wat niet groter werd en de juf heeft me na twee weken gezegd dat het wel eens krentenbaard zou kunnen zijn.
Je kind gaat er niet dood van, bij besmettelijke ziekte denk ik niet meteen aan de waterpokken en krentenbaard eerlijk gezegd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers