Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekte..

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 21:14

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Rejoy schreef:Zullen al die huisartsen blij mee zijn.. Kindjes die door het KDV en basisschool naar de huisarts worden gestuurd om door de dokter te laten vertellen dat de waterpokken idd de waterpokken zijn en er vervolgens geen behandeling mogelijk is.


Ik zou daar dan ook niet mee naar de huisarts gaan aangezien het kind blijkbaar toch thuis moet blijven. Dus dan zou ik gewoon de blaasjes in laten drogen en mijn kind weer brengen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Okt 2013 21:15

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Ben ik met je eens hoor Susan. Maar ik ga er toch vanuit dat er mensen zijn die niet zover denken en gewoon hun kind brengen.
'
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem7

Bericht 17 Okt 2013 21:15

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Printje schreef:Oke dank je wel Maple. Ik heb ook weleens gebeld met de ggd maar dat kan niet altijd meteen. Ik wist het idd van krentenbaard wel maar ik ben er wel huiverig voor sinds R er zo ontzettend ziek an is geweest.

Ik zou die site van die GGD Groningen gewoon in je favorieten in je telefoon zetten. Heb ik ook gedaan, als een ouder nu belt met de vraag of een kind mag komen, of wij vermoeden iets bij een kindje, kan ik de site er direct bijplakken en kijken welke maatregelen en symptomen bij een bepaalde ziekte horen, en of wering noodzakelijk is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 21:15

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Printje schreef:Maple; ik ga het zeker eens even nakijken. Maar wat vind jij er persoonlijk van dan? Ik heb liever geen besmettelijke kinderen in mijn klas als ik eerlijk ben. Binnen no-time is de halve klas besmet, daarnaast is het ook een risico voor zwangere moeders.

Wanneer een kind uit mijn klas iets heeft hang ik altijd een brief op dat sowieso en ik mail het naar de ouders.


Je hebt toch wel besmettelijke kinderen in je klas, want waterpokken zijn juist in de weken voor de uitbraak heel besmettelijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 21:17

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

ShallY schreef:Ik werk op een kdv en er zijn zoveel ouders die hun kind gewoon brengen terwijl ze zoiets hebben. En dan nog zeggen dat het niks bijzonders. Als wij waterpokken opmerken bij een kindje bellen we de ouders om te zeggen dat we dit vermoeden en dat ze opgehaald moeten worden. Eerst naar de dokter en weten wat het is. Daarna mogen ze pas weer komen als de blaasjes droog zijn.
Bij vermoeden van een andere besmettelijke ziekte doen we het ook zo.



Susan: ik reageer op deze post. Bij Shally moeten kinderen eerst naar de huisarts om terug te mogen komen.
<<

Anoniem166

Bericht 17 Okt 2013 21:18

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Printje schreef:Ik vind het vooral enorm vervelend dat andere ouders zo laks zijn om zulke dingen niet te melden. Ik snap dat werkelijk niet.


Ik vind dat nogal een stempel om ouders laks te noemen. Jij werkt met kinderen, dus zal je kinderziektes misschien veel sneller herkennen. Ik herken dat niet zo snel. Ja, de waterpokken inmiddels wel, want die heeft mijn dochter al gehad, maar krentenbaard moet ik echt googelen, want ik weet niet hoe dat eruit ziet.

Dus als mijn dochter een paar beginnende vlekjes zou vertonen en verder gewoon goed te spreken is en vrolijk is, dan breng ik haar naar het kinderdagverblijf. Ik heb zelf ook één keer in de paar maanden ineens rode onverklaarbare vlekken op mijn armen. Dan wacht ik altijd tot het doorzet, maar een paar uur later is het weer weg. Dan ga ik ook gewoon naar het werk, tenzij ik me doodziek zou voelen, maar voor een paar vlekjes blijf ik niet thuis (en mijn dochter ook niet).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 21:19

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Rejoy schreef:
ShallY schreef:Ik werk op een kdv en er zijn zoveel ouders die hun kind gewoon brengen terwijl ze zoiets hebben. En dan nog zeggen dat het niks bijzonders. Als wij waterpokken opmerken bij een kindje bellen we de ouders om te zeggen dat we dit vermoeden en dat ze opgehaald moeten worden. Eerst naar de dokter en weten wat het is. Daarna mogen ze pas weer komen als de blaasjes droog zijn.
Bij vermoeden van een andere besmettelijke ziekte doen we het ook zo.



Susan: ik reageer op deze post. Bij Shally moeten kinderen eerst naar de huisarts om terug te mogen komen.


Ja, dat weet ik, maar ze mogen dan evengoed niet komen tot de blaasjes zijn ingedroogd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:20

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Maple schreef:
Printje schreef:Oke dank je wel Maple. Ik heb ook weleens gebeld met de ggd maar dat kan niet altijd meteen. Ik wist het idd van krentenbaard wel maar ik ben er wel huiverig voor sinds R er zo ontzettend ziek an is geweest.

Ik zou die site van die GGD Groningen gewoon in je favorieten in je telefoon zetten. Heb ik ook gedaan, als een ouder nu belt met de vraag of een kind mag komen, of wij vermoeden iets bij een kindje, kan ik de site er direct bijplakken en kijken welke maatregelen en symptomen bij een bepaalde ziekte horen, en of wering noodzakelijk is.



Bedankt voor de tip, das een goeie!


Susan; ja dat klopt ook wel maar ik bedoel meer dat je het dus ook bewust kunt opzoeken door je kind gewoon doodleuk te brengen, niet bij waterpokken dus maar bij oa krentenbaard.
<<

Anoniem7

Bericht 17 Okt 2013 21:20

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee trouwens, dat kinderen gewoon mogen komen. Echt niet. De vraag is meer of het kindje er zelf geen problemen mee heeft, zo gauw we merken dat een kindje echt naar ergens van is, dan bellen we de ouders met het verzoek ze op te halen. Maar of ze aanwezig zijn, met waterpokken/krentenbaard/wat dan ook en wel, maakt voor mij niets uit. Ja, je hebt meer zorg, maar dat is m'n werk, daar krijg ik ook voor betaald. Ik had vandaag nog een kindje met krentenbaard, nouja, je smeert het zalfje een keertje en neemt wat extra hygiene in acht en verder is er niets aan de hand.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 17 Okt 2013 21:20

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Caroow schreef:Ben ik met je eens hoor Susan. Maar ik ga er toch vanuit dat er mensen zijn die niet zover denken en gewoon hun kind brengen.
'


Bij ons zou je dan na een half uur weer terug kunnen komen om je kind te halen. Ziek = naar huis. De leidsters zijn er niet om zustertje te spelen.
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:21

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Sanne schreef:
Printje schreef:Ik vind het vooral enorm vervelend dat andere ouders zo laks zijn om zulke dingen niet te melden. Ik snap dat werkelijk niet.


Ik vind dat nogal een stempel om ouders laks te noemen. Jij werkt met kinderen, dus zal je kinderziektes misschien veel sneller herkennen. Ik herken dat niet zo snel. Ja, de waterpokken inmiddels wel, want die heeft mijn dochter al gehad, maar krentenbaard moet ik echt googelen, want ik weet niet hoe dat eruit ziet.

Dus als mijn dochter een paar beginnende vlekjes zou vertonen en verder gewoon goed te spreken is en vrolijk is, dan breng ik haar naar het kinderdagverblijf. Ik heb zelf ook één keer in de paar maanden ineens rode onverklaarbare vlekken op mijn armen. Dan wacht ik altijd tot het doorzet, maar een paar uur later is het weer weg. Dan ga ik ook gewoon naar het werk, tenzij ik me doodziek zou voelen, maar voor een paar vlekjes blijf ik niet thuis (en mijn dochter ook niet).


Maar dan zeg je toch wel, joh ze had wat rode vlekjes willen jullie het in de gaten houden oid?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Okt 2013 21:22

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Ik heb in de tijd dat ik invalwerk deed een keer meegemaakt dat een moeder haar kind in een week tijd meerdere keren met koorts bracht, om steeds na een half uur weer terug te moeten komen om hem op te halen. Ongelooflijk, wat had dat mens een plaat voor haar kop. Op die dag dat ik er was, had ze zelfs een vrije dag, ze zei dat ze lekker ging winkelen, dat vond ik helemaal onbegrijpelijk. En weer had het kind 39 graden, dus weer mocht ze terugkomen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 17 Okt 2013 21:23

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Caroow schreef:
Susan schreef:
Caroow schreef:Ik snap het wel Printje, als je geen andere opvang hebt en niet thuis kan blijven voor het werk, wat moet je dan?

(Niet dat ik het zal doen, maar ik snap het wel)


Als je een kind echt niet mag brengen dan zul je gewoon iets moeten regelen, net als bij andere ziektegevallen. Als je kind 39 graden koorts heeft zul je ook gewoon iets moeten regelen.


Als je een werkgever hebt waarbij je bij 3 keer ongeoorloofde afwezigheid wordt ontslagen, en je hebt geen andere opvang, wat moet je dan? Dan snap ik wel dat je toch probeert om je kind naar het kdv te brengen en dan maar hoopt dat ze hem niet te ziek vinden.


Maar als je zo'n werkgever hebt die een ziek kind ongeoorloofde afwezigheid noemt en je vervolgens na 3x ontslaat kan je denk ik beter contact opnemen met de vakbond of je rechtsbijstand.
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:24

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Susan schreef:Ik heb in de tijd dat ik invalwerk deed een keer meegemaakt dat een moeder haar kind in een week tijd meerdere keren met koorts bracht, om steeds na een half uur weer terug te moeten komen om hem op te halen. Ongelooflijk, wat had dat mens een plaat voor haar kop. Op die dag dat ik er was, had ze zelfs een vrije dag, ze zei dat ze lekker ging winkelen, dat vond ik helemaal onbegrijpelijk. En weer had het kind 39 graden, dus weer mocht ze terugkomen.



Nou ja zoiets bedoel ik dus.

Ik heb ooit zelf gehad, lijkbleek kind met moeder want ze wilde zoooo graag naar school.. jaja. Nog geen uur later geeft ze alles over, enorm warm etc. Dus ik bel moeder op zegt ze; ow maar ik ben aan het winkelen ik zal kijken hoelaat ik kan komen.

Heb toen toch wel heel vriendelijk gezegd dat zo snel mogelijk mij het meest geschikt leek. ( 10 minuten later was ze er)
<<

Anoniem166

Bericht 17 Okt 2013 21:24

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Printje schreef:
Sanne schreef:
Printje schreef:Ik vind het vooral enorm vervelend dat andere ouders zo laks zijn om zulke dingen niet te melden. Ik snap dat werkelijk niet.


Ik vind dat nogal een stempel om ouders laks te noemen. Jij werkt met kinderen, dus zal je kinderziektes misschien veel sneller herkennen. Ik herken dat niet zo snel. Ja, de waterpokken inmiddels wel, want die heeft mijn dochter al gehad, maar krentenbaard moet ik echt googelen, want ik weet niet hoe dat eruit ziet.

Dus als mijn dochter een paar beginnende vlekjes zou vertonen en verder gewoon goed te spreken is en vrolijk is, dan breng ik haar naar het kinderdagverblijf. Ik heb zelf ook één keer in de paar maanden ineens rode onverklaarbare vlekken op mijn armen. Dan wacht ik altijd tot het doorzet, maar een paar uur later is het weer weg. Dan ga ik ook gewoon naar het werk, tenzij ik me doodziek zou voelen, maar voor een paar vlekjes blijf ik niet thuis (en mijn dochter ook niet).


Maar dan zeg je toch wel, joh ze had wat rode vlekjes willen jullie het in de gaten houden oid?


Ja, dat zou ik wel zeggen. Maar thuishouden doe ik niet zo snel.
Toen H. 9 maanden was, vond ik het ook niet zo leuk dat er waterpokken uitbraken op het KDV, maar ja, thuishouden had toch geen zin meer, want de besmettingsperiode was allang geweest. Nu ze wat ouder wordt, maakt het me allemaal niet meer uit eigenlijk. Bij kleine baby's snap ik het veel beter, maar ik vind het wel streng om zulke kinderen niet op het KDV/in de klas te willen hebben (terwijl ze zich wel goed voelen), juist omdat de besmettingsperiode toch al voorbij is. Een ziek kind weren maakt waarschijnlijk toch geen verschil meer.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Okt 2013 21:26

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Ik denk dat R's leidster ons wel belt maar niet met een tijdslimiet ofzo, die wil echt wel even zustertje spelen. Maar R zit dan ook op een inieminiekleine groep.

Maar hier is het sowieso niet van toepassing, ik zou mijn schoonmoeder, moeder, schoonzus of zwager vragen en anders niet werken.

Ik wil alleen maar zeggen dat ik het wel snap :)

Annie24, ik denk dat er wel degelijk werkgevers zijn die zo reageren. Niet mijn werkgever, maar ze zijn er echt wel.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 21:28

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

En daarbij, er zijn tig besmettelijke kwaaltjes, neem alleen verkoudheden al..

Verder ben ik heel blij dat onze kinderen in overleg bijna altijd bij de gastouder terecht kunnen. Als ze echt ziek zijn blijft één van ons thuis, maar we twijfelen ook vaak genoeg.
<<

Anoniem7

Bericht 17 Okt 2013 21:28

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Maar printje, wat is je punt nou? Dat kinderen die echt ziek zijn thuisgehouden moeten worden, dus koorts en lamlendig voelen, of dat kinderen die een besmettelijke aandoening hebben zoals krentenbaard of waterpokken, thuisgehouden moeten worden? Bij beide aandoeningen zijn kang niet alle kinderen direct ziek, het is hooguit vervelend. Ik vind daar nogal een verschil in zitten.
<<

Anoniem166

Bericht 17 Okt 2013 21:29

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Ze hebben mij vandaag nog gebeld dat H. niet helemaal fit was. Dat was echt totaal onverwacht, want gisteren was ik de hele dag thuis en was er niets aan de hand, vannacht goed geslapen en vanmorgen in een uiterst goed humeur. Dus toen de telefoon ging, was ik echt verbaasd (en de leidsters zelf ook). Hier gaat dat gewoon in overleg, ze willen in ieder geval dat je het even weet dat je kind niet zo lekker is. We hebben afgesproken het even aan te kijken en toen ik anderhalf uur later weer contact had, ging het al een stuk beter en hebben ze haar naar bed gebracht. En toen ze weer wakker werd 's middags ging het nog weer beter. Weliswaar niet in opperbeste stemming, maar ook niet echt ziek. Ik ben blij dat het op deze manier kan.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:32

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Maple schreef:Maar printje, wat is je punt nou? Dat kinderen die echt ziek zijn thuisgehouden moeten worden, dus koorts en lamlendig voelen, of dat kinderen die een besmettelijke aandoening hebben zoals krentenbaard of waterpokken, thuisgehouden moeten worden? Bij beide aandoeningen zijn kang niet alle kinderen direct ziek, het is hooguit vervelend. Ik vind daar nogal een verschil in zitten.



In beiden gevallen vooral dat ik vind dat ouders zoiets moeten melden. Wanneer het besmettingsgevaar geweken is en het kind is niet ziek natuurlijk mag het dan komen maar je meldt het dan toch nog wel? Wanneer R op vrijdag koorts oid krijgt dan meld ik dat de donderdag erop nog, bij wijze van. Ik snap niet dat ouders hun kind gewoon maar laten gaan terwijl ze dus iets onder de leden hebben of dat ze het dus niet melden wanneer er iets is.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 17 Okt 2013 21:33

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Caroow; dan was ik het 1e jaar van Y. al 6x ontslagen geweest geloof ik :laughcry: Mijn werkgever is gelukkig ook supermakkelijk hoor. Ik sluit mijn computer af, zeg dat mijn kind ziek is en weg ben ik. Krijg er nog 100% zorgverlof voor ook :thumbup: Als Y. de dag erna nog ziek is ga ik werken en komt mijn moeder oppassen en/of is papa thuis.
Mijn vriend staat alleen in de horeca en heeft maar 2 collega's, dus die kan niet zo snel weg als dat ik dat kan.

Hier zijn het wel grote groepen (12) met 2 leidsters. Ik heb het wel eens gehad dat ik Y. op moest halen en hij als een dood vogeltje bij 1 van de leidsters op schoot zat. Dan heeft die andere leidster dus alle kindjes op dat moment. Die werd helemaal gek :laughcry:
Afbeelding
<<

Anoniem7

Bericht 17 Okt 2013 21:35

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Maar dat is dus het verschil in ouders. Jij werkt in het onderwijs dus jij krijgt dat kindgericht denken sowieso overal in je omgeving mee. Maar niet elke ouder doet dat als vanzelfsprekend, en dat hoeft ook niet erg te zijn. Ik zeg wel altijd in intakes dat ik, als het zo eens voorkomt, graag wil weten als het kind die dag zelf niet lekker is en al zéker als het een zetpil heeft gehad, maar verder komen we er anders vanzelf wel achter als een kindje niet lekker blijkt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Okt 2013 21:36

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

6 kinderen per leidster? Mag dat uberhaupt? Hier is het 1, 2 of 3. Ze zijn altijd als R wakker is met hem bezig, dus als hij zich niet lekker zou voelen mag hij best lekker bij zijn leidster op schoot zitten.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem7

Bericht 17 Okt 2013 21:36

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Caroow schreef:6 kinderen per leidster? Mag dat uberhaupt? Hier is het 1, 2 of 3. Ze zijn altijd als R wakker is met hem bezig, dus als hij zich niet lekker zou voelen mag hij best lekker bij zijn leidster op schoot zitten.

Afhankelijk van de leeftijd van de kinderen mag dat.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:37

Re: Verantwoordelijkheid tov andere kinderen bij besm. ziekt

Maple schreef:Maar dat is dus het verschil in ouders. Jij werkt in het onderwijs dus jij krijgt dat kindgericht denken sowieso overal in je omgeving mee. Maar niet elke ouder doet dat als vanzelfsprekend, en dat hoeft ook niet erg te zijn. Ik zeg wel altijd in intakes dat ik, als het zo eens voorkomt, graag wil weten als het kind die dag zelf niet lekker is en al zéker als het een zetpil heeft gehad, maar verder komen we er anders vanzelf wel achter als een kindje niet lekker blijkt.



dat zal het dan idd wel zijn. Ik zeg het ook altijd tegen nieuwe ouders.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers